Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 01 Mei 2024, 16:48

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 09:03 
Zondag KM5H gelopen. Topverzorging en goede organisatie. Organisatie werd alleen lastig gevallen door 2 figuren die meenden tijdens deze tocht te moeten "geocashen".
Ga de volgende keer lekker geocashen in je eigen achtertuin.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 09:27 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2007, 11:01
Berichten: 368
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 40
Loopnummer 2024: 40-R-508
Kilometers gelopen: 521
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Hoezo werden ze lastig gevallen???
Ik hoorde op een van de rustposten dat ze te laat zouden zijn, maar daar werd ook heel duidelijk aangegeven dat er niet op ze gewacht hoefde te worden. Uiteindelijk zijn ze met de laatste andere wandelaars samen gefinished.
Ik vraag me dus af waar dat lastig vallen uit bestond?

_________________
Als de zon van binnen schijnt is het altijd mooi weer


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 10:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2460
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Ik was 1 van die 2 en vind dit een belachelijk bericht. We mogen toch zelf wel weten wat we doen onderweg? Zolang we maar op tijd bij de posten zijn.. En dat waren we behalve bij 1, maar als ze alles opgeruimd hadden was dat ook prima, dat is ons risico. Wij waren netjes op tijd binnen, samen met onze andere wandelvrienden. Dus wat is het probleem? De een gaat zn tijd rekken door uren te gaan bieren in cafe's, wij rusten iets minder en pakken een cache mee.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 10:57 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 30 Jul 2008, 14:05
Berichten: 345
Woonplaats: Dordrecht
Leeftijd: 69
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: (te)weinig
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wat denk je?
Merk wandelschoenen: New Balance
Mood: Blij
en ik vraag me af what the hack "geocashen" is!

_________________
Liefde die je geeft is gratis;
Liefde die je ontvangt is onbetaalbaar!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 11:01 
pieterpad schreef:
Zondag KM5H gelopen. Topverzorging en goede organisatie. Organisatie werd alleen lastig gevallen door 2 figuren die meenden tijdens deze tocht te moeten "geocashen".
Ga de volgende keer lekker geocashen in je eigen achtertuin.


Ik hoop dat je zelf in de organisatie zit, anders vind ik het erg onbeleefd om namens anderen te spreken. En anders mag je best schrijven dat je er ZELF last van had hoor, niemand eet je hier op !!


Omhoog
   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 11:10 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mrt 2005, 14:59
Berichten: 696
Woonplaats: Nijkerk
Leeftijd: 30
Afstand 2024: 40
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 8
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Asics Gel Cardio
pieterpad schreef:
Zondag KM5H gelopen. Topverzorging en goede organisatie. Organisatie werd alleen lastig gevallen door 2 figuren die meenden tijdens deze tocht te moeten "geocashen".
Ga de volgende keer lekker geocashen in je eigen achtertuin.


Beetje slap om wel je beklag te doen over twee lopers die met een GPS rondlopen en aan het speuren zijn naar caches, dus geen cashes !, Maar jezelf niet voor te stellen hier.

_________________
Geen weg is te lang als je in een goed gezelschap bent !!!

Grenzen moet je niet altijd stellen, je moet ze soms verleggen


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 11:14 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2460
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
henrike23 schreef:
pieterpad schreef:
Zondag KM5H gelopen. Topverzorging en goede organisatie. Organisatie werd alleen lastig gevallen door 2 figuren die meenden tijdens deze tocht te moeten "geocashen".
Ga de volgende keer lekker geocashen in je eigen achtertuin.


Beetje slap om wel je beklag te doen over twee lopers die met een GPS rondlopen en aan het speuren zijn naar caches, dus geen cashes !, Maar jezelf niet voor te stellen hier.


Inderdaad, hij heeft zich alleen geregistreerd om hierover te klagen. En dan ook nog anoniem. Maak jezelf maar bekend meneer Pieterpad, we hebben je vast wel gezien op 1 vd posten.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 11:21 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2007, 11:01
Berichten: 368
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 40
Loopnummer 2024: 40-R-508
Kilometers gelopen: 521
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Carola, zou je uit kunnen leggen wat dat Geocachen precies inhoudt? Ik dacht dat dat met specifieke routes was? :( Ik snapte helemaal niet hoe je dat kon combineren. Vandaar ook mijn vraag aan Pieterman over waarom dat lastig was.
Ik leer graag bij; dus vertel eens even, wat heb jij tijdens die KM5H gedaan wat wij niet gedaan hebben???

_________________
Als de zon van binnen schijnt is het altijd mooi weer


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 11:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Carola schreef:
Ik was 1 van die 2 en vind dit een belachelijk bericht. We mogen toch zelf wel weten wat we doen onderweg? Zolang we maar op tijd bij de posten zijn.. En dat waren we behalve bij 1, maar als ze alles opgeruimd hadden was dat ook prima, dat is ons risico. Wij waren netjes op tijd binnen, samen met onze andere wandelvrienden. Dus wat is het probleem? De een gaat zn tijd rekken door uren te gaan bieren in cafe's, wij rusten iets minder en pakken een cache mee.


Ik vind het ook vervelend dat deze persoon zich waarschijnlijk alleen aangemeld heeft om hierover te klagen, en om over lastig vallen te spreken vind ik ook wel zwaar.
Maar jullie hebben ons wel ongewild laten schrikken. Want als de lopers een uur onderweg zijn en de organisatie krijgt dan een bericht dat er 3 lopers verdwaald zijn, dan schrik je wel. En dat was ook wat Ben en ik deden toen we het telefoontje binnen kregen. Iemand anders is toen nog met de auto daar langs gegaan waar deze lopers gezien zijn, maar zag niemand. Pas een uur later, na een opmerking van een andere loper, schoot ons te binnen dat het wel eens om jullie zou kunnen gaan.
En van mij mogen jullie dat ook gewoon tijdens wandeltochten doen hoor, maar misschien is het handig om als je het weer tijdens een KM wilt doen, het even aan de organisatie door te geven. Want als je dan een telefoontje krijgt over een paar verdwaalde lopers, dan is 1 telefoontje naar jullie genoeg om te weten of het om jullie gaat, of om iemand die echt verdwaald is.


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 11:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2460
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Brechje, dat is heel makelijk: caches (zgn schatten) liggen door heel Nederland. Wij hebben de route van 5huizen bekeken en caches die op de route lagen in onze gps gezet. Af en toe moesten we dan net n ander weggetje in of even 200 meter van de route af. Op de betreffende locatie zochten we een doosje, kistje of filmrolletje, schreven onze naam, datum en tijd in het boekje wat daarin zat en gingen toen weer verder met de route. Maarja 1maal had de bezemploeg ons gemist en ingehaald en tevens de pijlen weggehaald, dus toen waren we 10 minuten te laat.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 11:34 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11199
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Deze opmerking had ook geplaatst kunnen worden onder het topic van de KM5H of die over geocachen.

Organisatie kom er maar in. Hebben jullie er daadwerkelijk last van gehad?

Ook wij liepen achter deze 2 deelnemers toen zij ineens rechtsaf gingen.
Och, misschien een boodschap doen maar toen schoot me ineens te binnen wat ze aan het doen waren.
Bij de eerst volgende rust hebben we dan ook gemeld dat zij nog achter ons liepen.
Ze hadden toch gemeld niet op hun te wachten en de rustpost op te ruimen.
Je doet mee voor eigen risico en als ze op tijd binnen zijn, so what!

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Laatst gewijzigd door Cornelia op 08 Sep 2009, 13:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 13:05 
Ik vind dat je best mag geocachen tijdens een georganiseerde wandeltocht, mits je het opgestelde reglement van de organisatie niet overtreed. Dus als je te laat binnen komt op een post of van de route afwijkt vind ik het terecht dat er wat van wordt gezegd en vind ik het ook geen probleem als je uit de tocht wordt gehaald. Als je het daar niet mee eens bent ga je maar op een andere tijd cachen (doe ik ook, dus waarom zouden anderen dat niet kunnen).


Omhoog
   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 16:17 
Beste Walkers,
Als je op dit forum iets wil plaatsen zal je je eerst moeten registreren. Vandaar.
Nog even over geocash.
Wij liepen speciaal achteraan het wandelpeloton met als doel om de bepijling zoveel mogelijk op te ruimen. Dit heeft ook een reden; in bepaalde gebieden mag alleen maar gepijld worden met de restrictie dat alles gelijk weer wordt weggehaald.
Als er dan zonder, dat wij het weten 2 lopers soms zijwegen inslaan en dan weer achter alles aanlopen is dat erg vervelend, ook omdat wij er daarna weer op moesten wachten.
Bovendien was van deze 2 loopsters (en nog een aantal, waaronder wij dus) om 18:00 uur nog niets waargenomen bij de finish.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 16:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Nov 2005, 23:05
Berichten: 2057
Woonplaats: Grave
Leeftijd: 77
Aantal N4D volbracht: 25
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Henske schreef:
Ik vind dat je best mag geocachen tijdens een georganiseerde wandeltocht, mits je het opgestelde reglement van de organisatie niet overtreed. Dus als je te laat binnen komt op een post of van de route afwijkt vind ik het terecht dat er wat van wordt gezegd en vind ik het ook geen probleem als je uit de tocht wordt gehaald. Als je het daar niet mee eens bent ga je maar op een andere tijd cachen (doe ik ook, dus waarom zouden anderen dat niet kunnen).

Waarom moet ik iets doen wat jij doet

_________________
Kijken of we volgende week een beetje makkelijk doorkomen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 16:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2460
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
pieterpad schreef:
Bovendien was van deze 2 loopsters (en nog een aantal, waaronder wij dus) om 18:00 uur nog niets waargenomen bij de finish.


Op papier stond dat je tot 18.30 mocht binnenkomen. Hierdoor hebben wij en ook niet-cachers nog gerust bij de laatste rust. Was de finishtijd 18.00 geweest, waren we doorgelopen en hadden we 18.00 uur gehaald.


Ik snap dat t vervelend is dat wij achter de bezemploeg aanliepen, maar nogmaals zolang wij op tijd bij de posten zijn is er niets aan de hand en moeten jullie wachten op de laatste wandelaars. Dat is het gevolg van pijlophaler zijn.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.