Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 16 Nov 2018, 21:47

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Scheenbeenvliesontsteking
BerichtGeplaatst: 26 Jun 2018, 10:49 
W4W Freak
W4W Freak

Leeftijd: 44
Afstand 2018: 50
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Ik denk dat je goed op weg bent en de juiste keuzes hebt gemaakt. Ook ik had veel, heel veel, problemen waaronder mijn scheenbenen......ook voor mij bleek de “oplossing” tempo omlaag, om de 2 a 2,5 uur zeker 15 minuten rusten en regelmatig rustig stretchen. En ook belangrijk......genoeg drinken. Nu loop ik, incl rusten, gemiddeld een km of 5 per uur en ben dus in 10 uur rond. Om 14:00 op de finish, genoeg tijd voor herstel en meer dan voldoende back up time voor het geval er iets mis gaat.
Het blijft hoe dan ook een klote eind lopen en inderdaad da’s niet nomaal voor je lijf. Je moet de 4 daagse ook wel voelen vind ik, maar op deze manier is het perfect te doen. Veel succes straks!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2018, 14:03 
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Leeftijd: 42
Loopnummer 2018: 50G910
Kilometers gelopen: 2000+
Merk wandelschoenen: Scarpa Zen Pro
Spirit schreef:
Ik denk dat je goed op weg bent en de juiste keuzes hebt gemaakt. Ook ik had veel, heel veel, problemen waaronder mijn scheenbenen......ook voor mij bleek de “oplossing” tempo omlaag, om de 2 a 2,5 uur zeker 15 minuten rusten en regelmatig rustig stretchen. En ook belangrijk......genoeg drinken. Nu loop ik, incl rusten, gemiddeld een km of 5 per uur en ben dus in 10 uur rond. Om 14:00 op de finish, genoeg tijd voor herstel en meer dan voldoende back up time voor het geval er iets mis gaat.
Het blijft hoe dan ook een klote eind lopen en inderdaad da’s niet nomaal voor je lijf. Je moet de 4 daagse ook wel voelen vind ik, maar op deze manier is het perfect te doen. Veel succes straks!

Dank je wel! :y:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het gewoon erg spannend vind of dat het scheenbeen het gaat houden, 4 dagen lang. Ik weet dat ik de valkuilen - die ik vorig jaar nog niet kende - nu wél goed ken, goed voorbereid ben en daarmee de blessure hopelijk weg kan houden, echter zo niet.. dan toch niet meer doorlopen zoals vorig jaar.

Jij ook veel succes, ik las in het "dispensatie" topic dat het voor jou ook niet vanzelfsprekend is om pijnvrij te lopen.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2018, 16:29 
W4W Freak
W4W Freak

Leeftijd: 44
Kilometers gelopen: ?
Merk wandelschoenen: Meindl
Pfff, praat me er niet van......pijnloos lopen zal voor mij wel nooit een optie zijn, maar met ervaringen van eerdere tochten en de juiste aanpassingen in snelheid e.d kom ik toch maar mooi over die finish. Ik begrijp ook dat het spannend blijft.....maar er zijn zoveel factoren die meespelen bij de 4daagse. Gewoon je eigen ding doen. Het is geen wedstrijd toch!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 30 Jun 2018, 19:52 
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er

Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 3040
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
edwinvandeb schreef:
Dit was "mijn" topic, ik had het vorig jaar einde dag 3 opgelopen na de 7 Heuvelenweg. Oorzaak: verkeerde zooltjes in mijn schoenen -> geen ademende schoenen --> veel blaren ---> anders lopen ---> laatste 2 dagen geen rust meer tijdens het lopen vanwege de blaren ---> te weinig rust ---> overbelasting----> scheenbeenvliesontsteking.

Sinds februari train ik iom een fysiotherapeut de spieren rond het scheenbeen om deze sterker te maken. Ook een goede zool in de wandelschoen om de scheenbeenspier minder te hoeven laten uitrekken (wij zien het niet maar 4x50km is ook voor de scheenbeenspieren niet normaal). Plus ik heb wandelschoenen gekocht die goed ademen, hierdoor loop ik nu wekelijks zonder blaren waardoor ik veel fijner/beter loop dan vorig jaar.

Belangrijkste les staat meerdere malen genoemd: tempo omlaag, meer rust en goed luisteren naar het lichaam. Ook ik liep makkelijk 6.7km/u als minimum snelheid. Nu loop ik alleen niet sneller dan 6.2km per uur, rek ik de spieren na een uurtje goed op en zorg ik voor voldoende rust. In een groep ligt dit tempo lager, ik wil alleen maar melden dat mijn tempo met ruim 1/2 km/u omlaag is gegaan, wat in mijn ogen aanzienlijk is.

Maar zelfs dan nog ben ik benieuwd of de scheenbeenspier het dit jaar gaat houden. 4 dagen x 50km blijft gewoon spannend, ook al ben ik goed voorbereid, dit kan ik als werkende man niet of nauwelijks "trainen".

Fijn dat je door aanpassingen en begeleiding nu kan lopen zoals je dat wil.
Ik loop op lage lowa's die een systeempje hebben waardoor ze ademen en ik droge voeten heb.
Zitten als pantoffeltjes en loop dus geen blaren; al heeft de schoenmaker ze op twee plekken wel een beetje opgerekt.
Vandaag 25 km pijnvrij gelopen in Huissen en volgende week ga ik zien waar het schip strandt in Someren bij de Kennedymars aldaar.

Profiel  WWW  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]