Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 20:37

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6607 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359 ... 441  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2017, 09:13 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Gisteren een stuk van de herfstdagtocht Berg en Dal gelopen om de routebeschrijving eens te controleren en bij te werken naar de huidige situatie. Behoorlijk vaak moeten stoppen om aantekeningen te maken, dus dat werden een erg langzame 30 kilometer. Daarna via een omweg naar huis gefietst, wat het dagtotaal van op spierkracht afgelegde kilometers die dag op 200 bracht. En vandaag ben ik echt ongelooflijk hongerig :)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2017, 13:11 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 03 Aug 2017, 22:07
Berichten: 6
Leeftijd: 50
Kilometers gelopen: 551
Volgende wandeltocht: De Omloop
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Erg blij
Gisteren de halve omloop van Goeree Overflakkee gelopen.

Om zeven uur in de ochtend van start gegaan.

Het was mijn eerste 50+ tocht en vond dat de verzorging perfect was. M'n rugzak die ik bij me had was eigenlijk veel te vol.......

Het parcours was vooral dijk en fietspad wat goed te doen was maar soms geen einde kende. Slopers waren de grasdijken aan het einde van de tocht. Das dus een punt van aandacht om op te gaan trainen.

Om 16:26 liep ik over de finish als vierde 55km loper met een gemiddelde van 6,0 km per uur.

Vond het een geweldige ervaring en ga nu beginnen met trainen voor de 80km lopen en de 110 volgend jaar op Goeree.

Blaren? Ja twee kleintjes bij m'n tenen. Verder? Wat spierpijn maar heb net even m'n benen weer los gefietst

Kees Jan


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2017, 13:11 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 03 Aug 2017, 22:07
Berichten: 6
Leeftijd: 50
Kilometers gelopen: 551
Volgende wandeltocht: De Omloop
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Erg blij
Gisteren extra vroeg opgestaan om 50 km te lopen.

Rondje hoeksewaard vanuit Barendrecht via Zwijndrecht naar Dordt om via de killtunnel naar Strijen en Numansdorp te lopen. Daar weer na een kleine pauze naar de Heinenoord tunnel (lekker koel) en weer naar Baerendrecht.

Totaal 52,5 km in 8 uur 48 min incl 20 min pauze. 1 blaartje (balen) en 3 kg minder zwaar........ Vocht is weer bijgetankt.

Mochten er mensen in de omgeving Barendrecht hier actief zijn: stuur me een berichtje om eens met een groepje te lopen.

Kees-Jan


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2017, 14:05 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Het eerste van de vele albums die ik moet maken is klaar. Nee nog niet van de Edese4daagse, maar wel van de Heidetocht van Blauw-Wit die Bertus op de eerste zaterdag van de Heideweek gelopen heeft. Hij had een drukke dag, maar kon het toch niet laten om even 10km te gaan lopen. De foto's zie je hier: https://myalbum.com/album/grsIytLxKlLs


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2017, 18:48 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4943
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Veelal herkenbare fotos. Zo te zien had de 10km de rustpost ergens anders.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 28 Aug 2017, 21:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Je houdt het niet voor mogelijk, maar de 2de dag van het lopen bij Blauw-Wit is ook ingeplakt. Bertus had op zondag meer tijd en is toen het maximum, de 20km gaan lopen. Zoals verwacht een gedeelte hetzelfde als van de 10km route, maar het was lekker weer om te lopen, de heide was nog steeds mooi, dus wat wil je nog meer. Voor de foto's klik hier: https://myalbum.com/album/X4AlnohUK5Ur


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Aug 2017, 15:13 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Truitje schreef:
Je houdt het niet voor mogelijk, maar de 2de dag van het lopen bij Blauw-Wit is ook ingeplakt. Bertus had op zondag meer tijd en is toen het maximum, de 20km gaan lopen. Zoals verwacht een gedeelte hetzelfde als van de 10km route, maar het was lekker weer om te lopen, de heide was nog steeds mooi, dus wat wil je nog meer. Voor de foto's klik hier: https://myalbum.com/album/X4AlnohUK5Ur

Mooie foto's! Vooral die van de onderkant van een paddestoel, je moet maar op het idee komen!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 10 Sep 2017, 11:19 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jan 2015, 10:39
Berichten: 924
Woonplaats: Nunspeet
Leeftijd: 47
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-E-650
Kilometers gelopen: 1970
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
vandaag weer sinds paar maanden bij de wios een rondje gelopen was ruime 9 kilometer. de tochtjes vanaf clubgebouw zijn nooit groot maar wel erg gezellig :marche: :-)))

_________________
Wees je zelf, anderen zijn er genoeg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 10 Sep 2017, 19:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2624
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Gisteren als pijlenman over de Utrechtse Heuvelrug in het kader van de ReumaWalk
Helaas werkte het weer niet echt mee, het begon in de regen: Erg lastig om dan de pijlen er fatsoenlijk af te halen.
Na 2,5 kilometer klaarde het weer gelukkig op en kon ik zelfs een poosje zonder jas wandelen.
Het mooiste stuk (de lus voor de 15km) ging in het zonnetje over de heide.
Daarna trok de lucht helemaal dicht en leek er een onweersbui aan te komen, gelukkig bleef dit bij 2 klappen en wat gerommel zodat de
rest van de route pijlenvrij achtergelaten kon worden. Helaas regen het de laatste kilometers ook weer.
In ieder geval weer 15km in de pocket.
Vandaag met een groep (24 personen) een deel van het Voetstappenpad gedaan, in mijn ogen het mooiste deel.
Van Mediapark over de Bussumerheide, Wester/ en Zuiderheide, Laarder wasmeer en Hilversums wasmeer. Helaas het laatste deel veel geluid van de A27.
Maar we kwamen toch veilig bij Hollandse Rading ons eindpunt. Beter weer dan gisteren en weer 15km op de teller


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2017, 14:33 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Gisteren en vandaag voor het eerst de Kennedymars van Haaksbergen gewandeld, ondanks dat ik er al mijn hele wandelleven op fietsafstand vanaf woon (en dan bedoel ik wat de gemiddelde persoon als fietsafstand ziet, niet wat ik zelf denk). Bij de start enkele forummers gespot (Ahaha, waarbij ik even moest denken waar ik dat gezicht van kende, ik denk dat ik Marieke gezien heb, en Coraline heeft hier ook 3 posts ofzo. Ook buiten het forum relatief weinig bekenden, die zullen nu allemaal ergens in de buurt van Ede zitten, op weg naar Rotterdam. Ondanks dat ik sinds mijn vakantie eigenlijk niet meer gewandeld heb kwam ik toch bijna direct voorin het veld, samen met een nieuwe RWV-centurion, een Achterhoeker die nooit stil is en een lokale held die genoot van alle aandacht van het ererondje door het dorp of de stad waar we mee begonnen. Het had me niets verbaasd als persoon 3 direct af zou vallen na het ererondje, maar hij bleef moedig stand houden. De nieuwbakken Centurion had er meer moeite mee en heeft de hele tocht met pijn in zijn maag gelopen. Persoon 3 ging er later vandoor met twee mensen die ons inhaalden, en pas na 30 kilometer kwamen Achterhoeker en Importtukker per ongeluk op kop te lopen, door het overslaan van de kop soep op de rustpost (voor mij is soep een beetje een garantie op maagklachten). Help, onvoorbereid aan de start staan en opeens koplopen. Nu moet ik toegeven: het maximale tempo bij deze tocht is relatief laag, juist omdat alle snelle mannen, vrouwen en genderneutralen een tocht van twee keer zo lang gepland hebben staan. Leuk is het dan even om in het eind van de eerste lus van 42 kilometer te wandelen en de achterhoede van de halve nachtmarathon in te halen, Zij staan verbaasd van ons tempo, maar ik zie er kinderen van basisschoolleeftijd tussen stappen en op die leeftijd liep ik echt niet zulke tochten. Hopelijk blijven ze het leuk vinden, want sinds het bij mijn slapen wat begint te verkleuren lukt het mij ook slecht om de vergrijzing in de wandelsport te doen verminderen.
Na een colaatje, het vullen van een waterfles en een wisseling van lange naar korte broek (zo koud was het niet) begonnen aan de dagmarathon. Om 4 uur 's nachts, dus we waren al bijna halverwege voor er echt daglicht begon te komen. De oplettende meelezer die de twee marathons bij elkaar optelt zal tot de conclusie komen dat deze Kennedymars bijna 5 kilometer te lang is, en dat soort extra's lopen we natuurlijk alleen maar als er pannenkoeken beloofd worden. In dit geval mochten de deelnemers van de langste afstand een stuk afsnijden.
Mijn verwachting was dat in het dagstuk een stuk meer onverhard zou zitten, maar het leken meer lange rechte wegen dan de nachttocht. Voor ons als ervaren wedstrijdlopers op korte parcoursen geen probleem, maar de mensen die voor een mooie route komen zal het een afknapper zijn. Ik heb even met de organisatie geëvalueerd en die gaven aan dat ze dat in het verleden hadden en daarbij weer mensen klaagden dat de tocht te zwaar was. Iedereen tevreden houden is natuurlijk ook best lastig, maar ik kon niet aan het idee ontkomen dat ze de toch zo graag een internationaal karakter wilden geven door naar Duitsland te gaan dat ze gewoon 20 kilometer asfaltweg die kant op hebben gekozen, en 20 kilometer asfalt daar parallel aan terug.
De laatste 20 kilometer begon ik mijn trainingsachterstand toch wel echt te voelen, en heb ik regelmatig moeten focussen op netjes blijven lopen en geen protesterende spieren voelen. Ik zal niet de beste gesprekspartner ooit zijn geweest. Uiteindelijk kwam we gezamelijk na 11 uur een 33 minuten als eersten over de finish, en omdat ze slechts één bosje bloemen voor de snelste man hadden kregen we het allebij niet. Nou zijn bloemen toch niet de handigste dingen op 15 kilometer op de fiets te vervoeren, dus had ik het sowieso laten staan. Natuurlijk alle aandacht van de binnenprater die door had dat de eerte mensen van de Kennedymars waren gefinisht toen wij al 5 meter na het finishdoek waren, met een "diepte-interview" met vragen of we trots op de tijd waren. Voor ons beiden kwam het niet eens in de buurt van een PR, en met een gigantische slaapdip dan een politiek correct antwoord is best lastig.

Ik ben nog best een tijdje bij de finish blijven zitten om mensen te feliciteren bij binnenkomst, maar toen de zaal helemaal werd overgenomen door een groep estafettelopers die een tocht van 1500 kilometer gelopen hadden (ik heb niet gehoord hoe lang ze erover gedaan hebben of met hoeveel mensen ze waren, dus ik heb geen idee wat ik van de prestatie moet vinden). Een kwartier lang was er geen enkele aandacht meer voor de binnenkomende wandelaars omdat zij het evenement min of meer overgenomen hadden. Niet dat ik denk dat mijn stille protest opgemerkt is, maar het moest toch even.
Buiten nog de schrik van mijn leven omdat mijn achterband helemaal leeg stond, gelukkig was er een fietsenmaker vlakbij. De band laten plakken zou anderhalf uur duren, met wat overredingskracht kon ik wel een setje bandenlichters (2 stuks, dat is in mijn optiek best een onhandig incompleet setje) en een fietspomp lenen, en heb ik mar een nieuwe binnenband gekocht omdat ik geen zin had om te gaan plakken.

Of ik deze tocht nog een keer ga lopen weet ik niet, de bepijling vond ik matig, de verzorging ook, en de route is al genoemd. Aan de andere kant is het wel mogelijk om hier de nachtmarathon te lopen, naar huist te fietsen (note to self: bandenplakspullen meenemen, want op dat moment is die fietsenmaker echt niet geopend), een paar uur te slapen en dan naar Njmegen en Rotterdam, mooi een weekend van 200km. Gelukkig vallen ze volgend jaar niet in hetzelfde weekend, dus heb ik nog twee jaar om dit plan weer uit mijn hoofd te zetten.


Laatst gewijzigd door herwin op 17 Sep 2017, 16:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 16 Sep 2017, 20:17 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4943
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Mooi verslag Herwin, heerlijk leesvoer! Ik hoor meestal positieve verhalen over deze km maar na het lezen van jouw verslag heb ik er zo mijn bedenkingen bij. Ik bedoel, ik heb een hekel aan lamge rechte asfaltwegen als je weet dat er mooiere alternatieven in de buurt zijn overdag. Snachts vinnd ik het niet erg. En hoezo vomd je de verzorging minder? Had je meer van iets anders verwacht? Ik weet dat het heel persoonlijk is maar vraag het me wel af. En wat balen dat je een lekke band had. Best knap, een band plakken na een Km! Daar ben ik meestal echt te moe voor!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 17 Sep 2017, 07:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2093
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
herwin schreef:
...sinds het bij mijn slapen wat begint te verkleuren lukt het mij ook slecht om de vergrijzing in de wandelsport te doen verminderen....
Haha, herkenbaar beeld! Je zou een kleurspoeling kunnen overwegen maar die vergrijzing zet dan toch door. Leuk verslag Herwin, moet je vaker doen. Heerlijke droge opmerkingen!

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 17 Sep 2017, 08:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Wil1956 schreef:
herwin schreef:
...sinds het bij mijn slapen wat begint te verkleuren lukt het mij ook slecht om de vergrijzing in de wandelsport te doen verminderen....
Haha, herkenbaar beeld! Je zou een kleurspoeling kunnen overwegen maar die vergrijzing zet dan toch door. Leuk verslag Herwin, moet je vaker doen. Heerlijke droge opmerkingen!


Inderdaad, superleuk verslag!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 17 Sep 2017, 10:36 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Wat betreft de verzorging: ze hebben vrijwel alleen maar caferusten waar je een consumptiebon krijgt. Nu hebben ze daar vast een voordelig tarief voor geregeld, maar voor hetzelfde geld kun je met een partytent buiten al snel 3 drankjes aanbieden. Aan de andere kant levert dit natuurlijk ook veel toiletgelegenheid op, waar sommige mensen ook wel erg blij mee zijn. Zoals ik al zei: het is lastig iedereen tevreden te houden.

De verdeling van de verzorgingsposten was zoals vaak bij Kennedymarsen: vaker naar mate je verder op de route komt. Ik denk dat voor de wandelaars van de nachtmarathon het best zwaar kan zijn om de laatste 11 kilometer zonder verzorgingspost te moeten doen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 17 Sep 2017, 10:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4943
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
herwin schreef:
Wat betreft de verzorging: ze hebben vrijwel alleen maar caferusten waar je een consumptiebon krijgt. Nu hebben ze daar vast een voordelig tarief voor geregeld, maar voor hetzelfde geld kun je met een partytent buiten al snel 3 drankjes aanbieden. Aan de andere kant levert dit natuurlijk ook veel toiletgelegenheid op, waar sommige mensen ook wel erg blij mee zijn. Zoals ik al zei: het is lastig iedereen tevreden te houden.

De verdeling van de verzorgingsposten was zoals vaak bij Kennedymarsen: vaker naar mate je verder op de route komt. Ik denk dat voor de wandelaars van de nachtmarathon het best zwaar kan zijn om de laatste 11 kilometer zonder verzorgingspost te moeten doen.



Dank voor je duidelijke uitleg. Ook ik ben meer van de tenten of een combinatie ipv alleen horecarusten. Maar idd kun je niet iedereen tevreden houden.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6607 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359 ... 441  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.