Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 12:13

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Dikke enkel
BerichtGeplaatst: 06 Jun 2017, 11:46 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er

Geregistreerd: 12 Jun 2016, 11:26
Berichten: 29
Woonplaats: Westland
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: + 15.000
Aantal N4D volbracht: 21
Merk wandelschoenen: meindl/lowa
Hallo allemaal,

Weer eens een vraagje van mijn kant.

Gisteren nadat ik mijn schoenen uitdeed zag ik dat ik links een dikke enkel had, vanmorgen ook nog.
- Ik had de half hoge schoenen wel extra strak aangetrokken zodat ik nog minder wrijving had i.v.m. op komende blaren.
- Ik merk dat dat wel helpt, maar als ik daardoor de boel afknelt, vraag ik mij af wat beter is.
- Ik merkte wel tijdens het wandelen dat links anders liep dan anders maar niet anders daar door gang lopen, opstarten na de rust moest even heel erg langzaam om het wat soepeler te maken
- Ik merk als ik nu mijn schoenen aan doe dat waar de hiel buigt het iets irritatie geeft, gisteren heb ik daar gaan aandacht aanbesteed

Nu had ik daar een paar vraagjes over.

1 Kan dit komen doordat ik mijn veters te hard heb aangetrokken?
2 Is het verstandig omdat te koelen of trek het vanzelf weg?
3 Is het verstandig om van de week nog snelheid training toe doen of voor een keer overslaan?
4 Is het verstandig a.s. zaterdag 45 te lopen?
5 wat raden jullie mij aan of af om te doen?
6 Is het handig om naar een fysio te gaan?
7 of eventueel dokter, maar die vind altijd dat je teveel loopt, 2 uur is al veel;) ?

Zelf denk ik dat het wel meevalt allemaal.
Maar het is toch dik en dat klopt niet.

Alvast bedankt voor het mee denken en het advies geven.

Heleen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dikke enkel
BerichtGeplaatst: 06 Jun 2017, 12:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Ik ben geen medicus en ik weet natuurlijk niet goed hoe je voet er uitziet, maar ik zou zeggen dat het een kwestie is van even rust. Mijn idee is inderdaad dat het door te strak veteren komt, dat is niet goed. Ik heb zelf ook weleens dergelijke klachten gehad en het trok bij mij snel weer weg. Misschien je rondje komende week even overslaan als je merkt dat je nog last hebt (of juist even een korter rondje maken om te kijken of je dan weer last krijgt). En als dat goed voelt, gewoon volgend weekend die 45 km trainen. Je eigen gevoel zegt dat het wel meevalt, dat zegt op zich al genoeg. Succes ermee!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dikke enkel
BerichtGeplaatst: 06 Jun 2017, 13:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Waar is De Kootsj als je 'm nodig hebt?
Heleen, stuur ff een pb met dit verhaal naar Bill de Oudnaut. Hij weet alles van dit soort situaties en heeft altijd goede raad.

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dikke enkel
BerichtGeplaatst: 07 Jun 2017, 06:49 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Heleen schreef:
Hallo allemaal,

Weer eens een vraagje van mijn kant.

Gisteren nadat ik mijn schoenen uitdeed zag ik dat ik links een dikke enkel had, vanmorgen ook nog.
- Ik had de half hoge schoenen wel extra strak aangetrokken zodat ik nog minder wrijving had i.v.m. op komende blaren.
- Ik merk dat dat wel helpt, maar als ik daardoor de boel afknelt, vraag ik mij af wat beter is.
- Ik merkte wel tijdens het wandelen dat links anders liep dan anders maar niet anders daar door gang lopen, opstarten na de rust moest even heel erg langzaam om het wat soepeler te maken
- Ik merk als ik nu mijn schoenen aan doe dat waar de hiel buigt het iets irritatie geeft, gisteren heb ik daar gaan aandacht aanbesteed

Nu had ik daar een paar vraagjes over.

1 Kan dit komen doordat ik mijn veters te hard heb aangetrokken?
2 Is het verstandig omdat te koelen of trek het vanzelf weg?
3 Is het verstandig om van de week nog snelheid training toe doen of voor een keer overslaan?
4 Is het verstandig a.s. zaterdag 45 te lopen?
5 wat raden jullie mij aan of af om te doen?
6 Is het handig om naar een fysio te gaan?
7 of eventueel dokter, maar die vind altijd dat je teveel loopt, 2 uur is al veel;) ?

Zelf denk ik dat het wel meevalt allemaal.
Maar het is toch dik en dat klopt niet.

Alvast bedankt voor het mee denken en het advies geven.

Heleen


Die dikke enkel kan vocht zijn, kan je er in drukken? Dan is het een kwestie van je enkel hoger leggen dan je zelf zit.

Was je voet een andere kleur toen je je schoen uittrok? Het kan ook zijn dat je je bloeddoorstroming hebt afgeknepen.

Aan de andere kant, als je je schoenen zo strak moet aantrekken om blaren te voorkomen. Heb je dan wel de juiste maat schoenen?

Heb je er nog last van? Zoja, dan zou ik er zeker even mee naar de dokter gaan. En wellicht dat deze een doorverwijzing kan geven voor een podoloog. Hij/zij kan je waarschijnlijk wel uitleggen hoe die dikke enkel komt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dikke enkel
BerichtGeplaatst: 07 Jun 2017, 11:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5194
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Friso schreef:
Heleen schreef:
Hallo allemaal,

Weer eens een vraagje van mijn kant.

Gisteren nadat ik mijn schoenen uitdeed zag ik dat ik links een dikke enkel had, vanmorgen ook nog.
- Ik had de half hoge schoenen wel extra strak aangetrokken zodat ik nog minder wrijving had i.v.m. op komende blaren.
- Ik merk dat dat wel helpt, maar als ik daardoor de boel afknelt, vraag ik mij af wat beter is.
- Ik merkte wel tijdens het wandelen dat links anders liep dan anders maar niet anders daar door gang lopen, opstarten na de rust moest even heel erg langzaam om het wat soepeler te maken
- Ik merk als ik nu mijn schoenen aan doe dat waar de hiel buigt het iets irritatie geeft, gisteren heb ik daar gaan aandacht aanbesteed

Nu had ik daar een paar vraagjes over.

1 Kan dit komen doordat ik mijn veters te hard heb aangetrokken?
2 Is het verstandig omdat te koelen of trek het vanzelf weg?
3 Is het verstandig om van de week nog snelheid training toe doen of voor een keer overslaan?
4 Is het verstandig a.s. zaterdag 45 te lopen?
5 wat raden jullie mij aan of af om te doen?
6 Is het handig om naar een fysio te gaan?
7 of eventueel dokter, maar die vind altijd dat je teveel loopt, 2 uur is al veel;) ?

Zelf denk ik dat het wel meevalt allemaal.
Maar het is toch dik en dat klopt niet.

Alvast bedankt voor het mee denken en het advies geven.

Heleen


Die dikke enkel kan vocht zijn, kan je er in drukken? Dan is het een kwestie van je enkel hoger leggen dan je zelf zit.

Was je voet een andere kleur toen je je schoen uittrok? Het kan ook zijn dat je je bloeddoorstroming hebt afgeknepen.

Aan de andere kant, als je je schoenen zo strak moet aantrekken om blaren te voorkomen. Heb je dan wel de juiste maat schoenen?

Heb je er nog last van? Zoja, dan zou ik er zeker even mee naar de dokter gaan. En wellicht dat deze een doorverwijzing kan geven voor een podoloog. Hij/zij kan je waarschijnlijk wel uitleggen hoe die dikke enkel komt.
Hallo Heleen, de antwoorden zijn hier al gegeven, ik ben geen voorstander van de schoenen zo strak te veteren je voet zet op tijdens het lopen zo te lezen loop jij stevig door een tandje minder doet vaak wonderen (vraag maar eens aan Voy ) en dan zul je merken dat de blaren ook minder worden, wandelen is geen wedstrijd je moet vooral genieten van het wandelen. En als de voet dik blijft toch maar even naar de dokter en als je wilt wandelen dit weekend dan toch maar iets minder. Groet Bill.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Dikke enkel
BerichtGeplaatst: 07 Jun 2017, 12:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
[quote="Bill de oud naut Hallo Heleen, de antwoorden zijn hier al gegeven, ik ben geen voorstander van de schoenen zo strak te veteren je voet zet op tijdens het lopen zo te lezen loop jij stevig door een tandje minder doet vaak wonderen (vraag maar eens aan Voy ) en dan zul je merken dat de blaren ook minder worden, wandelen is geen wedstrijd je moet vooral genieten van het wandelen. En als de voet dik blijft toch maar even naar de dokter en als je wilt wandelen dit weekend dan toch maar iets minder. Groet Bill.
[/quote]

Jahaaa, Voy con Dios was vroeger een echte hardlopert. Ik moest blijkbaar even uitvinden, dat er altijd mensen zijn, die harder kunnen lopen dan ik. :-)
Sloffen hoeft nou ook weer niet, maar een rustig tempo en genieten van het wandelgebeuren is voor mij afdoende tegen blaren.
En ja, de Kootsj heef mij dit al gezegd zo'n acht jaar geleden. :*

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dikke enkel
BerichtGeplaatst: 07 Jun 2017, 12:22 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er

Geregistreerd: 12 Jun 2016, 11:26
Berichten: 29
Woonplaats: Westland
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: + 15.000
Aantal N4D volbracht: 21
Merk wandelschoenen: meindl/lowa
Ik had heel veel getypt en alles is nu weg denk dat dat komt omdat er een bericht tussendoor kwam.

In het heel kort nu ik ga vanmiddag naar de podoloog


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dikke enkel
BerichtGeplaatst: 07 Jun 2017, 12:24 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er

Geregistreerd: 12 Jun 2016, 11:26
Berichten: 29
Woonplaats: Westland
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: + 15.000
Aantal N4D volbracht: 21
Merk wandelschoenen: meindl/lowa
Bill de oud naut schreef:
Friso schreef:
Heleen schreef:
Hallo allemaal,

Weer eens een vraagje van mijn kant.

Gisteren nadat ik mijn schoenen uitdeed zag ik dat ik links een dikke enkel had, vanmorgen ook nog.
- Ik had de half hoge schoenen wel extra strak aangetrokken zodat ik nog minder wrijving had i.v.m. op komende blaren.
- Ik merk dat dat wel helpt, maar als ik daardoor de boel afknelt, vraag ik mij af wat beter is.
- Ik merkte wel tijdens het wandelen dat links anders liep dan anders maar niet anders daar door gang lopen, opstarten na de rust moest even heel erg langzaam om het wat soepeler te maken
- Ik merk als ik nu mijn schoenen aan doe dat waar de hiel buigt het iets irritatie geeft, gisteren heb ik daar gaan aandacht aanbesteed

Nu had ik daar een paar vraagjes over.

1 Kan dit komen doordat ik mijn veters te hard heb aangetrokken?
2 Is het verstandig omdat te koelen of trek het vanzelf weg
3 Is het verstandig om van de week nog snelheid training toe doen of voor een keer overslaan?
4 Is het verstandig a.s. zaterdag 45 te lopen?
5 wat raden jullie mij aan of af om te doen?
6 Is het handig om naar een fysio te gaan?
7 of eventueel dokter, maar die vind altijd dat je teveel loopt, 2 uur is al veel;) ?

Zelf denk ik dat het wel meevalt allemaal.
Maar het is toch dik en dat klopt niet.

Alvast bedankt voor het mee denken en het advies geven.

Heleen


Die dikke enkel kan vocht zijn, kan je er in drukken? Dan is het een kwestie van je enkel hoger leggen dan je zelf zit.

Was je voet een andere kleur toen je je schoen uittrok? Het kan ook zijn dat je je bloeddoorstroming hebt afgeknepen.

Aan de andere kant, als je je schoenen zo strak moet aantrekken om blaren te voorkomen. Heb je dan wel de juiste maat schoenen?

Heb je er nog last van? Zoja, dan zou ik er zeker even mee naar de dokter gaan. En wellicht dat deze een doorverwijzing kan geven voor een podoloog. Hij/zij kan je waarschijnlijk wel uitleggen hoe die dikke enkel komt.
Hallo Heleen, de antwoorden zijn hier al gegeven, ik ben geen voorstander van de schoenen zo strak te veteren je voet zet op tijdens het lopen zo te lezen loop jij stevig door een tandje minder doet vaak wonderen (vraag maar eens aan Voy ) en dan zul je merken dat de blaren ook minder worden, wandelen is geen wedstrijd je moet vooral genieten van het wandelen. En als de voet dik blijft toch maar even naar de dokter en als je wilt wandelen dit weekend dan toch maar iets minder. Groet Bill.


- Ik heb een idee dat je het niet echt in kan drukken, het is meer opgezet.
- Mijn voet was geen andere kleur.
- Ja ik heb de goede maat schoenen, ik heb hele smalle hielen (met lage wandelschoenen slip ik in elke wandelschoen, dat is voor mij normaal. Nu heb ik half hoge en ben veel aan het testen wat het lekkerste zit door dikkere sokken, anders veteren, en strakker aan trekken kijken wat werkt maar het laatste werkt dus niet.
- de enkel is nu ook iets aan het bonken, kan genezing zijn.
- ben nu ook aan het koelen.

- ik wil nog niet naar de dokter (mijn dokter vind dat ik te veel loop, 2 uur is voor haar al veel)
- ik wandel niet snel ik zit als ik mijn best doet op de 4,9 à 5 km per uur
- snelheids trainingen doe ik doe om te kijken of ik het tempo iets omhoog kan krijgen. (ik merk nu dat het t/m 30 km goed gaat en na mijn eerste 40 km ging het tempo eraf, nog geen genoeg energie om het vol te houden, als ik t/m de 30 km loop dat heb ik de laatste tijd een gemiddelde van 5,1 en dat is voor mij hoog ik kom van de 4,7 en 4,8 af dus ik ben van het jaar iets omhoog gegaan. Het is belangrijk dat je geniet van het wandelen en het gaat niet om de tijd, toch vind ik het leuk als ik eens de 40 km loop binnen de 10 uur.

- Ik heb vanmiddag om 14.30 afspraak bij de podoloog waar ik de zolen en schoenen heb gekocht en neem mijn vieze wandelsokken :-) mee, van wat ik uit heb geprobeerd.

Zodra ik tijd heb zal ik schrijven wat zijn bevindingen zijn en weet ik waar ik aan toe ben.
In ieder geval bedankt voor jullie advies en vragen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Dikke enkel
BerichtGeplaatst: 11 Jun 2017, 13:25 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er

Geregistreerd: 12 Jun 2016, 11:26
Berichten: 29
Woonplaats: Westland
Leeftijd: 51
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: + 15.000
Aantal N4D volbracht: 21
Merk wandelschoenen: meindl/lowa
hallo allemaal zoals beloofd een verslag hoe het is gegaan bij de podoloog.

Hij ziet geen ontsteking of verzwikking.
Hij zegt dat mijn pees is geïrriteerd, die pees heet peroneus brevis tendon

Ik heb geen dikke enkel, het zit achter mijn enkel.

Hij heeft ietsjes van de zool afgeslepen, zodat de zool iets platter in de schoen komt.

Wat het precies is weet hij ook niet.
Het komt ook niet door te strak veteren denkt hij.

Afgelopen zaterdag 25 km gewandeld.
Toen ik mijn schoenen aandeed, bij de eerste stap voelde ik al wat ik afgelopen maandag ook had gevoeld daar was ik niet blij mee. Ik heb zo goed mogelijk gelopen zonder mijn voet anders te zetten. Nog gevraagd aan anderen of links anders loopt dan rechts en dat was niet zo, daar was ik blij mee. (het was voor mij wel heel relax om een 25 te lopen, ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een veel leukere afstand vind)

Na 19 km van sokken gewisseld om te kijken of dat hielp, dat hielp niks, het waren wel sokken die ik een keer gedragen had.
Ook geprobeerd om anders te veteren normaal ga ik van 3 naar 1 en dan het 2 gaatje strikken. Nu heb ik gewoon geveterd en het bovenste vrij gelaten. Dit scheelde wel iets. Wel zat de schoen iets losser maar mijn hiel (waar het knikt als je buigt) voelde ik nu minder.

Na de wandeltocht was het niet opgezet.
De volgende dag voelt het nog niet helemaal normaal nu voel ik wel iets in enkel, maar wat.
Ben nog steeds aan het koelen.
(ik ben wel na het wandelen naar de braderie gegaan waar ik 1 1/2 uur geslenterd heb)

Ben er nog niet helemaal uit wat en hoe ik komende week ga handelen.
Gelukkig heb ik het wel minder druk.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.