Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 22:39

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Ervaringen met Gehwohl etc
BerichtGeplaatst: 01 Jul 2005, 18:53 
Hallo mede-wandelfanaten!

Net nieuw ingeschreven op deze site, maar ik volg m al een tijdje. Mijn vraag is of iemand ervaringen heeft met Gehwohl, blarenspray etc. Hoever voor een trainingstocht of vierdaagse smeer je je voeten hiermee in? Of kun je dat bij wijze van spreken 5 min van tevoren of moet je dit langer van tevoren doen? Wat zijn de ervaringen? Ik loop zelf zonder zalfjes, spray, pleisters etc. Tot dusver gaat dit nog wel, mn voeten zijn aan het einde van de tocht wel iets dik en gevoelig, maar weinig tot geen blaarvorming. Wil het weleens uitproberen om te kijken hoe dit bevalt of niet.

Groeten

Sander


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jul 2005, 19:27 
Welkom Sander.

Ik wens je veel leeplezier toe op dit forum. Zoals je al wel gemerkt zult hebben heb je er een hele klus aan om alles bij te houden, tenminste als je net zo nieuwsgierig van aard bent als ik. :wink:

Om op je vraag terug te komen. Zelf heb ik eens blarenspray geprobeerd, maar dit was niet zo'n succes. Na de tocht allemaal klonten wit spul en toch nog blaren. Al was de schade beperkt.
Gehwohl voetencreme bevalt mij wel. Je voeten worden niet zo heet tijdens het lopen en als je naderhand voetenfris gebruikt dan loop je zo nog een stukkie weg. Zelf zweer ik trouwens bij het dragen van thermosokken onder m'n wandelsokken. Mar dat moeten wel echt thermo's zijn. Heel dun en een vreemde stof. Dan loop ik als een tierelier.

Maar als je echt wilt weten wat jou het beste helpt zul je het zelf uit moeten proberen. Je hebt nog heel even de tijd. Afbeelding


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jul 2005, 20:25 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Hallo Sander!

Welkom op ons rommelige maar supergezellige forum! Helaas kan ik op je vraag geen antwoord geven, ik heb nog nooit gebruik gemaakt van Gehwol producten. Ik heb (bijna) nooit last van blaren, dus ik zweer bij "puur natuur"!

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jul 2005, 20:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4236
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Ik gebruik Gehwol voetenbalsem. Ben er superenthousiast over. Loop al twee jaar blaarvrij (de vervelende muggenbult-blaar niet meegerekend dan). Gewoon 's morgens voor het wandelen je voeten insmeren, sokken aan en hobbelen maar! Maar ik ben het wel met Cato eens, je moet het gewoon tijdens je trainingen uitproberen....
En ik heb ook van heel veel mensen gehoord dat ze tijdens trainingen nooit blaren gehad hadden en dan bij de Vierdaagse ineens wel. Ik denk dat het komt door het lopen in een groep. Dat kan je natuurlijk bijna niet trainen. In Nijmegen moet je regelmatig je tempo aanpassen aan mensen die voor je lopen of moet je rare bewegingen maken omdat anderen je willen inhalen. Of mensen gaan per ongeluk op je hielen staan ofzo. En dat soort acties heb je natuurlijk niet getraind....

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jul 2005, 20:30 
Ik gebruik gehwohl. Helpt bij mij vooral voor blaren tussen de tenen (die krijg ik dan minder snel)
Ik gebruik de voetcreme, dat smeer ik met een dun laagje op de voet, sok aan doen (zonder te knoeien, wat erg lastig is). Daarna schoenen aan en klaar om te gaan.

Verder gebruik ik soms na afloop het voetbad, daarna heb je het idee dat je meteen weer 40km kan lopen.
Momenteel spuit ik kamferspiritus om mijn voeten (is ook al eerder besproken op het forum), daar worden je voeten hard van. een straal koud water op de voeten kan ook.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 Jul 2005, 21:05 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mrt 2005, 20:20
Berichten: 719
Woonplaats: Roelofarendsveen
Leeftijd: 61
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 2015:665km
Aantal N4D volbracht: 12+
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Hallo Sander.

Welkom op dit gezellige forum.
Ook ik heb gehwol gebruikt,maar ik bleef last van blaren houden,vooral onder de bal van mijn voeten.
Tegenwoordig tape ik mijn voeten in,en dat bevalt mij een stuk beter.
Na het tapen voetpoeder erop,en ook in mijn schoenen en dan ga ik als de brandweer :)

_________________
Beweging komt niet op gang als je stil blijft staan!!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Jul 2005, 10:34 
welkom op het forum :!:

ik heb een aantal keer gehwol gebruikt werkt erg verfrissend ik wil dit weekend talk poeder gaan gebruiken omdat ik erg veel last heb van klame voeten en dat gaat denk ik niet samen met gewhol dus dit weekend wordt het alleen de talk en een stuk tape

groetjes geertje


Omhoog
   
 
 Titel: Ervaringen met Gelwohl etc.
BerichtGeplaatst: 02 Jul 2005, 11:08 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mrt 2005, 14:59
Berichten: 698
Woonplaats: Nijkerk
Leeftijd: 30
Afstand 2024: 40
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 8
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Asics Gel Cardio
Zelf ben ik een aantal weken geleden begonnen met kamfer, maar later hoorde ik van iemand dat je voeten daar ook branderig van kunnen worden, na de 1e dag van de Amersfoortse tweedaagse heb ik daar echt last van gehad, ik was nog nooit zo blij met een restje Gewohl wat mijn moeder nog had !!

Zit nu wel te twijfelen tussen Gehwol of Kamfer, zal zelf nooit voor talkpoeder kiezen, lijkt mij zo'n geknoei

_________________
Geen weg is te lang als je in een goed gezelschap bent !!!

Grenzen moet je niet altijd stellen, je moet ze soms verleggen


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 Jul 2005, 13:23 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Mrt 2005, 16:02
Berichten: 424
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 71
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: 30-A-979
Kilometers gelopen: heel veel
Aantal N4D volbracht: 24+
Volgende wandeltocht: Weet ik nog niet
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Welkom Sander. Alles al gelezen hier? :P Knap hoor. Ik kan het niet meer bijhouden. :D

_________________
Als je achteruit loopt, kom je nooit vooruit.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2005, 15:52 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Hoi Sander, welkom hier!!
Ik heb zelf nooit de spray gebruikt, maar gebruik wel de creme die in die grijze tube zit.
Dat smeer ik op mijn voeten en hoppa..... gaan met die banaan... :lol:
Ik heb zelden blaren, maar weet natuurlijk niet of het daarvan komt.

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Apr 2006, 08:41 
Doe het maar achter een heel oud topic ipv een nieuw Gewohl topic te openen. Was bij de drogist om te kijken naar Gewohl, en zag teveel verschillende. De voetfris valt af, die heb ik nog van Kneipp en die bevalt goed. Dan zijn er nog veel verschillende een grijzige een blauwe en een groene. Heeft iemand ervaring met verschillende Gewohl soorten? Welke beviel wel/minder/niet en waarom?


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Apr 2006, 09:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5194
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
erik schreef:
Doe het maar achter een heel oud topic ipv een nieuw Gewohl topic te openen. Was bij de drogist om te kijken naar Gewohl, en zag teveel verschillende. De voetfris valt af, die heb ik nog van Kneipp en die bevalt goed. Dan zijn er nog veel verschillende een grijzige een blauwe en een groene. Heeft iemand ervaring met verschillende Gewohl soorten? Welke beviel wel/minder/niet en waarom?

Erik ik gebruik voor mijn ongekende voetmassages de blauwe balsem het heeft niets met blaren van doen maar is een heerlijke voetbalsem die de voeten aangenaam verfrissen je kan het aan verschillende wandelaars navragen echt het doet wonderen (moet je wel de goeie handjes erbij hebben natuurlijk 8) ). verder gebruik ik helemaal niets om blaren te voorkomen, krijg ik een blaar pech ff doorjassen en verder gaan.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 Apr 2006, 10:11 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2006, 18:39
Berichten: 1530
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Erik als je Gehwohl wilt gebruiken tijdens het lopen dan moet je de grijze tube hebben. Zelf smeer ik voor een korte tocht (20-25km) alleen op de dag zelf. Als ik 40 ga lopen (ik heb er al twee!! achter de rug) begin ik 5 dagen van te voren te smeren. Elke ochtend even insmeren. Misschien is 3 of 4 dagen ook voldoende, maar dat moet ik nog een keer uitproberen. Beide tochten van 40 geen blaren gelopen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Ervaringen met Gehwohl etc
BerichtGeplaatst: 30 Apr 2006, 12:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2723
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
SanderK schreef:
Hallo mede-wandelfanaten!

Net nieuw ingeschreven op deze site, maar ik volg m al een tijdje. Mijn vraag is of iemand ervaringen heeft met Gehwohl, blarenspray etc. Hoever voor een trainingstocht of vierdaagse smeer je je voeten hiermee in? Of kun je dat bij wijze van spreken 5 min van tevoren of moet je dit langer van tevoren doen? Wat zijn de ervaringen? Ik loop zelf zonder zalfjes, spray, pleisters etc. Tot dusver gaat dit nog wel, mn voeten zijn aan het einde van de tocht wel iets dik en gevoelig, maar weinig tot geen blaarvorming. Wil het weleens uitproberen om te kijken hoe dit bevalt of niet.

Groeten

Sander


Hoi Sander,
Ik gebruik ook gehwohl 's avonds voordat ik ga wandelen. 's Morgens tape ik mijn voeten. Maar ondanks deze maatregelen, loop ik toch blaren! Afgelopen zaterdag niet zo'n zuinige blaar op het randje van mijn hiel, ondanks tapen en smeren. Ik denk dat je het uit moet proberen wat het beste voor jou is.
Succes ermee en welkom op dit gezellige forum.

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Ervaringen met Gehwohl etc
BerichtGeplaatst: 30 Apr 2006, 12:37 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Ineke61 schreef:
Afgelopen zaterdag niet zo'n zuinige blaar op het randje van mijn hiel ...


Dat heb ik vroeger ook vaak gehad, blaren op het randje van m'n hiel. Ik ben toen op de binnenzooltjes van m'n schoenen gaan letten. Sommige merken (Adidas bijvoorbeeld) hebben van die platte binnenzooltjes. Dan kan er een kier ontstaan tussen het zooltje en de zijkant van je schoen. Ik let er nu altijd op dat binnenzooltjes aan de zijkanten iets omhoog lopen. Sindsdien heb ik daar nooit meer blaren gehad!

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Laatst gewijzigd door Danyell op 30 Apr 2006, 12:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.