Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 08:41

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6579 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383 ... 439  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Nov 2018, 17:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7535
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
Truitje schreef:
Afgelopen zaterdag heeft Bertus weer de Maarten Luther Wandeltocht vanuit Amerongen gelopen. De tocht was weer mooi, en wat vooral mooi was, was dat we deze keer door de kasteeltuin van Kasteel Amerongen mochten. Zo konden we het kasteel eens goed bekijken, en genieten van de dahlia's die nog volop in bloei stonden. Als je mee wilt genieten, kijk maar hier: https://myalbum.com/album/kntGstKaZ49H

weer genieten met deze album :clap:

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Nov 2018, 16:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
HAARLEM URBANTRAIL. LEUK VOOR HARDLOPERS,MINDER GESCHIKT VOOR WANDELAARS

Voor het eerst wordt er in Haarlem een urbantrail georganiseerd en naast hardlopen mocht er ook gewandelt worden.Een urbantrail betekent dat er dwars door gebouwen ed gelopen gaat worden, en dat je op plekken komt waar je normaal nooit mag komen. Het inschrijfgeld is aan de hoge kant,25,00 euro maar er wordt van alles beloofd dus ik ben er erg beniewd naar! De start is in groepen verdeeld zodat e mekaar niet in de weg loopt/rent en de groep wandelaars heeft om 10.40u de laatste starttijd. Er is een 5 en een 10km afstand. Ik ga voor de 10. Bij de start van de hardlopers stonden wat meiden een warming up te doen bovenop een ding en de hardlopers aan te moediggen. De wandelaars hadden dit blijkbaar niet nodig, ze hielden er mee op toen wij nog in de rij stonden.

Ik sluit om 10.30 aan in de rij en pas om 11.15, ruim een hlfu later dan de echte starttijd mogen we van start! Tot 13.30 mag je binnenkomen en als je onderweg alles wilt bezichten moet je flink doorlopen! Waarom de start zolang duurde, was omdat je meteen het trappetje af het archeologisch museum in ging. Hier mogen maar een paar mensen tegelijk naar binnen. Heel even hoor: je hebt 500 wandelaars en een paar duizend hardlopers. Er mogen 500 mensen tegelijk van start in diverse tijdssloten.maar als er maar een stuk of 20 mensen tegelijk naar binnen mogen, kun je zelf toch ook wel narekenen dat dit heeeeeeel lang gaat duren? En dat je tijdsloten zo niet meer kloppen? Opzich was het wachten niet zo heel erg:zo kon ik rustig eens de gevels van de gebouwen bekijken en zag ik dingen die me nog nooit zijn opgevallen.

Toen we eindelijk in het museumpje waren liep ik meteen door de nooduitgang weer naar buiten,want anders had ik geen tijd om de rest uitgebreid te bekijken. De route ging richting het Spaarne naar de Gravestenenbrug waar ik elke dag overheen fiets en toen zouden we tegen de richting in moeten lopen. Maar ik weet dat je daar een heel onoverzichtelijk bochtje heb, fietsers en autos daar naar beneden rijden in een vaart dat ze niet snel stil staan en heb er zelf ook een hekel aan als ik tegemoedkomend verkeer krijg in dat straatje terwijl er een verkeersbord eenrichtingsverkeer staat.. Er was een overvloed aan mensen verkleed als verkeersregelaar, behalve in dat bochtje natuurlijk. Noem me autist, ik ging dus NIET tegen de richting in, maar nam de weg erachter. Komt nl op hetzelfde punt uit, maar dan veiliger. Toen volgde we het water,gingen door de oude straatjes om vervolgens bij deAmsterdamse poort uit te komen. Door de poort richting station, maar eerst nog even linksaf om daar door een heel leuk ienieminiemuseum te lopen. Ik wist niet eens dat hier een museumpje zat! Het was een rareteitenkabinet van alles en nog wat en ga er zeker nog een keer heen! Vervolgens gingen we naar en door molen de Adriaan, en er meteen weer uit. Je kon ook naar boven, maar trappenlopen vind mijn hart niet zo fijn. Een hardloper die even pauze hield zei dat ik boven een stempel moest halen. Ik zei dat ik die niet hoefde. Maar dan zou ik geen medaille krijgen, zei ie. Maar die hoefde ik ook niet.

De route ging verder door de nieuwbouwwijk om uit te komen bij de Koepelgevangenis. Ii was er nog nooit binnengeweest dus nam alle tijd om rond te kijken. Heel bijzonder! Wat een oude en aftandse bende! Even later moesten we een trap op en werden we welkom geheten in de "echte" gevangenis. Dit zag er iets moderner uit, maar nog erg oud. Hier speelde een jongen op zijn gitaar. Na de gevangenis liepen we door een van Haarlems slechtste straten richting het station. Maar eerst nog even door de sportschool Kenamju. Langs de sporters, door de ruimte van de sportarts en weer naar buiten. Vlakbij het station was de splitsing voor de lange en de korte afstand. De lange ging via de achterdeur van Cafe Vooges naar beneden, langs de flexplekken, door het cafe waar kindjes aan het aanmoediggen waren en weer buiten kregen we een bekertje water. Toen ging de route richting het Dolhuis maar voor we dat museum bereikte gingen we door het Bolwerkenpark de andere kant op. Aan het eind van het park zit sindskort een advocatenkantoor in een chique huis.Hier zaten mensen verkleed als rechter en advocaat. Vervolgens onder de spoorbrug door naar het Kenaupark.

Het viel me nog steeds op dat er wel erg veel mensen verkleed waren als verkeersregelaar. Ik weet dat het carnavalsseizoen begonnen is, maar moeten ze daarvoor niet naar het zuiden? Zonder gekheid, de verkeersregelaars deden op een enkele uitzondering na helemaal niets voor de wandelaars! ze zaten of op hun telefoon, of met hun handen in de zak en jij moest maar zien hoe en wanneer je de weg overstak. Vaak waren er verkeerslichten en kon je lang wachten tot het op groen sprong. Serieus, waarom zoveel verkeersregelaars die niets doen?! Dan lijkt het net of ze er voor de sier zijn. .en veilig is het allerminst! En dit, terwijl ik weet dat Haarlem wel proffesionele vrijwilligee verkeersregelaars heeft, ken een paar mensen die dat doen en ook een cursu/opleiding hebben gevolgd.

Na het Kenaupark mochten we door de poptempel van Haarlem: het Patronaat. We mochten via het cafe naar binnen, backstage, de zalen door en werden opgewacht door een dj. Wat een trappen heeft dit gebouw zeg! Nooit geweten. Toen gingen we naar de Pathe bios. Hier zouden we ontvangen worden als ware filmhelden. Aldus de site van deze tocht. Nu weet ik niet hoe filmhelden onthaald worden, maar ik had er iets meer van verwacht. We mochten over een hobbelige rode loper waar je bijna je nek over brak, door de nooduitgang, trappen af, door zaal 7 waar ik vd week nog een film heb gezien en via de roltrappen weer omhoog. Dat waren even genoeg trappen voor mij!

Het was inmiddels 12.30 en ik had nog ongeveer 4km te gaan. Dat ging ik wel redden voor 1330. De route ging verder naar de bibliotheek. Helaas was hier de pijl weggehaald en mochten we er niet meer door. Eigenwijs als ik was, en de route prima kennende, ben ik op eigen houtje door de bieb gelopen en de doelen. Achter liepen 2 dames achter me aan, zij hadden zich ook verheugd op dit stukje. In de doelen werden we aangesproken dat de route dicht was, want de bieb was nu open dus vonden ze het te gevaarlijk. Beetje jammer voor de paar 100 wandelaars achter ons!

De route ging verder naar het winkelgebied en naar de doopsgezinde kerk. Jammer joh, alweer dicht! En dat terwijl ik een vd eerste wandelaars was,velen zijn dus teleurgesteld. De route ging verder door de winkelstraat, langs een dichte gallerie. Inmiddels waren we weer bij de Grote markt maar ik had nog zo,n 3km te gaan. Was alles al klaar? Het was niet onze schuld dat we zolaat moesten starten! Gelukkig bleek het mee te vallen en was de rest wel nog open. We gingen nog door een stukje van het stadhuis, door de hekken van het Noordhollands archief (maar ook die was dicht) door de Bakenesserkerk en tot slot de Toneelschuur. Toch een feestelijk onthaal met dweilorkest en Frans Hals die de medailles omdeed. Gelukkig waren er ook nog goodybags over, was even bang dst die ook op waren...

Het was een erg leuke tocht, en mocht het volgend jaar weer georganiseerd worden en weer met wandelen, wil ik vast nog een keer. Maar dan moet er wel het een en ander veranderen! Ik zie het als kinderziektes en typisch een organisatie die ervaring met hardlopers heeft, maar niet met wandelaars. Datczie je helaas vaker. Maar van fouten kan je leren!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Nov 2018, 17:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6065
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Wat een lang verslag van 'maar' 10 km.
:y: Leuk verslag.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Nov 2018, 18:16 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7535
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
heel apart verslag van dat evenement
jammer van de kinderen ziektes
hooplijk bevalt het je de volgende keer beter

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Nov 2018, 20:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Leuk verslag Angelique.
Als je de datum voor deze wandeling volgend jaar eens in het topic zet?
Lijkt me ook heel leuk om te doen.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Nov 2018, 21:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Bertus heeft gisteren in Baarn de tocht van de WS78 gelopen. De route ging deze keer grotendeels over onverhard terrein, en door mooi kleurende bossen. Aangezien Bertus dat niet zonder foto's kan had ik weer heel wat te doen. Het album dat hieruit voort kwam kunnen jullie hier bekijken: https://myalbum.com/album/rftTXfMGG5zT


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Nov 2018, 21:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Vandaag, samen met Ingrid, de Sint Maartentocht gelopen van WSV De Zwervers vanuit Beverwijk.
Een verrassend rondje.
Een walvis gespot, over een (voormalige) vuilnisbelt, een (spoor)tunnel met kunst aan de muur, een koffiestop bij Fort Veldhuis, park Assumburg en veel andere parkjes.
Leuke afwisselende route.
Bekende plekjes maar zeker ook nieuwe.
Blijf het knap vinden dat ze, terugkerende wandelaars, toch weer zoiets moois kunnen voorschotelen. Zeker niet de laatste keer dat we hier zijn geweest.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 13 Nov 2018, 20:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Afgelopen zondag is in Wijchen de eerste tocht van de winterserie daar gelopen. En natuurlijk was Bertus ook daar aan de wandel. het is weer de bedoeling dat hij de hele serie gaat lopen. Het was weer een redelijk bekende route, met af en toe wat nieuws, met de bomen in prachtige herfstkleuren. Er waren weer meer dan genoeg foto's waar ik uit kon kiezen, en het album kunnen jullie hier vinden: https://myalbum.com/album/nBHw6GH4rwPX


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 17 Nov 2018, 16:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Vandaag, samen met Conny, onder werkelijk heerlijke wandelomstandigheden, de sint Nicolaastocht gelopen vanuit Vinkeveen. Letterlijk en figuurlijk een rondje Vinkeveense plassen.
In 1 woord "genoten".
Natuurlijk blijft er iets te klagen, het stuk langs de A2 was nou niet echt inspirerend. Wel merk je hier goed dat de geluidswal doet waarvoor hij staat. Her verkeer is praktisch niet te horen.
Het stuk over/langs/door camping "De 80 Morgen" is mij bekend. Het daar gevestigde etablisement niet maar de cappucino smaakte goed en we zaten heerlijk in het zonnetje.
Hier spotte Petra (van Hein) ons.
Zij liep door want ze was met een hele groep op pad. Later troffen we haar nog bij de finish.
Vanaf de Winkeldijk was het weer genieten. Een route door de graslanden. De natte schoenen vielen erg mee omdat het gras kort was.
Regelmatig even om ons heen gekeken. Zo dicht bij huis zoiets moois.
Bruggetjes over, een overstapje werd genomen en een uitkijktoren beklommen.
Bij de zwarte schuur troffen we de wandelaars van de 26 km. route, zij hadden al dit moois gemist.
Via Achterbos en Herenweg ging het richting Kerklaan naar de finish in "De Boie".
Hier trof ik Ton (Roelofsarendsveen) met zijn wandelmaat Cock.
Na een goede rit weer veilig thuis. Conny, bedankt voor je gezelschap.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 10 Dec 2018, 16:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Zaterdag heeft Bertus weer een WS78 tocht gelopen, deze keer die uit Boxmeer. Het weer was niet zo goed, dus hij heeft heel wat minder foto's gemaakt, maar ik heb toch een aardig album voor jullie kunnen maken: https://myalbum.com/album/0kZbDGJ9ubzP


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 10 Dec 2018, 16:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Het was weer een wandelweekend, want na de zaterdag heeft Bertus ook zondag gelopen. En wel in Wijchen, de 2de route van de winterserie. 's Morgens viel er oa een flinke hoosbui, maar 's middags was het weer mooi weer en kwam zelfs het zonnetje langs. Het was niet de mooiste route vandaag, maar het kan niet altijd mee zitten. Kijk voor de foto's maar hier: https://myalbum.com/album/7BMnzdmEmZc9


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 11 Dec 2018, 18:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7535
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
weer ontzettend leuke foto's serie trudy en bertus :clap:

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2019, 02:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
De eerste WS78 wandeltocht van het jaar en Bertus was er weer bij. Het was vooral bos en heide waar gelopen werd, en beide zien er in deze tijd van het jaar een beetje troosteloos uit, maar het was tocht een mooie tocht. De foto's zijn hier te vinden : https://myalbum.com/album/dFpmlnKQFsUk


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2019, 07:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Truitje schreef:
De eerste WS78 wandeltocht van het jaar en Bertus was er weer bij. Het was vooral bos en heide waar gelopen werd, en beide zien er in deze tijd van het jaar een beetje troosteloos uit, maar het was tocht een mooie tocht. De foto's zijn hier te vinden : https://myalbum.com/album/dFpmlnKQFsUk

Een mooi begin van het nieuwe wandeljaar!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Waar heb jij gelopen vandaag?
BerichtGeplaatst: 06 Jan 2019, 09:38 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Marko schreef:
Truitje schreef:
De eerste WS78 wandeltocht van het jaar en Bertus was er weer bij. Het was vooral bos en heide waar gelopen werd, en beide zien er in deze tijd van het jaar een beetje troosteloos uit, maar het was tocht een mooie tocht. De foto's zijn hier te vinden : https://myalbum.com/album/dFpmlnKQFsUk

Een mooi begin van het nieuwe wandeljaar!

Ik vind die winterse landschappen prachtig.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 6579 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383 ... 439  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.