Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 15 Mei 2024, 00:01

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: 28-30 april 2013: Julianatocht Vernerovice (Tsjechie)
BerichtGeplaatst: 04 Dec 2012, 21:51 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2461
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Voor de 9e en ALLERLAATSTE keer wordt in 2013 de Julianatocht georganiseerd op 28, 29 en 30 april.

Deze driedaagse wandeltocht is in het Centraal Europees wandelgebied op de grens van Tsjechië en Polen in de driehoek Adrspach – Broumov – Sokolowsko, 995 km vanaf Amsterdam. De tocht gaat door heuvelachtig terrein, over bospad, veldweg, asfalt en is bedoeld voor goed getrainde wandelaars, heeft n.l. een aantal zware elementen, zoals hoogteverschillen, verschil van ondergrond en afstand.

Per dag kan er 30-40-30 km worden gelopen of 15-20-15 km. Vertrekpunt alle 3 dagen is in Vernerovice. Mensen dienen met eigen vervoer of met de bus van de diverse slaapplaatsen naar de parkeerplaats op ons eigen terrein of bij het restaurant te komen. Starttijd is iedere dag tussen 7.00 en 7.30 uur. .

Op de 3e dag (Koninginnedag) komt u in de Andreasbaude, waar prinses Juliana en haar moeder koningin Wilhelmina van 14 – 28 februari 1936 wintersportvakantie hadden en de 3 daagse wordt afgesloten met het slotfeest in Vernerovice

Inschrijfgeld voor de lopers 35 euro voor verzorging onderweg, EHBO, stempel- verzorgingsposten, afstempelkaart, gedetailleerde wandelkaart, oorkonde, herinneringsmedaille en het wandelboekje wordt door ons op verzoek afgestempeld.

Dag 1 Adrspach route 15 of 30 km
Vanaf Vernerovice stevige dagtocht door schilderachtig terrein – door het beschermd natuurgebied/rotsstenenpark Adrspach – Teplice en het riviertje de Metuje naar Novy Dvur en terug naar Vernerovice voor de nazit.

Dag 2 Broumov route 20 of 40 km
Vanaf Vernerovice via het veld naar Brezova, Jetrichov naar Broumov. Vanaf het plein en blauwe route naar het Rozendal en de gele route klimmend naar het wintersportgebied Janovicky. Vanaf hier over aantrekkelijke veld en boswegen langs Hermankovice en uitzicht op de hoogste berg Ruprechtice Spicak van 880m. Via Ruprechtice en Mezimesti terug naar Vernerovice.

Dag 3 Andreasbaude - Sokolowsko Polen route 15 of 30 km,
Start vanaf Vernerovice via de hoogste berg van de regio, de Ruprechtice Spicak (880 m.) naar de Andreasbaude in Polen. Hierna lopen we naar Sokolowsko, hier is soep. Door de vallei en via een pittige heuvelbeklimming, hoogste punt is 851 m, in een lus naar Mieroszow. Daarna naar de Tsjechisch Poolse grens via het dorp Nowe Siodlo en het veldpad tot de grensovergang Starostin. Dan de laatste klim via het bospad en een mooie vallei naar Vernerovice. Hier gaan we verder met Koninginnedag en het slotfeest vieren.

Meer informatie: http://www.aktief.cz


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28-30 april 2013: Julianatocht (Tsjechie)
BerichtGeplaatst: 04 Dec 2012, 21:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2461
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Ik weet dat er nog mensen zijn die belangstelling hebben voor deze tocht. Daarom er maar even opgezet. Hij wordt helaas voor de laatste keer georganiseerd. Bert en Mien willen zelf wat meer gaan wandelen.
Ik ben er 2x geweest, en het is echt een geweldige tocht. 150 Nederlanders aan de wandel, op koninginnedag allemaal in het oranje. Het park met de rotsen op de eerste dag is echt het hoogtepunt, maar de zware berg op de 3e dag en het stukje door Polen is ook bijzonder.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik in 2013 ga.

Voor wie niet wil rijden met de auto, er gaat ook een bus vanuit Nederland. En via Bert en Mien (organisatoren) is het heel makkelijk om een slaapplaats te regelen. En de prijzen zijn redelijk laag, zowel verblijf als het eten enz aldaar.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28-30 april 2013: Julianatocht Vernerovice (Tsjechie)
BerichtGeplaatst: 27 Dec 2012, 09:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4191
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 9 mei: iets op Texel
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt: ik ga naar Tsjechië. Heb me gelijk ingeschreven voor de 6-daagse trip met de bus (per slot is de opstapplaats zo ongeveer om de hoek).
Kreeg gelijk antwoord terug of ik mensen (al dan niet uit Hoorn) kende die ook meegingen, zodat ik met die bekenden op één kamer gelegd kan worden.

Zijn er nog walkers die deze trip ook gaan doen?

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28-30 april 2013: Julianatocht Vernerovice (Tsjechie)
BerichtGeplaatst: 27 Dec 2012, 13:41 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2461
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Tigelu schreef:
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt: ik ga naar Tsjechië. Heb me gelijk ingeschreven voor de 6-daagse trip met de bus (per slot is de opstapplaats zo ongeveer om de hoek).
Kreeg gelijk antwoord terug of ik mensen (al dan niet uit Hoorn) kende die ook meegingen, zodat ik met die bekenden op één kamer gelegd kan worden.

Zijn er nog walkers die deze trip ook gaan doen?


Leuk Tina, je gaat er geen spijt van krijgen :D
Ik ben nog steeds aan de twijfel, ik ga in april ook al een week naar Terschelling.
Maar als ik ga zal er al een huis of iets geregeld zijn waar ik slapen kan. ;)


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.