Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 02 Mei 2024, 03:02

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Die intocht, zo lang!
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010, 21:06 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2091
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Dit jaar voor de 2e keer de intocht gedaan maar wat een lang stuk is dat zeg. Vanaf de pontonbrug in Cuijk linksaf, in Malden een flauw bochtje en einde weg 2 keer rechtsaf slaan naar de finish en voor de rest "immer gerade aus". Het lijkt wel of er geen eind aankomt. Het duurt en het duurt... Gelukkig zat AGS in Malden zodat het loopje even onderbroken kon worden.

Hebben jullie tips en trucs voor mij? Nog vroeger dan 12.30 uur uit Cuijk vertrekken of zorgen dat je net achter de meute aanloopt? Hoe lang doen jullie erover vanaf Cuijk? Nog leuke rustposten onderweg?

Voor de rest heb ik een prima Vierdaagse gehad met slechts 1 blaar en 2 zere voeten, maar dat stuk vanaf Cuijk, brrrr :evil:

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Die intocht, zo lang!
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010, 21:41 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Okt 2006, 18:48
Berichten: 117
Woonplaats: Maarssen
Leeftijd: 58
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 500
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: ????
Merk wandelschoenen: Hanwag met X-socks
Mood: Gewoon
Wil1956 schreef:
Dit jaar voor de 2e keer de intocht gedaan maar wat een lang stuk is dat zeg. Vanaf de pontonbrug in Cuijk linksaf, in Malden een flauw bochtje en einde weg 2 keer rechtsaf slaan naar de finish en voor de rest "immer gerade aus". Het lijkt wel of er geen eind aankomt. Het duurt en het duurt... Gelukkig zat AGS in Malden zodat het loopje even onderbroken kon worden.

Hebben jullie tips en trucs voor mij? Nog vroeger dan 12.30 uur uit Cuijk vertrekken of zorgen dat je net achter de meute aanloopt? Hoe lang doen jullie erover vanaf Cuijk? Nog leuke rustposten onderweg?

Voor de rest heb ik een prima Vierdaagse gehad met slechts 1 blaar en 2 zere voeten, maar dat stuk vanaf Cuijk, brrrr :evil:



Loop een keer de afsluitdijk bij Bill mee, dan geef je niks meer om lange stukken. echt waar.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Die intocht, zo lang!
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010, 21:45 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 Mei 2008, 13:03
Berichten: 438
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 43
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: geen idee
Mood: Erg blij
Wil1956 schreef:
Dit jaar voor de 2e keer de intocht gedaan maar wat een lang stuk is dat zeg. Vanaf de pontonbrug in Cuijk linksaf, in Malden een flauw bochtje en einde weg 2 keer rechtsaf slaan naar de finish en voor de rest "immer gerade aus". Het lijkt wel of er geen eind aankomt. Het duurt en het duurt... Gelukkig zat AGS in Malden zodat het loopje even onderbroken kon worden.

Hebben jullie tips en trucs voor mij? Nog vroeger dan 12.30 uur uit Cuijk vertrekken of zorgen dat je net achter de meute aanloopt? Hoe lang doen jullie erover vanaf Cuijk? Nog leuke rustposten onderweg?

Voor de rest heb ik een prima Vierdaagse gehad met slechts 1 blaar en 2 zere voeten, maar dat stuk vanaf Cuijk, brrrr :evil:



Ik vind het de meest vreselijke kilometers van de vierdaagse :oops: Het liefst ga ik na het laaste knipje met de bus naar de finish... Gelukkig was ik redelijk vroeg dit jaar, om 11.25 uur ging ik al weg uit Cuijk. Het was er toen nog niet zo druk, je kon het hele stuk goed je eigen tempo lopen. Helaas is dat hier al jaren kwijt :evil: Ik heb over dat laatste stuk precies drie uur gedaan, inclusief een rookpauze en 2 bloem-overhandig-momenten. Vorig jaar was ik veel later; heb er toen ruim 4 uur over gedaan. Dit door de drukte en de vele militairen die stilstonden om iets op tribunes te begroeten. Je mocht er niet langs, maar moest erachter blijven wachten. Dit jaar heb ik nauwelijks groen gezien :)
Een tip... das lastig... Als ik voor mezelf spreek, zorg dan dat je 'vroeg' uit Cuijk vertrekt. De sfeer langs de route is er in ieder geval niet minder om.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Die intocht, zo lang!
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010, 22:05 
Niet meedoen aan de N4D, hoef je dat stuk (inclusief die "Via Gladiola") ook niet te lopen. :)


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Die intocht, zo lang!
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010, 22:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Nov 2005, 23:05
Berichten: 2057
Woonplaats: Grave
Leeftijd: 77
Aantal N4D volbracht: 25
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Henske schreef:
Niet meedoen aan de N4D, hoef je dat stuk (inclusief die "Via Gladiola") ook niet te lopen. :)

Mijn idee.
Als je niet van circus houdt moet je naar Apeldoorn gaan b.v..
Wij gingen om 13.00h uit Cuijk weg, een Eric en een familiebezoekje en om 16.10h binnen.
3 uur over 12.5 km da's toch mooi met een lach en een klein traantje.

_________________
Kijken of we volgende week een beetje makkelijk doorkomen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Die intocht, zo lang!
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010, 03:27 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mrt 2005, 11:04
Berichten: 1000
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30km
Aantal N4D volbracht: 34
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Ondanks late start om 12.15 uur de pontonbrug over en gefinished met het Canadese Militaire Contingent om 15.45 uur.
Grote muziekbands waren nog niet ingevoegd, dus geen noodzaak tot het bekende 'geschuifel'..... ;)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Die intocht, zo lang!
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010, 08:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2091
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Het circus langs de kant is het probleem niet zo maar het lange stuk zelf, de zere voeten, de vermoeidheid van de 4 dagen, het moeten inhouden omdat er weer iemand voor je stil gaat staan en zo... Het ligt meer aan mij denk ik. Volgend jaar heb ik er wel een oplossing voor. Nu niet teveel meer over nadenken :?

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Die intocht, zo lang!
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010, 09:19 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Jul 2009, 12:54
Berichten: 741
Woonplaats: Echt
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 55
Loopnummer 2024: 50-B-442
Kilometers gelopen: trainen?
Aantal N4D volbracht: 12
Volgende wandeltocht: de omloop
Kennedymarsen volbracht: 12
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa/newbalance
Mood: Gewoon
Ik ben in Malden nog links afgeslagen om Lara en Heleen tegemoet te lopen die ik net voorbij de A73 trof. Toen heerlijk met zn drieen richting wedren waar we net na half 4 waren.....was prima te doen op via gladiola.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Die intocht, zo lang!
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010, 09:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Precies mijn tip! Later komen!
Wij zijn om half vijf pas bij de MacDonalds vertrokken. Er zaten nog genoeg mensen langs de kant om van een sfeervolle intocht te spreken. We hebben onderweg nog vijf meet&greets gedaan met mensen die voor ons langs de kant stonden en nog waren we ruim op tijd binnen! (Namelijk om kwart voor zes!)

Het enige wat ik je kan meegeven is je niks aantrekken van het spandoek in Mook waarop staat "Hier begint de Via Gladiola!" De echte Via begint wat mij betreft pas na de Mac
!

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Die intocht, zo lang!
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010, 10:05 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mrt 2005, 20:20
Berichten: 719
Woonplaats: Roelofarendsveen
Leeftijd: 61
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 2015:665km
Aantal N4D volbracht: 12+
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Ik probeer altijd voor die muziekkorpsen te lopen,dan loopt het prima.
En het blijft indrukwekkend met die duizenden mensen langs de kant die er toch voor ons zitten en staan te klappen =D>
Genieten met een grote G \:D/

_________________
Beweging komt niet op gang als je stil blijft staan!!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Die intocht, zo lang!
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010, 10:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
Ik vond de weg naar de finish dit jaar vre-se-lijk! Pijnlijke voeten (voor het eerst weer blaren), moe door slaapgebrek, geirriteerd (kon die gasten wel slaan die zeiden: NOG EVEN VOLHOUDEN, JE BENT ER BIJNA) ik wou alleen nog maar zitten! Na Malden, waar AGS staat is het nog 8 km ongeveer. Ik werd verrast door Sabine die een stukje met me mee gelopen is.
Ik ging om 13.45 uur weg uit Cuijk nadat ik bij Henriette even wat gedronken had.
Na de rust bij Eric ben ik in één keer door naar de finish gelopen zonder te stoppen. Meet-en-greets heb ik niet gehad omdat niemand voor mij langs de kant stond. Ik heb het laatste stuk als een zombie gelopen (was blij met mijn zonnebril ook al scheen de zon niet haha).
Ik meldde mij om half 6 af en kreeg een enorme huilbui! Ondanks dit laatste nare stuk heb ik een leuke 4daagse gehad.

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Die intocht, zo lang!
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010, 10:26 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Feb 2005, 19:36
Berichten: 503
Woonplaats: Zutphen
Leeftijd: 60
Kilometers gelopen: 25
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Ineke61 schreef:
kon die gasten wel slaan die zeiden: NOG EVEN VOLHOUDEN, JE BENT ER BIJNA


Ze bedoelen het ongetwijfeld goed natuurlijk, maar het is inderdaad ontzettend irritant. Toen ik nog maar net liep staarde ik me er blind op. Je bent er bijna riepen ze, dus dat zal dan ook wel. Maar wat een K . . . eind als je moe en/of geblesseerd ben. Als je niets mankeert en ook niet moe bent valt het nog wel mee en kan je veel meer genieten van alle applaus en gezelligheid langs de kant! Maar het blijft een (zeer) lange stuk naar de finish.

_________________
Afbeelding
Hand in hand wandelen we door het ganse land!

http://sangers.mijnalbums.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Die intocht, zo lang!
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010, 10:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
jsmbijl schreef:
Ineke61 schreef:
kon die gasten wel slaan die zeiden: NOG EVEN VOLHOUDEN, JE BENT ER BIJNA


Ze bedoelen het ongetwijfeld goed natuurlijk, maar het is inderdaad ontzettend irritant. Toen ik nog maar net liep staarde ik me er blind op. Je bent er bijna riepen ze, dus dat zal dan ook wel. Maar wat een K . . . eind als je moe en/of geblesseerd ben. Als je niets mankeert en ook niet moe bent valt het nog wel mee en kan je veel meer genieten van alle applaus en gezelligheid langs de kant! Maar het blijft een (zeer) lange stuk naar de finish.

Tuurlijk is het goed bedoeld, zij kunnen niet weten dat elke stap zeer doet! Of wel misschien......maar op dat moment kon ik het effe niet hebben! En op een gegeven moment loop je wel door de pijn heen dankzij die gasten maar toch moest ik het even kwijt.

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Die intocht, zo lang!
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010, 11:14 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 29 Apr 2005, 15:36
Berichten: 851
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Leeftijd: 88
Aantal N4D volbracht: 57
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Vrolijk
Wil1956, je moet meer letten op het aantal kilometers. Vanaf de pontonbrug in Cuyk naar Nijmegen is 15 km. Bij treinviaduct lijn Nijmegen-Venlo is de afstand 11 km. Bij Restaurant Van der Valk in Molenhoek nog 8 km. Bij de Scheidingsweg, dit is de kruising na Mac Donalds is het nog 6 km naar de finish.

Wil, in het begin leed ik aan het zelfde euvel van lange rechte wegen. Ik het begin lette ik ook op kerktorens. Je dacht dan daar ben zo in dat dorpje. Zo weet ik nog uit mijn beginnersperiode van de 55 km o.a op de eerste dag tussen Elst en Valkburg sloegen we rechtsaf om 5 km te lopen. Dan kwamen we langs de Linge en zagen dan al het kerkje van Valburg. Je dacht ik ben zo in dat dorpje. Je liep met een grote boog het kerkje voorbij en kwam later weer bij het kerkje bij de lopers van de andere afstanden.

Zo ook op de vierde dag het betonnen fietspad van Gennep. Op de weg raasde het verkeer tot Mook voorbij, recht toe recht aan naar Plasmolen. Dit was 7,3 km. In het begin liep ik mij stuk op dit lange fietspad. Pas later heb ik pas geleerd hoe je lange rechte wegen en fietspaden kunt overbopruggen.

_________________
Voor het lopen van de Vierdaagse is meer verstand nodig dan training..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Die intocht, zo lang!
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2010, 11:41 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Als je lekker door wil lopen omdat je erdoorheen zit kan je twee dingen doen. Vóór of na de muziekcorpsen.
Zorg dat je niet in de muziek loopt want dat gaat voor geen meter.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.