Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 19 Apr 2024, 04:28

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6602 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384 ... 441  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2019, 11:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7554
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
Truitje schreef:
De eerste WS78 wandeltocht van het jaar en Bertus was er weer bij. Het was vooral bos en heide waar gelopen werd, en beide zien er in deze tijd van het jaar een beetje troosteloos uit, maar het was tocht een mooie tocht. De foto's zijn hier te vinden : https://myalbum.com/album/dFpmlnKQFsUk

ondanks de treurige weer toch weer genieten van de foto's

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2019, 14:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11216
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Truitje schreef:
De eerste WS78 wandeltocht van het jaar en Bertus was er weer bij. Het was vooral bos en heide waar gelopen werd, en beide zien er in deze tijd van het jaar een beetje troosteloos uit, maar het was tocht een mooie tocht. De foto's zijn hier te vinden : https://myalbum.com/album/dFpmlnKQFsUk

Vanuit Wijk aan zee was de aanblik zo'n beetje hetzelfde.
Aan het eind nog wel een stuk strand en dat had Bertus dan weer niet.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2019, 14:42 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47
Berichten: 643
Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Kuiten gesmeerd in berg en dal
Snertmars


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2019, 15:17 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Mei 2018, 19:44
Berichten: 102
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 100
Aantal N4D volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
julia55 schreef:
Kuiten gesmeerd in berg en dal
Snertmars

Ook ik heb deze vandaag met beide dochters gelopen, 10km omdat we al eventjes niets hebben gedaan en vooral omdat de jongste mee heeft gelopen, die heeft nog nooit 10km gelopen. (Nu dus wel, op een paar meter na).
Moet zeggen dat het weer wel prettig was, zo raak je tenminste niet zo overhit.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2019, 20:34 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4185
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Vanmorgen even na negenen op de fiets naar de boot naar Texel (ik voorzag een totaalmvan 25 km en dan loopt het terug niet zo fijn meer).
Om 9:50 gestart met een stukje Noord-Holland pad/Rondje Texel maar al gauw via een ander pad door het Duinenreservaat om vervolgens richting strandte gaan. Van paal 9 tot paal 12 strandlopen. Lekker hard, want eb. De lucht was nog grijs blauw bewolkt, maar heel helder en ik kon lekker ver kijken. Straf windje vanuit het noordoosten, maar ja dat weet je nu eenmaal opTexel (en Den Helder ook). Vanaf paal 12 was het voornamelijk verhard tot aan de startlocatie, nog zo'n kleine 5 km verderop. 2,5 uur na de start vanaf de veerboot was ik op de startlocatie. Mooi nog even tijd voor een bak starterskoffie, inschrijven en om 13.10 uur vertrokken voor de maximale afstand: 10 km (starten mag pas vanaf 13 uur omdat de inschrijfmensen in de ochtend eerst nog alle pijlen moesten ophangen, die ze na sluitingstijd 16:30 uur ook nog weer op moeten halen).
Ik was al gewaarschuwd dat de route voor 90% onverhard zou zijn en veel duinen (= klim en daalwerk) en smalle bospaden (klopte ook: de meeste paadjes waren nog geen meter breed).
Toen ik aankwam bij de startlocatie was het nog bewolkt maar het leek lichter te worden. Toen ik begon te wandelen was (boven het eiland) de bewolking zo goed als weg en ik heb 10,5 km in de zon gelopen. Zeer mooi parcours, beschrijving was eigenlijk niet nodig, maar heb ik wel gecheckt (voor als Carla in maart een weekend naar Texel gaat => heeft ze een prima route om te wandelen). Veel afwisseling, bos, open velden, heide velden, duinen. Ook veel Texelse schapen gezien én Schotse Hooglanders. 15:15 uur weer terug op de startlocatie. Even afmelden en even naar toiket en daarna zittend de kortste route naar de boot bekijken: via Den Horn dus en 7,5 km, dus als het goed is kan ik de boot van 17 uur halen.
Aldus geschiede. Zelfs deze route, hoewel allemaal fietspaden naast een weg, was mooi om te lopen. Veel vergezichten en die 1,5 uur lopen was zo om.
In de wachttijd op de boot de inmiddels lauwe rest glühwein + druivensap en 2 mandarijnen opgemaakt.
Nu vanavond eigenlijk weinig doen, mss de kertverdiering uit de erker halen om toch nog een beetje in beweging te blijven. Maar ondanks dat mijn eerste langere (>25km) afstand is, valt de "schade" erg mee. OK, wat stijf, maar dat ben ik anders ook. Dat geeft goede hoop voor de toekomst.

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2019, 20:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6723
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Tigelu schreef:
Vanmorgen even na negenen op de fiets naar de boot naar Texel (ik voorzag een totaalmvan 25 km en dan loopt het terug niet zo fijn meer).
Om 9:50 gestart met een stukje Noord-Holland pad/Rondje Texel maar al gauw via een ander pad door het Duinenreservaat om vervolgens richting strandte gaan. Van paal 9 tot paal 12 strandlopen. Lekker hard, want eb. De lucht was nog grijs blauw bewolkt, maar heel helder en ik kon lekker ver kijken. Straf windje vanuit het noordoosten, maar ja dat weet je nu eenmaal opTexel (en Den Helder ook). Vanaf paal 12 was het voornamelijk verhard tot aan de startlocatie, nog zo'n kleine 5 km verderop. 2,5 uur na de start vanaf de veerboot was ik op de startlocatie. Mooi nog even tijd voor een bak starterskoffie, inschrijven en om 13.10 uur vertrokken voor de maximale afstand: 10 km (starten mag pas vanaf 13 uur omdat de inschrijfmensen in de ochtend eerst nog alle pijlen moesten ophangen, die ze na sluitingstijd 16:30 uur ook nog weer op moeten halen).
Ik was al gewaarschuwd dat de route voor 90% onverhard zou zijn en veel duinen (= klim en daalwerk) en smalle bospaden (klopte ook: de meeste paadjes waren nog geen meter breed).
Toen ik aankwam bij de startlocatie was het nog bewolkt maar het leek lichter te worden. Toen ik begon te wandelen was (boven het eiland) de bewolking zo goed als weg en ik heb 10,5 km in de zon gelopen. Zeer mooi parcours, beschrijving was eigenlijk niet nodig, maar heb ik wel gecheckt (voor als Carla in maart een weekend naar Texel gaat => heeft ze een prima route om te wandelen). Veel afwisseling, bos, open velden, heide velden, duinen. Ook veel Texelse schapen gezien én Schotse Hooglanders. 15:15 uur weer terug op de startlocatie. Even afmelden en even naar toiket en daarna zittend de kortste route naar de boot bekijken: via Den Horn dus en 7,5 km, dus als het goed is kan ik de boot van 17 uur halen.
Aldus geschiede. Zelfs deze route, hoewel allemaal fietspaden naast een weg, was mooi om te lopen. Veel vergezichten en die 1,5 uur lopen was zo om.
In de wachttijd op de boot de inmiddels lauwe rest glühwein + druivensap en 2 mandarijnen opgemaakt.
Nu vanavond eigenlijk weinig doen, mss de kertverdiering uit de erker halen om toch nog een beetje in beweging te blijven. Maar ondanks dat mijn eerste langere (>25km) afstand is, valt de "schade" erg mee. OK, wat stijf, maar dat ben ik anders ook. Dat geeft goede hoop voor de toekomst.

Klinkt als een mooie en afwisselende route.
(Ook wij zijn in maart weer op Texel te vinden en dus ga ik ook maar weer op zoek naar een geschikte route).


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 21 Jan 2019, 22:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4305
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Afgelopen zaterdag heeft Bertus weer een WS78 tocht gelopen, deze keer vanuit Laren. Het was mooi weer, maar wel koud, het had 's nachts gevroren en overal zat rijp op. Zo was de heide wit ipv paars. De ondergrond zou normaal gesproken voor een aardig gedeelte onverhard zijn, maar dankzij de nachtvorst was dat toch verhard. Natuurlijk heeft ie weer foto's gemaakt, en die zijn hier te bekijken: https://myalbum.com/album/dptub9IrWSjW


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 22 Jan 2019, 20:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11216
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Truitje schreef:
Afgelopen zaterdag heeft Bertus weer een WS78 tocht gelopen, deze keer vanuit Laren. Het was mooi weer, maar wel koud, het had 's nachts gevroren en overal zat rijp op. Zo was de heide wit ipv paars. De ondergrond zou normaal gesproken voor een aardig gedeelte onverhard zijn, maar dankzij de nachtvorst was dat toch verhard. Natuurlijk heeft ie weer foto's gemaakt, en die zijn hier te bekijken: https://myalbum.com/album/dptub9IrWSjW

Prachtig weer.
Een stukje over Groeneveld zag ik.
Daar hebben Ingrid en ik zondag rondgelopen.
Prachtige omgeving.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 26 Jan 2019, 15:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7554
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
ronde staddijk park samen met de kids
en andere wandelaars van de honden sport
was een gezellige boel en heerlijk geniet van de natuur

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 26 Jan 2019, 17:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11216
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
joyke schreef:
ronde staddijk park samen met de kids
en andere wandelaars van de honden sport
was een gezellige boel en heerlijk geniet van de natuur

Goed bezig Joyce.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 26 Jan 2019, 18:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7554
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
Cornelia schreef:
joyke schreef:
ronde staddijk park samen met de kids
en andere wandelaars van de honden sport
was een gezellige boel en heerlijk geniet van de natuur

Goed bezig Joyce.

dankjewel het was onverwacht droog
Dus een berichtje uit gedaan op de groeps app van de sport
en daar was veel interesse voor een wandeling met de honden
kleine jayson lifde hier en daar mee op de arm vanwegen de km

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Jan 2019, 11:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4933
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Ik loop een beetje achter in mijn verslagen. Ik probeer nu minstens elke maand een NStocht te lopen, en eentje daarvan is al bijna anderhalve week geleden. Namelijk: Delft zuid-Rotterdam

Vanaf station Delft Zuid was het makkelijk om op de route te komen. De route ging naar de Delftse Schie, een riviertje naar de haven. Daar zou een stoplicht staan en als ie op rood stond, moest ik omlopen. Gelukkig stond ie op groen. Het was druk op het water met roeiers en druk op het fietspad met " vooruitschreeuwers" Daarna ging het een park in wat mij erg bekend voorkwam: Volgens mij heb ik hier met J. gefietst en beschuit met muisjes uitgedeeld toen Martin hier zijn wandelbabbeltocht deed. Alles zag er sprookjesachtig uit doordat alles met een laagje rijp bedekt was, en de zon er op een speciale manier scheen. Gelukkig scheen de zon want men! Wat was het koud! Na het parkje kwamen wat graspaden. In de verte zag ik een mevrouw met een hond lopen en ineens zie ik de mevrouw een boom aan het knuffelen, ze loopt er heel krap langs en snap niet waarom ze niet gewoon op het paadje blijft. Daar kom ik achter als ik er zelf eenmaal ben: Er blijkt een (niet te zien) drassig stuk in het pad te zitten, en ik zak tot mijn enkels in de blub. Wel een goede manier om te ontdekken dat mijn oude wandelschoenen nog prima waterdicht zijn!!


Vervolgens gaat de route door de polder en hier mis ik blijkbaar een afslag. Ik zou nog ergens een graspad in moeten gaan, maar zie alleen maar polderweg. Ik kom wel op hetzelfde punt uit en ik weet nu niet of ik heb omgelopen of heb afgesneden.. Afijn, het dorpje Pijnacker dient zich aan en even had ik een gevaarlijk momentje: Ik moest de kerkweg blijven volgen, een smalle weg met aan weerskanten auto's geparkeerd, zonder berm, zonder fietspad en de auto's reden er een stuk harder dan de toegestane 30km! Ik was blij toen ik een grindpad in mocht. Toen kwam ik in een parkje uit waar ik wel op een bankje wilde zitten want ik was inmiddels 10km aan het wandelen en kreeg bestwel trek. Horeca zou er niet zijn tot aan Schiedam, maar eigenlijk vond ik het veel te kpud om op een bankje te gaan zitten. Toch maar gedaan, al was het voor 5 minuutjes en at mijn van huis uit meegenomen broodje mee.Ik beslooot dat ik in Rotterdam een binnenrust zou zoeken.


Ik bleek eigenlijk al in Schiedam te zijn en niet lang na mijn rust doemde het oude stadscentrum al voor me op. Hier uitgebreid de tijd genomen om te genieten van de historie. Daarna kon ik kiezen tussen de korte route (In Schiedam op de trein) of de lange route (Door naar Rotterdam cs.) Ik ging voor de laatste optie en zette koers naar de Merwehaven. Dit stukje is eigenlijk al Rotterdam. Ik hoopte dat ik nu snel een binnenrust kon houden, maar helaas, er was niets te zien. Na en poos moest ik enkele erg drukke kruispunten oversteken, en toen raakte ik de weg kwijt. Ik had geen idee hoe ik moest lopen en zag geen markering meer. Ook geen idee waar ik fout was gelopen, en het stukje was nu niet zo spectaculair dat ik het opnieuw wilde lopen. Ik wist wel dat ik richting het Kasteel (Sparta Stadion) moest, en zag in de verte wel het stadion liggen, maar geen idee hoe ik daar zou komen aangezien er allerlei drukke wegen waren, en niet overal was een verkeerslicht. Toen zag ik een bordje met: Centrum 3km en besloot dan maar linea recta naar Rotterdam cs te lopen. Dan maar geen binnenrust, nog 3km en ik was klaar. Het was niet het mooiste stukje Rotterdam waar ik ooit doorheen gelopen heb, maar uiteindelijk kwam ik er dan toch.

Komende zaterdag staat er weer een NStocht op de kalender, ik weet alleen nog niet welke.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Jan 2019, 14:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5067
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Dat was toen een leuke verrassing met die beschuiten :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Jan 2019, 16:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4933
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Moest er laatst nog aandenken toen Fien weer oma was geworden.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Jan 2019, 17:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6723
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Mooi verslag Angelique.
Waar jij beschuit met muisjes hebt uitgedeeld, samen met J., was niet op deze route. Dat is vanuit Delft de andere kant uit. Het park waar je doorheen gelopen bent heeft Abtswoudse Bos.
Verder vraag ik me af hoe jij in Pijnacker terecht bent gekomen, dat is ook de andere kant uit. Pijnacker ligt niet op de route.
Dat stoplicht langs de Delftse Schie staat op rood als je niet veilig over het pad kunt lopen, dat is met name het geval wanneer hier een schip in onderhoud is en/of te water wordt gelaten.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6602 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384 ... 441  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.