Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 18 Mei 2024, 00:06

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: 4-5 okt 2008: 2 Tagemarsch Fulda (Duitsland)
BerichtGeplaatst: 08 Okt 2008, 13:19 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4723
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Klinkt erg goed Bosso. Ik hou deze in mijn achterhoofd. Stel je voor dat de Jezushummer volgend voorjaar weer door de APK komt... dan zou ik deze tocht kunnen inplannen.

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 okt 2008: 2 Tagemarsch Fulda (Duitsland)
BerichtGeplaatst: 10 Okt 2008, 18:44 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2006, 18:39
Berichten: 1530
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
mag ik dan een lift?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 okt 2008: 2 Tagemarsch Fulda (Duitsland)
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2008, 13:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4657
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
Belofte maakt schuld, en jullie zitten nu al 2 weken op mij te wachten dus hier komt ie dan.

De 2 Tagemarsch Fulda 2008.

Het begon al met gedonder aan mijn auto, de airco doet het niet meer. Nou is dit nog wel te overleven, maar de aanjager verrot het ook al. Gelukkig heeft het rotding ook arko, (alle ramen kunnen open), en met een gangetje van 140 km/h heb ik toch nog frisse lucht in het hok.

Vrijdag middag ben ik om half 2 van huis gereden, en via Antwerpen, de Boudewijnweg, en een stukje Nederlands Limboland naar Aachen gereden. Ruim voor de NL. grens viel het me al op dat de parkeerplaatsen langs de weg volstonden met vrachtwagens, en ik vermoede een hoop ellende in Duitsland. Gelukkig viel dit hard mee, De Duitsers hadden een nationale feestdag (samenvoegening van O.&W. Duitsland) en dan mogen er geen vrachtwagens over de snelwegen. Dat was dus een mazzeltje, dan kon ik lekker doorrijden.
'sAvonds tegen 9 uur was ik in Fulda, terwijl ik op Jens stond te wachten heb ik mezelf maar een biertje gegund. Prima bier van de lokale brouwerij Hochstift. Een beetje bitter zoals een pils hoort te zijn (denk aan grolsch).
AfbeeldingAfbeelding
Jens en zijn vriendin, zij was er niet bij in Fulda. (foto van Marja)


Omdat ik net te laat was voor de inschrijving, zijn Jens en ik na nog een pils naar de slaapzaal in Johannesberg gegaan, waar Loes en jeroen ook al waren. Het werd die vrijdag avond niet vroeg te bed.

Zaterdag ochtend eerst maar eens ingeschreven, met alles erop en eraan. Dat wil zeggen inclusief bustransfer, ontbijt en slaapgelegenheid. Het onbijt gebeurt in de startzaal en is goede verzorgd, broodjes, koffie, thee, melk en diverse soorten hartig en zoet beleg.
De eerste dag start de 42km. aan de andere kant van Fulda, vandaar de bustransfer. Dit is een ritje van ong. een kwartier, en dan worden we vrijgelaten. Onderweg waren er nog enkele wandelaars bijzonder geïntereseerd in de DoTo, en die hebben we dan ook van de nodige info voorzien.
Van de eerste dag heb ik helaas weinig foto's, het was nogal mistig, koud en om 10.00 begon het nog te regenen ook. Het parcours is prachtig. gelijk nadat we de bus uitgestapt waren kregen we al een lekker pukkeltje om op te warmen.
Na +/- een uur hadden we de eerste rustpost al, deze was aan het begin of einde ('t is maar hoe je het ziet) van een vervallen spoorlijn die nu als wandel/fietspad gebruikt wordt. Op alle halteplaatsen stonden de plaatsnamen nog aangegeven! Aan het einde van de spoorlijn was de 2e rustpost, en tijdens de hele wandeling kom je op +/- elke 6 km. wel langs een post, keurig verdeeld dus.
Onderweg wees Jens me op een houten ladder die onder een snelweg viaduct hing, dit had iets met de pelgrimsweg naar Santiago de Compostella te maken, maar wat het precies inhield wist ook niemand te vertellen. Gedurende het hele weekeinde kom je wel vaker pelgrimsdingen tegen zoals bijv. het Pilgerwood.

AfbeeldingAfbeelding

Duits gevoel voor humor.
AfbeeldingAfbeelding
Ik dacht eerst dit dit een geintje was, maar dit bedrijf betsaat dus echt. Zou het in de verte familie kunnen zijn van ene George W.?

AfbeeldingAfbeelding
Vergezicht op Fulda.

AfbeeldingAfbeelding
Watermolen vlak voordat we Fulda weer ingaan.

De laatste rustpost is bij een oudmariniers club. Toch appart om zover van de zee de marine tegen te komen. Voor de marine liefhebbers een paar foto's

AfbeeldingAfbeelding
Links een schroef van een mijnenveger of legger (mij niet helemaal duidelijk) die de oorlog niet overleefd heeft. Rechts een moderne torpedo van RVS. Waarom ze RVS gebruiken weet ik ook niet, die dingen zijn er toch om vernietigd te worden?

AfbeeldingAfbeelding
Mijn uit de 1e wereldoorlog.



Al met al hadden we vandaag een toch een mooie wandeldag. Onderweg kwamen we regelmatig een groep oude legermaten van Jens tegen, die mij tot knuffelhollander benoemden. Waar die jongens hun eigen rustposten hadden werden wij ook uitgenodigt, mee drinken en eten was bijna verplicht. :wink:

AfbeeldingAfbeelding
Als mijn opa's en oma's dit wisten.......ik weet 't niet :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Zicht op zondag, dan komen we hierboven langs.

"sAvonds zijn we met z'n vieren lekker in Fulda bij een pizzeria gaan eten, daar had ik even een vervelend moment. Bijna de hele pizza (Calzone) binnen werd ik weer eens misselijk. Ik ben gelijk op de grond gaan liggen, om maar niet helemaal van m'n stokje te gaan, en na een glas cola was er niks meer aan de hand. De rest van de pizza heb ik ook nog naar binnen gewerkt.

De 2e nacht in de slaapzaal. Net zoals de eerste nacht was het nogal rumoerig. Dit kwam door een snurkende kerel, die al in het voorpoortaal was gaan slapen! Hij wist het dus van zichzelf, maar snurken dat ie deed, of er een wilde beer rondsjokte!

De 2e dag begint gewoon aan de startzaal, en om half 8 waren we weer op pad. De eerste dag ging de route vooral ten oosten en zuiden van Fulda, de 2e dag gaat het naar het westen/ noordwesten van de stad. wederom schitterende parcoursen door veel natuur, en stille dorpjes. Vreemd genoeg hadden wij en de groene jongens van de Bundeswehr het gevoel dat we lekker opschoten, maar na zo'n 4 uur hadden we er nog maar 16,5 km. opzitten. Eerst wilden we geen van allen dit geloven, maar achteraf bleek het toch te kloppen.

AfbeeldingAfbeelding
16,5 km. rustpost. Rechts van de deur zit onze 'demotivator' van de dag! wij waren er echt van overtuigt dat we al veel verder waren.

Onderweg kwamen we een militair tegen die net als gisteren zijn hondje meegenomen had. Dat beest was een beetje de mascotte van zijn legeronderdeel geworden en ging regelmatig mee op lange wandelingen. Eerst vond ik het overdreven om met zo'n beeste 42km. te wandelen, maar de eigenaar vertelde dat als ze binnen waren dat beest na een uur weer helemaal opgeladen was om nog uren verder te kunnen.

AfbeeldingAfbeelding
Het energie bommetje.

AfbeeldingAfbeelding
Letterlijk en figuurlijk vakwerk.

Na de 30km. rust hadden we een klimmetje. Toen ik boven stond uit te hijgen zij ik nog tegen een engels echtpaar dat dit een lekker pittig klimmetje was stonden ze me raar aan te kijken. De man zij nog dat dit best wel mee viel, ja nou, ehhhh.. ik kom uit nederland. Zij lachen, dan moest dit voor mij hoog gebergte zijn :lol: .
AfbeeldingAfbeelding
Engelsman in de achtervolging.

Na nog een stukje langs een industrie gebied en door wat velden, kwamen we op het hoogste punt van de 2Tage. Het kerkje wat ik gefotografeerd heb als vooruitzicht op zondag. Vanaf hier is het nog maar een uurtje wandelen, maar wel eerst nog langs de mariniers van gisteren.
Om half 6 waren we dan eindelijk binnen.
AfbeeldingAfbeelding
Dit woord heeft in Duitsland een andere betekenis dan bij ons, maar als je goed moe bent kan je het evengoed omarmen.

Aan de finish uiteraard nog een Hochstift naar binnen gekanteld :wink: en wat nagebabbeld met anderen.
AfbeeldingAfbeelding
Hier werd ik op mijn schouders getikt met de vraag 'jij ben toch Bosso van W4W?' Blijkt dat Niezosnel ook meegedaan had! Daar kom je pas achter als alles er op zit. :shock:

De avond/nacht verliep wat minder florisant. Eerst moesten we gelijk uit de slaapzaal weg, ze waren al volop aan het opruimen. Beetje de pleurk erin besloot ik dan ook maar gelijk naar huis te gaan. Niet douchen of wat dan ook, rijden! Nou dat heb ik geweten. na 2 uur was ik nog geen 70km. verder. File! Bijna heel Duitsland stond in de file vanwegen het lang weekeinde dat ze allemaal op pad geweest waren. Na het SMS advies van Elly N. om een hotelletje te nemen heb ik de auto op een parkeerplaats in de hoek gezet en heb daar een paar uur liggen pitten.

Het wakkerworden zal ik voorlopig niet vergeten! Ik zat net weer rechtop, een beetje lodderig voor me uit te kijken met een beker koffie in de hand, hoor ik in de auto links van me rumoer.
Springt er ineens een vreselijk dik wijf (Michelin mannequin) uit die auto, rukt d'r broek naar beneden en begint daar de zeiken dat de spetters in het rond vliegen. Ondertussen een paar knallende scheten latend, of de wereld verging!. Dikke troel springt weer in de auto, manneke krijgt de auto niet gestardt, ik hoor die tante Sidonia boven de startmotor uit vloeken en schelden en als de motor eindelijk aanslaat vliegen ze volgas achteruit om een passeerende vrachtwagen op een haar na te missen!
Moet een fatsoenlijk opgevoede jongeman zijn lachen nu nog inhouden? Geloof me dat lukt nooit!

De rest van de rit bestond uit kilometers maken, koffie slobberen en dikke peuken Zware van Nelle's verdampen. tegen 3 uur 's nachts reed ik voor het eerst Nederland weer binnen, stukje Limboland, een heel stuk Belgïe, en om half 5 weer in NL. Kwart over 5 eindelijk thuis, en om half 6 lag ik in bad. Ik kon nog net lang genoeg wakkerblijven op de kraan op tijd dicht te draaien.

Half 11 's ochtend stond Bosso alweer op zijn werk.

Bosso. :mrgreen:

Let FF niet op de spelfouten, tijdens het typen heb ik een paar bokbiertjes op en mijn laatste Fulda souvenir. Een 40mL. flesje Alt Fuldaer Jubiläumskorn. Van de Rhön-Hessische Brennerij Fulda. Hij smaakt naar meer, volgend jaar meer inslaan dus. :wink:

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Laatst gewijzigd door Bosso op 26 Okt 2008, 16:52, in totaal 15 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 okt 2008: 2 Tagemarsch Fulda (Duitsland)
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2008, 13:48 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Apr 2006, 18:39
Berichten: 1530
Leeftijd: 49
Kilometers gelopen: 1
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Het is nu al leuk (mag dat wel?).


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 okt 2008: 2 Tagemarsch Fulda (Duitsland) Incl. verslag.
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2008, 16:46 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Mrt 2007, 13:36
Berichten: 1640
Woonplaats: Veldhoven
Leeftijd: 50-
Kilometers gelopen: -
Aantal N4D volbracht: 2
Kennedymarsen volbracht: 70
100+ wandelingen: 30
Merk wandelschoenen: ACICS
Al ben je geen volleerd journalist ik vind het toch een prachtig verslag,en ik hoop dat je souvenir je gesmaakt heeft. :mrgreen:

_________________
op naar de 100 Kennedymarsen (nog 30).

CC 384.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 okt 2008: 2 Tagemarsch Fulda (Duitsland) Incl. verslag.
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2008, 16:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4657
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
langehalen-snelthuis schreef:
Al ben je geen volleerd journalist ik vind het toch een prachtig verslag,en ik hoop dat je souvenir je gesmaakt heeft. :mrgreen:


Ik dank hiervoor 2 maal.
Dankje 1) Het compliment voor mijn verslag.
dankje 2) Dat je zo begaan bent met mijn souvenir. :lol:

Ik ben zoals je ziet, geen volleerd journalist, hooguit elektrotechnisch ouwehoer. :wink:

Bosso. :mrgreen:

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Laatst gewijzigd door Bosso op 26 Okt 2008, 16:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 okt 2008: 2 Tagemarsch Fulda (Duitsland) Incl. verslag.
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2008, 16:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Jan 2006, 17:52
Berichten: 5677
Woonplaats: niet zover van de Kuip.
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: wat lusjes
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl Matrei
Genieten Jos

_________________
Facta non verba.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 2 Tagemarsch Fulda '08 (Duitsland) Incl. het verslag.
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2008, 18:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4723
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Bosso: respect.
Schrijf vaker. Het is leuk!

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 2 Tagemarsch Fulda '08 (Duitsland) Incl. het verslag.
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2008, 18:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4193
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 9 mei: iets op Texel
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Heerlijk smeuig verteld! =D> Dit zijn dus de verhalen waardoor ik ook van die raree tochten wil lopen :roll: want dat wil je dan toch zelf ook es meemaken :lol:

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 2 Tagemarsch Fulda '08 (Duitsland) Incl. het verslag.
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2008, 20:34 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Prachtig verhaal Jos! =D> Fulda komt dus ook op m'n lijstje.

Ik vraag me alleen af sinds wanneer Tante Sidonia een vreselijk dik wijf (Michelin mannequin) is ... :lol:

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 2 Tagemarsch Fulda '08 (Duitsland) Incl. het verslag.
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2008, 22:09 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 Dec 2004, 19:08
Berichten: 1883
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 68
Aantal N4D volbracht: 28
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: geen
Mood: Gewoon
Yeaaahhh... dit is het helemaal Bosso! Zulke verhalen willen we horen =D>
Je vertelt het zo smeuiig dat ik de plaatjes erbij zie hahahahaha :mrgreen:

_________________
Het leven is veel te kort....
om je druk te maken over een paar bij elkaar passende sokken.

www.ellynoordover.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 2 Tagemarsch Fulda '08 (Duitsland) Incl. het verslag.
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2008, 23:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4657
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
Elly N schreef:
Je vertelt het zo smeuiig dat ik de plaatjes erbij zie hahahahaha :mrgreen:


Nou ehhhh, om eerlijk te zijn. Die witte haai zonder tanden van 1 meter breed wil ik echt niet meer meemaken. de rest van de nacht had ik totaal geen slaap meer.

Bosso. :mrgreen:

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 2 Tagemarsch Fulda '08 (Duitsland) Incl. het verslag.
BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008, 14:49 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4307
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
Zo mag je van mij vaker verslagen van wandeltochtjes schrijven Bosso, ik zag het gewoon voor me :D =D> =D> =D>


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 2 Tagemarsch Fulda '08 (Duitsland) Incl. het verslag.
BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008, 15:47 
Hedduh moai doan, mien jong! :lol:


Omhoog
   
 
 Titel: Re: 2 Tagemarsch Fulda '08 (Duitsland) Incl. het verslag.
BerichtGeplaatst: 20 Okt 2008, 16:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Apr 2005, 10:46
Berichten: 2914
Woonplaats: Loosduinen/Den Haag
Leeftijd: 52
Loopnummer 2024: 50-A-048
Kilometers gelopen: 70
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: 4Daagse 2018
Kennedymarsen volbracht: 1
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Mizuno
Mood: Gewoon
Mooi verhaal Jos!

_________________
http://nijmegen.dehaagseregah.nl

You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up.
Chuck Yeager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.