Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 18 Apr 2024, 19:11

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6602 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389 ... 441  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2019, 15:16 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6722
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Toon schreef:
Ik zelf ben nu met de portugese camino bezig maar als je nog 1 1/2 week had gewacht had ik je goed door de polder van Angeren naar Huissen kunnen loodsen.
Het is n.l wel mogelijk zonder pikkeldraad versperringen.

Ik vermoed dat jij het pad bedoelt wat ik als 1e was ingeslagen vanaf de dijk vlak bij Angeren. Die had ik ook ingetekend op de site van afstandmeten.nl.
Ik stuitte echter vlak bij een weiland op een hek met daarop “verboden toegang”. Ik zag daarachter wel een pad langs het weiland wat vermoedelijk rechtstreeks naar de pont voerde.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2019, 13:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4933
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Afgelopen Vrijdag op zaterdagnacht de Katoentjestocht in Nijverdal gelopen. Keuze was Hele,halve en kwart marathon. Ik had me (voor)ingeschreven voor de marathon. De langste afstand zou om middernacht starten, de halve en kwart een half uur later of om 04.00u, afhankelijk welk deel van de hele je wilde lopen. De kosten leken redelijk hoog (7,00 bij voor en 9,00 bij nainschrijving) maar was het zeker waard! Het startbureau was makkelijk te vinden vanuit het station en was in een heel mooi oude stoomweef fabriek. De oude tegeltjes zaten nog op de muur (Zelfs in het toilet!) en de gebrandschilderde ramen waren nog intact. Ik ben dol op industriele gebouwen. Bij het aanmelden kreeg ik een muslikoek en er was gratis koffie en thee. Ik vroeg om een routebeschrijving maar volgens de dame achter de balie was het erg goed bepijlt. De route werd nu nog nagekeken. Blijkbaar hebben ze veel vertrouwen in de Nijverdalse uitgaansjeugd of die hebben ze hier niet, maar mijn ervaring met nachttochten is dat een routebeschrijving geen overbodige luxe is. Ik wachtte tot er meer wandelaars binnenkwamen druppelen, maar helaas bleef het een klein groepje.

Om middernacht werd ons medegedeeld " Dat we wel konden gaan, er kwam vast niemand meer." en zo gingen slechts een handje vol wandelaars van start voor 42 en een beetje kilometers. Erg zonde van deze tocht verdiend zeker meer wandelaars op de grote afstand! Ik gok dat het er misschien 20 waren? De route ging langs een natuurgebied onder drie erg lage bruggen door waar een vrijwilliger met een zaklamp scheen en je waarschuwde voor de lage bruggetjes. Al redelijk snel was ik de laatste wandelaar, ben ik inmiddels bijna gewend, maar nu moest ik erg goed opletten! De pijlen waren alleen te zien als je er met een zaklamp opscheen, anders zou je heel snel verkeerd lopen. Zeker als er zo weinig wandelaars in je buurt zijn. Het duurde dan ook niet lang of ik was niet meer de laatste loper: Aan alle kanten kwamen soms wandelaars aanlopen die een pijl gemist hadden. Als je eenmaal doorhad dat je met je zaklamp zowel links als rechts van de weg moest schijnen bij iedere kruising zowel op ooghoogte als bij de grond, dan ging het wel. Het duurde alleen even voor iedereen dat door had. Het had ook wat logischer gekund en misschien met breeklichtjes oid? Nu was ik iig erg blij met mijn routebeschrijving! De eerste rustpost was op 12km. Voor mij eigenlijk te ver, ik rust liever om de 8km. En dat merkte ik: Had op het laatst best moeite om door te blijven lopen, wilde graag even zitten maar mocht nog even door. Helaas begon mijn knie toen weer op te spelen (Bij de KM van Etten-Leur ook erg veel last van gehad.)

Ook bij de eerste rust waren er muslikoeken en koffie. ook lagen er bananen. Allemaal gratis! De rust was in een cafe in een buurtcentrum. Na een korte rust alleen op pad gegaan. Ik was niet meer de laatste loper maar had ook geen zicht op lopers voor of achter me. De routebeschrijving moest ik nu goed bij me houden, en goed schijnen met mijn zaklamp om fout lopen te voorkomen. Het was bewolkt waardoor de (volle) maan lang niet altijd te zien was, en we liepen soms op pikdonkere stukken. Ik ben gelukkig niet bang aangelegd, maar toen we een donker bos ingestuurd werden, was ik blij in de vertehet reflecterende hesje van een medewandelaar te herkennen. Nu was het 10km naar de start/finish locatie want je liep twee lussen. Deze 10km gingen redelijk. Ik was een beetje in gevecht met mezelf, de "flow"wilde maar niet komen en eigenlijk had ik helemaal geen zin om te wandelen. Ik leek/lijk wel een wandeldip te hebben... Ook mijn knie begon serieus vervelend te doen, dat werd wat langer rusten. Ook hier weer bananen en muslikoeken maar daar had ik even geen trek in. IPV koffie werd nu ook iets fris aangeboden. Nog een sanitairestop en mijn flesjes bijgevuld en toen op pad voor de laatste 20km. Nu wel weer als laatste loper. Helaas zie je ook niemand van de andere afstanden van de tweede helft, want die starten op heel andere tijden.

Ook nu zat de rustpost pas op 12km. Ik had last van opstart problemen en was blij dat ik "maar"42km hoefde ipv een kennedymars. Na een tijdje voelde ik mijn knie niet meer en leek ik even in een " flow" te komen. Helaas van korte duur: Omdat ik zat te dromen miste ik een pijl en kon ik weer een stukkie terug.. Ik ben gewend om alleen te lopen, maar nu met zo'n georganiseerde wandeling miste ik toch iemand om tegenaan te kletsen. Ik liep nu op erg lange fietspaden en landwegen zonder iemand tegen te komen en ik bedacht me dat dit stuk beter snachts afgelegd had kunnen worden. Maar aan de andere kant: Omdat ik niet fijn liep, moe was en totaal geen zin meer had was het extra moeilijk om de schoonheid van dit stuk te zien. Want das was er zeker! De nevel die boven de weilanden en boven een riviertje met een zwanenpaar hing, de maan aan de ene kant en zonsopkomst aan de andere kant, maar ook: Ellelange paden waar je zo enorm ver vooruit keek waardoor je je echt Remy voelde.. Ik wilde wel op een bankje zitten, maar ik was al de laatste en ik wilde niet dat mensen me gingen zoeken omdat ze zo lang op me moesten wachten.

Op een gegeven moment kwam er een auto bij me rijden. Bleek de bezemwagen te zijn om te kijken hoeveel deelnemers er nog waren. Ik bleek idd de allerlaatste te zijn. Ik had tijd zat, was ook echt niet superlangzaam, de rest was zo snel! Volgens de man was de rust over een kleine kilometer. Nou, ik weet niet hoelang de kilometers in Salland zijn, maar iig langer dan in Haarlem! Er leek geen einde aan de landweg te komen en even was ik bang dat ik de rust voorbij was gelopen.. Dit bleek gelukkig niet zo te zijn. Er werd wederom een muslikoek, banaan en koffie aangeboden en er waren nog drie wandelaars die de volledige afstand deden. Ik zag het niet meer zitten, maar om nu op de rustpost uit te vallen had ik ook niet zo veel zin in. Ik wilde naar het toilet en zakte door mijn knie heen. Dit werd opgemerkt door de EHBO maar ik wist dat er voor nu weinig aan gedaan kon worden. Behalve rust. En als ik eenmaal liep voelde ik het soms niet meer.

Moeizaam ging ik oppad voor de laatste 7km. Dacht ik. Ik was even vergeten dat ik 42 en een beetje liep ipv 40km. Dus was het nog ruim 9km. En ondanks dat 9km eigenlijk niets is vergeleken met de afstand die ik al gelopen had ging er toen een knop om: Ik ging echt geen 9km meer lopen! Gelukkig zag ik net op dat moment een ANWBpaddenstoel wat aangaf dat het nog 2,2km naar Nijverdal was. Daar vond ik vast een herkenningspunt, of een bus of iemand die me de weg naar het startbureau kon wijzen. Zodoende heb ik een stuk afgesneden tot ik ineens weer pijlen zag en op mijn routebeschrijving zag dat ik bijna bij het startbureau was. Ik had zo’n 6km afgesneden.

Eenmaal bij de finish zag ik de EHBO van de laatste rustpost en zei hadden al verwacht dat ik de route zou inkorten. Ik vertelde hen dan ook dat ik nu niet meer de laatste loper was, en ze nu moesten uitkijken naar het stel voor mij. De route zelf was best de moeite waard, als je jezelf niet in de weg zit. Verzorging is meer dan prima. Okay, wat afwisseling had gemogen, maar bij welke tocht krijg je zoveel als je 42km loopt? Dat ben ik alleen bij kennedymarsen gewend. Erg jammer dat er zo weinig deelnemers aan mee deden. Wellicht was dit de laatste keer dat deze tocht gehouden werd, er zou over vergaderd worden. Met mijn knie gaat het nu weer goed, toch heb ik alle langere afstanden geschrapt en dus ook de kennedymars van Rijsbergen. Ik heb nog een 33 en een 22km in het verschiet en meer niet tot de 4daagse. Dan hoop ik dat ik de 4daagse zonder knieproblemen uit kan lopen. Ik heb twee vermoedes waar het aan kan liggen: 1: Nieuwe schoenen en moet mezelf weer aanwennen om op de juiste manier af te wikkelen ed, en de schoenen moeten zich nog vormen aan mijn voet. 2: het te lang doorlopen tot de rust, als ik om de 8km rust, heb ik er volgens mij nooit last van. Maar dat ga ik uitproberen met de eerstkomende tocht met Hemelvaart (33km)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2019, 17:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5067
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Mooi verslag Angelique, hopelijk gaat het goed met je knie.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 26 Mei 2019, 17:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5067
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Afgelopen dagen gelopen met Kenneth, Louise, Elly en Peter bij de 4daagse van Diever. De laatstgenoemden hebben 4 dagen gelopen, Kenneth en ik ietsje minder. Het is een heel gemoedelijke 4daagse, waar ze niet moeilijk doen, als je een andere afstand loopt. En de eindrust is ook altijd gezellig en dankzij de aanwezige Belgen met de heerlijke, spierverslappers uit Dinant :lol:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2019, 17:25 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2627
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Vandaag weer een stukje Trekvogelpad, van Otterlo naar Hoenderloo.
Omdat ik dit iets te tekort vond ben ik vanuit Ede centrum via de Bospoort en een beetje zweven door het Bos naar de Drieprong
Vandaar langs het kaarsrechte fietspad naar Otterlo, mooi genieten van de heide en bossen
In Otterlo en koffiestop samen met Mw. Botje om vervolgens door het park de Hoge Veluwe naar Hoenderloo te wandelen. Ondanks de vrije dag maar heel weinig mensen gezien, alleen bij de ingang vh park en in de buurt van de trekpleister (Museum, bezoekercentrum en Jachtslot) was het was drukker. Voor de rest heerlijk genoten van de rust. Tja en weer 27km in de pocket.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2019, 22:03 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Mei 2018, 19:44
Berichten: 102
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 100
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Vandaag de eerste 30+ van dit jaar, dat weer iets sneller dan dat we het vorig jaar hebben gedaan. Het weer was om te lopen echt wel heel prettig. We hebben de kastelenwandeltocht in Wijchen gelopen, toch grappig om in de buurt van ons huis toch hele nieuwe omgevingen te zien, deze hoek kenden we beiden nog helemaal niet.
Qua tijd ging het super, we leren het wel.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2019, 20:10 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Jul 2016, 09:37
Berichten: 206
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 76
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 14500
Aantal N4D volbracht: 24
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Vandaag 30 km tijdens de 7e Beter Lopen voor Parkinson wandeltocht vanuit Groenekan (Utrecht) gelopen. Een prachtige route tussen Utrecht en Hilversum. Goed uitgepijld/verzorgd. Erg genoten.

_________________
Met vriendelijke groet,
Ronald


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 02 Jun 2019, 08:32 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47
Berichten: 643
Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Gisteravond terug van 4 dagen wandelen in en om hoornaar(alblasserwaard) een prachtige omgeving tenminste als je van polders houdt met zn vele slootjes,
Riviertjes ..molens, prachtige luxe huizen...vergezichten ellelange wegen...een omgeving die ik voor 4 dagen leuk vind maar ik er echt niet zou willen wonen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 02 Jun 2019, 18:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2093
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Vandaag meegelopen met de Stan Meeuwsentocht vanuit den Bosch op de 30 lus. De start ligt net achter het provinciehuis en gaat via een woonwijk langs het kanaal richting de Dungense Brug, waar de grote afstanden overheen gaan. Over het kanaal en de provinciale weg gaat het langs het riviertje de Aa om uit te komen op het landgoed Wamberg, dat een oud kasteel en pachtboerderijen bezit. Wij lopen over het landgoed heen om uit te komen bij een verharde weg, die ons naar Berlicum zal brengen. Ik sla de eerste rustpost over en ga meteen door nu het nog niet zo warm is. Via het Beekveld komen wij weer bij het kanaal aan, om aan de overzijde de oude Hooijdonksedijk op te gaan, richting de volgende rustpost in de buurt van de Dungense Brug. Wij zijn bijna halverwege als wij gaan genieten van een welverdiende rust.

Het terras zit vol met wandelaars en wielrenners. Het begint al aardig op te warmen! Na het trainen op het rusten gaat het verder over de Poeldonksedijk en even verder op de Keerdijk. Via veldwegen links en rechts lopen wij om Den Dungen heen, waarvan wij de kerktoren vaak in beeld krijgen. Net zoals trouwens het hoge provinciehuis, wat je bijna constant te zien krijgt. Dat is wel eens frustrerend als je de andere kant oploopt want je weet dat je daar de finish zult zien.

Via de Hoogstraat passeren wij de rotonde bij St. Michielsgestel en lopen het dorp binnen langs oude boerderijen. Eén ervan stond vorig jaar ook al te koop. Gelukkig lopen wij niet langs het riviertje de Dommel maar gaan wij via veldwegen naar de aspergeboerderij voor de laatste rustpost. Ik heb al vaker langs de Dommel gelopen en het was dan erg koud of erg warm. Vanaf de laatste rust verder naar Haanwijk, Oud Herlaer en Sterrenbosch en wij komen uit bij het Bossche Broek. Wij lopen parallel aan de snelweg richting de finish maar nu zien wij die toren pas op het laatst! De temperatuur is inmiddels opgelopen tot boven de 30 graden. Bij de finish nog bijdrinken en wat eten om weer op krachten te komen. De auto heeft pal in de zon gestaan dus de thuisreis is alleen te overleven met de airco aan.

Het was een prima dag met een mooi parcours, goed gepijld met genummerde pijlen en leuke horecarusten.

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 02 Jun 2019, 21:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5067
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Mooi verslag Wil.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 03 Jun 2019, 09:15 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Mei 2013, 09:50
Berichten: 746
Woonplaats: Amsterdam
Leeftijd: 31
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: Vele
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Adidas
Afgelopen zaterdag de eerste etappe van de oudste wandelroute van NL gelopen (https://www.anwb.nl/wandelen/wandelroutes/oudste-wandelroute-van-nederland). Deze etappe ging van Amsterdam naar Hilversum en was ruim 30 kilometer. Mooie route door onder andere Driemond, Nigtevecht en Ankeveen. Prachtig weer natuurlijk, dus het zonnetje heeft ook goed zijn werk gedaan. Mogelijk dat ik deze etappe aankomende vrijdag weer loop :^)

_________________
http://corneginkel.blogspot.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 03 Jun 2019, 09:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6722
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Corne92 schreef:
Afgelopen zaterdag de eerste etappe van de oudste wandelroute van NL gelopen (https://www.anwb.nl/wandelen/wandelroutes/oudste-wandelroute-van-nederland). Deze etappe ging van Amsterdam naar Hilversum en was ruim 30 kilometer. Mooie route door onder andere Driemond, Nigtevecht en Ankeveen. Prachtig weer natuurlijk, dus het zonnetje heeft ook goed zijn werk gedaan. Mogelijk dat ik deze etappe aankomende vrijdag weer loop :^)

Mooi dat je met de oudste wandelroute van NL bent gestart.
Succes met het vervolg!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 03 Jun 2019, 11:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5067
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Leuk, ik heb de originele uitgave nog met prachtig taalgebruik :lol:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Jun 2019, 16:25 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2627
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Afgelopen zaterdag mocht ik weer aantreden als pijlophaler bij de Hoogeveensche Keientocht.
Toe we bij de start aankwamen was iedereen al weg en kwam er juist een 10km wandelaar terug (gelukkig was ze positief over de route :-))) )
Daarna met de auto naar de 2e pauze post waar wij achter de laatste 30km wandelaar aan zouden gaan om de route schoon te maken.
Inderdaad wat de wandelaars ons als vertelden: "goede bepijling" we hadden de beschrijving dan ook niet nodig (zei de route maker :-))) )
Vanuit restaurant Schoonhoven ging de route door de bossen, langs struinpaadjes en ook een stukje over het open veld. We kwamen langs het onderduikershol uit WOII. Onderweg konden wandelaars op bepaalde punten extra informatie krijgen door een QR code te scannen, hier schijn nog aal gebruik van gemaakt te zijn.
Na rustpost bij de Opsteker mocht ik alleen verder op de 40km lus door het buitengebied van Nieuwlande en een natuur-/begrazingsgebied bij Dalerpeel. Hier had ik al de waarschuwing gekregen er er een stier rondliep, nu heb ik die niet gezien maar wel een zeer onrustige kudde runderen (zal vast door het dreigende weer gekomen zijn) Ben dus maar even om het veld heen gelopen, zo heb ik meteen een nieuw stukje voor volgend jaar ontdekt.
Dan krijg je een belletje van het startbureau dat er 2 wandelaars fout zijn gelopen en ik dus niet verder mocht opruimen. Na wat speurwerk bleken ze uiteindelijk toch voor me lopen en kon ik verder. Maar inmiddels was het al wel begonnen te regenen en niet zo zachtjes ook, mijn schoenen stond vol water. Vlak voor de pauze post liep ik al bij de laatste wandelaars, omdat zij nu een stukje met de auto zouden gaan kon ik rustig verder pijlen afhalen. En ja hoor net toen ik bijna droog was kwam de volgende hoosbui naar beneden. Dus weer soppend verder en uiteindelijk aangekomen bij Schoonhoven waar inmiddels ook alle wandelaars waren vertrokken. De pijlen in de auto, maar toen ik verdere wilde gaan begon het ook te onweren. NU is een regenbui niet zo erg maar een onweersbui (en ook nog met het vooruitzicht door welk gebied ik zou wandelen) ging me toch iets te ver. Dus met de auto weer terug naar het startbureau waar ze inmiddels de boel aan het opruimen waren. Ondanks de weersvoorspellingen toch nog een opkomst van ruim 200 wandelaars waarvan er 24 op de 50km.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2019, 16:34 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2627
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Omdat ik afgelopen weekend niet in de gelegenheid was om met de Nacht vd Vluchteling mee te wandeling, ben ik vandaag maar op pad gegaan.
Route in de GPS en dan moet het wel lukken dacht ik zo.
De aanlooproute van Utrecht CS naar het Spoorwegmuseum ging al fout, dus dat gaat lekker.
Eenmaal op pad had ik de GPS niet nodig, genoeg pijltjes onderweg (hoewel op sommige punten kon het wel beter)
Dit betekend dus dat ze dit jaar Geen team Rode Lantaarn hebben gehad of die heeft z'n werk niet gedaan :lol:
Maar goed op hert end was of de route omgelegd t.o.v. de track op de site of de pijlen waren daar al weg.
Heerlijk gelopen van 7.30 tot 16.30 incl. een 4tal korte rustjes en 45km op de teller, zonder problemen.
Het is dat ik een afspraak had anders had ik de ret naar huis ook wel kunnen lopen.

Zal ik volgende maand toch maar weer...... := := :=


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6602 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389 ... 441  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.