Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:34

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6579 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377 ... 439  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2018, 18:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2627
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Aangezien er, volgens geen topic over is, zet ik het maar hier neer.
Gisteren en vandaag heerlijk aan de wandel geweest tijdens de 4daagse van Apeldoorn.

Vandaag in mijn beleving iets mooiere route dan gisteren. meer afwisseling.
Gisteren was het wel erg veel bos, vandaag stond het paleispark op het programma. Ook wel bos maar ook open stukken een een beetjes bebouwing (dus villaatjes kijken :) ) Maar goed het weer werkte prima mee, gisteren een paar buien die eigenlijk geen naam mochten hebben (al kon je er wel lekker nat van worden)
Vandaar een klein miezer buitje toen we net binnen waren.
Onderweg geen W4W-ers gespot, wel Marjanneke bij de start en finish en verder nog wat andere bekende wandelaars

Nu lekker even uitrusten van de eerste 2x20 (22,4 en 18,7) en morgen weer verder


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2018, 19:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7534
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
Boktwee schreef:
Wil1956 schreef:
Truitje schreef:
Afgelopen zaterdag was Bertus in Wijchen om daar de Kerkdorpentocht te lopen. De laatste trainingstocht voor Nijmegen. De foto's die hij die dag gemaakt heeft zijn hier te vinden: https://myalbum.com/album/M7YX3kYdvjE8

Het zijn weer mooie platen van een mij bekend parcours!

Ik ben hier zaterdag niet geweest. Maar het parcours kwam mij ook zeer bekend voor: Dit is nagenoeg het zelfde parcours als van de Kastelentocht van Hemelvaartsdag. Da's niet creatief, maar aan de andere kant: het was toen erg mooi en volgens de foto's van Bertus dit keer ook!

dat klopt het was een gedeeltelijke kopie van de kastelen tocht hoorde ik van de posthoorn zelf
de route van zondag was net weer even anders als de zaterdag
het is weer een leuk en geslaagde foto album

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 13 Jul 2018, 00:09 
Offline
W4W Expert
W4W Expert

Geregistreerd: 06 Feb 2013, 12:32
Berichten: 498
Woonplaats: Apeldoorn
Leeftijd: 60+
Kilometers gelopen: 10.005
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Hanwag en Meindl
Mood: Gewoon
Truitje schreef:
Afgelopen zaterdag was Bertus in Wijchen om daar de Kerkdorpentocht te lopen. De laatste trainingstocht voor Nijmegen. De foto's die hij die dag gemaakt heeft zijn hier te vinden: https://myalbum.com/album/M7YX3kYdvjE8



Weer genoten van de foto's, veel bekende plekken gezien. Volgens mij was het niet druk, heb het anders meegemaakt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2018, 10:13 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 Sep 2006, 15:30
Berichten: 103
Woonplaats: Boekelo
Leeftijd: 54
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: Geen
Aantal N4D volbracht: 2
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: North Face
Mood: Vrolijk
Gisteren ook Apeldoorn afgerond. Zesde keer de 30km. Nieuwe routes waren verbetering vond ik. Hoewel dag 4 hetzelfde was als anders. De motregen op dag 1 was voor mij heerlijk. Zelf had ik wat meer 'last' van het rulle zand maar dat heb je in Apeldoorn nou eenmaal. Ik vind deze vierdaagse echt puur genieten, je kunt eigen tempo lopen, iedereen is vrolijk en de organisatie is attent en goed geregeld.
Volgend jaar wil mijn zoon van 12 misschien meelopen, dan ga ik20km perdag doen of 12.


Berend-Botje schreef:
Aangezien er, volgens geen topic over is, zet ik het maar hier neer.
Gisteren en vandaag heerlijk aan de wandel geweest tijdens de 4daagse van Apeldoorn.

Vandaag in mijn beleving iets mooiere route dan gisteren. meer afwisseling.
Gisteren was het wel erg veel bos, vandaag stond het paleispark op het programma. Ook wel bos maar ook open stukken een een beetjes bebouwing (dus villaatjes kijken :) ) Maar goed het weer werkte prima mee, gisteren een paar buien die eigenlijk geen naam mochten hebben (al kon je er wel lekker nat van worden)
Vandaar een klein miezer buitje toen we net binnen waren.
Onderweg geen W4W-ers gespot, wel Marjanneke bij de start en finish en verder nog wat andere bekende wandelaars

Nu lekker even uitrusten van de eerste 2x20 (22,4 en 18,7) en morgen weer verder


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2018, 12:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6064
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Gefeliciteerd Joachim, eindelijk eens een droge "Apeldoornse".


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2018, 12:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2627
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Afgelopen 2x dagen ook weer heerlijk rustig aan de wandel in het Apeldoornse.
Ook nu vond ik de 4e dag afwisselender dan de 3e dag.
Op een bepaald moment had ik het wel even gehad met de bomen :)
Maar goed ik kan nu ook zeggen dat ik aan de 4Daagse van Apeldoorn heb meegedaan.

Misschien volgend jaar weer, maar er staan er nog meer op het afstreeplijstje.

Nu even rustig aan en dan maandag naar Nijmegen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2018, 13:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6686
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Joachim en Berend-Botje gefeliciteerd!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2018, 13:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7534
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
Annet schreef:
Truitje schreef:
Afgelopen zaterdag was Bertus in Wijchen om daar de Kerkdorpentocht te lopen. De laatste trainingstocht voor Nijmegen. De foto's die hij die dag gemaakt heeft zijn hier te vinden: https://myalbum.com/album/M7YX3kYdvjE8



Weer genoten van de foto's, veel bekende plekken gezien. Volgens mij was het niet druk, heb het anders meegemaakt.


het was inderdaad behoorlijk rustig die dagen weinig mensen gezien

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 15 Jul 2018, 12:55 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 Sep 2006, 15:30
Berichten: 103
Woonplaats: Boekelo
Leeftijd: 54
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: Geen
Aantal N4D volbracht: 2
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: North Face
Mood: Vrolijk
Spatoes schreef:
Gefeliciteerd Joachim, eindelijk eens een droge "Apeldoornse".


Dank je. Had op zich Nijmegen ook wel weer keertje willen lopen maar dat komt dit jaar weer slecht uit met het werk. Volgend jaar misschien. Maar omdat zoon van 12 mee wil doen lijkt me Apeldoorn dan geschikter met de mogelijkheid van 20 km per dag.

Qua regen was Apeldoorn droog dit jaar (op wat motregen na) maar het bier smaakte weer prima na afloop.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 16 Jul 2018, 16:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Afgelopen zaterdag een nieuwe NS-route gelopen van Boxtel naar Best. Zo'n 14,5km. Vanuit Boxtel ging het via een industrieterrein naar een park. Daarna naar een oud dorpje waarvan ik de naam ben vergeten en via een lang graspad kwam ik uit in een bos. Daar was een herberg wat de enige horecagelegenheid zou zijn tot het eind evan de route. Ik zat pas op 5km, maar had nog niet geluncht en ook zelf geen broodjes meegenomen, dus had wel trek in iets. Er waren 2 mensen in de bediening: Een jongen en een meisje. Helaas communiceerden ze niet met elkaar en was luisteren ook niet hun sterkste punt. Zo kwam de jongen vragen wat ik wilde terwijl ik het net bij het meisje had besteld.Kreeg ik een gewone cola ipv een cola light. Er waren nog een paar mensen op het terras (niet veel) en zij kregen allemaal een placemet en bestek. Ik niet..Tot het eten werd gebracht, toen kreeg ik een bestekje. Het eten (Broodje kroket en een boterham met ham en ei, 12uurtje zeg maar) was lauw/bijna koud, glijd makkelijk naar binnen, maar hoort natuurlijk niet. Toen ik af wilde rekenen liet het meisje het dienblad (gelukkig leeg!) uit haar handen vallen en liet ze het briefje (geld) wegwaaien.. Gelukkig had ze em snel te pakken. De herberg zag er erg leuk uit, mooi terras ook maar het personeel heeft nog veel te leren. Ik kreeg niet de indruk dat het personeel een beperking had, dit wordt dan meestal ook uitgelegd op de kaart of via een bordje.

Enfin, ik ging verder door de bossen tot ik bij een kasteel kwam en het verkeerde pad koos. Ik moest nl voor huisnr 6 linksaf. las ik. Er bleken 2 huizen met nr 6 te zijn en ik moest rechts ipv links. Heeft me zeker anderhalf kilometer extra gekost, maar goed, het was mooi weer en de omgeving was prachtig! Even later moest ik bij een vennetje rechtsaf. Alleen ook hier hebben ze last van de droogte: Vennetje was een stukje modder geworden, het water was er niet meer..

Na het bos ging de route via een groot hek door een bos waar edelherten waren losgelaten.Helaas waren er geen herten te zien, die hadden het vast ook erg warm. Na het gebied ging het via landwegen naar het station waar helaas net mijn trein voorbij reed. Als ik niet was fout gelopen had ik em wel gehaald, nu mocht ik een hlf uur wachten..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 16 Jul 2018, 16:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Zondag wilde ik weer eens struinen door de duinen. Ditmaal de kennermerduinen ipv de waterleidingsduinen. Bedoeling was om via ingang Duin en kruidberg naar overveen te lopen en daar op het station te lunchen. En dan geen aangewezen route volgen, maar lekker struinen en wandelpaden inslaan waar geen routepijltje staat. Bedoeling was ook ong. 10km. Dat leek me wel genoeg voor vandaag, het zou nl 30 graden worden en ook gister was het al erg warm toen ik in Brabant liep.

In het begin ging het struinen lekker. Helaas was ik wel erg benauwd, maar de paden hier zijn bosachtig met een fijne zachte ondergrond. Maar hoe verder ik liep, hoe dichter ik bij de open vlaktes kwam waar het erg droog was: Mul stuifzand waar ik doorheen moest ploeteren en flinke kuitenbijters in de felle zon, er was bijna geen wolkje aan de lucht. Het tweede deel van de route heb ik dan ook de kortste weg richting uitgang Koevlak gekozen, vanuit daar zou het nog enkele kilometers in de schaduw zijn naar het station.

Maar het klimmen en ploeteren door het mulle zand eisten zijn tol: Ik was helemaal gesloopt, enorm moe, kreeg hoofdpijn, ik kon niet meer. Ik had genoeg drinken bij me (ookal was het water erg warm geworden) maar het lopen ging gewoon te moeizaam. Ik kon wel op een bankje gaan zitten, maar ook die waren vol in de zon. Langzaam liep ik verder en uiteindelijk kwam de uitgang inzicht. En ondanks dat het nog maar een paar kilometer naar het station was, heb ik toen de bus gepakt voor 3 haltes. (bus kwam net aanrijden!) Normaal vind ik dat voor luie mensen, nu was ik erg blij met mijn keuze.

Op het station bij de stationsrestauratie lekker een verse jus en een tosti besteld, en na een klein uurtje kon ik er weer tegenaan. Maar ik vond het mooi geweest: Ik had idd iets van 10km gewandeld en nam de trein naar station Haarlem Spaarnwoude waar mijn fiets stond. Rest van de dag rustig aan gedaan. Eigenlijk zou ik maandag ook gaan wandelen, maar een rustdag leek me beter. Woensdag ga ik weer. Dan start ik een voor mij nieuw pad: Ijmondroute, zo'n 80km door Heemstede,Beverwijk,Santpoort,Velsen. Ik wil daar 3 dagen over doen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 16 Jul 2018, 22:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Idd Ruud, je hebt zowel gelijk wat betreft het dorpje als de herberg. Ik wist wel dst jij zou reageren :respect:

En ik kan jouw verslag nog herinneren idd dat de herberg nog dicht was tijdens een tocht, maar wist niet dat het deze was. En nee, geen last van muggen. Maar muggen komen vaak in de buurt van water voor en dat was er nu niet meer. Zelfs een beekje waar ik met bruggetjes ging oversteken stond droog.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2018, 15:47 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47
Berichten: 643
Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Volgens mij heb ik vandaag in en om nijmegen gelopen
Een ontzettend drukke wandeltocht met meer dan 40.000 wandelaars
Het was warm maar door het windje goed te doen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2018, 20:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4662
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
julia55 schreef:
Volgens mij heb ik vandaag in en om nijmegen gelopen
Een ontzettend drukke wandeltocht met meer dan 40.000 wandelaars

Het was warm maar door het windje goed te doen



Gekkenhuis!! :mrgreen:

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2018, 23:25 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Bosso schreef:
julia55 schreef:
Volgens mij heb ik vandaag in en om nijmegen gelopen
Een ontzettend drukke wandeltocht met meer dan 40.000 wandelaars

Het was warm maar door het windje goed te doen



Gekkenhuis!! :mrgreen:


Ik zag net foto's van Bertus (ja hij was er ook), maar op sommige plekken was er bijna geen doorkomen aan. En je wilt niet weten wat voor rijen er voor de dixies stonden..... :roll:


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6579 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377 ... 439  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.