Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 05:58

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2005, 19:42 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Voor mij ook elk jaar weer even 's morgens de billen insmeren hoor.
Ik heb het zelfs vermeld op mijn website op de donderdag, lees maar
Het wordt al routine. De wekker begint om 4.30 uur met 4daagseradio muziek en alles gaat op volgorde zonder dat ik er echt bij na hoef te denken.
Niet te geloven, het enige dat ik op de automatische piloot ben vergeten, was eigenlijk erg belangrijk met die hitte vandaag. Als het zo warm is ga je lopen schuren en als er iets is dat ik dan graag insmeer, dan zijn dat mijn billen. Volgens mij is er geen stad in Nederland waar zoveel billen worden gesmeerd als de stad Nijmegen in de week van de 4daagse. Gelukkig, ondanks mijn vergeetachtigheid heb ik vandaag geen 'schade' opgelopen.

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2005, 20:11 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mrt 2005, 22:36
Berichten: 139
Woonplaats: Oost-Veluwe
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 'n aantal
Aantal N4D volbracht:
Merk wandelschoenen: .
Elly N schreef:
Voor mij ook elk jaar weer even 's morgens de billen insmeren hoor.[/i]

Dit zou nou iets zijn, waar ik absoluut niet op zou komen. Zere voeten, dikke vingers, pijnlijke spieren... kan ik allemaal inkomen, maar 'geschuurde' billen??? :oops: Misschien begrijp ik het, als ik nog ooit eens de 4daagse mag/kan lopen.... :?: :?:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2005, 20:46 
mijn broer had tijdens de 4daagse (toen hij hem jaren terug liep) "zijn billen afgeschuurd tot op het vlees, geen pretje. Vandaar dat ik een preventieve vaseline smeerster ben, voorkomen is beter dan genezen denk ik maar. Want wil 's middags nog wel in mijn stoeltje kunnen ploffen :roll:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2005, 21:42 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
nopu schreef:
'geschuurde' billen??? :oops:


Mijn broertje (de Mafioso dus) noemt het wandel-aars :mrgreen: , hij heeft wel meer van die leuke termen, maar ik zal niet al het gras voor z'n voeten wegmaaien.... :oops: Misschien komt hij zelf nog op dit topic terecht!

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2005, 23:35 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 08:58
Berichten: 68
Leeftijd: 55
Afstand 2024: 40
Loopnummer 2024: Kwenie
Kilometers gelopen: 75
Aantal N4D volbracht: 32
Volgende wandeltocht: Kwenie
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: New Balance
Mood: Gewoon
Wandelaars is inderdaad een niet te onderschatten probleem. Ik heb er een aantal keren, werkelijk tot tranens toe, last van gehad. Je moet het echter niet verwarren met het zonodig nog verschrikkelijkere 4daagsekruis. Daarbij wordt het perineum (het stukje niemandsland tussen het scrotum en de anus) tot bloedens toe kapot gelopen. Daarbij komt dat ik de ergste vorm van de ziekte van Hedel heb (haar op je zak en daar in de buurt, maar niet op mijn schedel) en bovendien in die contreien (om maar even bij de woordspelingen te blijven) ook nog eens last heb van eczeem. Daar heb ik een goed zalfje voor gekregen van de huisarts. Dat zalfje echter gaat weer niet samen met een ander beproefd middel tegen deze problemen, waar ik nog niemand over heb zien schrijven en dat is het aloude talkpoeder. Een maatje van me liep zijn 1e 4daagse met het reeds door mijn zus Danyell gememoreerde nylon binnenbroekje. "Ach moet het, een flinke lik vaseline, dat doet het!" werd zijn lijfspreuk de eerste twee dagen. Al lopend smeerde hij de ene pot vaseline na de andere in zijn pijnlijke bilspleet. Totdat iemand hem wees op de bus talkpoeder. Met een gewone katoenen onderbroek en een bus talkpoeder in zijn reet heeft hij op zijn gemak de 4daasge uitgelopen. "Wallekie tallekie" werd daardoor een van zijn bijnamen. Talkpoeder dus!

Ik vind het overigens een van de grootste charmes van de 4daagse dat je midden op een bomvol terras waar ook nog eens duizenden mensen langslopen, ongegeneeerd je edele delen kan gaan staan poederen (zonder ze te laten zien uiteraard, want het moet toch een soort van netjes blijven). De grijns van herkenning die dan door het peloton waved, geeft me altijd weer moed.

Retegoed onderwerp dit.

Groet,

De Mafioso

_________________
Het wordt toch wel vrijdag.

Lees ook Pennestreken op http://www.frigge.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2005, 11:38 
Wie is wel eens met de al dan niet droge en opengeschuurde naad op de fiets gesprongen?
JAAA, ik dus! Sindsdien vergeet ik vaseline nooit meer.
gr.,
Jakob


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2005, 13:20 
:) :lol: ACh ik heb ook last van die plekken,goed insmeren met
vasline,tepels afplakken[jazeker] :wink: en als het daaronder echt schuurt
:lol: doe ik een inleg kruisje met vaseline insmeren 8) en plakken met dat ding! :lol: :o
Of ga ik nu erg ver, om het te vertellen :shock: :D :)ahhhhhhh


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2005, 18:04 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
suus schreef:
:wink: en als het daaronder echt schuurt
:lol: doe ik een inleg kruisje met vaseline insmeren 8) en plakken met dat ding! :lol: :o

Toch zeker niet met vleugels h?? :shock: Dat heeft een vriendin van me een keer gedaan en het resultaat.... dat raad je vast zelf wel :?

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2005, 18:08 
Nu snap ik ook de uitdrukking "dat geeft je vleugels".... :shock:

Maar ik moet zeggen dat ik de eerder genoemde fenomenen "wandelaars" Afbeelding en "vierdaagsekruis" Afbeelding gelukkig nog niet in ernstige mate heb ervaren. Tot nu toe voor mij dus geen talk of vaseline in de brievenbus. Afkloppen.... Afbeelding


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2005, 19:08 
:D :) Nee, voor mij geen vleugels. :wink:
:shock: :o Gewoon normaal, doe al gek genoeg. :lol: 8)


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2005, 19:18 
een inlegkruisje als je de hele dag gaat wandelen???????????????

dat gaat toch verschrikkelijk broeien ik kan me niks ergers voorstellen dan zo'n ding onder je kont hebben zitten. bwek


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2005, 19:22 
:o :lol: Heb je het al een keer geprobeerd. :wink: :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2005, 06:05 
haha ik heb lachend dit topic door zitten te lezen. ik heb al een aantal keren 40 km gelopen zonder ook maar ergens last van te hebben, zou ik gewoon geluk hebben? :P

groetjes bloem


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2005, 09:52 
Als dat is dan zou ik zeggen : HOUEN ZO :!: :!: :!: :!:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2005, 10:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2915
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Ik heb in mijn 4daagseverslag van 2000 (http://home.planet.nl/~berk0023/2000.htm) de volgende passage erover geschreven:

Jan begon weer eens een keer over de gesteldheid van zijn zitvlees. Met name het gebied tussen de twee vleeshelften. Door het geschuur langs elkaar begon het er aardig op biefstuk te lijken vertelde hij. Mijn tip om een paar keer per dag er een lik uierzalf of vaseline doorheen te smeren werd in de wind geslagen. Waarschijnlijk vond hij de pijn toch wel prettig want hij smeerde niet in maar had er iedere dag wel de grootste verhalen over, het liefst tijdens het eten.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.