Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 17 Mei 2024, 01:48

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6621 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399 ... 442  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2020, 22:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11207
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Ook namens ons gecondoleerd Martin.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2020, 22:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Gecondoleerd Martin!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2020, 22:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4943
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Mooi verslag, Martin. Ik voel ook enorm de behoefte voor een wandeling en zal dat de komende tijd ook zeker blijven doen.

Gecondedinges.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2020, 08:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4723
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Martin gecondoleerd met het verlies van je dierbare.
De "missionaris" die jou zegende is vast familie van mij. :-)

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2020, 11:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11207
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Voy con Dios schreef:
Martin gecondoleerd met het verlies van je dierbare.
De "missionaris" die jou zegende is vast familie van mij. :-)

Zou een opmerking van Richard kunnen zijn.
B.t.w. Google eens op Pompadour Hippie van Danny Vera en kijk eens naar de tekst, doet me zo aan Richard denken.
Je denkbeelden hebben en dat willen delen met mensen die daar voor open staan zonder zich op te dringen.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2020, 11:33 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47
Berichten: 643
Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Gisteren een heerlijke wandeling van 25km hier in de omgeving thee en brood in de tas
En met het zonnetje was het heerlijk wandelen en picknicken


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2020, 16:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6751
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Voy con Dios schreef:
Martin gecondoleerd met het verlies van je dierbare.
De "missionaris" die jou zegende is vast familie van mij. :-)

Dat laatste vermoedde ik al, ik moest ook direct aan jou denken. ;-)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2020, 19:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7559
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
18 kilometer in kampina bos en Oisterwijk
Aangezien ik noodgedwongen thuis zit wil ik er graag even uit
Zoek bewust stukken op die niet zo gewild is door wandelaars
Zo houd ik het voor mijzelf nog een beetje verantwoord

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2020, 10:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6751
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Gisteren een ommetje gemaakt van 14 km, waarbij ik continue aandacht had voor de regel "minimaal 1,5 meter afstand houden tot anderen". Ik heb een globale route bedacht waarbij ik wist dat ik onderweg voldoende mogelijkheden zou hebben om een andere weg in te slaan mocht het druk zijn met wandelaars, fietsers of hardlopers.
Vanuit huis ben ik gaan lopen, richting het Balijbos. Hier ben ik niet het bos zelf ingegaan vanwege de smalle paadjes en dan de onmogelijkheid om andere wandelaars op 1,5 meter afstand te houden. Ik zag wel wandelaars die de bospaden toch in liepen. In een boog ben ik om het bos heen, over een fietspad gelopen. Hardlopers die mij inhaalden of me tegemoet kwamen renden allemaal keurig in een ruime boog om me heen.
Ik kwam hier echter ook fietsers tegen die geen enkele moeite deden om mij op 1,5 meter afstand te passeren. Dan ging ik zelf maar even opzij, de berm in.
Later ben ik wel over de bospaden gegaan die wat breder waren en waar ik voldoende mogelijkheden had om snel een andere route te kiezen. Dat laatste gebeurde regelmatig, want her en der stonden toch groepjes mensen met elkaar te praten, soms midden op het pad.
Het overgrote deel volgde de instructies, die voor gisteren waren afgegeven door de overheid, keurig op. Het elkaar aanspreken helpt ook en dat gebeurt in toenemende mate.
Ik maak me wel zorgen om de mensen die, volgens het RIVM, tot de kwetsbare groep behoren en de algemene richtlijnen niet opvolgen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 01 Apr 2020, 12:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6751
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vandaag heb ik een ommetje van 12 km gemaakt in eigen omgeving. Ik ben naar Pijnacker gelopen, heb daar m'n schoonmoeder gedag gezegd (met inachtneming van de 1,5 meter afstand-regel) en ben weer terug gewandeld naar Zoetermeer. Het was een rustige wandeling. Ik merk wel dat het steeds stiller wordt op straat maar ook dat iedereen (ruim) voldoende afstand houdt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2020, 18:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6751
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Ook vandaag heb ik 12 km gewandeld, in en rond het Balijbos tussen Pijnacker en Zoetermeer.
De fietspaden zijn hier breder dan de voetpaden maar ook iets drukker. Ik merk dat de smallere bospaden veel rustiger zijn en dat je voldoende mogelijkheden hebt om andere wandelaars op 1,5 meter afstand te houden.
Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om onderweg een ander pad in te slaan.

Ik zorg zelf in ieder geval voor minimaal 1,5 meter ruimte door tijdig te anticiperen op tegemoetkomende of achteropkomende voetgangers, hardlopers of fietsers.
Ten opzichte van mijn vorige wandeling bespeur ik bij enkelen iets meer nonchalance wat betreft het in acht nemen van de Corona maatregelen.

Grappig als anderen je gaan bedanken omdat jij het initiatief neemt om afstand te creëren (en zij niets hoeven te doen).


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 22 Apr 2020, 07:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6751
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
21 april, Rondje Zoetermeerse Plassen, 21 km
Deze keer heb ik er voor gekozen om rond de Zoetermeerse plassen te lopen. De aanlooproute is een ca. 5 km lang pad, breed genoeg voor fietsers en wandelaars. Normaliter is dit (op een schooldag) een drukke route met schoolgaande kinderen. Vandaag zijn ze thuis gebleven want de scholen zijn nog gesloten.
Wie zijn er wel? Dat zijn fietsers, wandelaars en hardlopers, geen grote aantallen en dus een geschikte aanlooproute naar het plassengebied.
Iedereen houdt zich netjes aan de 1,5 meter afstand regel. Voor mij houdt dit in dat ik dit langgerekte pad enigszins zigzaggend volg. Het is een zonnige dag en er staat een ietwat koude wind.

Na ca. een uur ben ik bij de 1e plas aanbeland en neem ik een korte pauze op een bankje aan het water. Het is hier een Eldorado voor vele water- en andere vogels, prima toeven hier!
Op weg naar de 2e plas kom ik meerdere ganzengezinnen tegen. Deze wil ik niet storen en dus ga ik hier in grote bogen omheen.
De 3e plas is iets verderop, hier is ook een mooi wandelgebied waar veel schapen en hun kroost rond dartelen.
Vanwege het smalle voetpad en iets meer drukte op dit pad besluit ik om over de iets hoger gelegen grasdijk te lopen. Hier loopt vrijwel niemand en heb ik bovendien een heel mooi uitzicht op de naastgelegen brede sloot en de daarachter gelegen polder.
Ik ga even later zelf ook verder door de polder, dit is de Zoetermeerse Meerpolder. Rustige wegen langs het water, hier is het heerlijk rustig. Ik steek een drukke verkeersweg over en vervolg mijn route tot aan het begin van het Buytenweghpark.

Wederom geniet ik van een korte onderbreking en deze keer zit ik op een boomstam.
Dan dwars door het Buytenweghpark waar ik zicht heb op Snow World en deze even later ook aan de achterzijde passeer. Wat een immens groot bouwwerk is dit zeg!
In dit park bivakkeren Galloway runderen, Exmoor Pony’s en Drentse heideschapen. De laatste 2 kom ik in kuddes tegen.
Na het park volg ik een route van 3,5 km langs en door enkele Zoetermeerse wijken terug naar huis.

Ik vond het heerlijk om weer een iets grotere afstand te lopen waardoor ik bijna 4 uur lang geen (veelal negatief) Corona nieuws heb hoeven absorberen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 25 Apr 2020, 21:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2624
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Vandaag een ronde van Rutte, start en finish vanuit huis.
Via De Boom, Den Treek, Nimmerdor en Klein Zwitserland. Helaas was bij de geplande rust (Benzinestation) de koffieautomaat defect dus werden het 2 blikjes chocomel.
Na de rust weer vrolijk verder richting de dierentuin. Even een mededeling voor de deelnemers aan de Amersfoortse 2daagse, De Vlasakkers bij de spoorwegovergang is niet meer :(
Na het oversteken van de spoorlijn een voor mij onbekend bospaadje in gegaan, verrassend mooi stukje Amersfoort. Zo ontdek je nog eens wat.
Daarna door de bebouwing van Amersfoort, Soesterkwartier, Wagenwerkplaats en uiteindelijk toch koffie bij AH op het station. na de hectiek van het Eemplein langs de rand van de binnenstad.
In de verte zag ik wel veel mensen door de winkelstraat lopen maar gelukkig kon ik deze drukte omzeilen.
Nog even een bezoek aan mijn oude buurtje en via de Schammer, Liniedijk naar Leusden.
Thuisgekomen stond de teller op 30km en heb ik mij 99% van de route aan de 1,5 meter kunne houden.
Het viel me wel op dat andere wandelaars netjes afstand hielden/of maakten maar fietsers en hardlopers (soms zelfs proestend) vlak langs je rijden/lopen terwijl het pad breed genoeg was.
Maar goed ik heb verder geen commentaar :violent1:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2020, 12:05 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2099
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Berend-Botje schreef:
Even een mededeling voor de deelnemers aan de Amersfoortse 2daagse, De Vlasakkers bij de spoorwegovergang is niet meer :(
Ja, inderdaad! Een collega van mij (tevens wandelaar) die vaak met de trein tussen Apeldoorn en Utrecht reist, vertelde het mij ook. Gelukkig ging ik de laatste tijd altijd naar de Kabouterhut, al is de bediening daar erg sloom...

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 05 Mei 2020, 16:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6751
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Vandaag heb ik een wandeling gemaakt rondom de Reeuwijkse Plassen, afstand 20 km.
Het is een route die beschreven staat in de WandelBart Wandelgids nr. 1.
Deze route is ook beschikbaar op GPS en dat heeft toch wel mijn voorkeur, de gids gebruik ik voor achtergrondinformatie.

De auto heb ik geparkeerd bij station Gouda Goverwelle. Van daaruit start de wandeling en via het natuurpark “Goudse Hout” beland ik al snel in het Plassengebied. Vrijwel de gehele route is water om me heen. De paden om te lopen zijn aan de smalle kant zeker gezien de noodzaak in deze tijd om alle andere weggebruikers op afstand te houden. Het betreft wandelaars, hardlopers, wielrenners en skaters. Over het algemeen houdt iedereen zich netjes aan de geadviseerde 1,5 meter afstand. Sommige wielrenners zijn iets minder fanatiek hierin.

Het zijn smalle asfaltweggetjes en smalle grindpaden. De Kippenkade is wel heel erg smal maar gelukkig is deze alleen toegankelijk voor wandelaars en daar kom ik 3x een groepje van tegen. Hier is het wel een uitdaging om de afstand in acht te nemen. Ik neem dan ook 3 x min of meer een duikvlucht in 1 van de naastgelegen sloten.
Na de Kippenkade volgt een grasdijk. Die herken ik, het is de Prinsendijk en deze heb ik 2 x eerder bewandeld, in 2018 met de Pelgrimsroute “Santiago aan het Wad” en in 2019 met het “Romeinse Limespad”.
Ongetwijfeld zal ik hier in de jaren ‘80 ook zijn geweest want in die tijd liep ik vrij veel georganiseerde wandeltochten in eigen provincie.

Ik geniet met volle teugen van de typisch Hollandse route van vandaag en het is ook nog prima wandelweer.
Via het natuurgebied “Reeuwijkse Hout” kom ik in het plaatsje Reeuwijk-Brug en dan gaat de route nog een stuk langs de Breevaart. (De naam de Bree of Bree kom je in deze contreien wel vaker tegen, Fien weet hier alles van).

Er is uiteraard geen horeca geopend, toch is er (langs de Breevaart) een horeca-ondernemer die de deuren heeft opengezet voor een “meeneemkoffie” of “meeneemsoepje”. Hier maak ik geen gebruik van.
Het was een heerlijke wandeldag en ik vond het fijn om weer iets anders te zien dan de polders, plassen en parken rondom Zoetermeer.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6621 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399 ... 442  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.