Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 10:53

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6579 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386 ... 439  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2019, 12:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7535
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
Marko schreef:
joyke schreef:
geen wandel tocht vandaag
maar wel een heerlijke dag dierentuin blijdorp

Hé leuk!

ja zag de kruitvat aanbieding en heb de beschikking over de auto dus dacht ga er even lekker tussen uit heb heerlijk genoten

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2019, 18:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Afgelopen zaterdag heeft Bertus in Bennekom de Dorretakkentocht gelopen. Jammer genoeg viel deze keer de tocht een beetje tegen. Veel verharde rechte paden, en ook als ze niet verhard waren, dan gingen ze toch rechtdoor. Dat was wel jammer, wat het kan zo veel anders in dat gebied. Maar goed, hij heeft natuurlijk weer foto's gemaakt, en het album is hier te zien: https://myalbum.com/album/hahAyHyNI8ca


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2019, 15:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Na de zaterdag in Bennekom heeft Bertus zondag in Wijchen gelopen. Het was voor hem de 4de en laatste keer dat hij dit seizoen liep. Omdat hij later op de dag nog afspraken had heeft hij deze keer maar 10km gelopen. Dat was wel weer leuk, want nu heeft hij een route gelopen die voor hem een groot gedeelte onbekend was. Voor mij was het wel een wereld van herkenning toen ik zijn foto's zag. Over foto's gesproken, kijk hier maar: https://myalbum.com/album/E5vLgubnsY17


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2019, 19:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Truitje schreef:
Na de zaterdag in Bennekom heeft Bertus zondag in Wijchen gelopen. Het was voor hem de 4de en laatste keer dat hij dit seizoen liep. Omdat hij later op de dag nog afspraken had heeft hij deze keer maar 10km gelopen. Dat was wel weer leuk, want nu heeft hij een route gelopen die voor hem een groot gedeelte onbekend was. Voor mij was het wel een wereld van herkenning toen ik zijn foto's zag. Over foto's gesproken, kijk hier maar: https://myalbum.com/album/E5vLgubnsY17

Weer een mooie serie :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2019, 17:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2627
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Vandaag een stuk van het Grebbeliniepad gelopen.
Spakenburg - Amersfoort (A28)
Voordeel dat ik geen 30kilo weeg, had behoorlijk moeite om op de weg te blijven, vooral het eerste stuk door de polder en langs de Eem.
Heerlijk uit kunnen waaien.
Voordeel dat ik hier de omgeving ken, want als je moet vertrouwen op de markering kom je aardig aan het dwalen.
Echt heel minimaal voorzien van de groen-blauwe stickers.
Pas langs de Eem ook wat kunnen ontdekken wat ik in verband kon brengen met de linie,
Maar goed ik heb mn kilometers weer gemaakt, volgende week verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2019, 20:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2092
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Vandaag bij OLAT de laatste tocht van de winterserie gelopen vanuit Haaren (NB). Laat gestart want ik heb eerst de regenbuien afgewacht. In een zonnige periode gestart maar onderweg nog de nodige korte regen- en hagelbuitjes gehad. Ik vond het koud door de harde wind, met name op de open stukken langs de Essche Stroom en het boerenland. De opkomst lag voor OLAT aan de lage kant (circa 750 deelnemers) terwijl de vorige tocht ruim 1350 wandelaars trok, maar ja, toen was het ook t-shirt weer! Dit was weer een leuke tocht dicht bij huis. De modder zat tot op de knieën! Met schone schoenen en broek thuiskomen na een OLAT tocht dat kan gewoon niet :-)))

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2019, 18:17 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Zon, zee, wind, wadden en dijken, allemaal ingrediënten voor een (te verwachten) prachtige wandeldag en dat is het geweest. Ik heb genoten!

Vandaag heb ik gewandeld over de Waddenzeedijk van de Cocksdorp naar ‘t Horntje op Texel, afstand 22 km.
Het lekkerst loop ik aan de Waddenzee kant wat bijna overal mogelijk is. Daar waar het niet mogelijk is loop ik over de grasdijk met aan weerskanten schitterende uitzichten, vooral bij de passage van natuur/vogelreservaten.
Ik ben nog herstellende van een verkoudheid dus doe het vandaag rustig aan en heb 2 x een pauze ingelast, de 1e keer op een bankje met uitzicht op de Waddenzee en de 2e keer een binnenrust in de enige plaats waar ik vandaag door heen loop en dat is Oudeschild.
Het laatste gedeelte is een vrij nieuw gedeelte: een 3 km lange duinenrij wat nog volop in ontwikkeling is.

Er wordt ook op Texel druk gewerkt aan dijkversterking en dat is goed merkbaar.
Natuurlijk ontbreken ook de lammetjes niet.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2019, 19:27 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Okt 2008, 10:46
Berichten: 586
Woonplaats: Ooij
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: N.V.T
Mood: Gewoon
Voor mij was het een rondje Nijmegen en Lent onveilig maken
Dwars door de Ooijpolder richting Nijmegen, de heuvel van de voerweg op en via de binnenstad richting de Oversteek, op de brug pauze waarna ik de oversteek letterlijk maak naar Lent
In Lent was het even zoeken naar de afslag om op de Oosterhoutsedijk te komen want de eerst mogelijke is al een tijd afgesloten wegens werkzaamheden, dan de volgende maar en die was wel open, alleen uitkijken voor zwaar graafgeschut
Via een een wat stijle maar vrij probleemloze heuvel op de Oosterhoutsedijk beland en dan de weg volgen naar de Waalbrug, t was nog best lastig om op de Waalbrug te komen door een vrij stijle helling maar ook die hindernis was geen belemering
De Waalbrug over, Nijmegen weer even kort in want via Ubbergen en Beek weer richting polder
Totaal een km of 21
Nu gigantisch last van mijn schouders maar heuvels op lijkt goed te gaan (*afkloppen*)

_________________
Improvise, Adapt, Overcome
Never quit


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2019, 19:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7535
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
leuke wandel verslagen martin en david

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2019, 16:48 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Okt 2008, 10:46
Berichten: 586
Woonplaats: Ooij
Leeftijd: 35
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 3
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: N.V.T
Mood: Gewoon
Was een rondje van 31km en een beetje geworden
Had totaal geen zin maar ben toch op pad gegaan met de doelstelling "ik zie wel hoe ver ik kom"
Langs de snelweg naar Duitsland gegaan, door Wyler en Kleve op weg naar Groesbeek, je weet dat je in een grensgebied woont als je door een straat gaat waar je chizofreen lijkt te worden, Duits en Nederlands door elkaar heen "te koop kartoffeln" hmm juist ja. Gelukkig ben ik al taalchizofreen opgegroeid met Nederlands, Engels en Duits door elkaar heen dus dat helpt
Het is een beetje het verhaal van de tweede dag van de Nijmeegse 4Daagse, Wijchen in, Wijchen uit, Wijchen in maar dan met de grens Nederland uit, Duitsland in, Duitsland uit en zo ging het een paar keer tot ik via de oude spoorbaan richting Groesbeek ging, "welkom in Nederland" dus van grensje hop was ik af
Bij Groesbeek draisine de heuvel op en dan door het centrum richting de zevenheuvelen, wat vervloek ik die heuvels en elke heuvel daarvoor nu al, op de Canadese begraafplaats rust genomen, even uit de rolstoel, wat eten, drinken en bij mijn overgrootvader langs, nog een gezin uit Ottawa ontmoet en daar een tijdje mee gepraat, zo verdoe ik wel mijn tijd met rusten
Er is een duidelijk verschil te merken van de heuvels voor rust en na, voor de rust was elke heuvel zwaar piehiep en na de rust waren ze hoogstens wat irritant en lastig maar waar ik toen ik liep juist heuvels leuk vond en er in hoog tempo overheen denderde, heb ik er nu een hekel aan, voel me net een schildpad
Maar goed, de top in Berg en Dal is berijkt dus nu weer naar beneden, ook dat is makkelijker gezegd dan gedaan, het remmen en onder controle houden van de rolstoel kost veel kracht maar had niet echt zin om nu vol in de ankers naar beneden te gaan dus liet ik de rolstoel gecontroleerd rollen, kost een stuk minder kracht en met wat goede timing en iets meer remmen ook alle verkeerslichten op groen gehad
Via de Hertogstraat de voerweg op terug richting dorp, op de Ooysebandijk wat extra kilometers gemaakt door een afslag later te nemen en dan gaat het via de Kerkdijk terug naar huis

_________________
Improvise, Adapt, Overcome
Never quit


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2019, 19:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
hawkeye schreef:
Was een rondje van 31km en een beetje geworden
Had totaal geen zin maar ben toch op pad gegaan met de doelstelling "ik zie wel hoe ver ik kom"
Langs de snelweg naar Duitsland gegaan, door Wyler en Kleve op weg naar Groesbeek, je weet dat je in een grensgebied woont als je door een straat gaat waar je chizofreen lijkt te worden, Duits en Nederlands door elkaar heen "te koop kartoffeln" hmm juist ja. Gelukkig ben ik al taalchizofreen opgegroeid met Nederlands, Engels en Duits door elkaar heen dus dat helpt
Het is een beetje het verhaal van de tweede dag van de Nijmeegse 4Daagse, Wijchen in, Wijchen uit, Wijchen in maar dan met de grens Nederland uit, Duitsland in, Duitsland uit en zo ging het een paar keer tot ik via de oude spoorbaan richting Groesbeek ging, "welkom in Nederland" dus van grensje hop was ik af
Bij Groesbeek draisine de heuvel op en dan door het centrum richting de zevenheuvelen, wat vervloek ik die heuvels en elke heuvel daarvoor nu al, op de Canadese begraafplaats rust genomen, even uit de rolstoel, wat eten, drinken en bij mijn overgrootvader langs, nog een gezin uit Ottawa ontmoet en daar een tijdje mee gepraat, zo verdoe ik wel mijn tijd met rusten
Er is een duidelijk verschil te merken van de heuvels voor rust en na, voor de rust was elke heuvel zwaar piehiep en na de rust waren ze hoogstens wat irritant en lastig maar waar ik toen ik liep juist heuvels leuk vond en er in hoog tempo overheen denderde, heb ik er nu een hekel aan, voel me net een schildpad
Maar goed, de top in Berg en Dal is berijkt dus nu weer naar beneden, ook dat is makkelijker gezegd dan gedaan, het remmen en onder controle houden van de rolstoel kost veel kracht maar had niet echt zin om nu vol in de ankers naar beneden te gaan dus liet ik de rolstoel gecontroleerd rollen, kost een stuk minder kracht en met wat goede timing en iets meer remmen ook alle verkeerslichten op groen gehad
Via de Hertogstraat de voerweg op terug richting dorp, op de Ooysebandijk wat extra kilometers gemaakt door een afslag later te nemen en dan gaat het via de Kerkdijk terug naar huis

Goed gedaan David :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2019, 12:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Lekker bezig, David. Top!

Ik heb gister de 40km nachttocht van de WS78 te Klarenbeek gelopen. Bertus liep hier de 60km dus de fotos zullen vast wel snel te vinden zijn in dit of een ander topic. ;-) Ik ben heel benieuwd wat Bertus ervan vond, maar ik denk dat ik het wel kan raden... Mijn verslag komt er zo aan. Is weer een beetje lnang geworden, en dan heb ik nog niet eens alles beschreven..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2019, 12:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Nacht van Klarenbeek 2019, Wandelen met Kees en Ko(os)

Hier weer eens een verslag van mij. Ik maak lang niet elke keer meer een verslag, maar van deze tocht wilde ik jullie wel weer laten meegenieten. Pak je er ook wat te drinken bij? Het kon wel eens een lang verslag worden…

Na een voorspoedige reis kwam ik aan op station Klarenbeek en daar stond een Amerikaanse schoolbus klaar voor de laatste twee km naar de start. Samen met een handvol andere deelnemers werden we het laatste stukje gebracht. Ik melde me aan, en zocht een kleedkamer om mijn tas achter te laten die ik pas in de trein weer nodig had. Er waren aparte kleedkamers voor mannen en vrouwen en het duurde even voor een man het door had. Hij stond in de deuropening met zijn telefoon te spelen en keek op en zag alleen maar vrouwen. “ Ow, volgens mij is dit de vrouwenkleedkamer” merkte hij heel slim op. Ik zei dat er tegenwoordig toch geen verschil meer is en als hij zich meer vrouw voelde dan man, hij van harte welkom was in de vrouwenkleedkamer. Hij bedankte vriendelijk, en zei dat hij zich toch echt 100 % man voelde. En toen was hij weg. De startlokatie leek even een doolhof voor me, ik zag veel kleedkamers, verschillende toiletten en verschillende plekken waar mensen op het wachten waren voor de start. Ik koos de rustigste plek uit waar het bovendien niet zo bloedheet was, en later hoorde ik dat dit eigenlijk de rustplaats voor de 110km (Die was er namelijk ook!) was. Hierdoor dacht iemand onderweg dat ik er al 30km op had zitten en ik voor 70km ging. Gekkie.
De start was om 22.00u en om 07.45 zou pas de eerste trein komen. Normaal zou ik in mijn tempo tegen 06.00u klaar zijn en ik had weinig zin om lang te wachten, dus blesloot heel rustig aan te doen. Langer rusten dan normaal, iets langzamer tempo, ect. Na de start kwam er al snel een meid bij me lopen die voor de eerste keer een kennedymars liep. Ze kon wel wat tips gebruiken en vond het retespannend maar ook wel leuk. Helaas voor haar liep ik iets te langzaam dus al snel scheidde onze wegen. De volgende debutant melde zich, ook een dame en zij was voornamelijk een hardloopster ipv een wandelaarster en ze hield ervan om haar grenzen te verleggen. Dit leek haar ook wel een leuke. Ze had wel vaker wat gewandeld, en was iedere keer zo stijf zei ze. Ook hier had ik wel wat tips voor en tot de eerste rustpost hebben we samen gelopen. Daarna ben ik haar uit het oog verloren. Ik had op internet al kunnen lezen wat er zoal aan profiand aangeboden zou worden op de rustposten, en dat liet mij thuis al doen besluiten om voldoende zelf mee te nemen. OP deze post was enkel bouillon en ranja te krijgen.

Na de rust ging ik alleen verder en hoorde ik na een tijdje ineens een krakend geluid achter me. Het bleek een man te zijn met nieuwe legerkistjes. Ik grapte dat ze dan niet betaald waren en hij beaamde dat. Hij had ze namelijk gratis gekregen! (bekend grapje, als je schoenen geluid maken, heb je ze zonder te betalen meegenomen.) met zijn tweeen liepen we tot de volgende stop. Dit was een controle post waar je een stempel moest halen. Er stond een behoorlijke rij en er hing een briefje met: “controlepost, hier moet je stempelen maar er is niemand aanwezig.” Binnen zaten twee mannen en ik weet nog steeds niet wie van de twee Niemand heet.. Het duurde best even voor we verder konden en dit leverde wat irritatie her en der op. Maar ook komische opmerkingen: We vergeleken het gewoon met de Efteling! De man met de krakende schoenen bleef bij me in de buurt en vertelde ondertussen honderduit. Hij was exmilitair en liep al even mee in het wandelcirquit. Ineens kwamen de verhalen me bekend voor, en toen iemand hem ook nog begroette met “He Koos!” wist ik het zeker: Ik kon deze man ergens van… Ik vroeg hem of hij een paar mensen kon, en hij reageerde meteen: “Ja, en die en die ken ik ook, en die..” Ik zit op een wandelforum, hij niet maar kent wel de oude garde van dat forum. En ik had sommige verhalen die hij nu vertelde ook wel eens op dat forum gelezen. Hij had nu alleen zijn legerkleding niet aan, en het was donker dus herkende hem niet. Bij de volgende rustpost op circa 15km (wat dezelfde was als de eerste) was er weer bouillon te krijgen en een klein stukje appel. Bij deze rust voegde Koos zijn wandelmaat zich bij ons: Kees. (Nee, dit verzin ik niet, dit waren hun echte namen.)

Gedrieen hebben we bijna de overige 25km gelopen. Zij liepen wel de volle 80km, en ik had nu het perfecte duo gevonden om te zorgen dat ik niet lang op de trein hoefde te wachten. Tempo zat er niet echt in, ze hadden al behoorlijk wat speciaalbier gedronken voor de start en voor onderweg hadden ze ook de nodige sterke versnaperingen bij hun. Ze liepen nog steeds recht, alleen werd er steeds meer slap geouweh*ert. Ik vond het prima, want het was dolgezellig en de onsmakelijke geluiden nam ik voor lief. Ik ben wel wat gewend van het mannelijke geslacht en trek me daar weinig van aan. Sterker nog, ik kan ook slap ouweh*eren en behoorlijk adrem reageren! Een voorbeeld: Koos kon de pijlen niet goed zien, terwijl ik allang al zag welke kant we opmoesten. “Ja, als je het toch verkeerd hebt, dan ben jij nog niet jarig!” Zei ie. “ Dat klopt”. Zei ik, “Het is nog geen januari.” Koos kwam niet meer bij en wist meteen wat voor vlees hij in de kuip had. Inmiddels liepen we helemaal als laatste en dat ben ik niet gewend. Voor nu maakte het me niets uit, de trein kwam toch pas 07.45 op zn vroegst, maar er was ook nog een ontbijt belooft en het was even onduidelijk tot hoelaat we daarvan gebruik mochten maken. Bij elke post wilden de mannen rusten tot het de rustpost sloot en na een tijdje zat ik ze een beetje achter de vodden aan: Als we nog iets van het ontbijt willen hebben, moeten we toch een beetje opschieten. Op de rustposten werd nl amper iets te eten aangeboden en ik was inmiddels door mijn eigen voorraad heen. Ik moest nog ruim twee uur terug met de trein, dus iets eten zou wel fijn zijn..

Op de volgende rustpost, op een melkveebedrijf, waren er twee dames die de 40km liepen. Blijkbaar hadden ze last van hun voeten, en iemand adviseerde om inlegkruisjes onder hun voeten te plakken. Bij deze bombardeerde ik de dames tot de Tena Lady’s.

Bij de laatste rustpost waren we als een na laatste binnen gekomen. We zagen de Tena Lady’s niet meer en we hadden net een dame ingehaald die erg slecht liep. Gelukkig voor haar liep ze de 40km en ze hoefde er nog maar 5. De mannen besloten haar onder haar hoede te nemen, maar dat tempo lag voor mij echt veel te laag. En toen ik de tijd checkte zag ik dat ik me moest haasten. Anders had ik zowel het ontbijt als de trein gemist. Ik beloofde de mannen en de vrouw dat ik zou zeggen dat er nog drie wandelaars kwamen waarvan er eentje niet fijn meer liep en of ze wat van het ontbijt wilden bewaren.

Onderweg kwam ik Bertus van Trudy tegen en hij was degene die had gezien dat ik bij de start in de verkeerde rustruimte had gezeten. Hij wist niet dat ik “slechts” 40km liep en vond het heel raar dat ik met Kees en Ko(os) liep, want die waren volgens hem nooit optijd binnen. Dus ik legde mijn verhaal uit en toen begreep hij het wat beter. Inmiddels was de finish bereikt en waren er nog een paar belegde broodjes over. De soep (Waar ik juist naar uitkeek!) was op en er was alleen nog wat water of melk die (te) lang uit de koelkast stond. Ik vertelde over de laatste drie wandelaars en de jongen achter de broodjestafel zei dat als er nog wat over was, hij wat zou bewaren. Dat vond ik raar, want hoezo over? Je weet hoeveel mensen er mee doen (Voorinschjrijving) Je weet hoeveel mensen je al hebt gehad, daar is geen hogere wiskunde voor nodig, toch? Sowieso zou het kunnen dat ik in de achterhoede liep, dat er daarom zo weinig was op de rustposten, maar ik vroeg me echt af waarom ik zoveel aan inschrijfgeld heb betaald. Voor een 40km was hij behoorlijk aan de prijs, en normaal is het incl verzorging. Ik vond het behoorlijk karig en was blij dat ik geen kennedymars liep, al zou de tweede helft beter verzorgd zijn. Natuurlijk moet je ook altijd zorgen dat je zelf voldoende bij je hebt, maar wandelen kan je alleen goed doen als je voldoende brandstof tot je neemt. En voor het inschrijfgeld van 16,00 (incl. korting, anders 20,00) voor 40km met een supermarkt als sponsor (Gokje?) vond ik het ondermaats. Genoeg rustposten, genoeg vloeibaar, maar echte brandstof was er niet op een stukje appel, blokje kaas, paaseitje en een klein koekje na. Daar kan je niet op lopen. En dit ben ik ook niet gewend van deze vereniging.

Evengoed wel lekker gewandeld, erg gezellig gehad met de mannen, mooie dingen onderweg gezien (prachtige boerderijen, een Ooievaars nest incl. bewoner op het nest midden in de nacht, mist over de weilanden, volle maan.) Weer genoeg meegemaakt voor een lang verslag en enorm gelachen. Ik heb minder bekenden gesproken dan ik dacht, maar daar krijg ik in mei in Etten-leur wel de kans voor. Op naar de volgende wandeltocht. Maar nog even geen idee wanneer die is.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2019, 12:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6065
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Mooi lang verslag Fhd =D>
Wat als je 80 km zou hebben gelopen? Dubbel lang verslag!
O ja, Koos ken ik ook, in het begin naar DE DIJK (daar is-ie weer!) een stukje mee opgelopen.

Ik heb gisteren ook gewandeld.
Volgens mijn GPS met verse batterijen: in 58 minuten naar het zweefvliegveld, 6.3 km met een gemiddelde snelheid van 6.5.
Een GPS liegt toch niet? :help:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2019, 13:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
@ Angelique, zo te lezen heb je een leuke nacht beleefd met Kees & Ko.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6579 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386 ... 439  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.