Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 15 Mei 2024, 07:07

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 187 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 9-10 augustus 2013: Dodentocht Bornem (België)
BerichtGeplaatst: 12 Aug 2013, 10:49 
Offline
W4W Expert
W4W Expert

Geregistreerd: 06 Feb 2013, 12:32
Berichten: 497
Woonplaats: Apeldoorn
Leeftijd: 60+
Kilometers gelopen: 10.005
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Hanwag en Meindl
Mood: Gewoon
Wat geweldige foto's. Geeft goed de gezellige sfeer weer op de rustposten.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2013: Dodentocht Bornem (België)
BerichtGeplaatst: 12 Aug 2013, 11:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11207
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Voy con Dios schreef:
Het was weer een top-DoTo! Hardstikke leuk weekend gehad, en in de verzorging kom ik volgens mij nog meer tot mijn recht dan op het parcours. Het is zogezegd "mijn ding" om biertjes aan te reiken :-)
De Voyman heeft zijn eigen DoTo-gedaan, en wel op de fiets. Met dank voor het lenen aan Jeroen-van-Loes. Het is hem ondanks die vele kilometers helaas niet gelukt om onze rustpost in de omgeving van Lippelo te vinden, maar hij heeft wel een indruk gekregen van het wandelspektakel. Wat bezielt die mensen en is dat wel allemaal even verantwoord, vraagt hij zich af. Het kamperen vond hij geweldig en dat doen we dus zeker weer. Maar dan in een rustiger omgeving.

De foto's van Asuerus (de Voyman) en van mij vind je hier: https://picasaweb.google.com/maike.van.tuijl/DoTo2013?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLm0kvTC-aKe6QE&feat=directlink

Ik wil speciaal Bosso en ook de andere Babes bedanken voor al het lachen. Zo'n weekend voelt aan als een echte vakantie!

En ook ik heb de foto's uitgebreid bekeken.
Toch voor volgend jaar maar eens proberen vrij te vragen.
Kan ik ook mee als Busso-babe :!:

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2013: Dodentocht Bornem (België)
BerichtGeplaatst: 12 Aug 2013, 11:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mei 2007, 20:00
Berichten: 2742
Woonplaats: Vianen
Leeftijd: 69
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 41
Kennedymarsen volbracht: 29
100+ wandelingen: 9
Merk wandelschoenen: Mephisto
Mood: Blij
Voy con Dios schreef:

Mooie plaatjes Maike, leuk om het zo weer even terug te zien. Had ik het zaterdag op het eind wel helemaal gehad met wandelen, ik begin nu al weer zin te krijgen in volgend jaar. Ook Els heeft het prima naar haar zin gehad als Bussobabe. Dus het hotel is al vast weer gereserveerd en bij leven en welzijn gaan we het volgend jaar vrolijk weer proberen.

_________________
Let op de gele shirts van het Groot Genneps Genootschap ter bevordering van de gecombineerde zang drank en wandelkunst. Ambula Bevi & Canta (wandel, drink en zing)

www.grootgennepsgenootschap.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2013: Dodentocht Bornem (België)
BerichtGeplaatst: 12 Aug 2013, 13:29 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Okt 2010, 16:06
Berichten: 42
Woonplaats: Hoek van Holland
Leeftijd: 55
Kilometers gelopen: 300
Aantal N4D volbracht: 3
Volgende wandeltocht: Santiago de Compostella - Rome
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/Meindle
Busso bedankt dat je er was met je harem,
Het maakte deze tocht een stuk dragelijker en gezellig om andere bekenden weer te zien.

Ondanks dat ik op zeer korte termijn besloten had om naar Bornem af te reizen verliep het allemaal redelijk.
Ik was zelfs nog voor half 9 ingeschreven ............
Op het laatste moment nog kontakt gehad met mijn Belgische Camino-vriend Emiel die bij de verzorging voor de unicef wandelaars aanwezig was en spontaan besloot om vanaf "Palm"de laatste 50 km met mij mee te lopen.

Uiteraard zijn we moe maar voldaan gefinished en was ik na 40 uur op te zijn geweest heeeeel erg blij mijn bed weer in te kunnen.
Dat is toch wel een nadeel van de langere afstanden ..........slaaptekort .

_________________
Eigenwijs is ook een soort van wijs........


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2013: Dodentocht Bornem (België)
BerichtGeplaatst: 12 Aug 2013, 14:30 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Aug 2012, 20:06
Berichten: 292
Woonplaats: Wehl
Leeftijd: 66+
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: veel
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 60
100+ wandelingen: 7
Merk wandelschoenen: Meindl,Newbalance,Gr
Mood: Vrolijk
Voy con Dios schreef:
Het was weer een top-DoTo! Hardstikke leuk weekend gehad, en in de verzorging kom ik volgens mij nog meer tot mijn recht dan op het parcours. Het is zogezegd "mijn ding" om biertjes aan te reiken :-)
De Voyman heeft zijn eigen DoTo-gedaan, en wel op de fiets. Met dank voor het lenen aan Jeroen-van-Loes. Het is hem ondanks die vele kilometers helaas niet gelukt om onze rustpost in de omgeving van Lippelo te vinden, maar hij heeft wel een indruk gekregen van het wandelspektakel. Wat bezielt die mensen en is dat wel allemaal even verantwoord, vraagt hij zich af. Het kamperen vond hij geweldig en dat doen we dus zeker weer. Maar dan in een rustiger omgeving.

De foto's van Asuerus (de Voyman) en van mij vind je hier: https://picasaweb.google.com/maike.van.tuijl/DoTo2013?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLm0kvTC-aKe6QE&feat=directlink

Ik wil speciaal Bosso en ook de andere Babes bedanken voor al het lachen. Zo'n weekend voelt aan als een echte vakantie!


Shone plaatjes Maike, maar wist gij dat u de Gazet van Antwerpen gehaald hebt met uwen kleine striptease?

http://album.gva.be/foto-album/p/4/reco ... tocht.aspx

_________________
Erger u niet, verwonder u slechts

Ambula, Bevi et Canta


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2013: Dodentocht Bornem (België)
BerichtGeplaatst: 12 Aug 2013, 17:03 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Nov 2011, 17:32
Berichten: 672
Leeftijd: 42
Afstand 2024: 4 x 40
Kilometers gelopen: genoeg
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 11
100+ wandelingen: 2
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Blij
Dirkie schreef:
Voy con Dios schreef:
Het was weer een top-DoTo! Hardstikke leuk weekend gehad, en in de verzorging kom ik volgens mij nog meer tot mijn recht dan op het parcours. Het is zogezegd "mijn ding" om biertjes aan te reiken :-)
De Voyman heeft zijn eigen DoTo-gedaan, en wel op de fiets. Met dank voor het lenen aan Jeroen-van-Loes. Het is hem ondanks die vele kilometers helaas niet gelukt om onze rustpost in de omgeving van Lippelo te vinden, maar hij heeft wel een indruk gekregen van het wandelspektakel. Wat bezielt die mensen en is dat wel allemaal even verantwoord, vraagt hij zich af. Het kamperen vond hij geweldig en dat doen we dus zeker weer. Maar dan in een rustiger omgeving.

De foto's van Asuerus (de Voyman) en van mij vind je hier: https://picasaweb.google.com/maike.van.tuijl/DoTo2013?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLm0kvTC-aKe6QE&feat=directlink

Ik wil speciaal Bosso en ook de andere Babes bedanken voor al het lachen. Zo'n weekend voelt aan als een echte vakantie!


Shone plaatjes Maike, maar wist gij dat u de Gazet van Antwerpen gehaald hebt met uwen kleine striptease?

http://album.gva.be/foto-album/p/4/reco ... tocht.aspx


Leuke foto! :D

_________________
Behoorlijk wandelverslaafd...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2013: Dodentocht Bornem (België)
BerichtGeplaatst: 12 Aug 2013, 17:13 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Nov 2011, 17:32
Berichten: 672
Leeftijd: 42
Afstand 2024: 4 x 40
Kilometers gelopen: genoeg
Aantal N4D volbracht: 5
Kennedymarsen volbracht: 11
100+ wandelingen: 2
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Brooks
Mood: Blij
Voy con Dios schreef:
Het was weer een top-DoTo! Hardstikke leuk weekend gehad, en in de verzorging kom ik volgens mij nog meer tot mijn recht dan op het parcours. Het is zogezegd "mijn ding" om biertjes aan te reiken :-)
De Voyman heeft zijn eigen DoTo-gedaan, en wel op de fiets. Met dank voor het lenen aan Jeroen-van-Loes. Het is hem ondanks die vele kilometers helaas niet gelukt om onze rustpost in de omgeving van Lippelo te vinden, maar hij heeft wel een indruk gekregen van het wandelspektakel. Wat bezielt die mensen en is dat wel allemaal even verantwoord, vraagt hij zich af. Het kamperen vond hij geweldig en dat doen we dus zeker weer. Maar dan in een rustiger omgeving.

De foto's van Asuerus (de Voyman) en van mij vind je hier: https://picasaweb.google.com/maike.van.tuijl/DoTo2013?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLm0kvTC-aKe6QE&feat=directlink

Ik wil speciaal Bosso en ook de andere Babes bedanken voor al het lachen. Zo'n weekend voelt aan als een echte vakantie!


Wat een super leuke foto's!! Ik dacht BIJNA: die ga ik ook eens lopen.... haha. In ieder geval diep respect voor alle wandelaars die de dodentocht hebben uitgelopen.

_________________
Behoorlijk wandelverslaafd...


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2013: Dodentocht Bornem (België)
BerichtGeplaatst: 12 Aug 2013, 21:11 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mrt 2011, 19:59
Berichten: 1166
Woonplaats: Oldemarkt
Leeftijd: 56
Afstand 2024: 40Km
Kilometers gelopen: 10000+
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Ook ik ben weer thuis na de dodentocht. Het was weer geweldig om dit mee te mogen maken. We hadden op de camping een daalders plekje.
Het opzetten van de luifel geschiedde op woensdagmorgen nog redelijk droog. Daarna brak de bui goed los en konden we samen met Jos, Jens, Vivian en Theo even wat bier blaffen. In de avond gezellig met een hoop walkers en aanhang bij elkaar gezeten en even voor bij het kampvuur gezien.
Op donderdag even relaxen en nog wat bier blaffen. In de avond samen met Theo de pastoor een bezoek gebracht en daarna weer een gezellige avond gehad. Helaas op vrijdagmorgen was dit toch iets te lang doorgegaan voor een aantal mensen want zij waren nog redelijk duf, er heerste een serene rust om 8.15 op de camping.
De duffe mensen hadden wat meer tijd nodig om bij te komen.
In de avond starten, samen met Theo en gezamenlijk uitgelopen. Dat was waar we voor gekomen waren: een blokje om.
Om 17.08 de finish over en daarna weer verder feesten.
Op zondagmorgen lekker rustig aangedaan en om 12uur reden we weer richting huis.
Het was een Top weekend met veel gezelligheid en veel geblaf van Theo.
Met dank aan Busso en zijn Babes en de andere walkers en wandelaars.
Voor herhaling vatbaar.

_________________
Elke tocht begint met de eerst stap, op naar de volgende camino


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2013: Dodentocht Bornem (België)
BerichtGeplaatst: 12 Aug 2013, 21:21 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mrt 2011, 19:59
Berichten: 1166
Woonplaats: Oldemarkt
Leeftijd: 56
Afstand 2024: 40Km
Kilometers gelopen: 10000+
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
En dan ben je goed en wel geinstalleerd en dan staat de cameraploeg al klaar.

http://www.rtv.be/artikels/nieuws/20130 ... n-de-regen

_________________
Elke tocht begint met de eerst stap, op naar de volgende camino


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2013: Dodentocht Bornem (België)
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2013, 09:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4723
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Dirkie schreef:
Voy con Dios schreef:
Het was weer een top-DoTo! Hardstikke leuk weekend gehad, en in de verzorging kom ik volgens mij nog meer tot mijn recht dan op het parcours. Het is zogezegd "mijn ding" om biertjes aan te reiken :-)
De Voyman heeft zijn eigen DoTo-gedaan, en wel op de fiets. Met dank voor het lenen aan Jeroen-van-Loes. Het is hem ondanks die vele kilometers helaas niet gelukt om onze rustpost in de omgeving van Lippelo te vinden, maar hij heeft wel een indruk gekregen van het wandelspektakel. Wat bezielt die mensen en is dat wel allemaal even verantwoord, vraagt hij zich af. Het kamperen vond hij geweldig en dat doen we dus zeker weer. Maar dan in een rustiger omgeving.

De foto's van Asuerus (de Voyman) en van mij vind je hier: https://picasaweb.google.com/maike.van.tuijl/DoTo2013?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLm0kvTC-aKe6QE&feat=directlink

Ik wil speciaal Bosso en ook de andere Babes bedanken voor al het lachen. Zo'n weekend voelt aan als een echte vakantie!


Shone plaatjes Maike, maar wist gij dat u de Gazet van Antwerpen gehaald hebt met uwen kleine striptease?

http://album.gva.be/foto-album/p/4/reco ... tocht.aspx


Ik wist het niet,maar kreeg via PB dit plaatje ook al door.
Vind het nog NET kunnen... (en eigenlijk best een leuke foto).
Heb 'm aan mijn collega's laten zien, en die keken er toch wel van op. Het hele fenomeen 100 kilometer wandelen zorgde voor ogen als schoteltjes :-)

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2013: Dodentocht Bornem (België)
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2013, 12:31 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Nov 2005, 17:33
Berichten: 592
Woonplaats: Kennemerland
Leeftijd: .
Kilometers gelopen: 829/3209
Aantal N4D volbracht:
Volgende wandeltocht: NN
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Langzamerhand kom ik weer in het land der levenden.

De Dodentocht 2013 volbracht.

Ik mag het vest aan.

Een geweldige happening heb ik het gevonden. Met vrienden camperen en bierdrinken bij de scouting. Kampvuur. Liedjes zingen. Kabouterfriet. Spanning opbouwen. Startkaart ophalen. DoToshop leegshoppen. 1 regenbui. Heerlijk wandelweer. Heel veel Walkers (fijn is dat, zoveel bekenden op het parcours. Topverzorging van Bosso en Babes. (Zo fijn, zitten en dan wordt tas en snaai aangereikt).
En natuurlijk, Carola hardstikke bedankt voor jet meestappen!

Bernard stond 2x op het parcours om een foto te maken. Ben heeft een stukje met mij meegewandeld.

Nu nog even nagenieten van alle foto's.

_________________
Bij de keerpunten kun je gewoon doorwandelen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2013: Dodentocht Bornem (België)
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2013, 14:09 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Jun 2006, 14:41
Berichten: 198
Woonplaats: Vijfhuizen
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 15000+
Aantal N4D volbracht: 26
Volgende wandeltocht: Nijmegen
Kennedymarsen volbracht: 60+
100+ wandelingen: 21
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Vrolijk
Hiep hiep ! Nr. 14 in de tas! En "Chrissie" is inderdaad Chris geworden met z'n derde.
Na het waterballet van woensdagmiddag hebben we in kennelijke toestand de tent gebouwd en Ben probeerde hem vanuit de auto weer om te zagen.... (nee... de filmpjes en foto's zijn niet geschikt voor het wereldwijde web :mrgreen: )
Het was druk in de vouwwagen met 6 slapers/snurkers.
Werd de volgende dag met een zere keel wakker, menigeen heeft me verzekerd dat het niet van het snurken kwam.... Ik vraag me nog steeds af waarvan dan wel?
Donderdag werd een hele lange dag die duurde tot vrijdagmorgen 06.00 uur. Míjn jongen blijkt uit het juiste hout gesneden. Gewoon blijven zitten tot de bar gaat sluiten.
Vandaar dat vrijdag voor ons pas om 13.00 uur begon. Gelukkig was iedereen al flink in paniek en begonnen met tapen, smeren, rugzak vullen etc. etc.
Het Action Team heeft zich tot 20.45 uur beziggehouden met dat waar ze goed in zijn.
Snel de gitaar omgegespt om achteraan aan te sluiten bij de start voor wat stappers entertainment. Gelukkig ging om 22.00 uur het geschuifel over in gestap.
Na de gesloten horecapost in Weert kwam het alweer gauw goed. Chris zit niet zo op rijsttaartjes eten, discuswerpen ging 'm beter af.
Hergroupage bij de Duvel (gelukkig! van al dat water worden we niet blij) , bakkie pompoensoep ?
Gelukkig had iedereen daar door dat er vuilnisbakken stonden.... Daar kunnen andere mensen het dan weer ingooien. Wat maken sommige mensen er toch een bende van....
Daarna gaat het rap, althans .... het lijkt rap te gaan. Palm, Buggenhout en de Capelderij schieten aan onze voeten voorbij.
Toch worden we bij iedere post door opper bezembaas Guido weggeveegd. Ben sluit aan bij Lippelo en kan het tempo goed volgen.
Daarna begint de zegetocht richting Bornem. De tomaatjes met zout, beetje fruit, zelfs cola... het gaat er allemaal in.
We komen mensen tegen die we inmiddels al een keer of 15 hebben ingehaald. Goed om ze te zien. Ze zijn nog steeds in de race.
In St Amands een Schultenbrau uitgereikt gekregen door Maike..... goed bezig! Bedankt Bosso en Busso Babes!
Vanaf Branst neemt het aantal schrijnende gevallen schrikbarend toe. Bij het plaatselijke frietkot scoren we nog een Jupe en honderd meter verder worden we door een Doto medewerker de kroeg in gedirigeerd. Rot hoor. Vandaar dat we pas om 21.30 uur aan de laatste 500 meter beginnen.
Het enthousiasme langs de kant is als vanouds, vandaar dat we de walkers al van verre horen.
Finishfoto door Sunny en gauw die Tripel scoren.
Als we de Boomstraat afzakken naar de camping komt de Doto karavaan luid toeterend en "proficiat" schreeuwend voorbij. Ik hou 't niet droog. Wat een organisatie, wat een feest, een warm woord voor iedereen (ook zonder ondertiteling)
Op de camping fleece aan, de piepen geritst en wat eten en drinken scoren bij de scouts. 01.00 uur gedouched en wel tussen de klamme lappen voor een coma van een uur of 8.
Iedereen die aan mijn plezier heeft bijgedragen, bedankt ! Het was weer een mooie happening. Tot volgend jaar !

_________________
Jan van Vulpen
Boomzager
0653-370 307
www.bw60.nl
www.youtube.com

www.facebook.nl/janvanvulpen.77
www.twitter.com/boomzager


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2013: Dodentocht Bornem (België)
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2013, 18:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4723
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
hein schreef:
En dan ben je goed en wel geinstalleerd en dan staat de cameraploeg al klaar.

http://www.rtv.be/artikels/nieuws/20130 ... n-de-regen


Jannechien (mevrouw Hein) geïnterviewd! Ze is een pro hoor. Echt gaaf filmpje dit.

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2013: Dodentocht Bornem (België)
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2013, 20:23 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 Nov 2005, 17:33
Berichten: 592
Woonplaats: Kennemerland
Leeftijd: .
Kilometers gelopen: 829/3209
Aantal N4D volbracht:
Volgende wandeltocht: NN
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Lees net even terug wat ik eerder gepost had en zie dat er niets over het wandelen zelf staat.
100 kilometer is ver, heel ver.
De eerste 15 km is een ronde om Bornem. Dan loop je met een hele sliert achterelkaar gezellig babbelend rondom Bornem. In het centrum van Bornem veel uitzwaai-publiek. In de straten staan/zitten ook veel mensen de stoet te bekijken. Dat loopt lekker.
Terug in het centrum is het nog steeds druk. Zo, dat waren de eerste 15 kilometer.
In het centrum kopen we een patatje, wat we lopendeweg opeten. Geeft afleiding om iets te doen te hebben. Bij de officiële rust krijgen we een vlaaitje, of zoiets, het is heerlijk maar het voegt niet met de pasgegeten frietjes. Stilletjes wandel ik door.
Op mijn telefoon kijk ik of de Dotoapp werkt en of we gescand zijn. Ja hoor, we zijn gescand en dat is zichtbaar voor het thuisfront. We zijn te volgen. Mijn telefoon stop ik weg. Als ik hem later nog eens pak duurt het heel lang voor ik contact heb met internet. De provider is al een paar dagen zeer slecht bereikbaar. Omdat ik weet dat de scan en het volgen werkt stop ik mijn telefoon echt weg, daar heb ik niks aan met zo slecht bereik.
Bij de Busso-Babes op zo'n 30 kilometer vinden ze dat ik bleek zie. Lekker even zitten, omdat ik mijn rugzak wat zwaar vind onderweg laat ik mijn vest achter en neem mijn windjackje mee. Echt koud is het niet.
Lekker beetje uitgerust gaan we weer op pad. 's Nachts wandelen vind ik leuk. Ook nu. Er zijn een paar donkere paadjes, daar gebruik ik het lampje van De Dijk. 1x stap ik in een diepe kuil. Ik schrik ervan, gelukkig schiet het niet in mijn rug, denk ik meteen.
Langzamerhand wordt het weer licht. Bij de officiële rusten lopen we over de scan, nemen we wat aangeboden wordt, fruit of koek, vullen we het waterflesje en zitten we een minuut of 5 tot 10.
Dan zien we de knipperende lichten van Busso. Hier pauzeren we even langer, er is pannekoek en cola. Lekker. De bril gaat af, de lenzen in, het is weer dag.
Van hier neem ik toch mijn vest weer mee. Het is soms best fris. Als ik 'm niet aan heb, knoop ik 'm om mijn middel, dat scheelt gewicht in de rugtas. De rugtas achterlaten durf ik niet. Ik kan niet overzien of er dingen inzitten die ik onderweg zou missen. Dus laat ik 'm zitten.
Als we weer op pad gaan lopen we langs het 50 km bord: op de helft! Natuurlijk gaan we bij het bord op de foto. Snel hierna zijn we bij den Palm geraakt.
Zelf rusten wij hier niet meer, we hebben al gegeten en gedronken. Natuurlijk staan we even stil om de mensen op de bankjes achter het UITVALLERS-vaandel te bekijken. Het zijn er veel. Wij lopen lekker door. We krijgen aanspraak aan een wandelaar die vorige keer bij de Palm uitviel. En nu naar de volgende post wil. Ze is wat duizelig, maar heeft wel zojuist gegeten, zegt ze. We kletsen nog wat en lopen dan door. Op naar de volgende rust. Daar prop ik een banaan en meteen er achteraan een reep chocolade bij mezelf naar binnen. Ik heb het gevoel dat ik dat nodig heb. Als wij weer opstarten zie ik de mevrouw van zojuist zitten met een banaan in haar handen op haar schoot. Ik gebaar naar haar dat ze die moet opeten en laat mijn bananenschil en chocoladewikkel zien voor ik het in de prullenbak gooi. Ik hoop dat ook zij na het eten verder gegaan is met wandelen.
Ik denk dat we na deze rust Bernard tegenkwamen. Grappig is dat, totaal onverwacht komt een bekende met fototoestel aangewandeld. We poseren even, groeten en gaan weer verder.
De bus van Bosso en Babes komt eerder dan verwacht. Hier lekker een soepje gekregen. Vivian had lekker warm eten gemaakt, maar ik had aan een soepje voldoende. Ik heb nog energie om een ander shirtje en andere sokken aan te trekken. Oeps, ik zie een blaartje op mijn hak. Dat is lang geleden. Sok er maar gauw weer overheen en de schoenen weer aan. Larissa steekt nog gauw 2 chocoladereepjes in mijn hand. Voor onderweg.
De officiële rust is vanaf hier nog heeeeeeel ver. Carola loopt op dit stuk ook sneller dan ik. Er is verderop een Cache-Event waar zij zich wil melden. Ik pak mijn iPodje en loop op Nick en Simon en Kinderen voor Kinderen (zachtjes meezingend) gestaag door. Ik passeer best nog veel wandelaars. Loop nog vrij rechtop en let erop dat ik mijn voeten goed afwikkel. Het gaat nog best goed.
Bij het 75km bord maken we weer een foto. Ook van een meisje dat alleen loopt en een foto maakt van alleen het bord. Op de vraag of ik van haar een foto moet maken, knikt ze gretig ja.
De ondergrond van het parcours is heel gevarieerd. Asfalt, bospad, landweggetjes, beton, kinderkopjes, 't gaat allemaal onder onze schoenen door. Ook het uitzicht wisselt. Maïs, graan, water, bos, akkers zien we voorbij komen. Of eigenlijk gaan wij er voorbij.
Tevoren dacht ik na 60 km terug te tellen. Maar onderweg tegen jezelf zeggen dat je nog 40 moet, klinkt niet motiverend. Pas na 80 km (Kennedymarsafstand) kon ik pas tegen mezelf zeggen: bij de volgende rust is het nog 15 kilometer. 3 x 5. Dat moet te doen zijn.
Als we bij de rust op 80? aankomen zitten er her en der verspreid over het grasveld bekende wandelaars. We strijken neer bij Jan en Eelco. Oei, dat gaat niet meer soepel, zo op het gras. Hoe kom ik weer overeind? Tja, als de mannen weer weggaan moet ik toch opstaan, ik zit op Jan zijn poncho. De mannen uit Vijfhuizen hebben een stoel. Ik pik er snel eentje in. Ook zij zijn inmiddels wat stiller geworden. 't Is best vermoeiend een stukje wandelen.
Bij de volgende rust hebben we niet al te veel speling meer in de tijd. Mijn tempo krijg ik niet meer omhoog, daar valt geen tijdwinst meer te behalen. Carola merkt dat ik daar een beetje nerveus van word en stuurt mij weer op weg. Zelf heeft ze nog even de schoenen uit om haar voeten extra rust te geven.
Hier haal ik mijn "klaphandjes" uit de tas. Beetje extra herrie maken als er publiek aan de kant zit zorgt voor een beetje vrolijkheid. En inderdaad. Publiek klapt en zwaait enthousiast terug als ik ze al klappend toeroep "publiek, bedankt voor uw support". Blij word ik daarvan. Dat loopt een stuk lichter.
Ergens hier staat Bernard weer langs de kant met zijn fototoestel. Ook loopt Ben ineens naast mij. Dat geeft weer even afleiding. Gezellig.
Bij de speeltuinrust zitten we op 90 km. Hier zit weer het hele verzorgingsteam. En er is chips. Maaike en Marc melden me dat de volgende scan over 5 km is. Daar moet je uiterlijk 20.10 uur zijn. Dat gaat je lukken. En dan lukt de rest ook!
Nu volgt een stuk dijk. Een deel hiervan hebben we vannacht ook al gehad (denk ik) maar nu kunnen we om ons heen kijken. Het lijkt wel of de wandelaars hier ook weer wat vrolijker worden. Er wordt wat meer gepraat onder elkaar lijkt het wel. Bij de discjockey halverwege hoor ik de stem van Aartje over het parcours. Ze mag een plaatje aanvragen: You'll never walk alone. Als de muziek uit de boxen schalt, hebben we oogcontact. Ik steek mijn duim op. En we lopen al meeblèrend verder.
Dan wordt de laatste scan mooi op tijd gehaald. Heb zelfs even tijd om te zitten. Eigenlijk zijn alle bekenden hier nog. We rusten samen even uit, ondertussen krijgen we allemaal weer praatjes. We weten dat het goedkomt.
Op de laatste 5 km staat op iedere kilometer een bord. 5 - 4 - 3 - (hier ongeveer loop je langs de camping) - 2 - 1 (hier stond Kenneth 'hup' te roepen, dus heb ik heb bord niet gezien) - spandoek over de weg met 'nog 500 meter' - rechts het verzorgingsteam klappend en gefeliciteerd roepend aan de kant (sorry dat ik niet even stopte) - in de laatste bocht mijn lawaaimakende kampeermaatjes, met fototoestel in de aanslag - en dan de grote tent met de laatste scan.
BINNEN!!!

Het is 21.12 uur. Mooi gedaan, al zeg ik het zelf!
Ik krijg de felicitaties en een diploma van de mevrouw bij de scan, bij de volgende mevrouw mijn medaille met de 1 en vervolgens een tasje met koek en Bornemse Tripple.
Op het terras drinken we nog bier, lekkerrrrrrrr.
Sunny zorgt ervoor dat mijn wandelboekje wordt gestempeld, ik mag blijven zitten.
De wandelschoenen gaan uit en de tevaatjes aan.
Als we teruglopen naar de camping hoeft ik zelf niets meer te sjouwen. Het terras bij de scouting ziet er nog wel aanlokkelijk uit maar ik ga door naar de tent. Liggen. Zelfs de telefoon checken lukt niet meer. Ik slaap al.
Een bijna onbereikbaar doel bereikt! Heel moe, maar zoooooo trots op mezelf!

_________________
Bij de keerpunten kun je gewoon doorwandelen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 9-10 augustus 2013: Dodentocht Bornem (België)
BerichtGeplaatst: 13 Aug 2013, 20:53 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6097
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Anneke, gefeliciteerd. Heb genoten van je verhaal! =D>


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 187 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.