Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 30 Apr 2024, 18:42

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 16:53 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2005, 21:02
Berichten: 996
Leeftijd: 36
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 9
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Ecco
Carola schreef:
Dat is het gevolg van pijlophaler zijn.

Pijlenophalers in je nek?
:-k Waren de mensen van de WS er ook ofzo... ? Klinkt zówwww bekend ! ;)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 17:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2742
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
Ruud schreef:
Henske schreef:
Ik vind dat je best mag geocachen tijdens een georganiseerde wandeltocht, mits je het opgestelde reglement van de organisatie niet overtreed. Dus als je te laat binnen komt op een post of van de route afwijkt vind ik het terecht dat er wat van wordt gezegd en vind ik het ook geen probleem als je uit de tocht wordt gehaald. Als je het daar niet mee eens bent ga je maar op een andere tijd cachen (doe ik ook, dus waarom zouden anderen dat niet kunnen).

Waarom moet ik iets doen wat jij doet


Ik denk dat geocachen een vrij nieuw en onbekend fenomeen is bij het lopen en zeker bij een KM. Het is voor een organisatie waarschijnlijk lastig als er lopers van het parcours verdwijnen. Je kunt dan wel vooraf aangeven dat het geen probleem hoeft te zijn, maar denk maar aan de N4D 2006. We zijn het er allemaal over eens dat lopers een eigen verantwoordelijkheid hebben, maar ondertussen werd de organisatie van alle kanten aangevallen. Stel iemand gaat van de route voor een cache en struikelt ergens en breekt een been o.i.d. De organisatie komt niet in actie, want de persoon had aangegeven dat hij een cache ging zoeken. Dan kun je erop wachten dat toch de organisatie aan de schandpaal gaat. In dit land zoeken we nu eenmaal graag naar schuldigen en laten we graag koppen rollen.
De organisatoren zijn allemaal vrijwilligers en daar mogen we met z'n allen heel blij mee zijn. Ik vind dat je die mensen dan niet met extra en onnodige problemen moet opzadelen. Vraag het in ieder geval vooraf en als de organisatie aangeeft het niet op prijs te stellen doe het dan niet. Beetje leven en laten leven.

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 17:19 
Beste Carola,

Je kan je hoofd wel in het zand steken (niet letterlijk maar figuurlijk bedoeld), maar jij weet net zo goed als iedere andere wandelaar, dat je een Kennedymars binnen 20 uur dient te voltooien.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 17:26 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Sep 2005, 21:02
Berichten: 996
Leeftijd: 36
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 9
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Ecco
pieterpad schreef:
Beste Carola,

Je kan je hoofd wel in het zand steken (niet letterlijk maar figuurlijk bedoeld), maar jij weet net zo goed als iedere andere wandelaar, dat je een Kennedymars binnen 20 uur dient te voltooien.


Beste Meneer Pieter P.,

Als je een groep Walkers vertelt dat ze tot 18.30 uur hebben, leer mij de Walkers kennen ... dan nemen ze tot 18.30 uur. Wel of niet 20 uur.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 17:45 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2007, 11:01
Berichten: 368
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 40
Loopnummer 2024: 40-R-508
Kilometers gelopen: 521
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
mijn bescheiden mening als ik het allemaal zo lees;

Carola (en andere geocachers) hadden misschien bij de start even moeten melden dat ze die caches gingen zoeken, zodat er niemand hoefde te schrikken van missende wandelaars en ook de pijlenophalers op de hoogte waren geweest. Carola kennende (ook de beroerdste niet) had ze dat echt wel gedaan als ze had geweten wat een misverstanden er anders zouden ontstaan.
Pieterman, ik begrijp dat het vervelend was, en misschien ook wel iets om in de regels aan te passen/vermelden voor toekomstige tochten, maar had je bericht hier niet iets minder fel van toon gekund? Niemand had hier kwaad in de zin lijkt me zo, en we hebben een geweldige Kennedymars gelopen mede dankzij jullie. (pijlen ophalers)

_________________
Als de zon van binnen schijnt is het altijd mooi weer


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 18:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2460
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
pieterpad schreef:
Beste Carola,

Je kan je hoofd wel in het zand steken (niet letterlijk maar figuurlijk bedoeld), maar jij weet net zo goed als iedere andere wandelaar, dat je een Kennedymars binnen 20 uur dient te voltooien.


Dan moet je niet 20.5 uur op papier zetten. Als je voor n km maar 18 uur hebt houden we daar ook rekening mee, en heb je de mars niet uitgelopen ook al doe je er 19 uur over.

Vorige week bij de omloop kregen we overal een kwartier langer bij de rust. De finish moet dan ook n kwartier langer open zijn. Dit was echter niet het geval, hoorden we pas het laatste uur, dus toen liepen we er ook tegen en waren keurig op tijd binnen.

En wat heeft deze opmerking eigenlijk met het cachen te maken, ik kan ook andere namen noemen die om 18.00 uur nog niet binnen waren maar niet gecached hebben...

Mocht ik weer gaan cachen met een tocht is het in ieder geval een goed plan om het van tevoren even door te geven aan de organisatie. Hebben we nu niet gedaan, maar de meesten wisten wel waar we zaten, en jullie op n gegeven moment ook. We hebben jullie bij bijna elke post gezien, dan had je ons ook rechtstreeks kunnen vragen om niet van de route af te wijken. Maar jullie zeiden helemaal niets en dan komt er hier opeens zo'n bericht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 18:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Carola schreef:
Mocht ik weer gaan cachen met een tocht is het in ieder geval een goed plan om het van tevoren even door te geven aan de organisatie. Hebben we nu niet gedaan, maar de meesten wisten wel waar we zaten, en jullie op n gegeven moment ook. We hebben jullie bij bijna elke post gezien, dan had je ons ook rechtstreeks kunnen vragen om niet van de route af te wijken. Maar jullie zeiden helemaal niets en dan komt er hier opeens zo'n bericht.


Helemaal mee eens Carola. Beter er over te praten dan er hier oeverloos over heen en weer te posten....

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 18:37 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1883
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Aangezien ik de andere figuur ben, lijkt het mij logisch dat ik reageer op het gene hier al is besproken.

Ten eerste, ten aanzien van de organisatie, als het inderdaad zo is dat ik/wij de organisatie "hebben lastig gevallen", bied ik mijn welgemeende excuses hiervoor aan. Zoals al eerder is geschreven is het natuurlijk nooit de bedoeling om wie dan ook te irriteren.

Verder wil ik toch een aantal beweringen/meningen in de kiem smoren voordat er discussies ontstaan die nergens toe leiden.

Van de route afwijken, is 1 maal gebeurd, de situatie zoals Truitje omschreef, de mevrouw bij rustpost 2 heeft ons de situatie uitgelegd, daarna zijn wij niet van de route afgeweken.
Verder werd er vaker vermoed dat wij aan het cachen waren dan het geval is, terwijl het ook voor kwam dat ik gewoon even een sanitaire stop had gemaakt.
Van slaap tekort, word de één sjachie, de ander melig, er werd vaker over cachen gesproken tijdens de rusten en wandelen dan dat er daadwerkelijk gebeurde.
Van de veiligheid of onveiligheid zijn wij op de hoogte daarom cachen wij in het donker ook nooit alleen.

Hoe werkt dat dan het cachen? Van de meeste tochten weten wij de route van te voren, KM5H is hierin niet uniek, KM5H was ook niet de eerste tocht waarbij gecached wordt tijdens het wandelen. Doordat wij de route kennen kijken wij naar caches die op de route liggen, dat zijn bosjes of bankjes aan de kant van de weg, het kan gebeuren dat wij de weg even moeten oversteken omdat hij aan de ander kant ligt. Om 2 voorbeelden te geven, voor de laatste rustpost, richting molen liepen wij langs het water. Langs dit pad staan bankjes, bij 1 van die bankjes lag een cache. Wij gaan zitten, pakken de cache, schrijven onze naam in het boekje en gaan weer verder. Geloof me, dat kost geen half uur.

Bij de kerk van Spaarnwoude, moest een foto gemaakt worden. De foto is dan bewijsmateriaal dat je daar geweest bent, we zijn allemaal langs de kerk gelopen alleen wij stonden stil voor een foto, kost hooguit 5 minuten.

Het duinen verhaal, was een lastig iets zonder pijlen en alleen een routebeschrijving. Zoals de pijlenophaler wellicht nog wel weet had ik enorm last van hitteuitslag, geloof me dat doet ontzetten pijn en haalt behoorlijk je tempo naar beneden. Nu na 2 dagen blijkt er een streptococceninfectie in mijn linkeronderbeen te zitten, dus lopen zit er voorlopig even niet in, maar dat terzijde.

Verder, dit is een van de zwaarste Kennedymarsen die ik ooit gelopen heb, het is hoe dan ook een pittig parcour, maar ook 1 van de best verzorgde die ik ooit gelopen heb. Waarvoor nogmaals mijn hartelijk dank voor de inzet van al die lieve vrijwilligers.

Tot slot wil ik toch nog even iets zeggen over de toon waarmee dit topic hier wordt neergezet, als je, zoals nu blijkt, 20½ uur voor/achter/met 2 mede Kennedywandelaars loopt. En er gebeurt iets wat je niet prettig vind, maak het dan bespreekbaar. Ik vind het niet chic dat dit na 2 dagen op een openbaar forum op deze manier is geventileerd. Alle lofuitingen worden nu teniet gedaan door de eerste paar zinnen in dit topic, en dat vind ik toch jammer.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 20:12 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Ik vind eerlijk gezegd dat er nogal met "moeten" naar de organisatie wordt gegooid.
De organisatie "moet" natuurlijk helemaal niks.
Misschien tijdens de tocht wel omdat die tocht nu eenmaal aan de gang is.
Maar al die vrijwilligers organiseren die tocht voor ons plezier, daar is helemaal niks te moeten aan.
En ik vind dat je dan op z'n minst de beleefdheid op moet kunnen brengen om dan ook te doen waarvoor je komt, namelijk wandelen.

Ik zou me best in kunnen denken dat meneer Pieterpad volgend jaar zegt: "Geef mijn portie maar aan Fikkie, ik ga niet weer op mensen lopen wachten die andere dingen aan het doen zijn."
Want zo is het blijkbaar wel overgekomen!
Het zal hem wel hoog hebben gezeten, anders had hij zich niet speciaal hier geregistreerd.

En tsjakka, weer een vrijwilliger minder. Zo gaat ie goed, zo gaat ie beter!

Hetzelfde geldt voor het tijdig binnen zijn.
Ik weet ook wel dat er een uiterlijke sluitingstijd is en dat de organisatie tot die tijd zal moeten wachten, maar ik krijg de laatste tijd toch echt de indruk dat het gewoon een sport wordt om in de allerlaatste minuten binnen te komen.
En alweer: dat vind ik gewoon onbeleefd en onsportief tegenover de mensen die vaak al veel langer in touw zijn dan alleen de uren die gelopen worden.
Zeker bij een kleinschalige organisatie zoals afgelopen weekend.
Het is voor hen ook leuk als ze eens een keertje een half uurtje eerder voldaan achterover kunnen leunen en kunnen zeggen: Zo jongens, iedereen is binnen, geweldig gegaan allemaal.

Kijk, als je echt qua tempo niet eerder binnen kunt komen zal ik de laatste zijn om daar wat van zeggen, maar om nou altijd en eeuwig op het allerlaatste moment binnen te komen vind ik gewoon niet leuk overkomen, zeker niet voor al die mensen die er veel van hun vrije tijd in steken.
En dat geldt niet alleen voor Kennedymarsen natuurlijk, maar eigenlijk voor alle wandeltochten.

Het zal allemaal wel niet zo aardig overkomen wat ik allemaal zeg, maar ja, zo denk ik er wel over.
Maar ik denk dat de meesten van jullie dat eigenlijk wel weten …

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 22:12 
OK, genoeg over gepraat.
einde oefening


Omhoog
   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2009, 22:15 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Feb 2007, 11:01
Berichten: 368
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 35
Afstand 2024: 40
Loopnummer 2024: 40-R-508
Kilometers gelopen: 521
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
pieterpad schreef:
OK, genoeg over gepraat.
einde oefening


=D>
Dan kunnen we nu weer gaan praten over hoe geweldig het allemaal was!!!

_________________
Als de zon van binnen schijnt is het altijd mooi weer


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 09 Sep 2009, 18:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2624
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
pieterpad schreef:
Beste Carola,

Je kan je hoofd wel in het zand steken (niet letterlijk maar figuurlijk bedoeld), maar jij weet net zo goed als iedere andere wandelaar, dat je een Kennedymars binnen 20 uur dient te voltooien.



Op het gevaar af in weer een oeverloze discussie te verzanden, heb ik toch een vraag waar nu al een poosjes mee zit.

Waarom staat er bij de sluitingstijd van de finishpost 18.30 op de route beschrijving en niet 18.00 wat logischer zou zijn.
In het/jullie reglement staat immers ook dat de deelnemers voor 18.00 binnen moeten zijn, dit schept ook verwarring.

Ik ga ervan uit dat meneer pieterpad deel uit maakt van de organisatie vandaar dat ik hem deze vraag stel.

Overigens ik heb wederom genoten van de KM zowel de route (zelfs het klimmen vanaf het strand) , de paadjes door de duinen en de vrolijke verzorgers


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 10 Sep 2009, 14:29 
Berend-Botje schreef:
pieterpad schreef:
Beste Carola,

Je kan je hoofd wel in het zand steken (niet letterlijk maar figuurlijk bedoeld), maar jij weet net zo goed als iedere andere wandelaar, dat je een Kennedymars binnen 20 uur dient te voltooien.



Op het gevaar af in weer een oeverloze discussie te verzanden, heb ik toch een vraag waar nu al een poosjes mee zit.

Waarom staat er bij de sluitingstijd van de finishpost 18.30 op de route beschrijving en niet 18.00 wat logischer zou zijn.
In het/jullie reglement staat immers ook dat de deelnemers voor 18.00 binnen moeten zijn, dit schept ook verwarring.

Ik ga ervan uit dat meneer pieterpad deel uit maakt van de organisatie vandaar dat ik hem deze vraag stel.

Overigens ik heb wederom genoten van de KM zowel de route (zelfs het klimmen vanaf het strand) , de paadjes door de duinen en de vrolijke verzorgers


Dit was inderdaad niet duidelijk. De bedoeling was voor 18:00 binnen en dan tot 18:30 de tijd om de organisatie te benaderen voor vragen, gevonden of verloren voorwerpen e.d.


Omhoog
   
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 10 Sep 2009, 14:32 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
pieterpad schreef:
Dit was inderdaad niet duidelijk. De bedoeling was voor 18:00 binnen en dan tot 18:30 de tijd om de organisatie te benaderen voor vragen, gevonden of verloren voorwerpen e.d.


Mooi leermomentje ;-)

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: geocash
BerichtGeplaatst: 02 Okt 2009, 23:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Nov 2005, 23:05
Berichten: 2057
Woonplaats: Grave
Leeftijd: 77
Aantal N4D volbracht: 25
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Een TB aangeschaft.
Dit weekend maar eens uitzetten

_________________
Kijken of we volgende week een beetje makkelijk doorkomen


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.