Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 14 Mei 2024, 23:06

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: 14-15 december 2012: Houffalize-Plombières 110 km (België)
BerichtGeplaatst: 24 Okt 2012, 15:27 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Aug 2010, 08:19
Berichten: 981
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55
Kilometers gelopen: 20.000
Aantal N4D volbracht: 20
Volgende wandeltocht: Kennedymars Someren
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 46
Merk wandelschoenen: Hanwang GTX
Mood: Gewoon
Voor de 38e keer wordt deze tocht', "ter herinnering aan het lijden" georganiseerd.
Dit jaar loopt de route van Zuid naar Noord (of, voor de ervaringsdeskundigen: van boven naar beneden ;) ) Vorig jaar heb ik deze gelopen en ik was diep onder de indruk.

Ik heb me vandaag weer ingeschreven.
(en gelukkig gaan er weer wat enthousiaste Lange Afstands-Lopers met me mee 8) )


Wie heeft er zin in een échte uitdaging?

_________________
Ambulo ergo sum


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14-15 december 2012: Houffalize-Plombières 110 km (Belgi
BerichtGeplaatst: 24 Okt 2012, 16:24 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Jammer, die 15e zit ik al op een eiland. Hebben ze ook een website, dan kan ik dat in de gaten houden en dat volgend jaar voorkomen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14-15 december 2012: Houffalize-Plombières 110 km (Belgi
BerichtGeplaatst: 24 Okt 2012, 18:25 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11206
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
herwin schreef:
Jammer, die 15e zit ik al op een eiland. Hebben ze ook een website, dan kan ik dat in de gaten houden en dat volgend jaar voorkomen.

Een booreiland, een onbewoond eiland............ ;)

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 14-15 december 2012: Houffalize-Plombières 110 km (Belgi
BerichtGeplaatst: 24 Okt 2012, 19:18 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Aug 2010, 08:19
Berichten: 981
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55
Kilometers gelopen: 20.000
Aantal N4D volbracht: 20
Volgende wandeltocht: Kennedymars Someren
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 46
Merk wandelschoenen: Hanwang GTX
Mood: Gewoon
herwin schreef:
Hebben ze ook een website, dan kan ik dat in de gaten houden en dat volgend jaar voorkomen.


Ik heb geen website kunnen ontdekken: ik heb vorig jaar deelgenomen en kreeg de informatie 'gewoon' hardcopy per post toegestuurd.

_________________
Ambulo ergo sum


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14-15 december 2012: Houffalize-Plombières 110 km (Belgi
BerichtGeplaatst: 25 Okt 2012, 08:22 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Cornelia schreef:
herwin schreef:
Jammer, die 15e zit ik al op een eiland. Hebben ze ook een website, dan kan ik dat in de gaten houden en dat volgend jaar voorkomen.

Een booreiland, een onbewoond eiland............ ;)

Een Ameiland. Ik wilde dit jaar nog een halve marathon lopen, en dit leek me wel een mooie gelegenheid met een wat minder verhard parcours.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14-15 december 2012: Houffalize-Plombières 110 km (Belgi
BerichtGeplaatst: 25 Okt 2012, 12:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11206
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
herwin schreef:
Cornelia schreef:
herwin schreef:
Jammer, die 15e zit ik al op een eiland. Hebben ze ook een website, dan kan ik dat in de gaten houden en dat volgend jaar voorkomen.

Een booreiland, een onbewoond eiland............ ;)

Een Ameiland. Ik wilde dit jaar nog een halve marathon lopen, en dit leek me wel een mooie gelegenheid met een wat minder verhard parcours.

Nou, dat is een mooie uitdaging.
Veel plezier.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 14-15 december 2012: Houffalize-Plombières 110 km (Belgi
BerichtGeplaatst: 26 Okt 2012, 12:21 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 27 Nov 2005, 12:28
Berichten: 1323
Woonplaats: Epe
Leeftijd: 37
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Blij
misschien heb je hier iets aan?

http://www.cybermarcheur.com/t4960-110k ... 17-12-2011


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14-15 december 2012: Houffalize-Plombières 110 km (Belgi
BerichtGeplaatst: 26 Okt 2012, 16:37 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Nee, want ik wil tijdig weten wanneer die van volgend jaar is, niet wanneer die van vorig jaar was ;)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14-15 december 2012: Houffalize-Plombières 110 km (Belgi
BerichtGeplaatst: 16 Dec 2012, 20:34 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Aug 2010, 08:19
Berichten: 981
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55
Kilometers gelopen: 20.000
Aantal N4D volbracht: 20
Volgende wandeltocht: Kennedymars Someren
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 46
Merk wandelschoenen: Hanwang GTX
Mood: Gewoon
Nou, het was me weer het tochtje wel: volstrekt onverantwoord, wat die Belgen presteren!

Natuurlijk is het winter en moet je 'raar' weer verwachten, maar dan kun je je tocht daar toch aan aanpassen?
Bij vorige tochten in België was het al opgevallen, dat onze Zuiderburen er geen enkel probleem mee hebben, wandelaars in het donker in gevaar te brengen; ook na de Transcondruzienne berichtte ik al, dat de tocht hier en daar ronduit gevaarlijk was.
Nu was het niet anders: het had in Hoog-België aanzienlijk gesneeuwd in de dagen voor de tocht, maar vrijdag was de dooi ingezet. Dit betekende, dat de meeste wegen nat, maar beloopbaar waren. Bospaden echter waren besneeuwd op een bevroren ondergrond, waaroverheen overdag de dooi was gekomen. 's nachts koelde dat weer een beetje af en vroor aan aan de nog liggende sneeuw: ijsglijbanen zijn dan het gevolg. En daarvan kregen wij er dus diverse te verwerken! Dit kon niet zonder gevolgen blijven en verschillende lopers gingen dus her en der in het bos onderuit. Op enig moment werden wij vooraan in de groep gealarmeerd, omdat bij ons in de buurt iemand ten val kwam. Vrijwel tegelijk gebeurde iets soortgelijks enkele tientallen meters achter ons: even later hoorden wij, dat Annie van der Meer ten val was gekomen. Omdat blijven stilstaan op een bevroren boshelling geen optie is, kon zij alleen worden geholpen door mensen direct om haar heen: gelukkig waren er enkele Nederlands sprekende mannen in de buurt. Met 4 man hebben ze Annie de helling afgedragen, tot bij de eerste verharde weg. Daar kon een auto van de organisatie bij haar komen. Helaas bleek haar verwonding toen al zodanig ernstig, dat een ambulance moest worden gewaarschuwd. Wat later hoorden wij bij een rustpost, dat Annie haar enkel op 2 plaatsen had gebroken..... Ongeloof en verontwaardiging bij het Nederlandse deelnemersveld. Hoe kunnen die Belgen zo onverantwoordelijk zijn, deze glijbanen in het parcours te handhaven :evil:

Wat verderop vroeg Ties mij, of ik een blarenprikker bij me had: hij had iets opgelopen, maar we hadden nog geen EHBO-er gezien: die bleek er namelijk ook domweg niet te zijn!
Met spullen uit de eigen voorraad werd Ties provisorisch geholpen, maar leuk werd het hierdoor niet voor hem: gaandeweg de tocht ging het plezier wel uit deze wandeling.
Dat gold ook voor Fokko, een jonge Fries die zijn eerste H-P liep: tegen het eind wilde hij alleen nog maar dat het afgelopen was. Helaas voor hem kent de staart van de tocht nog een rituele huldiging van de paar mensen, die de tocht 'dubbel' hebben gelopen. Zij hebben blijkbaar aan 110 km sneeuwploegen niet genoeg, maar worden daarvoor wél extra in het zonnetje gezet. Voor Fokkko mocht het echter wel afgelopen zijn.

Zo eindigde de tocht met gemengde gevoelens: ja, het is een prachtige, loodzware tocht. Ja, de tocht heeft traditie en aan verzorging mankeert het niet wezenlijk. Maar Nee(!) zo'n toch MAG je niet aanbieden zonder EHBO-ers in je team en NEE, je kunt mensen niet veilig 's nachts over ijspistes sturen!

https://picasaweb.google.com/1114506367 ... 03/HP2012#

_________________
Ambulo ergo sum


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14-15 december 2012: Houffalize-Plombières 110 km (Belgi
BerichtGeplaatst: 16 Dec 2012, 21:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5070
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Zo, dat was een barre tocht.
Knap dat je het volbracht hebt. =D>
Maar het bericht dat Annie haar enkel kapot heeft is niet zo leuk :(


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 14-15 december 2012: Houffalize-Plombières 110 km (Belgi
BerichtGeplaatst: 16 Dec 2012, 22:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11206
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
LDW schreef:
Nou, het was me weer het tochtje wel: volstrekt onverantwoord, wat die Belgen presteren!

Natuurlijk is het winter en moet je 'raar' weer verwachten, maar dan kun je je tocht daar toch aan aanpassen?
Bij vorige tochten in België was het al opgevallen, dat onze Zuiderburen er geen enkel probleem mee hebben, wandelaars in het donker in gevaar te brengen; ook na de Transcondruzienne berichtte ik al, dat de tocht hier en daar ronduit gevaarlijk was.
Nu was het niet anders: het had in Hoog-België aanzienlijk gesneeuwd in de dagen voor de tocht, maar vrijdag was de dooi ingezet. Dit betekende, dat de meeste wegen nat, maar beloopbaar waren. Bospaden echter waren besneeuwd op een bevroren ondergrond, waaroverheen overdag de dooi was gekomen. 's nachts koelde dat weer een beetje af en vroor aan aan de nog liggende sneeuw: ijsglijbanen zijn dan het gevolg. En daarvan kregen wij er dus diverse te verwerken! Dit kon niet zonder gevolgen blijven en verschillende lopers gingen dus her en der in het bos onderuit. Op enig moment werden wij vooraan in de groep gealarmeerd, omdat bij ons in de buurt iemand ten val kwam. Vrijwel tegelijk gebeurde iets soortgelijks enkele tientallen meters achter ons: even later hoorden wij, dat Annie van der Meer ten val was gekomen. Omdat blijven stilstaan op een bevroren boshelling geen optie is, kon zij alleen worden geholpen door mensen direct om haar heen: gelukkig waren er enkele Nederlands sprekende mannen in de buurt. Met 4 man hebben ze Annie de helling afgedragen, tot bij de eerste verharde weg. Daar kon een auto van de organisatie bij haar komen. Helaas bleek haar verwonding toen al zodanig ernstig, dat een ambulance moest worden gewaarschuwd. Wat later hoorden wij bij een rustpost, dat Annie haar enkel op 2 plaatsen had gebroken..... Ongeloof en verontwaardiging bij het Nederlandse deelnemersveld. Hoe kunnen die Belgen zo onverantwoordelijk zijn, deze glijbanen in het parcours te handhaven :evil:

Wat verderop vroeg Ties mij, of ik een blarenprikker bij me had: hij had iets opgelopen, maar we hadden nog geen EHBO-er gezien: die bleek er namelijk ook domweg niet te zijn!
Met spullen uit de eigen voorraad werd Ties provisorisch geholpen, maar leuk werd het hierdoor niet voor hem: gaandeweg de tocht ging het plezier wel uit deze wandeling.
Dat gold ook voor Fokko, een jonge Fries die zijn eerste H-P liep: tegen het eind wilde hij alleen nog maar dat het afgelopen was. Helaas voor hem kent de staart van de tocht nog een rituele huldiging van de paar mensen, die de tocht 'dubbel' hebben gelopen. Zij hebben blijkbaar aan 110 km sneeuwploegen niet genoeg, maar worden daarvoor wél extra in het zonnetje gezet. Voor Fokkko mocht het echter wel afgelopen zijn.

Zo eindigde de tocht met gemengde gevoelens: ja, het is een prachtige, loodzware tocht. Ja, de tocht heeft traditie en aan verzorging mankeert het niet wezenlijk. Maar Nee(!) zo'n toch MAG je niet aanbieden zonder EHBO-ers in je team en NEE, je kunt mensen niet veilig 's nachts over ijspistes sturen!

https://picasaweb.google.com/1114506367 ... 03/HP2012#

=D> mijn complimenten voor de doorzetters.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.