Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 30 Apr 2024, 12:59

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 234 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 7-8 juli 2012: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2012, 18:32 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Geluid uit en ondertussen op de andere monitor iets anders aan het lezen zijn doet wonderen ;)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 7-8 juli 2012: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2012, 18:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4179
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
herwin schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=E3p_LqYqacU&feature=related

Ik zit het nu al zo'n 4 minuten te kijken, maar ik heb nog steeds geen idee wat het filmpje met de Kennedymars te maken heeft :roll:


FF doorspoelen, vanaf 9 min 10 sec komt een stukje met passerende wandelaars 8-[

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 7-8 juli 2012: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2012, 18:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2742
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
herwin schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=E3p_LqYqacU&feature=related

Ik zit het nu al zo'n 4 minuten te kijken, maar ik heb nog steeds geen idee wat het filmpje met de Kennedymars te maken heeft :roll:

Het gaat ook niet over de Kennedymars maar over de Kennedymarsparty. Da's heeeeeel wat anderers.

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 7-8 juli 2012: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2012, 20:32 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1456
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Truitje schreef:
Heb ondertussen Bertus weer aan te telefoon gehad. De mannen lopen nog, ze wilden vannacht eigenlijk dat ze hun startkaart inleverden, maar dat hebben ze niet gedaan, die geven ze niet af. Hoe het straks aan de finish gaat zien ze dan wel. Jammer dat het met de 40ste KM van Bertus zo moet gaan. Ik weet niet waar hij nu het meeste van baalt, die onzekerheid of deze KM straks telt (ik zou zeggen, gewoon laten afstempelen) of dat zijn camera er mee opgehouden is.......Die heeft waarschijnlijk last van de regen. Ze lopen nl van de ene regenbui in de andere. Ik duim heel hard voor ze dat het snel wat droger wordt [-o<


Heeft bertus toch nog wat foto's of is zijn camera helemaal stuk?

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 7-8 juli 2012: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2012, 20:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
bahkos schreef:
Truitje schreef:
Heb ondertussen Bertus weer aan te telefoon gehad. De mannen lopen nog, ze wilden vannacht eigenlijk dat ze hun startkaart inleverden, maar dat hebben ze niet gedaan, die geven ze niet af. Hoe het straks aan de finish gaat zien ze dan wel. Jammer dat het met de 40ste KM van Bertus zo moet gaan. Ik weet niet waar hij nu het meeste van baalt, die onzekerheid of deze KM straks telt (ik zou zeggen, gewoon laten afstempelen) of dat zijn camera er mee opgehouden is.......Die heeft waarschijnlijk last van de regen. Ze lopen nl van de ene regenbui in de andere. Ik duim heel hard voor ze dat het snel wat droger wordt [-o<


Heeft bertus toch nog wat foto's of is zijn camera helemaal stuk?


Vrees niet, ik ben aan het stoeien met 400 foto's........

Waaronder deze, van een lucht die in brand lijkt te staan:
Afbeelding

Of die van een zeer aparte regenboog:
Afbeelding

Ik bleek het trouwens mis te hebben, hij heeft nog geen 40 Kennedymarsen gelopen, maar pas 39 ..... :roll:


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 7-8 juli 2012: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2012, 20:44 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1456
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Truitje schreef:
bahkos schreef:
Truitje schreef:
Heb ondertussen Bertus weer aan te telefoon gehad. De mannen lopen nog, ze wilden vannacht eigenlijk dat ze hun startkaart inleverden, maar dat hebben ze niet gedaan, die geven ze niet af. Hoe het straks aan de finish gaat zien ze dan wel. Jammer dat het met de 40ste KM van Bertus zo moet gaan. Ik weet niet waar hij nu het meeste van baalt, die onzekerheid of deze KM straks telt (ik zou zeggen, gewoon laten afstempelen) of dat zijn camera er mee opgehouden is.......Die heeft waarschijnlijk last van de regen. Ze lopen nl van de ene regenbui in de andere. Ik duim heel hard voor ze dat het snel wat droger wordt [-o<


Heeft bertus toch nog wat foto's of is zijn camera helemaal stuk?


Vrees niet, ik ben aan het stoeien met 400 foto's........

Waaronder deze, van een lucht die in brand lijkt te staan:
Afbeelding

Of die van een zeer aparte regenboog:
Afbeelding

Ik bleek het trouwens mis te hebben, hij heeft nog geen 40 Kennedymarsen gelopen, maar pas 39 ..... :roll:

Ja, we hebben zeker schiterende natuurverschijnselen gezien. Misschien moeder de natuur haar manier van sorry zeggen voor de regen die ze verder over ons heeft uitgestort.

Vind het eigenlijk wel grappig dat het bertus zijn 39ste is. Kan hij nog een keer de vreugde van het lopen van zijn 40ste KM mee maken. :D

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 7-8 juli 2012: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 09 Jul 2012, 21:04 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4304
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
bahkos schreef:
Truitje schreef:
bahkos schreef:
Truitje schreef:
Heb ondertussen Bertus weer aan te telefoon gehad. De mannen lopen nog, ze wilden vannacht eigenlijk dat ze hun startkaart inleverden, maar dat hebben ze niet gedaan, die geven ze niet af. Hoe het straks aan de finish gaat zien ze dan wel. Jammer dat het met de 40ste KM van Bertus zo moet gaan. Ik weet niet waar hij nu het meeste van baalt, die onzekerheid of deze KM straks telt (ik zou zeggen, gewoon laten afstempelen) of dat zijn camera er mee opgehouden is.......Die heeft waarschijnlijk last van de regen. Ze lopen nl van de ene regenbui in de andere. Ik duim heel hard voor ze dat het snel wat droger wordt [-o<


Heeft bertus toch nog wat foto's of is zijn camera helemaal stuk?


Vrees niet, ik ben aan het stoeien met 400 foto's........

Waaronder deze, van een lucht die in brand lijkt te staan:
Afbeelding

Of die van een zeer aparte regenboog:
Afbeelding

Ik bleek het trouwens mis te hebben, hij heeft nog geen 40 Kennedymarsen gelopen, maar pas 39 ..... :roll:

Ja, we hebben zeker schiterende natuurverschijnselen gezien. Misschien moeder de natuur haar manier van sorry zeggen voor de regen die ze verder over ons heeft uitgestort.

Vind het eigenlijk wel grappig dat het bertus zijn 39ste is. Kan hij nog een keer de vreugde van het lopen van zijn 40ste KM mee maken. :D


Nou ja, hij wist wel dat het zijn 39ste was, ik niet. Hij had gezegd dat ie ondanks de slechte weersvoorspellingen ging lopen, want hij wilde deze kaart vol hebben, tja dan is het toch niet zo gek dat ik dus denk dat dit de laatste stempel op die kaart zal zijn ;)


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 7-8 juli 2012: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2012, 01:12 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd

Geregistreerd: 12 Feb 2006, 21:52
Berichten: 187
Woonplaats: Vaassen
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: weeknie
Aantal N4D volbracht: 8+
Volgende wandeltocht: Larenstein-Posbank Wandeltocht
Kennedymarsen volbracht: 25
Merk wandelschoenen: LOWA
Someren 2012

Kort relaas van de gemiddelde deelnemer.
Het is eindelijk zaterdag, de dag dat ik een oude bekende ga lopen in mijn korte carrière als Kennedeymarsmarser. Ik verheug mij op deze trip die mij even een onderbreking geeft in mijn anders zo gewoon bestaan. De weersverwachtingen waren niet al te best maar ja, wie zei niet dat de N4D van vorig jaar de natste ooit zou worden. Met dit gegeven in het achterhooft stap ik in bij, ik mag wel zeggen, wandelvriend Wil1956 waarmee ik deze uitdaging tot een goed eind ga brengen. Al pratend over wat gaat komen arriveren wij aan de oostkant van Eindhoven alwaar de festiviteiten gaan plaatsvinden. Als de wagen is geparkeerd en een pendelbusje ons heeft gebracht waar wij wezen moeten hebben wij ruim de tijd om de atmosfeer op te snuiven van een jubilerende traditie. Wanneer wij besluiten om te gaan aanschuiven komen we niet ver in de rij, zoveel mensen staan al te trappelen om te mogen beginnen. Na het aansteken van het lopend vuurtje, enige toespraken, muziekjes, vaandel hijsen en dankbetuigingen worden wij eindelijk op missie gestuurd.

Als wij de eerste straat zijn uitgelopen hebben wij al net zoveel toeschouwers gezien als de gehele tocht in Sittard dat belooft wat. Het kleine lusje wordt door ons afgeraffeld en met deze wijsheid nemen wij ons voor deze mars onder de vijftien uur te krijgen zo goed zitten wij in ons vel. De organisatie is goed en de faciliteiten zijn nog beter, niets wijst op donkere wolken die boven ons hangen behalve dat ik kopjes ga geven van de slaap. Lierop wordt voor de eerste maal beslecht en steven wij af op de eerste rustpost in Mierlo. Als er wordt opgemaakt voor het vervolg worden wij geplaagd door de elementen en als ik ergens een hekel heb tijdens buitenactiviteiten is het neerslag in vloeibare vorm. Met de poncho aan en de pet iets verder opgetrokken wordt het hoofd gebogen en daardoor het enthousiasme gebroken. Als het even droog is conversatie mogelijk maar dat is de aankomende twee uur meer uitzondering dan regel, en vreselijk wat zit ik toch te knikkebollen.

Als wij in Brandevoort aankomen klaart het gelukkig op zodat wij dit werkelijk fantastische nieuwe wijk in historische stijl kunnen aanschouwen. Hier krijgen de voeten rust en wordt er naast de blaas de schoenen geleegd. Onze aanwezigheid in het overdekte gymzaaltje is precies lang genoeg om geen notie te krijgen van het onweer wat dan woed. Na een soepje wordt de regenbeschermende kleding weer om het lichaam gevouwen om het tweede deel van de klus te klaren maar, zodra wij buiten komen schuilen we meteen onder een naastgelegen afdak welke een barrière vormt voor een onophoudelijke wolkbreuk. Als er enig zicht komt tussen de druppels door stappen de eerste durfals moedig onder de overkapping vandaan waarna wij ons ook niet laten kennen en het voorbeeld volgen. Al slingerend van de slaap volg ik Wil die nog met ferme stappen een weg baant naar het ochtend gloren, helaas is de snelheid eruit en wordt het gevecht met het individu aangegaan. In slaapovermande toestand constateer ik nog wel dat het met mijn kompaan niet gaat zoals het moet maar nog steeds aan de winnende hand is met het gevecht met zichzelf. Als Geldrop achter ons wordt gelaten ruilen we van positie zodat Wil mij in de gaten kan houden en hij zich kan bezighouden met zijn eigen vraagstuk. Kannonne zo heb ik het nog nooit meegemaakt dat ik een urenlange dip heb.

Maar dan keren de kansen even is het droog en er verschijnt een vrouwelijke gedaante aan mijn zijde. Als ik mij goed herinner gaf ze zelfs licht, zeker verlichting in de dan tot barre tocht bestempelde onderneming. Al pratend en aangetrokken door haar vriendelijk gezicht en woorden begin ik haar tempo mijn eigen te maken, ik ken haar en toch niet, zou zij de zus zijn van een dorpsgenoot?. Haar verhalen herbergen de antwoorden dat dit niet het geval kan zijn en plots moet ik haar lossen op het vijftig kilometerpunt als verplichting aan mijn wandelmaat. Na enige tijd komt mijn medestrijder op een niet graag geziene tempo deze rust binnen, geen zitplaatsen dus doorlopen. Gewapend met een banaan en ontbijtkoek worden we richting de heide gestuurd voor een stukje onverharde beproeving. Ik blijf nu naast Wil lopen waarbij het vertrouwen in eigen kunnen verdwenen is en de stem van zijn lichaam gehoord word. Dit is letterlijk zijn lijdensweg, en het doet mij zeer mijn streekgenoot zo te zien bijlopen. Steeds meer redenen worden opgesomd om de tocht voortijdig te verlaten, ik snap hem wel maar ik kom toch met tegenvoorstellen omdat wij nog vele kilometers te gaan hebben alwaar hij kan uitstappen. Het wandeltempo is nu prut maar je moet hem nu aan de praat houden voordat hij helemaal gaat sloffen en zijn al zijn wandelvoornemens op losse schroeven gaat komen. Als we Lierop voor de tweedemaal snijden moet ik Wil overlaten aan de organisatie en eindigt hier een goede samenwerking. Na het schudden van de hand zet ik mijzelf weer op het spoor welke door de organisatie bedacht is en laat ik Wil achter in een beschutte omgeving.

Ik schiet over de baan in een tempo welke ik mij hiervoor nog niet bedacht had. Asten wordt beslecht en zet koers naar Heusden. Op het voetpad loopt een jongen met zijn neus op de schoenen, amper levend en hij mist de nodige doorbloeding in zijn gezicht. Als ik hem aanspreek weet hij zich nog iets op te richten en probeert zich aan mij vast te klampen. Als een Samaritaan neem ik hem mee het traject op om zijn missie te laten halen, en het werkt ook nog. Het hoofd komt iets omhoog en er blijkt toch geluid uit te komen ook probeert hij mijn tempo meester te worden maar daar moet ik hem toch de ruimte geven door de mijne te verlagen. Ach het is ook niet ver meer en die tijd van vijftien uur had ik toch al op mijn buik geschreven. Als wij de snelweg passeren die ons naar Someren-Eind brengt kom ik opnieuw de vrouwelijke verschijning van eerder tegen die nu druk in gesprek is met een wandelaarster. Ik vertel de jongen dat zij het was die uren hiervoor hetzelfde voor mij had gedaan wat ik nu bij hem deed. Maar hij herkent haar wel, komt de jongen ook uit mijn dorp? denk ik nog, wetende dat dit niet waar kon zijn met zijn zwaar Brabantse accent. Het is Agnes van “Boer zoek vrouw” stamelt de jongen. Tja Discovery is meer mijn ding en heb geen enkel idee wat er verder te koop is in televisieland op enig onschuldig vertier na. Ach ook wel eens vaker bij “bekende Nederlanders” gezeten waar ikzelf geen notie van had terwijl mijn omgeving begon te hyperventileren.

Vanaf Someren-Eind begint de zegetocht op dit parcours en zijn de gedachten weer snel bij het voltooien van deze voor mij zware tocht. Aan toeschouwers geen gebrek, ongelofelijk hoeveel mensen er op de been zijn tijdens deze mars om de gladiatoren een hart onder de riem te steken. Gesterkt door de aandacht en de aanmoediging van de supportersschare die met applaus en gelukwensen zijn de laatste kilometers voor het gevoel behoorlijk inkorten. De rode loper is in zicht en ik feliciteer mijn emotionele medestander met het voltooien van de afstand waarna wij worden binnengepraat. Na het in ontvangst nemen van de onderscheiding wil de jongeling zich iets teveel in mijn ruimte komen maar ik houd hier een presidentiële afstand zoals John F. dit bedoeld zou hebben. Na het stempelritueel en het zoeken naar een pendelbus wordt ik weer herenigd met Wil en daarmee wordt de terugreis aanvaard.

In het bijzonder, Wil bedankt voor de les.

_________________
Phoenix.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 7-8 juli 2012: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2012, 05:53 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Jun 2010, 08:22
Berichten: 1456
Leeftijd: 45
Kilometers gelopen: x
Aantal N4D volbracht: 8
Kennedymarsen volbracht: 16
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Asics
Eduard, genoten van je verslag

_________________
Als je tijd genoeg hebt, is elke afstand op loopafstand.

http://www.larissawandeldt.nl/


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 7-8 juli 2012: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2012, 07:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11201
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
bahkos schreef:
Eduard, genoten van je verslag

Idem =D> =D> =D>

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 7-8 juli 2012: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2012, 07:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4722
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Cornelia schreef:
bahkos schreef:
Eduard, genoten van je verslag

Idem =D> =D> =D>


Hahaha Eduard, wat een verslag weer. Topklasse!
En je hebt gelijk: laat je niet meteen aflikken door een dankbare treursleur :-).

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 7-8 juli 2012: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2012, 07:42 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Mei 2011, 17:46
Berichten: 450
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 775
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 5
Merk wandelschoenen: brooks
bahkos schreef:
Eduard, genoten van je verslag



+1


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 7-8 juli 2012: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2012, 08:11 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Eduard, je moet vaker Kennedymarsen gaan lopen. Dan kunnen wij vaker van je verslagen genieten :)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 7-8 juli 2012: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2012, 10:12 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 Mrt 2009, 00:18
Berichten: 80
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 47
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-B-901
Kilometers gelopen: 300
Aantal N4D volbracht: 19
Volgende wandeltocht: KM van Someren
Kennedymarsen volbracht: ?
Merk wandelschoenen: Meindel
Mood: Vrolijk
peterc schreef:
Afbeelding
Kon ik er maar bij zijn, iedereen veel succes.


Hopelijk zien we je wel in Nijmegen. Succes met het herstel.

_________________
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 7-8 juli 2012: Kennedymars Someren (NB)
BerichtGeplaatst: 10 Jul 2012, 11:16 
Offline
W4W Freak
W4W Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 Mrt 2009, 00:18
Berichten: 80
Woonplaats: Breda
Leeftijd: 47
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-B-901
Kilometers gelopen: 300
Aantal N4D volbracht: 19
Volgende wandeltocht: KM van Someren
Kennedymarsen volbracht: ?
Merk wandelschoenen: Meindel
Mood: Vrolijk
Cornelia schreef:
Tina net aan de telefoon gehad.
Zit nu, met een zooitje ongeregeld, op de 45 km.
Vannacht een onweersbui gehad ala Mook (Tina's 1ste vierdaagse) en zo nu en dan valt er weer wat.
Hoorde van haar dat ze Bertus en Eelko er op 19 km. post eruit wilden halen omdat ze te laat zouden zijn.
Ze hebben even duidelijk gemaakt dat ze ook pas om 22.25 uur door de scan waren gegaan (druk dus) en mochten toch door.
Het klonk op de achtergrond errug gezellig.
Hoop er in de toekomst bij te zijn.


Hier een bericht van een illegale loper.

De 50e editie begon droog, het begon goed op het terras lekker biertje en een goede sfeer. Toen we naar de start gingen om 21:30 (wat ik erg vroeg vond) stonden we ver achter op het startterrein te wachten tot het startsein klonk. Het was erg druk, maar wel erg gezellig. Om precies 22:00 uur klonk het startschot en toen moesten het hele plein nog over met een efteling dejava. We zijn toch in Brabant en de echte Efteling ligt niet zover verwijderd, alleen de attracties missen we. Nadat we de zigzaggend over het plein waren gelopen, was het feest aan de kant al bezig. Uiteindelijk pas tegen 22:30 uur losgelaten en kon het feest goed beginnen. Het was een gezellige sfeer onderweg en her en der smaakte het bier wat we aangeboden kregen lekker (soms wat het ook goed koud, want dan kwam het uit de koelkast).
Tot vlak voor de 19 km ging alles goed. Ik liep samen met Bertus en we hadden net lekker een kleine 20 minuten gezeten in gezellige tent langs de weg, waar we genoten van een BBQ en een biertje. Toen we het 19 km-punt voorbij liepen, werden we aangesproken door een norse man van de organisatie. Deze vertelde ons dat we te laat (20 minuten). De mensen met de scan-apparaten waren al weg en ze waren de post aan het opruimen. We vonden het al vreemd, want we hadden wel gezien dat er niet veel lopers meer langs kwamen, maar geen echte bezemwagen gezien. In Waalwijk wordt dat anders aangepakt en gevraagd of we de laatste lopers waren. Van deze norse bromsnor moesten we eigenlijk onze kaart in leveren, maar ik zei no way dat gebeurd niet. Bertus werd erg stil en zag zijn 39e KM in rook opgaan. We konden doorlopen op ons eigen risico en Bertus en ik besloten de gok te nemen.
Flink de pas er in gehouden passeerden we later de post van de 23 km, een zgn. doorlooppost. Daar vertelde we het verhaal aan enkele vrijwilligers. Deze vonden het vreemd, maar ik begreep dat we ons geen zorgen moesten maken en op naar het 29 km punt waar weer een scan was. Daar moesten we om 04:00 uur voorbij zijn. Om 04:10 kwamen we op 29 en daar liepen we Annika en Sylvia achterop. Bertus liep iets achter, want ik had flink wat vaart gemaakt. Wat schetst mijn verbazing, ik wordt gewoon gescand en Bertus die enkele minuten later kwam wordt ook gewoon gescand. Dus eigenlijk niets aan de hand. Maar het blijft spannend of we niet "illegaal" lopen.
Ondertussen blijft het voor de verandering regenen en worden we langs een saai stuk snelweg wandelen in plaats over de mooie heide.
Over de tijdstippen van de sluiting van de post wil en kan ik niets snappen, want daar klopt geen hout van. Over de eerste 19 km, moet je 4 uur doen. Daarna heb je 1 1/2 uur voor 10 km. Vervolgens heb je 2 uur om 10 km te lopen en dan valt er een gat want dan mag 3 1/2 doen over 9 km.

Maar goed we hebben uit eindelijk lekker gelopen en uiteindelijk nog lekker genoten van de sfeer onderweg. Na 13:00 uur werd het droog en kwam de sfeer weer terug. Onderweg hebben op in de laatste 5 km nog lekker genoten van een kroket en een biertje en een stoel. Onderweg her en der nog wat drinken gescoord. Wat een feest. Uiteindelijk kwam ik samen met Bertus om 17:45 uur over de finish. En wat schetst onze verbazing, we zijn niet illegaal meer, we hebben de KM weer volbracht.
Dit avontuur weer achter de kiezen, weer houdt mij er niet van om volgend jaar weer te gaan, met 1 blaar ben ik klaar voor Nijmegen en ben er helemaal klaar. Laat het feest maar beginnen. Iedereen bedankt voor de gezellige sfeer.

_________________
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 234 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.