Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 12:45

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Boven gemiddeld zweten, kippenvel eniet goed kunnen eten
BerichtGeplaatst: 23 Jul 2016, 20:08 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Tijdens de 4 Daagse is door de EHBO vastgesteld dat ik boven gemiddeld vocht afscheid. Zo heb krijg ik hele vochtige voeten, en ook mijn benen en armen worden heel nat van het zweet. Daarbij krijg ik ook nog met regelmaat door de hitte kippenvel op mijn scheenbeen.

In de vroege ochtend en gedurende het wandelen krijg ik bijna niets door mijn keel. Over een banaan doe ik bijna een kilometer. Een gevulde koek kreeg kokhalzend naar binnen. In feite loop ik mijzelf helemaal leeg. Als voorbeeld: de laatste 12 km van de derde dag heb ik gelopen op flesje cola, 1 flesje AA, wat water en wat dextro blokjes. Wat niet goed is. Het is een wonder dat ik niet ben omgevallen.

Wie herkent dit bij zichzelf of kent het bij andere? Hoe is dit opgelost?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Boven gemiddeld zweten, kippenvel eniet goed kunnen eten
BerichtGeplaatst: 23 Jul 2016, 20:36 
Online
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Jan 2007, 10:10
Berichten: 1383
Woonplaats: 544,2km boven Parijs
Leeftijd: 64
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Kilometers gelopen: 0,0
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Gewoon
Friso schreef:
Tijdens de 4 Daagse is door de EHBO vastgesteld dat ik boven gemiddeld vocht afscheid. Zo heb krijg ik hele vochtige voeten, en ook mijn benen en armen worden heel nat van het zweet. Daarbij krijg ik ook nog met regelmaat door de hitte kippenvel op mijn scheenbeen.

In de vroege ochtend en gedurende het wandelen krijg ik bijna niets door mijn keel. Over een banaan doe ik bijna een kilometer. Een gevulde koek kreeg kokhalzend naar binnen. In feite loop ik mijzelf helemaal leeg. Als voorbeeld: de laatste 12 km van de derde dag heb ik gelopen op flesje cola, 1 flesje AA, wat water en wat dextro blokjes. Wat niet goed is. Het is een wonder dat ik niet ben omgevallen.

Wie herkent dit bij zichzelf of kent het bij andere? Hoe is dit opgelost?

Dat heb je als je de "OASE" voorbij rent en niet even aankomt, wij hebben de beste oplossing voor als je niets weg kan kauwen. Vraag het maar aan diverse wandelaars, die geven wel het antwoord erop.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Boven gemiddeld zweten, kippenvel eniet goed kunnen eten
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 09:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Auto gaat sneller schreef:
Friso schreef:
Tijdens de 4 Daagse is door de EHBO vastgesteld dat ik boven gemiddeld vocht afscheid. Zo heb krijg ik hele vochtige voeten, en ook mijn benen en armen worden heel nat van het zweet. Daarbij krijg ik ook nog met regelmaat door de hitte kippenvel op mijn scheenbeen.

In de vroege ochtend en gedurende het wandelen krijg ik bijna niets door mijn keel. Over een banaan doe ik bijna een kilometer. Een gevulde koek kreeg kokhalzend naar binnen. In feite loop ik mijzelf helemaal leeg. Als voorbeeld: de laatste 12 km van de derde dag heb ik gelopen op flesje cola, 1 flesje AA, wat water en wat dextro blokjes. Wat niet goed is. Het is een wonder dat ik niet ben omgevallen.

Wie herkent dit bij zichzelf of kent het bij andere? Hoe is dit opgelost?

Dat heb je als je de "OASE" voorbij rent en niet even aankomt, wij hebben de beste oplossing voor als je niets weg kan kauwen. Vraag het maar aan diverse wandelaars, die geven wel het antwoord erop.

Eeeeeh, het komt uit een pak, het is geel, je krijgt het in een bekertje en een lepel erbij? :icon_wink:

In het topic waar over het vroeg ontbijten geschreven is staan ook wat tips om vast voedsel te vervangen door fruit en yoghurt.
En eten en drinken wat je er wel in krijgt en houd is dan het beste, ook al is het niet het gezondste eten.
En inderdaad: we hebben we gemist in de Oase. Jammer.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Boven gemiddeld zweten, kippenvel eniet goed kunnen eten
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 09:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:31
Berichten: 7535
Woonplaats: wijchen - nijmegen
Leeftijd: 37
Afstand 2024: 4x40
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: quechua decathlon
Mood: Somber
Cornelia schreef:
Eeeeeh, het komt uit een pak, het is geel, je krijgt het in een bekertje en een lepel erbij? :icon_wink:


ik doe een gooi naar gele vla in een beker met lepeltje :icon_eek:

Maar het maakt niks uit wat je met de vierdaagse eet gewoon eten waar je zin in heb
doe ik ook zelf met wandel tochten staat yoghurt kwark en vla op het menu en afsluiten altijd een extra portie pasta
Aangezien ik brood ook niet altijd evengoed weg krijg
en voor de zoute borrel nootjes of kinder zakjes chips
Drinken water rivella of aquarius door elkaar

En de verrassing van de oase dat gaat er altijd in net als de goede zorgen van Cornelia en AGS

_________________
ga je mee verdwalen ? ik weet de weg


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Boven gemiddeld zweten, kippenvel eniet goed kunnen eten
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 10:29 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1548
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Onderweg wordt soep en bouillon verkocht. Dat is heerlijk, ook als het warm weer is.
Verder is mogelijk: drinkyoghurt of gewone yoghurt meenemen voor onderweg. Dit is ook onderweg te koop. Ik nam ook weleens karnemelk onderweg, ook lekker.
Bekertje vruchten, of vruchtensap, ook onderweg te koop.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Boven gemiddeld zweten, kippenvel eniet goed kunnen eten
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 11:32 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Ik heb met die warmte ook moeite om te eten en 's morgens kan ik zo vroeg nog geen brood door mijn keel krijgen. Ik neem daarom een proteïneshake en eet dan na een uur lopen (zittend) een banaan. Ik loop nooit door als ik iets ga eten (behalve stukjes komkommer). Dat lukt gewoon niet. Het lijkt dan wel alsof mijn strot dichtzit.
Met dat warme weer zweet ik al als een otter, en dat begint al vanaf het kleine stukje lopen van mijn auto naar de start (ongeveer een kilometer). Ik loop constant mijn gezicht af te vegen omdat er anders zou in mijn ogen komt. Bij elke rust doe ik mijn schoenen uit om mijn voeten te laten luchten en ik ga na 10.00 uur vaker en langer zitten. En ja, natuurlijk pak ik de rust bij de Oase en na wat bij te zijn gekomen kan ik dan wel wat eten.
Carla en Eric weten heel goed wat we nodig hebben! Ook als je misselijk bent en geen trek in eten hebt, hè Carla? :icon_mrgreen:

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Boven gemiddeld zweten, kippenvel eniet goed kunnen eten
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 12:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Elly N schreef:
Ik heb met die warmte ook moeite om te eten en 's morgens kan ik zo vroeg nog geen brood door mijn keel krijgen. Ik neem daarom een proteïneshake en eet dan na een uur lopen (zittend) een banaan. Ik loop nooit door als ik iets ga eten (behalve stukjes komkommer). Dat lukt gewoon niet. Het lijkt dan wel alsof mijn strot dichtzit.
Met dat warme weer zweet ik al als een otter, en dat begint al vanaf het kleine stukje lopen van mijn auto naar de start (ongeveer een kilometer). Ik loop constant mijn gezicht af te vegen omdat er anders zou in mijn ogen komt. Bij elke rust doe ik mijn schoenen uit om mijn voeten te laten luchten en ik ga na 10.00 uur vaker en langer zitten. En ja, natuurlijk pak ik de rust bij de Oase en na wat bij te zijn gekomen kan ik dan wel wat eten.
Carla en Eric weten heel goed wat we nodig hebben! Ook als je misselijk bent en geen trek in eten hebt, hè Carla? :icon_mrgreen:

En jij weer wat geleerd.
Hoorde van Ann-Marie dat je bij het eten ook een flesje cola had genomen.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Boven gemiddeld zweten, kippenvel eniet goed kunnen eten
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 16:18 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Cornelia schreef:
Elly N schreef:
Ik heb met die warmte ook moeite om te eten en 's morgens kan ik zo vroeg nog geen brood door mijn keel krijgen. Ik neem daarom een proteïneshake en eet dan na een uur lopen (zittend) een banaan. Ik loop nooit door als ik iets ga eten (behalve stukjes komkommer). Dat lukt gewoon niet. Het lijkt dan wel alsof mijn strot dichtzit.
Met dat warme weer zweet ik al als een otter, en dat begint al vanaf het kleine stukje lopen van mijn auto naar de start (ongeveer een kilometer). Ik loop constant mijn gezicht af te vegen omdat er anders zou in mijn ogen komt. Bij elke rust doe ik mijn schoenen uit om mijn voeten te laten luchten en ik ga na 10.00 uur vaker en langer zitten. En ja, natuurlijk pak ik de rust bij de Oase en na wat bij te zijn gekomen kan ik dan wel wat eten.
Carla en Eric weten heel goed wat we nodig hebben! Ook als je misselijk bent en geen trek in eten hebt, hè Carla? :icon_mrgreen:

En jij weer wat geleerd.
Hoorde van Ann-Marie dat je bij het eten ook een flesje cola had genomen.

Hahaha, ja dat klopt. En netjes met twee glazen om over te kunnen gooien. Ik heb goed naar je wijze raad geluisterd, want ik wil liever niet kotsend langs de kant staan. :icon_mrgreen:

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Boven gemiddeld zweten, kippenvel eniet goed kunnen eten
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2016, 21:43 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Zoals in meerdere topics gezet heb ik ook last van overmatig transpireren en kan ik sommig voedsel (voornamelijk " vast" ) niet verdragen. Ik heb dan ook altijd aardbeien yoghurt met stukjes banaan bij me, koop soep oid en tegen de tijd dat ik bij de oase ben kan ik eten wat de pot schaft. Op slechte dagen worst zonder broodje, op goeie dagen met.

Ook fruit kan ik goed weg krijgen, maar zorgt wel voor een nogal snelle stoelgang.

Ik wissel water af met water waar ik een isostartablet in heb opgelost. Extran ed is leuk maar voegt weinig toe behalve loze suikers ookal is het wel lekker., Isostar voegd wel wat toe, nl mineralen die je uitzweet.

Verder is het belangrijk om regelmatig iets kleins te eten ipv af en toe veel. En kleine hapjes. Krijg je geen hele krentenbol weg, wees dan blij met een halve. Zoalng je maar iets binnenkrijgt.

En daar zijn trainingen nou juist zo goed voor. Dan leer je wat je wel en niet kan verdragen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Boven gemiddeld zweten, kippenvel eniet goed kunnen eten
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2016, 14:44 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 20 Jan 2014, 20:10
Berichten: 10
Leeftijd: 56
Kilometers gelopen: weinig
Aantal N4D volbracht: 29
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: meindl
Ook ik heb hier last van, jaren gelopen op dextro en bananen. Sinds enkele jaren neem ik tijdens de 4 daagse omeprazol in , dit is een maagbeschermer. Eet nu tijdens het ontbijt al 2 sn. bruin brood. Werkt bij mij prima.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Boven gemiddeld zweten, kippenvel eniet goed kunnen eten
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2016, 08:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2915
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Ik heb hetzelfde Friso. Bovenmatig transpireren waardoor alle voedingsstoffen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Het eten gaat echter wel goed naar binnen maar heb nooit honger.
Mijn urine is vaak ook donkergeel, dat is niet goed. Terwijl ik (naast bier) ook echt heel veel water drink. Er is niet echter niet tegenaan te eten en te drinken.

Dinsdag was ik al een uur binnen, zat in de schaduw ergens wat na te bieren en ben heel kort even flauw gevallen. Ik had die dag zeker niet teveel bier op, want dat gaat iedereen antwoorden natuurlijk. Voor mij is het te wijten aan het overmatig transpireren en er niet tegenaan te kunnen drinken met water.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Boven gemiddeld zweten, kippenvel eniet goed kunnen eten
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2016, 09:28 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2011, 21:08
Berichten: 419
Woonplaats: Drenthe
Leeftijd: 65+
Loopnummer 2024: 30
Kilometers gelopen: 11303
Aantal N4D volbracht: 17
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Hanwag
Ik zag een bord met de tekst. Ik zweet niet, ik sparkle. En die houd ik erin tijdens de 4daagse. En zeker dit jaar. We hebben er allemaal last van. Niet kunnen eten maar wel drinken. En kleine beetjes.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Boven gemiddeld zweten, kippenvel eniet goed kunnen eten
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2016, 10:46 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Jul 2014, 11:47
Berichten: 41
Woonplaats: Arnhem
Leeftijd: 54
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 11
Volgende wandeltocht: 4daagse Marbella
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Adidas
Bij mij breekt het zweet al uit in het startvak en dat stopt niet meer tot een uur na de finish. Ik zorg dat ik 's avonds en ' s morgens mijn vochtvoorraad goed aanvul en loop op bananen en soep en drink voldoende. Al met al de hitte goed doorstaan.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Boven gemiddeld zweten, kippenvel eniet goed kunnen eten
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2016, 14:11 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Mijn (spastische) darmen kunnen nogal heftig reageren op voedsel.
Ik weet nooit van tevoren of ik iets goed verdraag of niet.
Daarom heb ik me aangewend om tijdens een tocht niets, of nagenoeg niets, te eten.
Ik heb wel altijd zoute crackertjes bij me, maar vaak blijven ook die ongebruikt.
Geloof het of niet, maar ik heb op dit “dieet” zelfs Kennedymarsen en Dodentochten gelopen.
Wonder boven wonder kan ik wel goed tegen koffie, dat drink ik dan ook veel, mèt suiker.
Verder drink ik voldoende water, maar zeker niet teveel, want zweten doe ik haast niet.
Dat lijkt een voordeel, maar is het niet, soms voelt het alsof ik explodeer van de warmte die ik niet kwijtraak.
En omdat ik niet zweet, moet ik alles wat ik te veel drink er weer uit plassen.
En plassen tijdens de 4Daagse is iets wat ik zoveel mogelijk probeer te vermijden….. :icon_confused:


_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Boven gemiddeld zweten, kippenvel eniet goed kunnen eten
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2016, 11:02 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Jul 2015, 12:37
Berichten: 25
Woonplaats: Zwolle
Leeftijd: 29
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: ---
Aantal N4D volbracht: 3⅓
Volgende wandeltocht: N4D19
Merk wandelschoenen: Meindl / New Balance
Mood: Gewoon
Wat ik deze 4daagse meemaakte was dat ik al voor de start mij in het zweet had gewerkt. En dat ik in feite onderweg nergens de hoge nood voelde om te gaan plassen. Terwijl ik wel met regelmaat meerdere liters water, een flesje Aquarius en dergelijke op had. Met warm weer heb ik sowieso de behoefte niet om te eten, mijn eetlust is er dan niet. Maar ik heb stug om de twee uur gewoon wat gegeten. Tijdens opstaan en nog voor de finish: yoghurt met banaanpulp. Onderweg: banaan. Eerste pauze: twee krentenbollen met kaas, onderweg: mueslirepen, ga zo maar door. Bij AGS een soepje, pannenkoek met spek, knakworstjes voor het nodige zout. Onderweg langs de kant ontbijtkoek, spekkies, zoute stengels, zoute drop, fruit/groente net wat je wil. En sowieso na de finish: zakje chips. Zo blijf je je lichaam iig met regelmaat van energie voorzien, al liep ik op donderdag vanaf de St Jansberg naar de zevenheuvelen door zonder echt iets te willen eten. En dat hield ik dan ook niet langer vol dan tot de eerste heuvel gehad te hebben.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.