Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 14:27

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2006, 11:15 
ik prik blaren onder het eelt wel door....


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2006, 17:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5194
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Douwine schreef:
Ed, je kunt ook even vriendjes worden met een militair.. die hulpposten hebben deze blarenprikkers per kilo!

Met dank aan Bas hebben de zerevoeten ook een strip van die dingen in de tas, dus je mag er best wel een van me kopen..

Goh hoe kom ik er ook al weer aan, heb nog een doosje vol van die dingen

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2006, 17:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5676
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Bill de oud naut schreef:
Douwine schreef:
Ed, je kunt ook even vriendjes worden met een militair.. die hulpposten hebben deze blarenprikkers per kilo!

Met dank aan Bas hebben de zerevoeten ook een strip van die dingen in de tas, dus je mag er best wel een van me kopen..

Goh hoe kom ik er ook al weer aan, heb nog een doosje vol van die dingen


Iedereen bedankt voor de goeie adviezen.
Bill,jouw aanbod staat. :D

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2006, 18:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5194
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Ed schreef:
Bill de oud naut schreef:
Douwine schreef:
Ed, je kunt ook even vriendjes worden met een militair.. die hulpposten hebben deze blarenprikkers per kilo!

Met dank aan Bas hebben de zerevoeten ook een strip van die dingen in de tas, dus je mag er best wel een van me kopen..

Goh hoe kom ik er ook al weer aan, heb nog een doosje vol van die dingen


Iedereen bedankt voor de goeie adviezen.
Bill,jouw aanbod staat. :D

Eerst volgende keer Ed

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Blaren...
BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2010, 17:58 
blaren pleister


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Blaren...
BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2010, 19:01 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
wandel-Laartje schreef:
blaren pleister

Alleen ná het lopen, niet voor of tijdens :?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blaren...
BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2010, 19:07 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Wolfje schreef:
wandel-Laartje schreef:
blaren pleister

Alleen ná het lopen, niet voor of tijdens :?


Klopt, en dat "tijdens" moet je ruim opvatten!
Dus ook niet tijdens de 4Daagse.
Alleen gebruiken als je je voeten erna een tijd rust kunt gunnen.

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Blaren...
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2010, 14:56 
Nog een vraag van mij;

Ik heb 2 weken geleden een blaar opgelopen nadat ik mijn wandelschoenen na lange tijd weer eens aan had getrokken. Deze schoenen zijn niet ideaal voor mij en dat wist ik al vanaf de 2e dag dat ik ze had, maar goed, ze kostte 175euro en om die dan maar op te bergen in de kast vond en vind ik ook zonde. De financieen laten het nu ook even niet toe om andere schoenen te kopen. :(

Nou had ik na zondag ook weer een blaar precies op dezelfde plek als waar de oude had gezeten. De oude had ik niet doorgeprikt en de nieuwe ook niet, die is vanzelf weer weggetrokken. De eerste blaar had ik voelen opkomen, van de 2e heb ik niks gemerkt.
Ik schuif met mijn voet een beetje in de schoen. Mijn hak gaat in de linkerschoen een beetje omhoog en weer omlaag tijdens het lopen en dat veroorzaakt dus die blaar.

Nou vroeg ik me af of ik een blaar kan voorkomen door de schoen anders aan te doen of dat ik beter een stukje tape op mijn hak kan plakken op de plek waar de blaar nu zit...wat is het verstandigst?


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Blaren...
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2010, 15:12 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Mrt 2007, 13:36
Berichten: 1641
Woonplaats: Veldhoven
Leeftijd: 50-
Kilometers gelopen: -
Aantal N4D volbracht: 2
Kennedymarsen volbracht: 70
100+ wandelingen: 30
Merk wandelschoenen: ACICS
Jolan schreef:
Nog een vraag van mij;

Ik heb 2 weken geleden een blaar opgelopen nadat ik mijn wandelschoenen na lange tijd weer eens aan had getrokken. Deze schoenen zijn niet ideaal voor mij en dat wist ik al vanaf de 2e dag dat ik ze had, maar goed, ze kostte 175euro en om die dan maar op te bergen in de kast vond en vind ik ook zonde. De financieen laten het nu ook even niet toe om andere schoenen te kopen. :(

Nou had ik na zondag ook weer een blaar precies op dezelfde plek als waar de oude had gezeten. De oude had ik niet doorgeprikt en de nieuwe ook niet, die is vanzelf weer weggetrokken. De eerste blaar had ik voelen opkomen, van de 2e heb ik niks gemerkt.
Ik schuif met mijn voet een beetje in de schoen. Mijn hak gaat in de linkerschoen een beetje omhoog en weer omlaag tijdens het lopen en dat veroorzaakt dus die blaar.

Nou vroeg ik me af of ik een blaar kan voorkomen door de schoen anders aan te doen of dat ik beter een stukje tape op mijn hak kan plakken op de plek waar de blaar nu zit...wat is het verstandigst?

Een gevalletje van 2 niet even grote voeten want je schoen zit te los.Misschien eenvoudig te verhelpen met inlegzooltjes.

_________________
op naar de 100 Kennedymarsen (nog 30).

CC 384.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Blaren...
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2010, 15:59 
Oke, dankje :D Dan ga ik dat eens proberen op de stukjes die ik met de honden loop.

Ik heb zojuist ook nog eens een andere manier van veteren geprobeerd (even een stukje in de tuin) en dat voelde ook over het algemeen wat beter :D

Iets anders dan blaren; wanneer ik mijn wandelschoenen iedere dag aan had met de wandelingen met de honden, had ik last van mijn achillespezen, kon ik na rust moeilijk de trap af omdat het allemaal stijf was. Eerder dacht ik dat het ergens anders mee te maken had, maar na een poosje geen wandelschoenen aan te doen en daarna weer wel, kwam ik er achter dat het daar aan lag. Kan het zijn dat de schoenen te stijf om mijn enkels zitten waardoor ik daar last van krijg?
Ik heb meindls klasse B.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Blaren...
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2010, 20:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5194
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Jolan schreef:
Oke, dankje :D Dan ga ik dat eens proberen op de stukjes die ik met de honden loop.

Ik heb zojuist ook nog eens een andere manier van veteren geprobeerd (even een stukje in de tuin) en dat voelde ook over het algemeen wat beter :D

Iets anders dan blaren; wanneer ik mijn wandelschoenen iedere dag aan had met de wandelingen met de honden, had ik last van mijn achillespezen, kon ik na rust moeilijk de trap af omdat het allemaal stijf was. Eerder dacht ik dat het ergens anders mee te maken had, maar na een poosje geen wandelschoenen aan te doen en daarna weer wel, kwam ik er achter dat het daar aan lag. Kan het zijn dat de schoenen te stijf om mijn enkels zitten waardoor ik daar last van krijg?
Ik heb meindls klasse B
.

Probeer eens de vetergaten op de wreef over te slaan met het veteren, het klinkt misschien raar, maar doe dat maar een keer en vooral niet te strak veteren.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Blaren...
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2010, 21:17 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
langehalen-snelthuis schreef:
Jolan schreef:
Nog een vraag van mij;

Ik heb 2 weken geleden een blaar opgelopen nadat ik mijn wandelschoenen na lange tijd weer eens aan had getrokken. Deze schoenen zijn niet ideaal voor mij en dat wist ik al vanaf de 2e dag dat ik ze had, maar goed, ze kostte 175euro en om die dan maar op te bergen in de kast vond en vind ik ook zonde. De financieen laten het nu ook even niet toe om andere schoenen te kopen. :(

Nou had ik na zondag ook weer een blaar precies op dezelfde plek als waar de oude had gezeten. De oude had ik niet doorgeprikt en de nieuwe ook niet, die is vanzelf weer weggetrokken. De eerste blaar had ik voelen opkomen, van de 2e heb ik niks gemerkt.
Ik schuif met mijn voet een beetje in de schoen. Mijn hak gaat in de linkerschoen een beetje omhoog en weer omlaag tijdens het lopen en dat veroorzaakt dus die blaar.

Nou vroeg ik me af of ik een blaar kan voorkomen door de schoen anders aan te doen of dat ik beter een stukje tape op mijn hak kan plakken op de plek waar de blaar nu zit...wat is het verstandigst?

Een gevalletje van 2 niet even grote voeten want je schoen zit te los.Misschien eenvoudig te verhelpen met inlegzooltjes.


Mijn voeten schelen een maat, en ik heb dus ook altijd last van 1 voet die schuift in de schoen. Ik heb dit opgelost door aan die voet 2 wandelsokken te dragen en aan de ander gewoon 1


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Blaren...
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2010, 23:29 
Dankjullie voor de tips! :D
Om de stijfheid in mijn enkels te voorkomen ga ik als eerste de andere manier van veteren proberen zoals ik die vanmiddag gedaan heb, dat voelde namelijk wel prettig aan, minder strak als normaal zonder dat het slofte.
Ik heb ook alleen gaatjes op de bovenkant van de wreef en daarboven alleen haakjes (vanaf net voor de enkel naar boven toe), dus dan zou ik gewoon moeten veteren, alleen dan hoger en zonder dat de veter door een gaatje gaat en met uitdoen een schoen en losse veters heb, haha niks voor mij, die ga ik zeker kwijt raken :oops: ...Maar goed, wanneer de andere manier van veteren niet werkt, kan ik dit natuurlijk altijd proberen ;)

Mijn voeten zullen minimaal verschillen, een extra sok lijkt me net te veel. Met alleen wandelsokken (die niet een zo dik zijn) zitten de schoenen al aardig strak zeg maar, als ik een dik paar sokken aan doe dan gaat het knellen en vrees dat dat ook gaat gebeuren wanneer ik een 2e sok aan mijn linker voet doe...
Ik heb er overigens in andere schoenen ook geen last van...of mag ik wandelschoenen niet vergelijken met gewone schoenen? :oops:


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Blaren...
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2010, 07:57 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2007, 11:01
Berichten: 369
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 40
Loopnummer 2024: 40-R-508
Kilometers gelopen: 521
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Jolan schreef:
Met alleen wandelsokken (die niet een zo dik zijn) zitten de schoenen al aardig strak zeg maar, als ik een dik paar sokken aan doe dan gaat het knellen en vrees dat dat ook gaat gebeuren wanneer ik een 2e sok aan mijn linker voet doe...
Ik heb er overigens in andere schoenen ook geen last van...of mag ik wandelschoenen niet vergelijken met gewone schoenen? :oops:


Oei, als je wandelschoenen zo krap zitten, hoop ik niet dat ze te klein zijn. Als je langere afstanden loopt zetten je voeten vaak toch wel uit. Mijn wandelschoenen zijn om die reden anderhalve maat groter dan m'n "gewone" schoenen. En ja, die zitten vrij ruim als ik begin met lopen, maar vanaf de 20km zitten ze heerlijk!

_________________
Als de zon van binnen schijnt is het altijd mooi weer


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2010, 08:01 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Okt 2006, 18:48
Berichten: 117
Woonplaats: Maarssen
Leeftijd: 58
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 500
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: ????
Merk wandelschoenen: Hanwag met X-socks
Mood: Gewoon
Ed schreef:
Bill de oud naut schreef:
Douwine schreef:
Ed, je kunt ook even vriendjes worden met een militair.. die hulpposten hebben deze blarenprikkers per kilo!

Met dank aan Bas hebben de zerevoeten ook een strip van die dingen in de tas, dus je mag er best wel een van me kopen..

Goh hoe kom ik er ook al weer aan, heb nog een doosje vol van die dingen


Iedereen bedankt voor de goeie adviezen.
Bill,jouw aanbod staat. :D


http://www.sportlavit.nl/catalog/
Ed hier kan je alles kopen voor je zachte kantoor handjes en voetjes :)
http://www.sportlavit.nl/catalog/produc ... cts_id=257


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.