Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 18:53

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: 17 december 2011: Brugge binnenste buiten in Kerstsfeer
BerichtGeplaatst: 18 Dec 2011, 17:20 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 Aug 2007, 11:24
Berichten: 302
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: > 40000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 13
100+ wandelingen: 30
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
K.T.A., Rijselstraat 7, te Sint-Michiels Brugge
Organisatie: Brugsche Globetrotters

Er kan van 9:00 tot 17:00 vrij gestart worden. Aankomst voor 20:00.
Er zijn 4 afstanden voorzien , namelijk 6 , 11 , 15 en 20 km.
Inschrijving kost 1,10 voor federatieleden en 1,50 voor niet-aangesloten wandelaars.

Een echt unieke gelegenheid om Brugge van een andere kant te bekijken en toch de kerstsfeer en mooie plekjes van Brugge te zien.

Alle afstanden blijven in de historische binnenstad !


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 17 december 2011: Brugge binnenste buiten in Kerstsfeer
BerichtGeplaatst: 18 Dec 2011, 17:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5676
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
beetje laat Bert tis de 18e ;)

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 17 december 2011: Brugge binnenste buiten in Kerstsfeer
BerichtGeplaatst: 18 Dec 2011, 18:34 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 Aug 2007, 11:24
Berichten: 302
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: > 40000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 13
100+ wandelingen: 30
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Via de belgische wandelsite (www.marching.be) zag ik dat er op 17 december 2011 een wandeltocht georganiseerd zou worden in Brugge.
Een week van tevoren gekeken op de website van de Nederlandse en Belgische spoorwegen of het haalbaar was om deze wandeltocht (op tijd) te bereiken.
Dit bleek gelukkig wel het geval te zijn. 's ochtends vroeg met de eerste trein (6.49 uur) en overstap in Den Haag, Rotterdam en Antwerpen kon ik om 10.55 uur op het station in Brugge zijn. Gezien het voorspelde slechte weer heb ik nog lang getwijfdeld of ik nog naar de rs80-tocht naar Gouda zou gaan. Qua reistijd scheelt dat ruim 3,5 uur per enkele reis.

Zaterdagochtend pas de knoop doorgehakt en toch ervoor gekozen om naar Brugge af te reizen. De treinreis liep volledig volgens de planning. In Antwerpen had ik een half uur overstaptijd, maar er is genoeg te doen en te zien op dit station. De treinreis is mij meegevallen, de vier uur van beginstation naar eindstation vlogen voorbij.
Net voor 11 uur kwam ik dus aan in Brugge. De start van de wandeltocht was in een schoolgebouw op minder dan 10 minuten lopen van het station.
Ik heb gekozen voor de wandeltocht van 20 km en na alvast wandelboekplaatjes gekocht te hebben, ben ik rond half twaalf vertrokken. Er waren vrij veel wandelaars in het startgebouw zonder dat er ook maar ergens lange wachtrijen ontstonden. Veel wandelaars zaten al met een groot glas Brugse Zot bockbier in de hand.

De wandeltocht was zeer geslaagd. Het eerste deel van de route leidde direct richting de binnenstad waar het druk was met kerstshoppers en dagjesmensen. Vlak voor de drukke winkelstraten leidde de route ons naar een rustige buitenwijk, waar het heerlijk rustig was. Na een uurtje wandelen was de eerste rust in een buurtkroeg. Hier een kopje thee gedronken en broodje hesp gegeten. Na deze rust liepen wij weer terug richting de binnenstad. Na een stukje langs een brede vaart kwamen wij weer terug bij de ezelspoort en kwam ik alweer uit aan de rand van het oude centrum. Vanaf hier zigzagde de route en werd de tocht steeds mooier. De mooie oude straatjes, steegjes, grachten (reien) en oude huisjes wisselden elkaar voortdurend af waardoor ik ogen te kort kwam om alles op te slaan. In een van de steegjes ligt het oudste cafe van Brugge. De naam van dit cafe is Vlissinghe (schijnt niets met Nederland te maken hebben volgens de Vlamingen). Het tweede rustpunt was in een parochiaal centrum. Na deze rust ging de route langs een aantal kerken en gezellig in kerstsfeer gehulde straatjes richting het centrale plein van Brugge. Hier was het een drukte van belang met een gezellige kerstmarkt en ijsbaan en natuurlijk alle bekende kant-, chocolade-, bier- en souvenirswinkeltjes. Eventjes van de route afgeweken en het binnenplein van het Belfort (met kerststal) en wat winkeltjes bezocht (vingerhoedje, chocolade en biertjes gekocht). Na het kopen van mijn souvenirtjes kwam ik weer op een van de hoofdstraten. Hier kwam een kerstprocessie langs waar het kerstverhaal vluchtig werd uitgebeeld. Leuke en eeuwenoude traditie in Brugge. Via leuke steegjes liep de route langs mooie plekjes als het Gruuthus en een aantal andere musea. Het derde rustpunt was in het Meersenhuis. (wederom een parochiaal centrum). Vanaf hier was er een lus door het begijnkwartier. Ook zeer fraai om te zien. Helaas begon het nu te hagelen waardoor het maken van foto's moeilijker werd. Door een aantal parkjes weer terug richting het station. Naast het station stond een grote tent waar een ijssculpturenfestival (thema Disneyland Parijs). Er stond een behoorlijke rij voor de kassa en de ingang van de tent (geschatte wachttijd was een uur). Door het station naar de andere kant van het station en via een andere route weer terug naar het startlokaal. Om circa 16.30 uur was ik weer in het startlokaal. Aangezien er maar één keer per uur een trein richting Antwerpen gaat, ben ik direct weer naar het station gegaan om de terugreis aan te vangen. Ook de terugreis liep voorspoeding om even na 21.00 uur was ik weer thuis.

Deze wandeltocht is zeker een aanrader. De tocht wordt jaarlijks in december georganiseerd door de Brugsche Globetrotters.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 17 december 2011: Brugge binnenste buiten in Kerstsfeer
BerichtGeplaatst: 18 Dec 2011, 18:38 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 Aug 2007, 11:24
Berichten: 302
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: > 40000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 13
100+ wandelingen: 30
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
..... en de foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Album-XZJIUJPX- ... ntie-België.html


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 17 december 2011: Brugge binnenste buiten in Kerstsfeer
BerichtGeplaatst: 19 Dec 2011, 19:54 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 Jul 2005, 20:15
Berichten: 554
Woonplaats: Leest (België)
Leeftijd: 50
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Merk wandelschoenen: Saucony
Brugge is altijd een bezoekje waard, één van de mooiste steden in België.
Ik heb al je foto's bekeken en je hebt vele leuke plekjes bezocht met deze tocht.
Wat me ook opviel bij je foto's, is dat je geregeld foto's gemaakt hebt van de informatieborden die de wandelclub gemaakt had. Dat is één van de punten die een verschil kunnen maken in het aantal sterren een tocht krijgt op www.marching.be

_________________
Eurobilltracker

Website Wandelclub De Slak Leest


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 17 december 2011: Brugge binnenste buiten in Kerstsfeer
BerichtGeplaatst: 19 Dec 2011, 20:40 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er

Geregistreerd: 19 Mrt 2010, 15:43
Berichten: 45
Woonplaats: Schoonhoven
Leeftijd: 71
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 55000
Aantal N4D volbracht: 15
Kennedymarsen volbracht: 10
Merk wandelschoenen: Lowa
Bert,ik ben jaloers als ik die mooie foto's van Brugge zie.Elk jaar maken we wel een wandeling tijdens de Kersttijd in België.Vorig jaar nog Gent by night. Maar een hardnekkige enkelblessure en hevige hielspoor maken het mij het wandelen onmogelijk. Bij de IML tocht in Barcelona nog met pijn en moeite de 10 km volbracht; daarna niets meer. Hopelijk heb ik nu de juiste therapeut gevonden die mij heeft beloofd de klachten binnen enkele weken te kunnen verminderen. Dan wordt de wandeling Parijs by night op 7 januari misschien toch nog leuk.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 17 december 2011: Brugge binnenste buiten in Kerstsfeer
BerichtGeplaatst: 22 Dec 2011, 21:44 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 Aug 2007, 11:24
Berichten: 302
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: > 40000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 13
100+ wandelingen: 30
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Paris by night is ook zeker de moeite waard. Beterschap en veel wandelplezier in Parijs.
Ook van die tocht heb ik nog een fotoalbum (mijnalbum) online staan.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.