Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 11 Mei 2024, 22:36

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Titel: Re: 17-18 sept 2010: Kennedymars Haaksbergen (OV)
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2010, 09:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2460
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Afgelopen vrijdag was het weer zover, 80 km wandelen dicht bij huis. Ik kon gewoon na het eten nog 2 uurtjes slapen, en rond 8 uur mij klaarmaken en vervolgens pas vertrekken. Om 9 uur meldde ik mij in de tent, die helemaal bomvol was en bloedheet. In de rij staan had ik niet zo'n zin in dus heb gewacht tot de drukte voorbij was en toen mijn spullen opgehaald. Ik zag Bertus en Gon zitten en heb bij ze gezeten en ook de eerste 42 km mee gelopen.

Voor mezelf had ik al een doelstelling van 17 uur, omdat ik savonds na de tocht afgesproken had met een groep om te gaan nachtcachen (slechts 5 km) in Bad Bentheim. Maar ik wilde alleen mee als ik tussendoor nog ff kon slapen anders werd het te gek.

Het eerste lusje is altijd gezellig, veel zingende jeugd onderweg, rondje door de woonwijk Veldmaat en weer terug via het marktplein naar de 1e rust bij de gezellige watermolen. Daarna weer terug naar Haaksbergen waar het weer zo druk in de tent was dat ik het soep halen maar uitstelde tot de volgende keer.
In het tweede lusje liepen we tot aan de rust in rietmolen voor een stel mannen die een radio mee hadden. Heerlijk beetje kletsen, beetje meezingen. De terugweg liepen we samen met Peter en Mirjam dus ook dit stuk ging snel voorbij. In deze 2e lus was er ook nog een rustpost bij een boerderij, waar ook een dj plaatjes stond te draaien. Gon dr favo nummer werd door Peter aangevraagd en iedereen begon mee te deinen op de muziek :lol:
Terug naar Haaksbergen werd het alweer schemerig. Jammer hoor, want het was weer zo’n geweldig heldere nacht dat er miljoenen sterren zichtbaar waren. Ik heb heel vaak naar boven gekeken dit jaar.

Terug in Haaksbergen was Jan inmiddels ook gearriveerd. Hij zou met Peter de laatste 42 meelopen, want Mirjam had het erop zitten. Bertus en Gon bleven nog even zitten, maar dat kon mijn schema niet aan ;) dus ik wilde gaan. Helaas waren Jan en Peter al 10 minuten geleden vertrokken dus ging ik alleen op pad. Ondertussen was Maaike ook al weg, en Maud was hier uitgevallen.
Onderweg kwam ik aan de praat met 2 vrouwen die mij herkenden van de sleutelhangerverkoop vorig jaar en later haalde Jos van Kesteren mij in en bleef net zolang tegen me praten tot we bij de rust waren.. :S Deze was nu bij een camping en Peter en Jan, evenals Maaike zaten hier nog. Na een bakje druiven en een vrij korte pauze besloot ik met Maaike verder te gaan. Ondanks haar nog stevige tempo kon ik haar goed bijhouden :D
Wel had ik vanaf de 2e lus een soort van knoop in mijn linkerkuit, die erg zeer deed. Maar een roze smartie verlichtte de boel dus hele stukken ging het ook goed. Ook in lus 3 waren er 2 rusten, de 2e was weer in een boerenschuur. Eindelijk kregen we iets anders dan droog brood: hier waren bananen en krentenbollen. Ook was er Red Bull, ook wel even lekker.
Om 11 uur waren we weer terug in Haaksbergen, helaas was de soep toen op maar hadden we nog bonnen voor drinken. Dick Achterkamp was al druk bezig om de mensen die nu al binnen waren de oorkondes te geven. Gelukkig was het niet zo erg als vorig jaar, toen zowat iedereen al binnen was en ik nog een lusje moest.

Rond half 12 liepen Maaike en ik weer verder. Nu de mooiste lus naar het Buurserzand en ook de kortste, want maar 17 km. Geweldig mooie paden, niet zo fijn na al die km, maar wel prachtig. En het leukste ond ik vandaag dat ze de route heel erg veranderd hebben. Ze hebben er veel meer mooie stukken in gedaan, en de bekende stukken zijn iets veranderd door simpelweg een ander paadje of weggetje te kiezen. We hadden nog een rust bij natuurmonumenten en ten slotte de ‘borrelpost’ 4 km voor de finish. Ja hier is idd een borreltje te krijgen, maar ook bier.
Het laatste stukje was ook weer positief veranderd, niet meer de es over! Helaas begon het wel te regenen. Na ruim een half uur lopen waren we weer in het centrum en precies 1 minuut over 3 meldden we ons af. Hoezo strakke tijdplanning? Iedereen verbaasde zich erover dat ik zo ‘vroeg’ was (voor mijn doen in Haaksbergen) ;-) Ja, Carola kan wel doorlopen haha.
We moesten nog even wachten op de certificaten en na een drankje stond het busje ook klaar en werden we naar de parkeerplaats vervoerd. Slechts een paar honderd meter verder, dus een goede service! Ik heb Maaike bij haar logeeradres afgezet en ben naar huis gereden. Snel eten, douchen en nog even mijn bed in en rond 7 uur stond er weer een taxi voor de deur. Uiteindelijk was ik om half 1 thuis en viel toen als een blok in slaap..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 17-18 sept 2010: Kennedymars Haaksbergen (OV)
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2010, 11:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4722
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Carola hardstikke goed gedaan, en volgend weekend wordt relaxen: 2 x 40 km met een nachtje pitten ertussen :-)
Hopelijk zul je dan geen last hebben van kuit of andere delen. Want smarties staan daar in Groningen niet op het menu heb ik begrepen. ;)

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 17-18 sept 2010: Kennedymars Haaksbergen (OV)
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2010, 13:22 
Heerlijke KM van Haaksbergen gelopen.
En zoals de rest ook al schreef goed weer, goede verzorging en een mooie omgeving.
Gelopen tijd 15.21 uur.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: 17-18 sept 2010: Kennedymars Haaksbergen (OV)
BerichtGeplaatst: 20 Sep 2010, 17:41 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Okt 2008, 14:23
Berichten: 1607
Woonplaats: Giekerk
Leeftijd: 75
Afstand 2024: 30km
Kilometers gelopen: 10000
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: 13
Aantal 11 steden gelopen: 3
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Allemaal gefeliciteerd, bikkels. =D>

_________________
Alles ligt op loopafstand als je tijd genoeg hebt.





http://peco.mijnalbums.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.