Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 11 Mei 2024, 15:11

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 3-4 september 2016: Kennedymars Vijfhuizen (NH)
BerichtGeplaatst: 04 Sep 2016, 17:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 01 Apr 2006, 18:05
Berichten: 2717
Woonplaats: Spijkenisse
Leeftijd: 62
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 15.050
Aantal N4D volbracht: 14
Volgende wandeltocht: Westerborkpad
Kennedymarsen volbracht: 12
Merk wandelschoenen: Skechers
Mood: Vrolijk
fhd schreef:
Ook in 2014 was er een buitje. Maar kan plaatselijk geweest zijn.. Een kort buitje, dat wel.

Zo kort dat ik het me niet meer kan herinneren :icon_wink:

_________________
Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt
Neem eens een kijkje op mijn wandelblog:

http://www.wandel-de-wandel.blogspot.com


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 3-4 september 2016: Kennedymars Vijfhuizen (NH)
BerichtGeplaatst: 04 Sep 2016, 18:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2096
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
hein schreef:
Ben schreef:
Ed schreef:
Waar is het lijsje van de bikkels die het broodje bal gehaald hebben....


Onderstaande W4W-ers hebben zich nog niet afgemeld en of er nog meer meelopen daar heb ik nu ff geen zicht op.


Rob Mans
Wil Zeebregts

Haantje loopt ook.

Komt Haantje uit Drachten? Ik heb een tijdje met een Fries gelopen maar weet zijn (nick)naam niet.

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 3-4 september 2016: Kennedymars Vijfhuizen (NH)
BerichtGeplaatst: 04 Sep 2016, 18:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2096
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Als je denkt dat je Vijfhuizen 'even' doet omdat je Bornem tot een goed einde hebt gebracht, dan heb je het mis. Ik ben het Angelique fhd eens dat dit wel de zwaarste KM is. Vanochtend nog meer regen gehad (hoosbuien en veel wind) dus weer alles nat. Mijn ogen vallen dicht dus morgen een verslag.

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 3-4 september 2016: Kennedymars Vijfhuizen (NH)
BerichtGeplaatst: 04 Sep 2016, 20:28 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Mrt 2007, 16:44
Berichten: 2190
Woonplaats: Het dorp van Dik Trom
Leeftijd: 63
Kilometers gelopen: 10500+
Volgende wandeltocht: Oud Amsterdam ?
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl Island
Mood: Gewoon
Wil1956 schreef:
Als je denkt dat je Vijfhuizen 'even' doet omdat je Bornem tot een goed einde hebt gebracht, dan heb je het mis. <snip> .....de zwaarste KM..... <snip>

Zo ontstaan mythen :icon_biggrin:
Het was in ieder geval een gedenkwaardige editie met onstuimig weer zullen we maar zeggen.
Will ik was net even te laat in Vijfhuizen om je de hand te kunnen drukken. Proficiat met deze prestatie.
Alle andere uitlopers natuurlijk ook gefeliciteerd. Voor de uitvallers ook alle respect het waren barre omstandigheden zeker 's nachts.

_________________
I'm rather walking than WalkKING! (Ben)
“Succes is niet definitief, falen is niet fataal. Het is de moed om door te gaan die telt.”


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 3-4 september 2016: Kennedymars Vijfhuizen (NH)
BerichtGeplaatst: 04 Sep 2016, 20:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5068
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Wil1956 schreef:
hein schreef:
Ben schreef:
Ed schreef:
Waar is het lijsje van de bikkels die het broodje bal gehaald hebben....


Onderstaande W4W-ers hebben zich nog niet afgemeld en of er nog meer meelopen daar heb ik nu ff geen zicht op.


Rob Mans
Wil Zeebregts

Haantje loopt ook.

Komt Haantje uit Drachten? Ik heb een tijdje met een Fries gelopen maar weet zijn (nick)naam niet.

Wieb de Haan woont niet in Drachten, maar volgens mij in Buitenpost of Burgum. Ik denk dat je met Ate Terpstra gelopen hebt. Die gaat volgend jaar op Camino


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 3-4 september 2016: Kennedymars Vijfhuizen (NH)
BerichtGeplaatst: 04 Sep 2016, 20:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11201
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Proficiat voor alle uitlopers.
Voor de uitvallers, volgend jaar hopen op beter weer.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 3-4 september 2016: Kennedymars Vijfhuizen (NH)
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2016, 07:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2096
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Jeltsje schreef:
Wil1956 schreef:
hein schreef:
Ben schreef:
Ed schreef:
Waar is het lijsje van de bikkels die het broodje bal gehaald hebben....


Onderstaande W4W-ers hebben zich nog niet afgemeld en of er nog meer meelopen daar heb ik nu ff geen zicht op.


Rob Mans
Wil Zeebregts

Haantje loopt ook.

Komt Haantje uit Drachten? Ik heb een tijdje met een Fries gelopen maar weet zijn (nick)naam niet.

Wieb de Haan woont niet in Drachten, maar volgens mij in Buitenpost of Burgum. Ik denk dat je met Ate Terpstra gelopen hebt. Die gaat volgend jaar op Camino

Klopt, het was Ate. Nu je het zo zegt, ik heb zijn naam bij een rustpost horen noemen.

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 3-4 september 2016: Kennedymars Vijfhuizen (NH)
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2016, 09:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4943
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Een van de zwaarste, Arnhem-Winterswijk kan er ook wat van. :icon_mrgreen: Echt balen van het weer. hoorde dat het strand ook niet fijn te belopen was. (Scheelt ook per jaar.)

Proficiat voor de uitlopers, bikkels!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 3-4 september 2016: Kennedymars Vijfhuizen (NH)
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2016, 16:20 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Rob Mans schreef:
Met Monique de Kennedymars Vijfhuizen in 16 uur en 30 minuten volbracht! Vond het een zware editie en daarom ook wat langer over een Kennedy gedaan dan normaal. Een aantal regenbuien gehad, er stond nogal wat wind en vooral op het 5 kilometer lange strand een flinke!!! woei. Met moeite kon ik mij daar met de wind vol van voren voortbewegen. Het was echt aanpoten op het strand en heeft bij mij lichamelijk veel gevergd. De 80 km lus had veel mooie momenten. Het duingebied tussen IJmuiden en Zandvoort en het gebied AWD met een aantal damherten op 3 meter afstand. Heel bijzonder! Onderweg een aantal bekenden gespot, waaronder Wil 1956.

De verzorging was echt top!! Een opsomming....bolletjes beleg, krentenbollen, koeken, broodje bal, pannenkoek, soep, gekookte eieren, drinkyoghurts, bananen, koffie / thee en diverse frisdranken, enzovoort....teveel om op te noemen. Bij de finish kregen we zelfs nog een consumptiemuntje, maar dat hebben we maar afgeslagen. Zat er doorheen en wilde maar één ding, naar huis, alles uit, douchen en languit op de bank relaxen!

Ik wil de organisatie bedanken voor alles wat er voor de wandelaars is gedaan. Het was ongekend, niets was voor hun teveel. Bedankt!!!

Het was mijn tweede keer Vijfhuizen en tevens mijn 15e Kennedymars. Van alle 15 was deze voor mij de zwaarste die ik gedaan heb. De drie blauwe kaarten kunnen op de brievenbus voor de Gouden Master Kennedywalker medaille :icon_wink:

Gefeliciteerd Rob!
(en de anderen die deze zware KM hebben gelopen natuurlijk ook)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 3-4 september 2016: Kennedymars Vijfhuizen (NH)
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2016, 16:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6741
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Rob en Wil gefeliciteerd!
Wat een pech hebben jullie gehad met die regen en harde wind.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 3-4 september 2016: Kennedymars Vijfhuizen (NH)
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2016, 18:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2096
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Het was een memorabele Kennedymars. Zes jaar geleden stond ik ook aan de start en kwam niet verder dan Spaarndam. De inschrijvingen in de jaren daarna zaten meestal snel vol (of ik dacht niet aan inschrijven) maar dit jaar kon ik gelukkig wel snel bij zijn: startnummer 9 was een feit.

Na de uitreiking van wat oorkondes en dankzegging aan de sponsoren door Cor (aka Pingu) ging de groep (naar later bleek 96 personen groot) door de erehaag de kleine lus in, langs Schiphol. Continue kwamen er vliegtuigen aan voor een landing op de baan langs het parcours. Helaas begon het daar ook goed te regenen, zodat de schoenen al snel vol water kwamen te staan. Na een korte pauze in Vijfhuizen ging het de polder in. De snelle Jelles zaten toen nog in de vrachtwagen maar die zouden mij wel in de loop van de tocht inhalen. De regen was inmiddels overgegaan in korte miezerbuitjes.

Onderweg kwam ik Angelique (fhd) tegen die de wandelaars kwam aanmoedigen. Na een praatje stuurde ze mij de juiste kant op. Toen ik in de buurt van Spaarndam kwam, kwamen de zenuwen. Het debacle van 2010 kwam in de herinnering. Gelukkig was er nu niets aan de hand en iedere meter vanaf de rustpost Spaarndam was voor mij nieuw. Door een natuurgebied werd de rustpost bij het pontje bereikt, waar er broodjes bal werden geserveerd. Helaas was mijn maag niet 100% zodat ik dit veiligheidshalve moest afslaan. Zoals Rob al aangaf was de verzorging super met van alles te eten en te drinken, zelfs bier en Schrobbelèr! Dat borreltje ging er wel lekker in :icon_wink:

Het groepje waarmee ik de pont afkwam zette er goed de sokken in en ik kon aardig aanhaken. Door de Zuiderpolder en Wijkermeerpolder werd Beverwijk bereikt en snel daarna Velsen-Noord. In de vrachtwagen werd pannenkoek uitgedeeld als warme hap terwijl er buiten felle regen neerplensde. Dan maar even langer zitten in de hoop dat het maar tijdelijke buien zouden zijn. Dat was goed misgegokt want op het stuk langs de staalfabriek kwamen de felle buien weer over! Weer alles nat, zelfs de poncho kon het niet meer aan. Ik had net bij de rust droge spullen aangetrokken :icon_frown: De wind stond op kop dus dat was afzien. Even met de gedachte gespeeld om te stoppen maar ja, dat zou de 2e keer zijn. Daarvoor ben ik niet naar Vijfhuizen afgereisd!

Bij de zeesluizen werd het droog maar de wind bleef sterk. Het stukje IJmuiden was saai zo langs alle visbedrijven en industrie maar net na het 50 km punt was er weer een rust. De vrachtwagen stond dit keer op een parkeerplaats in de duinen en vanaf hier zou de bewoonde wereld een hele tijd uit zicht blijven. Na een stukje duin werd het strand bereikt. De felle wind stond op de kop zodat het lastig was om te lopen. Mijn hoed was zelfs met een veter niet te temmen dus maar afgedaan.

Gelukkig was het eb zodat het natte gedeelte van het strand lekker breed was om te belopen. Op het laatst waren er meer droge stukken zodat het zand de wandelaar kon zandstralen. Dit stuk heeft mij veel krachten gekost want door mijn lengte ving ik de wind vol op. Na veel geploeter werd dan eindelijk Bloemendaal bereikt en kon ik even rust vinden in Café Het Eindpunt.

Gelukkig was dit voor mij niet het geval want verfrist kon ik het Duinpieperpad afwerken. Op het circuit van Zandvoort was het een enorm lawaai van raceauto’s en motoren. Die herrie zou de komende uren nog overal hoorbaar zijn. Een beetje jammer want ik kwam er voor de rust! In dit stuk kwam de zon er af en toe goed door wat dit stuk wel aangenaam maakte. De rand van Zandvoort werd geschampt tot de post Duinrand. Ook hier was van alles te snaaien en ik waagde mij zelfs aan een biertje en een borreltje. Ik hoorde hier dat er 3 opgevers waren, waaronder IJzeren Henkie. Hij had mij voor de start nog gezegd dat hij met zijn zoon een aardige deuk in de biervoorraad zou slaan maar dat is hem dus niet gelukt.

Naast de rust was de ingang van de Amsterdamse Waterleidingduinen. Er was hier niet gepijld maar je moest navigeren naar de Oase. Helaas stond dit nergens aangegeven en lokale wandelaars stuurden mij de verkeerde kant op. Gelukkig kon ik op de kaart zien dat ik linksaf moest gaan en dat bleek de goede richting te zijn. Eén minpuntje voor de overigens geweldige organisatie. De damherten bleken erg tam te zijn en ik heb er zeker 10 gezien.

Vanaf post Duinrand tot post Groenendaal was het een en al bos met geweldige landgoederen en buitenhuizen. Dit had ik hier niet verwacht! Bij post Groenendaal was er volop snaai en ik heb mij tegoed gedaan aan sinas en chocolade. Dit was het 73 km punt en vanaf hier zou het nog 7,5 km zijn.

Met een slinger door Heemstede en langs Cruquius werd post Molenplas bereikt. Daar was het festival Schalkwijk aan zee in volle gang. Op het terras van het restaurant werd gratis bier uitgereikt aan de wandelaars, dankzij een bonnetje uit het boekje van de organisatie. Helaas werd de pret een klein beetje verstoord door korte regenbuien maar de laatste 3 km werden afgelegd in een aangenaam zonnetje. Er kon zelfs nog een tempoversnelling uitgeperst worden, dankzij het biertje?

In de straten van Vijfhuizen waren de straten volgekalkt met lofuitingen aan Marleen, een dame uit het dorp die voor het eerst deze tocht had gemaakt. Om 15.55 uur werd de finish bereikt, net binnen de 18 uur. Na de stempels, een medaille en een grote bos gladiolen was het nog even lekker nazitten met een drankje, aangeboden door de organisatie.

Ik vond dit een zware tocht, zeker door de vele regenbuien en sterke wind in de nacht en ochtend. Ook het strandstuk was erg zwaar. Dit schijnt in eerdere edities wel makkelijker geweest te zijn. De “Vloek van Vijfhuizen” is eindelijk bezworen en stempel nummer 45 staat op de blauwe kaart. Op naar de 50!

Ik wil de organisatie bedanken voor een mooie en goed verzorgde tocht. En Ben, ik had naar je uitgekeken maar helaas niet gezien. Volgend jaar weer proberen? :icon_mrgreen:

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 3-4 september 2016: Kennedymars Vijfhuizen (NH)
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2016, 19:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Wauw Wil, 45 al.... super hoor. En goed dat Vijfhuizen deze keer wel gelukt is, kun je ook weer afvinken!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 3-4 september 2016: Kennedymars Vijfhuizen (NH)
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2016, 20:07 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Jul 2014, 11:47
Berichten: 41
Woonplaats: Arnhem
Leeftijd: 54
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: Genoeg
Aantal N4D volbracht: 11
Volgende wandeltocht: 4daagse Marbella
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Adidas
Sammie6306 schreef:
Wauw Wil, 45 al.... super hoor. En goed dat Vijfhuizen deze keer wel gelukt is, kun je ook weer afvinken!


Mooie overwinning op jezelf. En een diepe buiging voor je prestatie als ik je verslag inzake de omstandigheden zo lees. Al maakt een Schrobbelèr veel goed.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 3-4 september 2016: Kennedymars Vijfhuizen (NH)
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2016, 21:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4189
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 9 mei: iets op Texel
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Diepe buiging en staande ovatie voor alle uitlopers! Ik weet uit eigen ervaring hoe zwaar deze kan zijn bij minder goed weer.
Voor de afvallers: volgende keer beter!

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 3-4 september 2016: Kennedymars Vijfhuizen (NH)
BerichtGeplaatst: 05 Sep 2016, 21:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5068
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Tigelu schreef:
Diepe buiging en staande ovatie voor alle uitlopers! Ik weet uit eigen ervaring hoe zwaar deze kan zijn bij minder goed weer.
Voor de afvallers: volgende keer beter!

Na het lezen van de verslagen kan ik me hier volledig bij aansluiten TOP gedaan :icon_biggrin:


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.