Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 19:33

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: blaren
BerichtGeplaatst: 28 Jun 2005, 18:26 
Om nog ff terug te komen op het onderwerp blaren....

Ik heb ook altijd blaren op m'n rechtervoet en niets op m'n linkervoet. En daar heb ik een kleine theorie over en die gaat als volgt:

het komt waarschijnlijk door dat je je meer afzet met je linker of rechtervoet. oftewel onbewust loop je meer links of rechts.

veel wandelplezier dit weekend bij de heinekenmars!


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 Jun 2005, 18:41 
Ik denk dat het bij mij ligt aan het feit dat die voet net ietsie groter is, waardoor er sneller drukplekken ontstaan.
Tijdens mijn trainingen heb ik als ik blaren heb, altijd blaren aan mijn linker voet en soms ook 1 of 2 aan mijn rechtervoet.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: blaren
BerichtGeplaatst: 29 Jun 2005, 11:38 
Hester schreef:
Om nog ff terug te komen op het onderwerp blaren....

Ik heb ook altijd blaren op m'n rechtervoet en niets op m'n linkervoet. En daar heb ik een kleine theorie over en die gaat als volgt:

het komt waarschijnlijk door dat je je meer afzet met je linker of rechtervoet. oftewel onbewust loop je meer links of rechts.



Dat heb ik dus ook, en ook altijd rechts. Komt omdat mijn rechtervoet een halve maat groter is dan de linker.
groet,
Jakob


Omhoog
   
 
 Titel: Re: blaren
BerichtGeplaatst: 29 Jun 2005, 12:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Hester schreef:
Om nog ff terug te komen op het onderwerp blaren....

Ik heb ook altijd blaren op m'n rechtervoet en niets op m'n linkervoet. En daar heb ik een kleine theorie over en die gaat als volgt:

het komt waarschijnlijk door dat je je meer afzet met je linker of rechtervoet. oftewel onbewust loop je meer links of rechts.


Zou dat kunnen komen door beenlengteverschil? Daardoor loop je namelijk een klein beetje scheef.
Ieder mens is niet symmetrisch. Er is altijd verschil in beenlengte. Een "normale" afwijking mag maximaal 1,5 cm bedragen. Is het meer dan kan je er last van krijgen. Ik heb 1,5 cm (vanwege een autoongeluk toen ik 3 jaar was en mijn been had gebroken) en heb soms wel eens flink last van mijn rug, z?ker bij de 4daagse.

Anyway, daar heb jij gelukkig geen last van maar het zou dus kunnen dat dit de reden is van die blaren aan je rechtervoet.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: blaren
BerichtGeplaatst: 29 Jun 2005, 12:13 
De Haagse R?g?h schreef:
Hester schreef:
Om nog ff terug te komen op het onderwerp blaren....

Ik heb ook altijd blaren op m'n rechtervoet en niets op m'n linkervoet. En daar heb ik een kleine theorie over en die gaat als volgt:

het komt waarschijnlijk door dat je je meer afzet met je linker of rechtervoet. oftewel onbewust loop je meer links of rechts.


Zou dat kunnen komen door beenlengteverschil? Daardoor loop je namelijk een klein beetje scheef.
Ieder mens is niet symmetrisch. Er is altijd verschil in beenlengte. Een "normale" afwijking mag maximaal 1,5 cm bedragen. Is het meer dan kan je er last van krijgen. Ik heb 1,5 cm (vanwege een autoongeluk toen ik 3 jaar was en mijn been had gebroken) en heb soms wel eens flink last van mijn rug, z?ker bij de 4daagse.

Anyway, daar heb jij gelukkig geen last van maar het zou dus kunnen dat dit de reden is van die blaren aan je rechtervoet.


Dat beenlengteverschil zou je natuurlijk wel mooi op kunnen lossen met een extra zooltje aan ?en kant. Hoewel: Manja heeft ook beenlengteverschil, maar de orthopeed zei: als je normaal niet ook al allerlei klachten hebt in rug, heupen, knieen of wat dan ook, dan n?et corrigeren.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: blaren
BerichtGeplaatst: 29 Jun 2005, 12:17 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Richard schreef:
[
Dat beenlengteverschil zou je natuurlijk wel mooi op kunnen lossen met een extra zooltje aan ?en kant. Hoewel: Manja heeft ook beenlengteverschil, maar de orthopeed zei: als je normaal niet ook al allerlei klachten hebt in rug, heupen, knieen of wat dan ook, dan n?et corrigeren.


Klopt helemaal. Je moet ook z?ker niet zelf gaan klooien met zooltjes maar eerst naar een orthopeed gaan.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 Jun 2005, 13:31 
Ja gelijk hebben ze, je moet niet meteen alles veranderen.
Toen ik mijn wandelzooltjes in de winkel wilde laten aanpassen, mijn rechter iets laten ophogen, wilden ze dat in eerste instantie dan ook niet doen. Want je kunt niet zomaar iets veranderen. Ik moest er eerst maar eens 40km mee gaan lopen.
Toen vertelde ik dat ik in mijn normale steunzolen die verhoging had en dat ik na 25 km lopen toch echt last van mijn rug kreeg met die niet-verhoogde steunzolen. Dus toen deden ze het wel en ik heb sindsdien geen rugpijn meer gehad met die wandelzooltjes.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Jul 2005, 07:25 
Ik heb al een aantal mensen over een blarenprikker gehoord. Zo'n ding lijkt me handiger dan een naald. Dus ik op zoek...
Ik kan dus nergens een blarenprikker vinden! :cry:
Niet bij de drogist, niet bij de apotheek (Huh? Een wat?), niet bij Bever...

Hoe kom ik in vredesnaam aan een blarenprikker?? :?


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Jul 2005, 07:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Manja schreef:
Ik heb al een aantal mensen over een blarenprikker gehoord. Zo'n ding lijkt me handiger dan een naald. Dus ik op zoek...
Ik kan dus nergens een blarenprikker vinden! :cry:
Niet bij de drogist, niet bij de apotheek (Huh? Een wat?), niet bij Bever...

Hoe kom ik in vredesnaam aan een blarenprikker?? :?


ben ook eens op jacht geweest maar ze zijn idd nergens te koop.
:idea: Wacht tot maandag, op de Wedren staat er een grote drogisterijtent. Daar kan je meters blarenprikkers kopen voor ca 5 ct per prikkertje.
Ik koop er meestal voorraad voor een jaar. Handig voor het gezin als ze nieuwe schoenen hebben gekocht.
Vroeger was ik spelden steriel aan het maken in het vuur enzo maar dit is beter.
Ik heb vanochtend het ??nnalaatste exemplaar gebruikt :cry:

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Jul 2005, 07:33 
De Haagse R?g?h schreef:
Manja schreef:
Ik heb al een aantal mensen over een blarenprikker gehoord. Zo'n ding lijkt me handiger dan een naald. Dus ik op zoek...
Ik kan dus nergens een blarenprikker vinden! :cry:
Niet bij de drogist, niet bij de apotheek (Huh? Een wat?), niet bij Bever...

Hoe kom ik in vredesnaam aan een blarenprikker?? :?


ben ook eens op jacht geweest maar ze zijn idd nergens te koop.
:idea: Wacht tot maandag, op de Wedren staat er een grote drogisterijtent. Daar kan je meters blarenprikkers kopen voor ca 5 ct per prikkertje.
Ik koop er meestal voorraad voor een jaar. Handig voor het gezin als ze nieuwe schoenen hebben gekocht.
Vroeger was ik spelden steriel aan het maken in het vuur enzo maar dit is beter.
Ik heb vanochtend het ??nnalaatste exemplaar gebruikt :cry:


Bedankt voor de tip! Dan gaan we maandag op de Wedren die tent maar leegkopen :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Jul 2005, 07:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Manja schreef:
Bedankt voor de tip! Dan gaan we maandag op de Wedren die tent maar leegkopen :wink:


Ook zijn er kilometers leukoplast e.d. te koop. Die gast is vrij compleet met alles wat je als wandelaar nodig zou hebben. Ik koop eigenlijk niets vantevoren.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Jul 2005, 07:40 
Die tent moet ik dan ook maar eens gaan bezoeken!


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Jul 2005, 07:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Misschien kan je wel commissie krijgen Maarten.... ik weet nog wel een goed doel ;-)

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Jul 2005, 07:48 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
:idea: Naast die tent staat ook het kraampje van De Gelderlander. Daar kan je een kranteabonnementje voor deze week kopen.

De kraam van de drogist en de krant staat overigens aan de Bijleveldsingel bij het Julianaplein.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 07 Jul 2005, 08:50 
Blarenprikker? Ik knip altijd een gat uit mijn blaar, dan kan-ie nooit meer vollopen. Wel flink wat jodium erop daarna.

Bij de verzorgingsposten van mijn oude werkgever hadden ze daar een ander trucje voor. Ze staken eerst een (gedesinfecteerde) naald dwars door de blaar heen en haalden dan over die naald een scheermesje. Op die manier liep al het vocht er snel uit en kon je het losliggende vel ter bescherming vasttapen. :roll:


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.