Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 30 Apr 2024, 21:58

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6605 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 437, 438, 439, 440, 441  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 05 Apr 2024, 20:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2091
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Truitje schreef:
Bertus heeft afgelopen woensdag een Soptocht in Ugchelen gelopen. Dankzij een flinke migraine kon ik niet eerder met de foto's aan de gang. Het was een bostocht kan je wel zeggen. In het bos kan je zien dat ook daar de natuur steeds verder gaat, de Lariksbomen laten hun naaldjes te voorschijn komen, en tussen de boomen zijn alle bosbesstruiken weer te zien. Wil je zelf kijken: https://myalbum.com/album/FdgD9DJCQAts/ ... 84d7e314d9

Mooie fotoreportage! Dit was vroeger praktisch in mijn achtertuin. Ook stukken van de Apeldoornse Vierdaagse gezien.

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Apr 2024, 17:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Sorry, sorry, ik zeg het maar meteen, maar ik heb een album met veel foto's. Bertus is namelijk gisteren wezen wandelen, een route van huis uit, naar Arboretum Belmonte. En dan via de nieuwbouwwijk op de ENKA. De spoorweg daar kan niet meer op de oude manier overgestoken worden, daarvoor ligt er nu een heuse brug. Verder lang de Bosbeek en later de Molenbeek, maar ook langs de beeldentuin (nog bekend door de Edesevierdaagse). Om dan in het Arboretum aan te komen, er bloeit nog steeds het een en ander, maar sommige struiken stonden er zielig bij door de vele regen die gisteren viel. Daarna via een andere route weer terug naar huis. Mocht je nu nieuwsgierig zijn, mag je hier klikken: https://myalbum.com/album/3TjDmTTWuXjc/ ... cffcd0ec65


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Apr 2024, 21:16 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4179
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Vandaag vanuit het Schuthok met een omweg van 28 km weer naar huis gelopen (totaal dus een rondje van 30 km).
Eerst richting Julianadorp, doorgelopen langs het kanaal naar Julianadorp Zuid. Daar door het park van s’Heeren Loo en daarna via het centrum naar de duinenrand. Bij Strandslag Dorperweerth het strand op. De schoenen uitgetrokken en op blote voeten op de vloedlijn gelopen. Daar had ik tenminste geen last van het stuifzand door de sterke zuidenwind. Het water was in het begin nog koud, maar dat wende snel genoeg.
Bijna 5 km verder bij Strandafslag Falga het strand weer af en door de duinen naar het fietspad dat naar Den Helder gaat. Daar eerst de voeten van zand ontdaan en kousen en schoenen weer aan de (koude) voeten gedaan. En dan even het fietspad richting Den Helder op. Direct na 10 meter rechts aanhoudend het wandelpad over de duinen volgend. Omhoog en omlaag van links naar rechts kronkelend waren de afgekoelde voeten alweer lekker warmgelopen. Na 1,5 km duinen linksaf een ander wandelpad op. Die net zoveel omhoog en omlaag ging en van links naar rechts. Na een aantal malen het nabijgelegen ruiterpad en fietspad te kruisen uiteindelijk aan het eind van het wandelpad, linksaf en bij Strandslag Huisduinen weer richting strand. Net voor het strand pak ik de nieuw aangelegde “strandboulevard “ die vorig jaar is gemaakt van betonplaten. Ik had even geen zin in gezandstraald worden. Het betonplaten gevolgd tot aan Huisduinen.
Omdat ik mooi op schema lag en nog maar 7 km te gaan had, mezelf even een kleine pauze bij Storm aan Zee gegund. Met warme chocolademelk + slagroom. Na minuut of 10/15 weer verder voor het laatste stuk.
Dit keer over het graspad midden op de Waddenzeedijk. Gevolgd tot aan hotel Lands End en vlak voor de Teso veerbootterminal. Hier staan naast het opstelplaats voor de auto’s een tweetal dixies en daar was ik hard aan toe (wildplassen op kaal strand of bovenop een grasdijk is niet favoriet bij mij en al helemaal niet met een straffe wind).
Even na 18 uur was ik thuis. De eerste 30 km aanaangesloten is een feit en ging redelijk probleemloos.
Lekker weer, dus voornamelijk in 3/4 broek en T-shirt gelopen en ook nog wat verkleurd.
Was een goede training voor een paar wilde (en wellicht overmoedige) wandelplannen.

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Apr 2024, 23:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Okee, weer een album van Bertus. Hij heeft zaterdag wederom een tocht gelopen, dit was een tocht voor ergens volgend jaar of zo. Het voorlopen van een SOPtocht, waarschijnlijk met de naam Renkumsebeekdaltocht. Waarschijnlijk, want er zal hier en daar nog wat gesleuteld moeten worden, dus zelfs de naam kan nog veranderen. Het is een route door bos en over heide, en er zijn zelfs weer glibberpaden te vinden. Maar ook de mooie Wodanseiken die je bij Wolfheze kunt vinden. Dit album kan je hier vinden: https://myalbum.com/album/prW64jakRuus/ ... 008673a080


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2024, 19:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
6 april, van Schoonhoven naar Alphen aan de Rijn, 36 km
Vandaag ga ik weer verder met mijn wandelproject die ik maar even de naam “Met Omwegen naar Nimwegen” heb gegeven.
Inmiddels heb ik er zo’n 210 km erop zitten en ben hemelsbreed slechts 20 km opgeschoten. Ach, ik ben lekker bezig!

Ik start in Schoonhoven bij de Veerhaven (aan de Lek). Van hieruit volg ik allereerst het riviertje de Vlist, deze loopt van Schoonhoven naar Haastrecht en mondt daar uit in de Hollandsche IJssel, zo’n 10 km verderop.
Het is een lekker kronkelig riviertje in een heel rustig (polder)landschap. De Vlist vormt de natuurlijke scheiding tussen de Krimpenerwaard en de Lopikerwaard. Het is rustig op het water, er vaart slechts een enkele kano.
Ik wandel aan de kant van de Lopikerwaard en daar is het uitermate rustig qua autoverkeer. De weg is vooral een fijne route voor het langzamere verkeer.
Ik ontmoet hier een echtpaar die het Floris V pad aan het volgen zijn en loop al kletsend een eindje met ze op.
Ik passeer het buurtschap Bonrepas en het dorpje Vlist en kom dan in de plaats Haastrecht uit. Hier steek ik de Hollandsche IJssel over en heb dan een rust aan het water, na 11 km te hebben gelopen.

Het is vandaag prima wandelweer, ik wandel in korte broek en t-shirt. Ik wandel het grootste gedeelte van de dag met de wind (en zon) in de rug. Dat vind ik voor vandaag wel prima!
De Hollandsche IJssel volg ik tot Gouda. Het 1e gedeelte gaat nog wel. Naarmate Gouda dichterbij komt wordt het minder fraai om te lopen. Niet overal zijn vrije fiets- of wandelpaden en er is drukker autoverkeer op de naastliggende N-weg.
In Gouda besluit ik om de Hollandsche IJssel achter me te laten en dwars door Gouda te gaan, langs een gracht en de Nieuwe Gouwe, deze hebben verbinding met de achter Gouda gelegen brede rivier, de Gouwe.
De Gouwe is een gekanaliseerde rivier, die van noord naar zuid een traject van de Oude Rijn naar de Hollandsche IJssel aflegt. De Gouwe is ca. 10 km lang. Kenmerkend voor de Gouwe zijn de drie monumentale hefbruggen. Ik passeer ze vandaag alle 3.

Vlakbij Waddinxveen heb ik weer even een pauze, deze keer aan de Gouwe.
Een pleziervaartuig meert vlak bij mij aan en met de opvarenden heb ik een kort maar leuk contact. In feite komen zij niet meer doen dan het dumpen van afval in een (toch al behoorlijk volle) prullenbak.
Hierna stiefel ik verder langs de Gouwe. In Waddinxveen heb ik tijdelijk geen zicht meer op de Gouwe, overal staan huizen direct aan het water. En na Waddinxveen is er weliswaar weer uitzicht op de rivier maar ontbreekt een vrijliggend fiets- of wandelpad. Zo te zien is die er wel aan de andere kant van de rivier, maar daar loopt ook een drukke N-weg.
Voorbij Boskoop lijkt het wat rustiger te worden maar dan is er ineens een afsluiting en kan ik niet verder langs de rivier.
Omlopen door de naastliggende polder lijkt de enige optie en dat levert weer wat extra kilometers op. Dat valt me vandaag een beetje tegen dus in die extra lus neem ik nog maar een extra pauze.
Het stukje “terug naar de rivier” is dan wel weer een leuk stukje om te lopen, langs een zijkanaal van de Gouwe met flink wat plezierbootjes. Eenmaal weer langs de Gouwe, krijg ik al snel de 3e Hefbrug van vandaag in het vizier. Dit betekent dat ik niet zo ver meer hoef te lopen.

Dit is een mooi en rustig gedeelte om te lopen. Bij de hefbrug aangekomen, bevind ik me op een kruispunt van vaarwegen. De Oude Rijn, de Gouwe en het Aarkanaal komen hier samen. Het Aarkanaal is feitelijk de voortzetting van de Gouwe in noordelijke richting en heeft weer verbinding met de Amstel.
Ik sla linksaf om nog een klein stukje langs de Oude Rijn te lopen. Na ongeveer 1,5 km ben ik dan bij mijn eindpunt van vandaag: het station van Alphen aan de Rijn.

Mijn volgende wandeling gaat langs het Aarkanaal, het Amstel-Drechtkanaal en de rivier de Kromme Mijdrecht, dus wederom een waterrijke route.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2024, 20:01 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mei 2010, 16:51
Berichten: 1528
Woonplaats: ergens in Drenthe
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: op schema
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Leuk verslag Martin, je had het weer ook wel mee zo langs het water.

_________________
Je moet zeilen op de wind van vandaag. De wind van gisteren van helpt je niet vooruit, de wind van morgen blijft misschien wel uit!

Purper

http://www.wandelenenmeer.blogspot.com


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2024, 08:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Leuk verslag Martin


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 08 Apr 2024, 19:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Dank Louise en Liana!

Vandaag heb ik de Bruggenloop in Alphen aan de Rijn gelopen. De route is van een hardlooptocht die jaarlijks in Alphen aan de Rijn wordt gehouden, dit jaar op 20 juni.
Voor info over de hardlooptocht, klik hier: http://www.bruggenrun.nl/

De route is 10 km lang en gaat over 33 bruggen, van hele kleine bruggetjes tot hele joekels van bruggen. De meest spectaculaire vind ik toch wel de Hefbrug die over de Gouwe voert. En laat ie nou net voor mijn snufferd opengaan!! Mooi toch.
Direct na de Hefbrug volgen de Steekterbrug (over de Oude Rijn) en de Oranje Nassaubrug (over het Aarkanaal).
Er zijn nog 2 andere bruggen opengegaan toen ik erover heen wilde gaan.
In het oude centrum heb ik een hele lange pauze gehouden. Heerlijk op een terras gezeten met een wandelaarster die in Alphen aan de Rijn woont: Charlotte. Ik had haar ge-appt en al heel snel kon de ontmoeting plaatsvinden. Dat was super gezellig!
Hierna had ik nog 14 bruggen te gaan.
Eén brug “zag” ik pas nadat ik erover heen was gelopen, zo onopvallend was deze brug. Andere bruggen zag je al van verre!
Ik heb de bruggen geteld maar ben natuurlijk ergens de tel kwijtgeraakt.
Sommige bruggen werden 2x gepasseerd.

Weer geen stap dichterbij Nijmegen gekomen! :mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 10 Apr 2024, 15:58 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Okt 2010, 19:37
Berichten: 2098
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 59
Afstand 2024: niet
Loopnummer 2024: niet
Aantal N4D volbracht: 2
Volgende wandeltocht: ??....niet meer
Merk wandelschoenen: Van alles
Mood: Vrolijk
In Nijmegen, op onze nieuwe lokatie gekeken. Ziet er goed uit, zullen nog wel wat knelpunten komen maar dat lossencwe op met onze kennis. Heb er nu al zininin :yo:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 10 Apr 2024, 20:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7555
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
Marko schreef:
Dank Louise en Liana!

Vandaag heb ik de Bruggenloop in Alphen aan de Rijn gelopen. De route is van een hardlooptocht die jaarlijks in Alphen aan de Rijn wordt gehouden, dit jaar op 20 juni.
Voor info over de hardlooptocht, klik hier: http://www.bruggenrun.nl/

De route is 10 km lang en gaat over 33 bruggen, van hele kleine bruggetjes tot hele joekels van bruggen. De meest spectaculaire vind ik toch wel de Hefbrug die over de Gouwe voert. En laat ie nou net voor mijn snufferd opengaan!! Mooi toch.
Direct na de Hefbrug volgen de Steekterbrug (over de Oude Rijn) en de Oranje Nassaubrug (over het Aarkanaal).
Er zijn nog 2 andere bruggen opengegaan toen ik erover heen wilde gaan.
In het oude centrum heb ik een hele lange pauze gehouden. Heerlijk op een terras gezeten met een wandelaarster die in Alphen aan de Rijn woont: Charlotte. Ik had haar ge-appt en al heel snel kon de ontmoeting plaatsvinden. Dat was super gezellig!
Hierna had ik nog 14 bruggen te gaan.
Eén brug “zag” ik pas nadat ik erover heen was gelopen, zo onopvallend was deze brug. Andere bruggen zag je al van verre!
Ik heb de bruggen geteld maar ben natuurlijk ergens de tel kwijtgeraakt.
Sommige bruggen werden 2x gepasseerd.

Weer geen stap dichterbij Nijmegen gekomen! :mrgreen:


goed bezig Martin :clap:

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 10 Apr 2024, 23:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Bertus is vandaag weer wezen soppen, en wel in het plaatsje Winssen. Ze hebben daar 2 lussen gelopen met bijna steeds de kerk van Winssen in zicht. Deze keer ging het vooral over het boerenland, maar veel vee loopt nog niet buiten. Schapen en Galloway runderen hebben ze wel gezien, maar Bertus heeft ook 2 sprintende reebokken en 3 haastige hazen heeft hij op de foto gezet. Kijk maar hier voor de foto's : https://myalbum.com/album/ApPwcnnTFHnN/ ... ee424df4a4


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Apr 2024, 21:42 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2015, 11:00
Berichten: 293
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ~8500
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuke foto's en mooie verhalen weer.

Afgelopen weekend ben ik in Den Haag geweest voor de Duinenmars. Het was zoals ik daarvoor al verwachtte; een perfecte dag met prachtig weer. Het was nog altijd de (voor mij) bekende route, en de kleine wijziging bij Duindorp van vorig jaar was erin gebleven. 2025 staat alweer op mijn agenda.

Hoewel, 'perfect', een bepaalde actiegroep waarvan ik het de naam niet waard vind om te noemen vond het een goed plan om Den Haag te blokkeren terwijl het weekend is, er dus een vrij druk bezocht evenement is en er een belangrijke toegangsweg is afgesloten vanwege werkzaamheden. Chaos alom dus. Na de finish bij de bushalte kwamen er eerst 5 bussen lege bussen langs voordat inmiddels een kleine drie kwartier later de zesde eindelijk mensen mee nam. Natuurlijk was het daardoor ook erg gezellig in de bus.

In ieder geval, het wandelen zelf was hier weer helemaal prima. Het voelde ook gezellig druk, zelfs op de 25 en 40km lus (ik liep 25km), wat bij deze tocht toch altijd zwaar ondervertegenwoordigde afstanden zijn. Tijdens de tocht doe ik redelijk rustig aan om er van te genieten. Van de duinen, van de boulevard en van de stad. De laatste lus door Ockenburg was voor mijn doen nog een tikje rustiger. Een mevrouw vroeg mij iets over mijn uitrusting en we hebben de laatste kilometers samen wat wandelervaringen gedeeld. Haar gezicht komt mij vaag bekend voor, ik zal haar vast ergens anders wel eens hebben zien lopen. Tegen het eind bedankt ze me nog, want ze zegt dat ze snapt dat ik onder mijn tempo heb gelopen, maar dat het goed was voor haar om eens sneller te lopen dan zij normaal doet. Graag gedaan.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 13 Apr 2024, 18:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Vandaag in Norg (Drenthe) gewandeld. Het was een mooie route en het was behoorlijk warm. Er kan weer 18km bijgeschreven worden in het wandelboekje. :) Na afloop op dochterlief gewacht, die 32 km kon bijschrijven.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 14 Apr 2024, 16:33 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2015, 11:00
Berichten: 293
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ~8500
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Gisteren in Krabbendijke in Zeeland geweest voor een tocht van 30km van de Bloesemtocht aldaar.

De start is in een buurtcentrum niet ver van het kleine stationnetje in Krabbendijke. Er is een gezellige opkomst bij deze tocht, je loopt niet in de drukte, maar ziet toch continue medelopers om je heen. Vandaar gaan de routes snel het dorp uit richting de eerste fruitboomgaarden. Aangezien het Zeeland is, en niet de Betuwe langs een meanderende Linge, verwachtte ik redelijk rechte en lange stukken, maar tot mijn verbazing viel dat best mee. De route gaat vaak dwars door boomgaarden, pal langs de fruitbomen. Dat betekend best wat stukken onverhard door het gras, maar voor je het weet kom je weer op een stuk asfaltdijk onderweg naar de volgende boomgaard. Er zijn rusten bij boeren en we lopen ook door een paar dorpjes. Een van die dorpen was helemaal versierd met vlaggetjes en oranje slingers. Ik vermoed wel dat dat eigenlijk voor Koningsdag was, maar het voelt toch leuk. De bloesem zelf was ook aanwezig, de helft van de boompjes stonden mooi in bloei, en de andere helft bijna.

Al met al best een tocht om aan te raden, hoewel Zuid-Beveland voor velen ver weg zou zijn. Misschien niet direct volgend jaar, maar ik kom hier nog wel eens terug.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 14 Apr 2024, 21:26 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
van Alphen aan de Rijn naar Woerdense Verlaat, 31 km

Met het O.V. reis ik vandaag naar Alphen aan de Rijn.
Aangezien er vandaag geen treinverkeer is tussen Zoetermeer en Gouda, ben ik voor dit traject aangewezen op de bus.
In Gouda stap ik over op de trein naar Alphen aan de Rijn.
Ik zou een ruime overstaptijd hebben in Gouda. Doordat de buschauffeur nog niet eerder in Gouda was geweest kende hij ook niet de exacte route naar het station. Dit kostte zoveel tijd dat ik mijn aansluiting in Gouda miste en 37 minuten moest wachten op de volgende trein. Ik zag de trein net weg rijden.

Vandaag loop ik dus van Alphen aan de Rijn naar Woerdense Verlaat. De vorige keer liep ik o.a. langs de rivier de Gouwe, die bij de Oude Rijn begint en eindigt in de Hollandse IJssel. Deze keer ga ik o.a. verder langs het Aarkanaal.
Zowel het lopen langs de Gouwe als het lopen langs het Aarkanaal stonden al een aantal jaren op mijn wensenlijstje. De vorige keer heb ik dus de Gouwe eindelijk kunnen afvinken en vandaag volgt dan het Aarkanaal.

Het Aarkanaal is 11 km lang en verbindt de Gouwe met het Amstel-Drechtkanaal.
Het is 1 lange (min of meer) rechte weg. Aan 1 kant van het kanaal loopt een drukke N-weg. Ik wandel aan de andere, rustigere kant. Op het kanaal zie ik meerdere kanovaarders en een enkele plezierboot. Ik ontmoet al snel een andere wandelaar waar ik al kletsend een paar kilometer mee oploop. Deze wandelaar (72 jaar) hoopt dit jaar zijn 1e Vierdaagse te lopen, samen met zijn dochter die de Vierdaagse al eerder heeft gelopen. Het is gezellig samenlopen tot aan de Langeraarse plassen waar hij linksaf gaat en ik rechtdoor.

Ter hoogte van het plaatsje ter Aar steek ik via de Aardammerbrug het kanaal over om aan de andere kant verder te gaan. De N-weg doet hier hetzelfde maar dan andersom.
Ik heb na. ca. 11,5 km een rust aan het water. Het is aan de warme kant om te lopen maar tijdens mijn rust koel ik snel af door weinig zon en een fris windje.
Even verderop is de Tolsluis, dat is de plek waar het Aarkanaal samenkomt met het riviertje de Drecht en samen verder gaan als het Amstel-Drechtkanaal.
Ook hier kan aan beide kanten worden gelopen maar één blik op mijn telefoon zegt genoeg: als ik hier via de Tolhuisbrug het kanaal oversteek dan wandel ik over redelijk rustige paden verder. Het is een smal jaagpad waar weliswaar ook fietsers/wielrenners rijden dus het blijft wel goed opletten geblazen.

Ter hoogte van het plaatsje Vrouwenakker steek ik het kanaal over via de Vrouwenakkerbrug.
Vrouwenakker ligt nabij het (gemarkeerde) 3-provinciën punt (Utrecht, Noord-en Zuid Holland). Het precieze punt ligt midden in het water.
Ik wandel verder langs het kanaal totdat deze vanzelf afbuigt en ik me dan aan een volgend stukje rivier ga wagen en wel de Kromme Mijdrecht. Ik wandel door het gelijknamige plaatsje en dan heb ik al snel een rust (in een weiland). Kennelijk zit ik hier onder een vliegroute gezien de vele vliegtuigen die hier overvliegen.

Na de rust wandel ik, met de zon in mijn gezicht en de wind ook recht van voren, verder. De tegenwind valt me deze keer wat zwaar.
Ik draag, voor het eerst weer sinds de Vierdaagse, mijn MBT-schoenen. Die schoenen draag ik het liefst bij het frequent lopen van langere afstanden.
De schoenen zorgen ervoor dat ik op een andere manier ga lopen en dat heeft tot gevolg dat ik minder gevoelig ben voor blessures aan mijn gewrichten (knieën en heupen).
Er worden vooral andere beenspieren gebruikt en ik word door deze schoenen “gedwongen” om meer rechtop te lopen.

De Kromme Mijdrecht is zo’n 10 km lang en eindigt in het plaatsje Woerdense Verlaat.
Halverwege heb ik toch nog maar een extra (3e) ingelast in verband met flink toegenomen moeheid en die rust heeft iets geholpen. Nog 6 km naar mijn eindpunt in Woerdense Verlaat waar ik word opgehaald door M.
Openbaar vervoer rijdt hier niet op zaterdag, althans niet vandaag.

De volgende keer wandel ik verder langs de riviertjes de Grecht en de Meije en loop ik ook weer een stuk langs de Oude Rijn (tot aan Woerden)


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6605 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 437, 438, 439, 440, 441  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.