Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 20 Apr 2024, 00:36

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6602 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390 ... 441  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 22 Jun 2019, 22:28 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6079
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Vandaag 22.2 km gewandeld.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 23 Jun 2019, 15:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4933
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Spatoes schreef:
Vandaag 22.2 km gewandeld.

Das wel een erg kort verslag! :violent1: waar, hoeveel km en wat heb je gegeten en gedronken bij de rust? :-)%% :lol:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 23 Jun 2019, 16:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6726
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
fhd schreef:
Spatoes schreef:
Vandaag 22.2 km gewandeld.

Das wel een erg kort verslag! :violent1: waar, hoeveel km en wat heb je gegeten en gedronken bij de rust? :-)%% :lol:

Ik vermoed iets met het zweefvliegveld. En daar ook iets gegeten. ;)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 23 Jun 2019, 16:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7555
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
Marko schreef:
fhd schreef:
Spatoes schreef:
Vandaag 22.2 km gewandeld.

Das wel een erg kort verslag! :violent1: waar, hoeveel km en wat heb je gegeten en gedronken bij de rust? :-)%% :lol:

Ik vermoed iets met het zweefvliegveld. En daar ook iets gegeten. ;)

of de letters zijn van het papier gevallen door de hitte :rofl:

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 24 Jun 2019, 22:17 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4933
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Zaterdag de Mar-a-ton van Sneek gewandeld. Of nuja, een halve. Vorig jaar had ik de hele gewandeld en vond het uitermate frustrerend dat er op het laatst hardlopers voorrang moesten krijgen en wij steeds moesten uitwijken. Met zoveel rustpunten en zo'n late start kan je weinig anders. Maar omdat ik het verder wel een erg goed verzorgde en gezellige tocht vond, ging ik dit keer voor de helft. Dan was ik optijd weer terug.


Ik had de tweede starttijd (10:45) en was mooi optijd aanwezig. het B&B lag op nog geen 3 minuten lopen! De start ging vlot en al gauw had ik het erg warm. Het laatste weerbericht wat ik had gecheckt was bewolkt en een graad of 20. Ik had mijn hoofddeksel dan ook thuis gelaten en daar baalde ik wel van want het grootste gedeelte van de route bleek in de brandende zon te zijn met amper een zuchtje wind en geen schaduw. Gelukkig kwam de eerste rustpost al snel en daar kregen we een waterijsje. Lekker verkoelend. Daarna ging de route door een dorp wat helemaal had uitgepakt met vlaggetjes en spandoeken, borden met leuke teksten en op het eind werd een rol mentos uitgedeeld. En dan niet zo'n lullig minirolletje, nee een echte! Ook mocht ik nog een folder meepakken voor het plaatselijke buurtfeest, maar dan zou ik weer terug in Haarlem zijn. ik vond het bijna jammer dat we het dorpje weer uitgingen, en hoopte op een volgend dorpje.

Helaas, geen dorpjes kregen we meer, maar wel een heus melkveebedrijf, waar we volgens een bordje verse melk zouden krijgen. Best een teleurstelling als je ziet dat je "verse" melk gewoon uit een pak van CAmpina komt.. Na deze minirust volgde een flink stuk weiland/grasdijk. Het was mooi vlakgemaaid voor de wandelaars maar toch liep het niet helemaal lekker. En de zon brandde zo enorm.. Ik was blij dat de volgende rust niet veel verder was. Gelukkig was overal koud water beschikbaar, maar iets anders was ook fijn geweest, iets om je zouten en suikers aan te vullen. Helaas, net als vorig jaar was dat alleen voor de hardlopers, niet voor de wandelaars. En zelf had ik het niet meer in mijn tas, want het zou bewolkt en een graad of 20 worden!


Nu volgde lange asfalt wegen, wederom zonder schaduw en met maar heel af en toe een zuchtje wind. Ik kreeg ook geen hap meer door mijn keel en voelde dat ik langzamerhand veel te warm werd. Door mijn ervaring wist ik wat me te doen en dat was vooral blijven eten en drinken, al waren het maar een paar hapjes van iets. Zo kreeg ik wel 3 hapjes van een appel weg, en bij de volgende rustpost een paar slokjes soep. (Eindelijk wat om je zouten aan te vullen, was die soep zo loeiheet dat ik em niet hoefde. Ik was al warm genoeg van mezelf!) Nu had ik er natuurlijk wat water van mezelf bij kunnen doen, maar daar dacht ik niet aan, mijn hersenen werkten niet helemaal meer.

Gelukkig was er nog zo'n 6km te gaan. Het tempo zat nog steeds wel goed, ik kon alleen mijn hitte niet kwijt, maar zolang ik maar bleef drinken en af en toe een paar hapjes kon krijgen van het een of ander, moest ik de finish wel halen. Op de laatste waterrust zag ik verschillende mensen die door de hitte bevangen waren, dat moest mij niet gebeuren !Ook nog iets grappigs: Ik liep aan de rechterkant vd weg om mijn knie te ontlasten. (Uit ervaring weet ik dat je niet de hele tocht aan 1 kant moet lopen van de weg.) Er kwamen wat fietsers aan die makkelijk langs mij konden maar de mensen achter mij liepen wel links (met zn 3en naast elkaar..) Ik kreeg commentaar dat ik links moest lopen, want ik was gevaarlijk bezig. Ik dacht: Jullie niet om met zn 3en naast elkaar te lopen? Maar vertelde dat afwisselend links en rechts lopen fijner voor mijn lijf was en fietsers er makkelijk langs konden bij mij. Wat zie ik nog geen minuut later? Een bord vd organisatie: Graag RECHTS lopen ivm tegenliggers. Hihi, ik liep dus aan de juiste kant! Natuurlijk ken ik de verkeersregels wel, en als het echt heel smal was liep ik heus aan de andere kant. Mensen moeten zich eens wat minder met anderen bemoeien!

Afijn, Sneek was in zicht en met nog 4km te gaan stopten de bordjes met aangeven hoeveel km je nog moest. Dit werden hele lange kilometers. Ik kon niet meer en moest nodig in de schaduw zitten en liefst wat koels drinken wat niet alleen uit water bestond. Helaas was er nergens schaduw, ook bij de (vele) rustposten niet. Op mijn laatste krachten zag ik eindelijk de finish. Toen ik ook nog kippenvel begon te krijgen, terwijl ik juist mijn warmte niet kwijt kon en ik ook wat duizelig werd wist ik genoeg:Zo snel mogelijk schaduw opzoeken! Gelukkig spotte ik Johan en een gat in het hekwerk. Ik ging niet over de loper maar meteen naar Johan met de mededeling: Schaduw, zitten, nu! Na even gezeten te hebben en in de wetenschap dat het B&B slechts 3 minuten lopen was haalde ik bij een snackbar een blikje ijsthee, ging even op bed liggen en vroeg aan Johan om een natte doek voor mijn hoofd. Al heel snel voelde ik me weer goed. En heb er gelukkig niets aan over gehouden. Het was erg zwaar, stom dat je jezelf zo kan laten verrassen door het weer, want normaal heb ik altijd wel iets bij me en ook een hoofddeksel heb ik meestal wel bij me. Voor de organisatie niets anders dan lof, al zou het fijn zijn om eens wat anders dan water te kunnen drinken. Ik heb bijv. op geen een post (behalve de eerste) iets gezien waar ik eventueel zelf een flesje oid kon kopen. Volgend jaar weer? Misschien, eerst maar eens kijken hoe het komende jaar gaat met wat wisselingen die in het verschiet liggen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 25 Jun 2019, 15:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5068
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Zo dat ging nog maar net goed :roll:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 25 Jun 2019, 17:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6726
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Ben je eindelijk weer aan de wandel, gebeurt je dit!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 27 Jun 2019, 22:22 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mei 2015, 22:10
Berichten: 173
Woonplaats: Eindhoven
Leeftijd: 36
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: wel wat
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 15
Aantal 11 steden gelopen: 3
Merk wandelschoenen: Hanwag
Niet vandaag, bijna twee weken geleden alweer zelfs, maar toch nog...

We vertrokken zaterdagavond vanaf het marktplein van Gulpen, waar het hele dorp aan de kant van de weg stond of op een nabijgelegen terras zat. De Nacht van Gulpen is voor 60 van de 70 km een groepswandeling, dus het was lopen in de massa. Volgens de informatie zouden we een tempo van 5,5 km/u aanhouden. We begonnen met een vrij vlot tempo dat zeker hoger lag. Maar – dacht ik – dat was misschien ook wel om de groep ietsje op te rekken. En ik zat toch nog vol energie. Na een rondje van 8 km kwamen we wederom door het centrum van Gulpen, dat nog steeds vrij vol stond. Nu was het een flink stuk doorlopen, want de eerste rust was pas op 20 km. En hierbij werden de heuvels zeker niet geschuwd.
De eerste rust was een buitenrust. Er waren verschillende soorten drinken en witte bolletjes. Eerder hadden we op een doorlooppunt al fruit gekregen. De rust was op een parkeerplaats o.i.d. waar verder geen zitplaatsen waren. De vele vuilnisbakken die de organisatie had neergezet konden wel omgedraaid worden en waren dan een prima kruk. Er waren er alleen niet genoeg voor iedereen, dus heb ik deze rust toch even op de grond gezeten. Eigenlijk niet zo goed voor je spieren… Deze tocht heeft naar mijn smaak wat lange stukken en dan ook lange rusten, van een half uur of meer. De tweede helft van deze rust was het enige moment dat ik mijn jas had gebruikt. Het was warm zat als je liep, maar van zo lang stilzitten koel je toch af.
We liepen weer verder, en ik kwam op een bekende plek in de stoet terecht: de achterhoede. Manmoedig deden we ons best om de bezemwagen voor te blijven. Liepen we dan zo langzaam? Dat niet, een medewandelaar mat op een gegeven moment 5,9 km/u. Flink meer dan de beloofde 5,5 dus! Op dat moment op zich te doen, zij het met moeite, maar wel in de wetenschap dat dit energie vreet en dus de tweede helft moeilijker maakt. (Ik heb hier ook wat van gezegd na afloop.)
Op 35 km was er een binnenrust in een school aan de rand van Gulpen. Hier zouden we bij 60 km nog eens terugkomen, en konden we ook bij de tassen. Er werd hier niets uitgedeeld, maar er was wat eten en drinken te halen met een consumptiebon (en geld). Ik heb hier mijn lange broek verwisseld voor een korte. Na de rust liepen we langs een andere groep wandelaars: zij stonden klaar voor de 35 km. We kregen applaus en daarna sloten zij achteraan. Het tempo was vanaf dit moment een stuk redelijker. Het lopen ging verder vrij voorspoedig, al konden de rusten niet snel genoeg komen. Er was er nog een op ca. 48 km (buitenrust) en nogmaals de binnenrust op 60 km.
Vanaf dit punt werden we vrijgelaten. Er stond wel een rust in de planning, maar niet iedereen nam die, waardoor er toch wat spreiding ontstond in de binnenkomst. Ik heb hier wel even mijn rust gepakt (en een kersenvlaai gescoord).
Vervolgens ging ik op mijn gemak de laatste 10 km in. Er stond nu om de paar km een post met wat te drinken, fruit en bouillon. Bij de tweede heb ik nog even gezeten. Nu mocht het tenslotte…
Traditioneel wordt de tocht afgesloten met de Gulpenerberg. Op 68 km kon je je nog even moed indrinken, hier werd namelijk Schrobbeler uitgedeeld. Vanaf daar omhoog, niet eens zo lang, maar wel steil. Vervolgens afdalen, en wie Gulpen kent zal weten dat je vanaf de berg zo het centrum in loopt. De binnenkomst was erg leuk gedaan, met een groep trommelaars die je al uit de verte kunt horen, en die zo opzwepend spelen dat je eigenlijk vergeet dat je best moe bent.
Iets voor half 3 gefinisht, dat betekent dat ik een kleine 16 uur heb gelopen.

Het was de tweede keer dat ik deze tocht liep. Het is een mooie tocht. Ik vind het loopschema wel een nadeel, vooral als het tempo zo hoog ligt, en ik zie nog wel wat verbeterpuntjes. Gelukkig hadden we geen regen, de buitenresten lijken me dan een verschrikking. Maar de sfeer, de enthousiasme en het heuvellandschap maken een hoop goed. Dit zal vast nog niet de laatste keer zijn geweest.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 27 Jun 2019, 22:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5068
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Gefeliciteerd Marieke en een mooi verslag


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 29 Jun 2019, 17:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2093
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Vandaag warmtetraining gedaan bij de Landgoederentocht te Chaam bij de wandelclub Walking Activities. Helaas voor de club waren er maar weinig lopers, onder andere door de verwachte warmte, het voetballen, de eikenprocessierups, et cetera. Op de 31 lus waren er slechts 25 lopers, die de landgoederen rond Chaam en Ulvenhout wilden bewonderen in de zomer. Ik heb deze tocht wel eens vaker gelopen maar dan met de helft van de temperatuur van vandaag, die wel de 33 graden raakte.

Het eerste stuk ging veel door de bossen met gelukkig veel natuurlijke schaduw. Het laatste stuk ging vaak over landwegen en door het dorp Chaam, waar ik verkeerd ben gelopen en zeker 2 kms extra heb afgelegd. Gelukkig werd ik door de lokale dorpsjeugd op het goede spoor gezet. Tja, wat moet ik er nog meer van zeggen? Het was warm, een paar keer lekker op een terrasje gezeten en mijn nieuwe Camelback heeft zijn nut bewezen. Met de regentraining van Rijsbergen een paar weken geleden, ben ik klaar voor Nijmegen!

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 04 Jul 2019, 16:41 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er

Geregistreerd: 07 Jul 2015, 22:40
Berichten: 43
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 40
Loopnummer 2024: 40-F-353
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Vandaag 1e dag van Barchem. Tot mijn verrassing trof ik Truus onderweg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 04 Jul 2019, 19:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11216
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Erik1960 schreef:
Vandaag 1e dag van Barchem. Tot mijn verrassing trof ik Truus onderweg

Hé, leuk om weer eens iets van je te horen/lezen.
Ben jij degene die op de foto, van Truus, die op de W4W app staat?
Zo ja, ik had je echt niet herkend.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 04 Jul 2019, 20:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4387
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Cornelia schreef:
Erik1960 schreef:
Vandaag 1e dag van Barchem. Tot mijn verrassing trof ik Truus onderweg

Hé, leuk om weer eens iets van je te horen/lezen.
Ben jij degene die op de foto, van Truus, die op de W4W app staat?
Zo ja, ik had je echt niet herkend.


Yep, dat is Erik.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 04 Jul 2019, 21:27 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er

Geregistreerd: 07 Jul 2015, 22:40
Berichten: 43
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 40
Loopnummer 2024: 40-F-353
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Sammie6306 schreef:
Cornelia schreef:
Erik1960 schreef:
Vandaag 1e dag van Barchem. Tot mijn verrassing trof ik Truus onderweg

Hé, leuk om weer eens iets van je te horen/lezen.
Ben jij degene die op de foto, van Truus, die op de W4W app staat?
Zo ja, ik had je echt niet herkend.


Yep, dat is Erik.


Waar vind ik die foto?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 04 Jul 2019, 21:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5068
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Erik1960 schreef:
Sammie6306 schreef:
Cornelia schreef:
Erik1960 schreef:
Vandaag 1e dag van Barchem. Tot mijn verrassing trof ik Truus onderweg

Hé, leuk om weer eens iets van je te horen/lezen.
Ben jij degene die op de foto, van Truus, die op de W4W app staat?
Zo ja, ik had je echt niet herkend.


Yep, dat is Erik.


Waar vind ik die foto?

Op de W4W app


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6602 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390 ... 441  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.