Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 30 Apr 2024, 18:22

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Titel: Re: 6-7 juli 2013: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 07 Jul 2013, 20:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
johnnywalker schreef:
peterc schreef:
Kenneth (Walker07) en ik waren om ongeveer 14.45 uur binnen.

Dat hebben jullie dan heel vlot gedaan. Wij,(Dirkie, Eelco en ik en Bernardt DT die 40 liep maar halverwege aansloot) waren om 17.45 binnen. Maar wij hebben dan ook zeer uitgebreid genoten van de grote gastvrijheid van de toeschouwers. We kregen het ene biertje na het andere aangeboden. Tja, en je wilt die mensen ook niet teleurstellen. En dan als dank natuurlijk voor het verzameld publiek een nummertje zingen. We hebben het prima naar ons zin gehad en ook veel bekenden gezien onderweg. Annika, nogmaals heel hartelijk dank voor de lift.


Dat hebben jullie dan weer keurig gedaan Jan, voor jou en de anderen die hier liepen =D>


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 6-7 juli 2013: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 08 Jul 2013, 12:50 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Aug 2010, 08:19
Berichten: 981
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55
Kilometers gelopen: 20.000
Aantal N4D volbracht: 20
Volgende wandeltocht: Kennedymars Someren
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 46
Merk wandelschoenen: Hanwang GTX
Mood: Gewoon
Zo, ook weer in het 'land der levenden';-)

'Someren 2013' was een mooie editie: het begon al goed met een pb-tje via dit forum van Kenneth (Walker07), die het wel leuk vond, mij thuis op te halen om naar Someren te gaan. Dat scheelde op de heenweg zomaar anderhalf uur treinen.
Nog hartelijk bedankt daarvoor! =D>

Bij de aanmeldtafel trof ik direct Appie en Jannie, die er al een behoorlijke reis op hadden zitten. Spullen ophalen en even tijd voor een terrasje: met Herwin had ik tenslotte pas circa 18.00 u afgesproken. Ook met enkele andere lopers had ik half-om-half een afspraak gemaakt. Toen ik echter kort na 18.00 u bij de chinees aankwam, was daar nog geen mens.

Even gewacht, Spaatje gedronken, alvast een klein hapje eten: de uitbaatster herkende mij van eerdere deelnames.
Kort na half 7 stapten Anita, Roel en Ineke binnen, gevolgd door Herwin. Samen eten, omkleden, kopje koffie en dan naar de start.
Het was prachtig weer en de sfeer was goed. 'Die Milka's' probeerden de stemming erin te krijgen, maar daarvoor ontbrak het de heren aan zangtalent, gevoel voor publiek, gevoel voor de tijd ....... eigenlijk aan alles dus.
Desondanks kregen ze op enig moment de dames voorin wel aan het 'inhaken en meezingen'.

In het startvak werd het al weer snel gezellig; veel lopers die vorige week ook in Poortugaal aanwezig waren, waren er ook nu weer.
Vooraan kwamen Bart Snoeren en DirkJan van den Nieuwenhuizen aanlopen. Via Facebook wist ik, dat zij van plan waren, 'de anderhalf' te lopen en ik stelde ze kort aan Herwin voor, die met ditzelfde idee naar Someren was gekomen.

Zelf had ik dit jaar deze ambitie helemaal niet: er was nog teveel 'schade' van vorige week in het lijf aanwezig en ik had me voorgenomen, het rustig aan te doen: een streef-finishtijd van 10.00 u zondagochtend was nu mooi genoeg.
Direct na de start was het even zoeken naar het juiste ritme, maar al snel draaide ik lekker. Hein (met wie ik vorige week ook al het grootste deel van de 85 km had gelopen) kwam langs en we besloten, samen verder te gaan. Inmiddels had zich ook de marinier bij ons gevoegd en met ons drieën ging het in een lekker gangetje door.
Voor ons doen werd er uitgebreid gerust, waardoor soms mensen vóór ons liepen, die we niet hebben zien passeren: die hadden dan een rust overgeslagen of veel korter genoten.

Zoals gezegd: we hebben ons ontzien, genoten van de omgeving, het mooie weer, de - in onze ogen - verminderde verzorging (ten opzichte van vorig jaar) en elkaars gezelschap. Om 10.04 zijn we gefinisht, waarna heel snel de koelte van een horecagelegenheid werd opgezocht: niemand van ons had zin in bier-uit-plastic in de brandende zon op een picknickbank op het Raadhuisplein.
In plaats daarvan nestelden we ons diep achterin 'het Wapen van Someren', waar het met een Erdinger Weißbier of een Westmalle Dubbel goed toeven was.

De terugtocht was traditioneel 'lang': om 12.20 u had ik de bus naar Eindhoven. Om 17.45 u was ik thuis. Maar ja, dat hoort bij 'Someren'. Volgend jaar mijn 10e keer; ik hoop dan fit genoeg te zijn om weer voor 'de anderhalf' te kunnen gaan.

Plaatjes:
https://plus.google.com/photos/11145063 ... banner=pwa

_________________
Ambulo ergo sum


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 6-7 juli 2013: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 08 Jul 2013, 15:41 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jun 2006, 14:41
Berichten: 198
Woonplaats: Vijfhuizen
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 15000+
Aantal N4D volbracht: 26
Volgende wandeltocht: Nijmegen
Kennedymarsen volbracht: 60+
100+ wandelingen: 21
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Het was weer een mooi weekend in Someren.
De NS heeft er alles aan gedaan om het ons zo moeilijk mogelijk te maken om het jaarlijkse feest te bereiken.
Via twitter biedt Sunny haar nieuwe button te koop aan "Ik ben fan van Jan van Vulpen". Hij is leuk, alleen het lettertype is even wennen.
Is weer eens wat anders dan de "strakke kuiten award" die ik jaarlijks bij Breedeweg in ontvangst mag nemen :-)
Om 21:57 inschrijven en tapen, 22:15 zijn we vol goede moed op weg.

Het eerste rondje beleven we wat anders dan vorig jaar, weinig aangelegd bij terasjes van buurtbewoners.
Vandaar dat we alle pijlen in het vizier houden.
Wanneer we worden gespot beginnen sommige wandelaars spontaan liedjes te zingen (op de melodie van "Walking in a Winterwonderland")
Blij verrast!

Als we de nacht achter ons laten verlaten we ook Brandevoort, altijd een plezierig bezoek aan deze mooie wijk. Daar kan menige Vinex locatie een puntje aan zuigen
Op 40 km is onze groep van 4 man weer compleet en we nestelen ons voorgoed in de achterhoede met het GGG, Henk Bartelds en alle andere bekenden die we steeds voorbij zien schuiven als we ons laven in de plaatselijke horeca.

Het zonnetje is hardnekkig maar goed te doen, smeren is het devies. De dame op de rustpost waar 40 en 80 samenkomen gebied ons dat we bouillon "moeten" nemen!
Op de vraag of ie zó lekker is zegt ze, "nee, maar je moét het nemen". Nou... wij zijn overtuigd. De aanbevelingen om veel te drinken nemen we ook ter harte... dus....

We krijgen het gevoel of we de hele nacht rondjes door de straten van Lierop lopen..... Overal doemen deze plaatsnaambordjes op !.
De hei is van korte duur, de omlegging langs de A67 vinden we geen verbetering, we doen het er maar mee.
Ah, Marsmobiel 7 (een door de organisatie in het peleton uitgezette GSM) gaat !. Ik loop er al 2 uur mee in de zak, nu hebben ze me gevonden.
De lokale Giel Beelen neemt interviews af met wandelaars. Het diepte interview duurt veel te kort om alle indrukken van vannacht onder het voetlicht te brengen.
Voordat ik de Marsmobiel 7 heb over kunnen dragen gaat ie weer !. Gelukkig is maat Peter bereid de handschoen en de telefoon op te nemen.
Stelt zich voor als Peter uit Hardinxveld-Giessendam. Verontschuldigt zich nog voor zijn randstedelijk accent... Hij is import.
Er is weinig nieuws onder de zon.
Als na Asten De Pandoer opdoemt feliciteren we elkaar. Het is weer volbracht!
Wat nog volgt is de zegetocht over de Boerenkamplaan. Daar wachten de bloemen op ons, een spontane actie van een plaatselijke ondernemer die nog flink wat emmers over heeft.
De volg motoren stomen op richting Varendonk College om ons daar een erehaag te bezorgen.
Als we de rode loper hebben geteisterd met weer een diepte interview wachten we op de laatste wandelaar. Twee meiden, 1 met een fluoriserend shirt, de ander een vaal aftreksel daarvan.
Dat hadden ze beter af kunnen stemmen, echt geen pan.
Ze krijgen als "laatsten" flink aandacht, bloemen etc. etc. (Daar kunnen ze in Sittard nog wat van leren tong )

We hebben genoten! Pilsen af op het terras (uit een plastic bekertje, op een bierbank.... )
Via snackbar Noord belanden we om 19.10 uur in kamikaze mobiel 20 richting Eindhoven CS.
Ondanks de kamikaze stijl van de piloot val ik direct in slaap.
Op CS helpen we Henk de bus uit, die is niet meer zo soepel nu. Spoor 6, 20:02
Om 23.29 sluit ik m'n ega weer in de armen..... "je stinkt... ga douchen!"
Zo gezegd, zo gedaan.
Onder het genot van een Maredsous Triple ontspannen de spiertjes zich geheel en als de klok middernacht aangeeft weet de Iphone dat hij om 07.15 weer mag beieren.
Hoi, naar de tandarts.

Bedankt eenieder, collega wandelaars, sympathisanten en organisatie... we hadden het weer niet willen missen.

_________________
Jan van Vulpen
Boomzager
0653-370 307
www.bw60.nl
www.youtube.com

www.facebook.nl/janvanvulpen.77
www.twitter.com/boomzager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 6-7 juli 2013: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 08 Jul 2013, 17:07 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Mrt 2009, 16:25
Berichten: 316
Woonplaats: Sportstad
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 545
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 10
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Iedereen gefeliciteerd met deze prestatie en de leuke verslagen hiervan.

_________________
De pessimist zit bij de pakken neer, de optimist maakt ze open.

Mirjam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 6-7 juli 2013: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 08 Jul 2013, 21:57 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jul 2006, 10:48
Berichten: 97
Woonplaats: vaassen
Leeftijd: 59
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 20000
Aantal N4D volbracht: 11
Volgende wandeltocht: KM Waalwijk
Kennedymarsen volbracht: 20
Merk wandelschoenen: Hanwag
Het was mijn eerste keer hier. Genoten van de sfeer. Het leek wel de aankomst van 4daagse van Nijmegen toen we vertrokken. Echt 4 tot 5 rijen dik stonden de mensen in Someren aan de kant vd weg iedereen aan te moedigen. Opvallend hoe het leeft in dit dorp en omgeving. In elk dorp of gehucht zaten ons mensen aan te moedigen. lagen mensen onder dekens kinderen aan de kant vd weg liepen in hun piama's of lagen ondergedekt met een kussen slaperig naar ons te kijken. Ook veel kinderen a la 4daagse snoepjes en komkommer aan ons uitdeelden.

Ik vond de organisatie super in elkaar steken, geweldige sfeer en al die vrijwilligers die elke keer maar succes bleven roepen.

Nu had ik ook geweldig gezelschap. De eerste km's was ik blijkbaar te snel van start gegaan dus ik was bij 19 km mijn kuiten zelf aan het masseren en een uitgebreide rust genomen. veel gedronken en gegeten om de spiermassa weer het werk te kunnen laten doen. Kwamen Syl en Annika langs om even gedag te zeggen, toch kwamen ze even later nog even weer bij me zitten. Ik had nog andere behoeftes te vervullen en Syl en Annika vervolgenden hun tocht.

Of het zo moest zijn bij de volgende rust kwamen we elkaar weer tegen, en heb ik me gezellig bij hun aangesloten. Ik vond het in het donker toch wel erg donker in mijn eentje. En het publiek deed er af en toe nog een schepje bovenop door te zeggen dat ik wel moesten opschieten. Ik liep potjandorie 5,2 km gemiddeld op dat moment met rusten erbij. Ik had tijd genoeg voor mijn gevoel. Samen hebben we onze weg vervolgd, Syl en Annika liepen voor mij blijkbaar het juiste tempo en met het praten erbij konden mijn spieren het ook weer prima aan.

Onderweg nog een dame opgepikt die Annika een poosje aan haar arm heeft meegenomen. We hebben geprobeerd Els erdoor te praten maar na een km'tje of 3 en een paracetamolletje was het nog niet beter. En hebben we haar bij een gezellig uitziende tent met feestvierende aanmoedigers moeten achterlaten. Was toch op ongeveer 34 km schat ik. Was voor haar met haar achtergrond al een geweldige prestatie.

Samen een lekker ijsje gegeten in een mooi tentje met lekkere zachte banken dat vorig jaar nog aan de route lag. Daar op afstand genoten van het optreden van GGG. Deze hebben we onderweg meerdere malen getroffen. Wij wandelden door en probeerden het publiek wat in de middag toch wel wat mat werd (het was ook wel erug warm) wat op te stoken. Met wisselend succes.

Naar mate we dichter bij de finish kwamen werden we met z'n 3en steeds vaker met applaus binnengehaald. Een geel kaartje werd blijkbaar als meer ervaren als een wit kaartje. Voor 40km lopers lijkt me dit overigen net zo goed een zware tocht het was warm en zeker de laatste 5 km gingen ook mijn voeten branden. en het hete asfalt maakte mijn warmte uitslag heftig. Veel mensen dachten dat ik verbrand was, gelukkig niet.

We gingen door en het was leuk om steeds vaker gefeliciteerd te horen, je bent er bijna en nog een klein stukje. 17.21 uur gefinisht staat er op mijn diploma. Mezelf op een lekker broodje kroket getrakteerd en een paar patatjes van Annika.

Toen kwam de laatste etappe de leuke OV-reis die ik uitgeprint had en die voor wat betreft de bus 20 klopte. Tot aan het station waar ik moest overstappen richting amsterdam centraal. ging het mis want vlgs de conducteur daar moest ik naar rotterdam Centraal en dan naar Apeldoorn. Wel gedaan er was geen andere keus maar ik was wel 1.5 uur later thuis dan gepland rond 11 uur. En dit dan nog dankzij een mevrouw die me op tijd wakker maakte in A'doorn. Ik had in het begin even met haar gepraat. :lol:

Ik heb me echt vermaakt onderweg en me geen moment verveeld. Annika en Syl bedankt voor jullie geweldige gezelschap. Iedereen die er was bedankt voor alles en tot de volgende keer.

_________________
4 x 55 km gehaald Wat ben ik trots op mezelf. Ik heb het gedaan!!!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 6-7 juli 2013: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 08 Jul 2013, 22:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11201
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Klasse Rina =D>

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 6-7 juli 2013: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2013, 14:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Gefeliciteerd allemaal, goed gedaan =D>


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 6-7 juli 2013: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2013, 22:08 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1456
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Iedereen gefeliciteerd met het behalen van deze KM en ik heb weer genoten van de diverse verhalen.

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 6-7 juli 2013: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2013, 23:00 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 17 Mrt 2008, 16:17
Berichten: 1122
Woonplaats: Vlijmen
Leeftijd: 72
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: ± 19.000
Aantal N4D volbracht: 13*
Kennedymarsen volbracht: 40
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: Oud
Mood: Gewoon
Een zeer persoonlijk verslag van alles wat wel naar buiten mag worden gebracht.
Het merendeel van het jolijt van Someren was in Someren en blijft in Someren! Basta!

_________________
Afbeelding
Met wandelgroet, Bernard_dT
Wandelblog: whateverthewalk.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 6-7 juli 2013: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2013, 12:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2742
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
Bernard_dT schreef:
Een zeer persoonlijk verslag van alles wat wel naar buiten mag worden gebracht.
Het merendeel van het jolijt van Someren was in Someren en blijft in Someren! Basta!

Ze zijn weer mooi Bernard. En je moet inderdaad niet alles willen delen met de buitenwereld :D

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 6-7 juli 2013: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2013, 11:39 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Aug 2012, 20:06
Berichten: 292
Woonplaats: Wehl
Leeftijd: 66+
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 60
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Meindl,Newbalance,Gr
Mood: Vrolijk
Bernard_dT schreef:
Een zeer persoonlijk verslag van alles wat wel naar buiten mag worden gebracht.
Het merendeel van het jolijt van Someren was in Someren en blijft in Someren! Basta!


Genoten van je leuke verslag met foto's Bernard, =D>

_________________
Erger u niet, verwonder u slechts

Ambula, Bevi et Canta


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.