Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 13:16

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Weinig honger tijdens het wandelen?
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2005, 09:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2915
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
ik vind het altijd opmerkelijk dat ik weinig honger heb tijdens het wandelen. Ik neem altijd mijn 4 boterhammetjes (die ik ook naar mijn werk meeneem) mee voor de lunch. Ik moet er altijd aan denken als het ca 12:00 uur is dat ik mijn boterhammen ga eten.
Ik heb dus vrij weinig honger terwijl dat doordeweeks wel anders is.

Ondanks mijn lengte, gewicht (1.93 en 102 kg) en sportgedrag (elke dag sporten) ben ik geen grote eter. Ik drink best wel veel onderweg (water en later in de tocht bier) dus dat zou de reden kunnen zijn dat ik geen honger heb.
Ook val ik niets af tijdens de 4daagse terwijl wandelen wel ??n van de grootste calorieverbrandende sporten zou moeten zijn en mijn gewicht zodanig is dat er best een aantal kilootjes vanaf zouden kunnen :wink:

Hoe zit dat?

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2005, 10:06 
Tja dat ken ik helemaal. Ik heb meestal helemaal geen zin in boterhammen en dwing me meestal tot eten. ik los dit op door energie-repen te eten. dan krijg je toch nog wat binnen.
Ik denk dat het idd komt door het vele water wat je drinkt en de activiteit waar je constant mee bezig bent.
Afvallen doe ik ook nooit (zou ook niet onaardig zijn). Was vorig jaar een halve kilo lichter aan het eind van de week en dat terwijl ik de laatste 2 dagen nix kon eten (buikgriep) en alles er weer snel uit was.
Ik weet het niet...


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2005, 10:24 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4773
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Ik heb eerlijk gezegd ook altijd vrij weinig honger onderweg! Omdat ik weet dat je moet eten, heb ik wel altijd wat energierepen bij me, maar die loop ik vaak tegen heug en meug op te eten.

Wat ik wel lekker vind, zijn die frisse dingetjes, die ze onderweg wel aanbieden, zoals komkommer of watermeloen. Ik drink wel veel, voornamelijk water en inderdaad ook koffie.

Als ik binnen ben vind ik een ijskoude chocomel heerlijk en natuurlijk trakteer ik mezelf op een Magnum. Vandaar dat ik toch niet afval tijdens de 4daagse, die laatste twee zijn natuurlijk calorie?nleveranciers tot en met (wat dacht je van jouw bier, R?g?h :mrgreen: ) en ?s avonds zit ik wel lekker te bunkeren!

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2005, 10:43 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2915
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Danyell schreef:
Als ik binnen ben vind ik een ijskoude chocomel heerlijk en natuurlijk trakteer ik mezelf op een Magnum. Vandaar dat ik toch niet afval tijdens de 4daagse, die laatste twee zijn natuurlijk calorie?nleveranciers tot en met (wat dacht je van jouw bier, R?g?h :mrgreen: ) en ?s avonds zit ik wel lekker te bunkeren!


Tuurlijk, weet ik wel. Als ik bij hetzelfde sportdrag mijn eet en drinkgedrag ga aanpassen val ik wel af. Maar nu kan ik op hetzelfde gewicht blijven en toch blijven eten (chips, nootjes etc) en drinken wat ik wil. Maar dan moet ik niet geblesseerd raken waardoor ik niet zou kunnen sporten, dan vliegt het eraan en zit ik binnen notime op 110 kg!

Maar het lijkt me dat als wandelen zoveel calorieen verbruikt je ook meer honger zou moeten krijgen. 's Avonds eet ik overigens wel normaal tijdens de 4daagse.

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2005, 10:46 
ik at ook nooit veel, moest mezelf echt dwingen. een pakje sultana ofzo en een boterham maar meer meestal niet.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2005, 11:42 
Ja, dat herken ik ook. Ik heb me ook wel eens verbaasd over hoe weinig ik eigenlijk eet. Drinken doe ik wel veel (en niet alleen bier ;-)). Het is het dat ik w??t dat ik moet eten en niet dat ik een hongergevoel heb ofzo. Toch is dat ergens verraderlijk, want je kunt ook van vermoeidheid geen hongergevoel meer hebben. Ik eet dus eigenlijk vrij continu: dan weer eens een mueslireepje, dan weer een bifiworstje, sultana, dat soort dingen. En je komt ook regelmatig onderweg broodjes Unox en patat tegen, maar daar weet ik me dan toch van te weerhouden... :D
Overigens eet ik 'savonds dan weer w?l vrij stevig en koolhydraatrijk (de overbekende pasta dus)
En afvallen? Euhm, geen grammetje... Vooral mijn vriendin was vorig jaar nogal teleurgesteld dat er na 200 km n?g niks vanaf was ;-)


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2005, 12:09 
Ik eet ook heel weinig onderweg en s'morgens vroeg, prop ik voor dat ik weg ga, nog een bekertje yogurt erin.
In de avond eet ik wel goed, vooral veel koolhydraten.
Ook mij is vaak gevraagd, hoeveel ik afval, maar ook ik ben nog nooit afgevallen tijdens de vierdaagse.
:cry: :cry: :cry:
Wel ben ik een paar jaar als het echt heel warm was geweest een paar kilo aangekomen van het vocht wat ik vasthield, duurde dan dagen dat ik weer normale schoenen aankon.
Hoorde later van en sportarts, dat daar ,vooral vrouwen , veel last van hadden.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2005, 12:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2915
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Richard schreef:
En afvallen? Euhm, geen grammetje... Vooral mijn vriendin was vorig jaar nogal teleurgesteld dat er na 200 km n?g niks vanaf was ;-)


van haar of van jou????? :wink:

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2005, 12:26 
Ik ken het verschijnsel van de trainingstochten. Geen trek hebben en met moeite wat granenkoeken naar binnenproppen. Wel drink ik heel veel water en tijdens het rusten een glaasje tonic.
Voor het lopen aan eet ik wel heel goed en 's avonds haal ik geloof ik alle schade weer in. Dus dat wordt dan toch weer niet afvallen.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2005, 12:31 
Als ik direkt na dat ik heb gegeten ga lopen , dan heb ik binnen 10 minuten al weer honger . Ik moet mijzelf tijdens het lopen ook inhouden om niet te veel te eten . Anders is mijn voorraadje met eten wat ik meeneem onderweg zo op . Ik ben een goede en gezonde eter en vooral als ik bezig ben dan eet ik echt wel eens iets extra . Ik heb waarschijnlijk een goede en snelle verbranding , want dik ben ik absoluut niet .


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2005, 14:33 
De Haagse R?g?h schreef:
Richard schreef:
En afvallen? Euhm, geen grammetje... Vooral mijn vriendin was vorig jaar nogal teleurgesteld dat er na 200 km n?g niks vanaf was ;-)


van haar of van jou????? :wink:


:lol: euhm, eigenlijk van allebei :)


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2005, 18:38 
Ik eet in tegenstelling tot de meesten hier juist wel veel meer dan normaal. 's ochtends al een boterham als ontbijt, in de trein nog 2 boterhammen en onderweg wel een stuk of 8. Los daarvan ook nog verschillende repen enzo....en natuurlijk heerlijke zoute dropjes!

In 2003 heb ik op de 1e dag een recordaantal liters (voor mij dan) aan vocht binnen gekregen, totaal bijna 10 liter in 24 uur!


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2005, 19:45 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1886
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Ik eet onderweg ook niet veel, maar als ik wat drink is het in ieder geval de eerste keer een koffie en een fristie, dan heb ik het gevoel dat ik toch nog wat naar binnen krijg :wink:
Maar afvallen in de 4daagse week, nee dat is me nog nooit gelukt :roll:

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2005, 20:24 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mrt 2005, 20:20
Berichten: 719
Woonplaats: Roelofarendsveen
Leeftijd: 61
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 2015:665km
Aantal N4D volbracht: 12+
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Ik heb meer behoefte aan vocht dan aan vast voedsel,ik krijg het bijna niet weg.
Ontbijten is niet meer dan 1 snee brood+1kop koffie.
Onderweg met moeite 4 boterhammen,maar ik drink wel veel ,vooral water en vitaminedrank, en daar loop ik goed op.

_________________
Beweging komt niet op gang als je stil blijft staan!!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2005, 21:03 
o jee ik geloof dat ik hier een beetje buiten val. ik eet namelijk relatief veel tijdens het wandelen. Misschien om iets te doen te hebben ofzo, want eigenlijk heb ik n??it honger, ook thuis niet.
Maar tijdens een wandeling gaan er toch snel 3 mueslibollen, een appel, muesliereep en snoepjes naar binnen. ?n veel vocht :wink:


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.