Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Apr 2024, 20:23

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6605 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 437, 438, 439, 440, 441
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 14 Apr 2024, 21:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5068
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Weer lekker leesvoer :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 18 Apr 2024, 00:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Ook al was het woensdag, Bertus is niet wezen soppen. De Soptocht was deze keer vanuit Noordwijk, en aangezien dat vanuit Ede nogal ver is, heeft Bertus samen met 2 wandelmaten er voor gekozen om naar Leerdam te gaan voor de Fruitbloesemtocht. En er waren er meer die zo dachten, want tijdens de tocht zijn ze meer wandelaars tegen gekomen die ze normaal gesproken tijdens de Soptochten zien. Het was een mooie tocht, al waren veel fruitbomen al uitgebloeid, maar dat werd voor een groot gedeelte goed gemaakt door de weelderig bloeien de bermen. Ze hebben verschillende forten gezien, waarbij de rust bij Fort bij Asperen niet door kon gaan omdat ze daar druk bezig zijn om de collectie van het vliegeniersmuseum een plek te geven. Deze collectie gaat van Fort Buren naar Fort bij Asperen, waarmee de uitleg over de tweede wereldoorlog groter wordt. Voor de foto's kan je hier klikken: https://myalbum.com/album/Uj9EDGrswPYF/ ... fefaa4a44a


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 21 Apr 2024, 02:15 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Bertus heeft zaterdag samen met 2 wandelmaten een route vanuit Leersum voorgelopen. Het is een route voor volgend jaar, en die beloofd mooi te worden. Een afwisselende route door bossen en landgoederen, waarbij het landgoed dat bij Huis Doorn hoort vooral zeer goed bezocht wordt. Ik moet wel vermelden dat op sommige foto's het zicht niet helemaal duidelijk is, ze hebben namelijk ook zeer afwisselend weer gehad, regen en zon......
Wil je alvast een indruk krijgen van deze mooie route neem dan gerust even een kijkje hier: https://myalbum.com/album/AiUz6D28NXjt/ ... 9c65a856a6


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 21 Apr 2024, 20:57 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2015, 11:00
Berichten: 293
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: ~8500
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Gisteren in Middelharnis op Goeree-Overflakkee geweest voor de Tulpenwandeltocht samen met mijn vader, stiefmoeder en stiefzus. We gingen voor 17km. Dit is regionaal best een populaire tocht, en het was inderdaad ook goed bezocht. Na afloop meld de organisatie ruim 2200 deelnemers, hoewel daar ook een aantal fietsers bij zijn.

De Tulpenwandeltocht heeft ieder jaar een andere route, omdat de tulpen ieder jaar op andere velden staan. Uiteraard komen er wel stukken overeen met eerdere jaren, maar toch waren er weer stukken tussen waar ik nooit met deze tocht gelopen heb. Er waren twee rusten georganiseerd voor de 17km route. De eerste was bij een manege, waar meestal een rust is voor deze tocht. Dit jaar was er ook een rust bij een jachthaven in Stad aan het Haringvliet, net als enkele jaren geleden. Ik herinnerde dat we toen allemaal een pannenkoek kregen, dus daar verheugde ik me al op. Helaas, geen pannenkoek. Maar, wel plakjes cake.

Helaas was het met de tulpen dit jaar matig gesteld. Volgens mij waren er sowieso al wat minder, en kleinere velden in dit gebied dit jaar, en van degene die er waren, zijn de meeste inmiddels alweer gekopt. Weinig mooi gekleurde velden dus. Het is ook een gok natuurlijk, en helaas dit jaar pech. Nu waren ze veelal weg, maar andere jaren was het perfect getimed. Het is zelfs wel eens voorgekomen dat de tulpen nog helemaal niet in bloei stonden.

Het weer was ook matig jammer genoeg. Tussen de wolken door prachtig weer, ook al was het aan de koude kant, maar af en toe vloog er een wolkje over waar toch een aardig buitje uit kon vallen. Het mocht gelukkig de pret niet drukken, en het was toch weer een gezellig familie-uitje.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2024, 19:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6732
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
van Woerdense Verlaat, via Bodegraven naar Woerden, 31 km.
Vandaag ben ik met trein en bus naar Woerdense Verlaat afgereisd. In Woerdense Verlaat heb ik de route van de vorige keer weer opgepakt.
Al snel ga ik langs het riviertje de Grecht, dit loopt lekker, ik loop over verharde paden en het is lekker wandelweer. Als ik langs de Grecht zou blijven lopen dan zou het een graspad worden en kom ik in Woerden uit. Ik wil wel naar Woerden maar via een andere route.
Via een kettingveerpont steek ik de Grecht over om bij een andere rivier te kunnen komen en dat is de Oude Meije.
Die kettingveerpont bedienen valt me zwaar. Ik heb mezelf (na 2,5 km) nog niet eens warm kunnen lopen en bovendien mag ik de pont eerst nog naar me toehalen want hij ligt aan de andere kant van de Grecht.

Hierna volg ik het riviertje de Meije. Eerst heet het de Oude Meije, later gaat dit over in Meije. De Meije loopt van de Nieuwkoopse Plassen naar de Oude Rijn.
Langs het water ligt het gelijknamige lintdorp De Meije.
Het pad langs het riviertje heet ook Meije. Zowel de rivier als het pad maken flinke kronkels en ik zie al snel in de verte de watertoren, in de volksmond Pietje Potlood genoemd (de toren heeft de vorm van een potlood).
Het duurt nog wel een poosje voordat ik daar aankom. Ik zie het Potlood dan weer links van me, dan weer rechts van me en soms recht voor me.
Eenmaal daar aangekomen gun ik mezelf een rust en ja, aan 1 kant van het Potlood staat een bankje, wel in de volle wind en dan voelt het ineens koud aan. De zon is ook net gevlogen.
Dus maar weer verder, langs de Meije en deze blijft kronkelen dat wordt pas in de laatste 3 km minder.

De Meije mondt uit in de Oude Rijn en hier loop ik de volgende ruim 11 km langs, heerlijk over rustige paden en nu valt er af en toe wat lichte regen.
In Woerden loop ik via wat tussendoor weggetjes naar het station. Ik kom er te laat achter dat ik hier, net als in sommige andere steden waar ik gelopen heb, een rondje om de vesting had kunnen lopen. Misschien dat ik daar dan de volgende keer mee begin.
In Woerden stap ik op de trein naar Zoetermeer.

De volgende keer wandel ik verder naar Utrecht, waarschijnlijk kies ik ook dan voor een route langs de Oude Rijn. In Utrecht staat een rondje om de singels in de planning.
Afstand tussen de 31 en 33 km.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6605 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 437, 438, 439, 440, 441

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.