Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 07:30

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 21-22 september Haaksbergen
BerichtGeplaatst: 23 Sep 2018, 12:06 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
fhd schreef:
Trouwens, heeft er iemand door dat Truus gister bijna(?) 43km heeft gelopen? Dat klinkt voor sommige van dit forum als niet veel, maar iedereen die het verhaal van Truus kent weet dat dit een enorme overwinning is!! Ik ben zo onwijs trots op haar! Vind het jammer dat ik pas hoorde dat ze gefinisht was toen ik in de bus terug zat, anders had ik haar zeker opgewacht en samen een vreugdedans gedaan. Hoe knap is dit?!

Ik merkte het omdat ze haar bedrag van het sponsorgeld had aangepast.
Inmiddels is ze al door meerderen gefeliciteerd met dit uitzonderlijke resultaat.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 21-22 september Haaksbergen
BerichtGeplaatst: 23 Sep 2018, 18:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5059
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Allemaal gefeliciteerd met deze prestatie, jullie zijn allemaal toppers. Een extra compliment voor Truus :vague:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21-22 september Haaksbergen
BerichtGeplaatst: 25 Sep 2018, 15:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Uitlopers gefeliciteerd!
Een staande =D> voor Truus!!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21-22 september Haaksbergen
BerichtGeplaatst: 25 Sep 2018, 21:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
footloose schreef:
fhd schreef:
Trouwens, heeft er iemand door dat Truus gister bijna(?) 43km heeft gelopen? Dat klinkt voor sommige van dit forum als niet veel, maar iedereen die het verhaal van Truus kent weet dat dit een enorme overwinning is!! Ik ben zo onwijs trots op haar! Vind het jammer dat ik pas hoorde dat ze gefinisht was toen ik in de bus terug zat, anders had ik haar zeker opgewacht en samen een vreugdedans gedaan. Hoe knap is dit?!

:*


Wauw Truus, je bent een kanjer :vague:


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 21-22 september Haaksbergen
BerichtGeplaatst: 28 Sep 2018, 14:36 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 15 Aug 2006, 17:47
Berichten: 864
Woonplaats: Zoetermeer
Toch nog forummers geweest in Haaksbergen...en niemand gezien. :-8

Zelf pas vrij laat besloten om toch mee te doen dit jaar. Ik had hem namelijk al eens eerder gelopen, 2x zelfs als je de 1e keer toen ik uitviel, meerekent. ;* De 2e keer was dus wel succesvol, maar toen besloot ik dat ik Haaksbergen wel van mijn lijstje kon afvoeren.

Maar dit jaar was het bij mij zo treurig gesteld met Kennedymarsen (ik had er 3 op het programma gezet en alle keren heb ik er vanaf gezien /:-) ) en pas in september kreeg ik het gevoel dat ik nog wel een Kennedymars aan zou kunnen. En die van Haaksbergen was toen de enige die nog in mijn programma paste. Dus tja. :marche:

Maar wel gehaald :yo: \o/ al was mijn totale tijd ruim een half uur langer dan die van de vorige keer. En was ik de laatste wandelaarster die het licht uitdeed (nou bijna, want ze waren de tent aan het afbreken.) Maar ik kreeg wel een bosje bloemen voor de moeite... :mrgreen: :-%


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21-22 september Haaksbergen
BerichtGeplaatst: 29 Sep 2018, 14:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Ik was in cognito, Marjanneke. :D Nee, geintje.

Hier mijn verslag. Erg lang geworden, sorry..


KM Haaksbergen, eens maar nooit meer!

Deze kennedymars wordt voor de 32e keer georganiseerd, maar als iemand mij verteld had dat het pas de 2e keer was, had ik het ook geloofd! Man,man,man, ik heb geloof ik nog nooit zo’n zooitje ongeregeld ontmoet!

Na een reis van bijna 4u (van deur tot deur) stapte ik uit de bus en wilde de pijlen of bordjes volgen naar de startlokatie. Helaas was er niet gepijld en doet dit dorpje niet aan bordjes die de richting naar het centrum aangeven. Gevraagd aan de plaatselijke hangjeugd en zij wisten me de juiste richting op te sturen. Aangekomen zag ik een paar kleine tenten, maar nergens iets wat op een startlokatie leek. Geen bordjes, niets! Helaas regende het behoorlijk en ik had weinig zin om me natter te laten regenen dan noodzakelijk was. Nagevraagd aan wat mannen die ergens (?) mee bezig waren en toen bleek ik het gebouw in te moeten waar zij voorstonden. Ik opende de deur en zag een enorme mensenmassa, maar geen idee waar ik me moest melden. Ook geen idee waar ik mijn tas kon laten, dus sleepte ik het grote ding met me mee door de mensenmassa, opzoek naar een rustig plekje. Na wat rondvragen, bleek ik terug naar de ingang te moeten, waar de mensenmassa stond. Daar zou ergens een rij moeten staan om je te melden. Evenlater kwam ik erachter dat er meerdere rijen en meerde aanmeldplekken waren en natuurlijk stond ik in de verkeerde rij… Eindelijk was ik aan de beurt. Ik liet mijn inschrijving zien die ik vervolgens weer terug kreeg, had ik dus niet hoeven uit te printen… Toen kreeg ik een polsbandje ala Nijmeegse 4daagse en ik heb nu nog steeds geen idee waarom ik dat onding om mijn pols moest. Werkelijk niemand van de organisatie heeft er naar gekeken. Zou het misschien zijn geweest om te kunnen pronken bij de medewandelaars die een kortere afstand liepen? Zo van:” Kijk mij eens 80km lopen”? Daar houd ik niet zo van eerlijk gezegd.. Ook kreeg ik een routebeschrijving. Toen ik vroeg waar mijn tas moest werd ik even vreemd aangekeken. Die vraag had meneer niet verwacht. Ik moest naar een tent, maar hij wist niet welke. Me toen weer door de mensenmassa naar buiten gewurmt richting tenten en gelukkig werd ik daar opgevangen door iemand die het wel wist. Alleen beetje jammer dat de tent niet waterdicht was en dat er niemand de tassen in de gaten hield. Iedereen kon de tent in en uit, geen veilig idee.

Buiten regende het steeds harder en een drumband speelde “Highway to Hell van AC/DC. Dat zou wat worden vandaag…Toen ik de tas had gedropt wurmde ik me weer naar binnen. Het was me nog steeds volstrekt onduidelijk waarom die mensenmassa zo massaal voor de deur bleef staan, en daardoor de in/uitgang blokkeerden. Later bleek er gewoon geen andere plek te zijn: De paar zitplaatsen die er waren in een vergaderkamer(?) waren bezet en de overige ruimte werd ingenomen door kraampjes met diverse wandelspul. Buiten regende het nog steeds dus meer keus was er niet. Later hoorde ik dat dit de eerste keer was dat de startlokatie hier was, dat er een tent niet gekomen was en dat men er eigenlijk vanuit ging dat de wandelaars wel in de plaatselijke cafes gingen zitten. Alleen werd dit door niemand gecommuniceerd en bij de kennedymarsen waar ik tot nu toe ben geweest is het echt niet gebruikelijk om in de kroeg te gaan zitten ipv de startlokatie zelf. (Uitzonderingen als de grote zoals Someren en Waalwijk daar gelaten.) Gebeurde dit de overige 31 kennedymarsen in Haaksbergen wel dan?! Ik had het nu al gehad met deze kennedymars en dan moest ik nog starten! Ik hoopte dat de rest wel heel erg goed zou zijn, om mijn kritische gedachten nog naar iets positiefs om te buigen. Ik had van velen gehoord over hoe geweldig Haaksbergen was en hoe goed verzorgd, dus ik was benieuwd. Al heb ik ook verslagen gelezen dat je voor je eigen eten moest zorgen, dus daarop was ik in ieder geval voorbereid!

Iets voor tienen ging iedereen dan toch naar buiten waar het inmiddels bijna droog was. Er werd wat gezegd door twee mannen maar dat was niet te verstaan. Toen de kerkklok 10 sloeg stond ik muurvast in een enorme stoet wandelaars. Geen idee waarom, maar gelopen werd er niet. Later kwam ik erachter dat je hier al een stempel moest halen, dat stond nergens aangegeven en ben ik niet gewend van andere kennedymarsen. De stempelkaart zat in mijn heuptas die ik onder mijn poncho en hesje had, dus het duurde even voor ik em weer tevoorschijn had getoverd. Bljikbaar hadden meer mensen er last van want het duurde behoorlijk lang eer er gewandeld kon worden. Eenmaal opweg gingen we eerst een rondje door het dorp. Dat was wel erg leuk want het halve dorp stond buiten de mensen aan te moediggen, spandoeken hingen aan bomen en er was muziek, waaronder de drumband die net nog bij de startlokatie stond. Na deze gezelligheid gingen we het donker in. Het regende af en toe en net wanneer ik mijn poncho uit wilde trekken begon het weer. Het was absoluut niet koud en ik was dan ook natter van het zweet dan van de regen. De eerste rustpost was op zo’n 8km en daar kregen we een bekertje limonade. Vervolgens ging de route verder en merkte ik dat ik al flink moe begon te worden. Ik had cafeine nodig! Gelukkig was de volgende rustpost niet ver, al was de teleurstelling groot dat hier alleen slappe lauwe thee werd geschonken. Daar had ik weinig aan.. De krentenbol die erbij geleverd werd, was wel welkom. Al slaapwandelend werd rustpost 3 bereikt, een bowlingbaan en eindelijk had ik dan mijn koffie. Ik grapte nog wie er zin had om een balletje te gooien maar niemand reageerde erop. Beetje jammer, haha. Bij het naar buiten gaan kregen we een banaan en een muslireep. Dat vond ik raar, want ik eet liever wanneer ik rust en niet onderweg. Later bedacht ik me dat deze rust in een horecagelegenheid was, en dat de organisatie daar misschien geen eten mocht aanbieden. Dat leek me logisch.

Vervolgens gingen we door bossen en volgens mij best een mooi gebied, alleen zag je daar niets van omdat het nacht was. Een erg donker gebied in ieder geval. Hoewel, nu bleef de regen eindelijk een tijd weg en daardoor kwam er een bijna volle maan tevoorschijn. Ook was de lucht nu heel helder en omdat we in een donker gebied liepen, was er een prachtige sterrenhemel te zien! Ik zag Orion in volle glorie, dat heb ik in Nederland nog nooit met het blote oog kunnen zien. Altijd ontbreken er wel een paar sterren. Nu niet. Ook herkende ik een paar andere sterrenbeelden, echt gaaf! Al genietend kwam ik bij post 4, daar was soep te verkrijgen. Van anderen heb ik gehoord dat er ook brood was, maar dit heb ik niet gezien. Misschien al op? Ik moet zeggen dat er gelukkig wel veel rustposten waren en op een fijne afstand van elkaar. Ook veel binnenrusten en het was goed bepijld. Er waren breeklichtjes aan de pijlen gehangen zodat je wist wanneer er een pijl was, want in het donker zag je ze anders echt niet! Zonder breeklichtjes was het onmogelijk om deze route te lopen. Ik hoorde dat ze dit pas sinds een paar jaar deden, dan ben ik benieuwd hoe mensen de jaren daarvoor gelopen hebben.. Een keer ging het wel fout bij mij. Ik had niemand voor me in het zicht dus had de routebeschrijving erbij gepakt. Die was in het Twents geloof ik en meer van een puzzeltocht. Zo moest ik rechts de straat “ meteen” in. Ik kwam er best laat achter dat er bedoeld werd dat ik meteen rechts moest, en niet dat de straat zo heette… Maar een keer daarop werd er wel een straatnaam bedoeld. Erg verwarrend! Normaal zet je het woord meteen of direct voor de rechts of links, niet daarna. (bijv. rechtsaf en meteen daarna rechts. NIET: rechtsaf meteen. En daarna rechtsaf Molenstraat. Dan ga ik nl denken dat meteen een straatnaam is. Noem me blond, ik kan wel om mezelf lachen!) Na de meteen moest ik gaan zoeken naar textielspoelen. Ik dacht dus dat dit ook een straatnaam was, maar nee, het was een kunstwerk. Ik ben nog nooit in deze omgeving geweest, dus hoe de hell moet ik weten dat er een kunstwerk met textielspoelen te vinden is. En hoe ziet dat er dan uit?! Ik liep ook blijkbaar aan de verkeerde kant van de weg (Vond ik veel veiliger)waardoor ik de pijl miste. Maar ik moest naar de grote kerk, want daar was de start/finishlokatie dus ben rechtstreeks naar de kerk gelopen. Toen had ik de eerste lus van 40km erop zitten. Ik voelde me goed, al was ik wel toe aan een lange rust en wilde ik me graag omkleden en opfrissen voor het tweede deel. Ik haalde mijn tas op en wilde mijn kaartje stempelen. Ik moest in een kleine rij aansluiten met mensen die zich wilde inschrijven voor de dagtocht, dat was niet echt handig gedaan zo. Ik kreeg een consumptiebon en wilde naar binnen lopen van de startlokatie maar die was opslot. Op de vraag waar ik de bon kon inleveren en waar ik kon rusten werd ik heel gek aangekeken. Ik zag wel wat mensen zitten op instabiele bankjes dicht opelkaar gepropt, maar ik dacht dat dit mensen waren die alleen het daggedeelte liepen en hun starters bak koffie nu aan het drinken waren. Helaas voor mij bleek dit juist het rustgedeelte te zijn voor de kennedymars lopers, en mijn consumptie (fris) kon ik ook in de tent krijgen. Op de vraag waar ik mijn flesje water kon laten bijvullen werd in eerste instantie niet geantwoord. Toen zei iemand dat het wel bij de toiletten kon. Dus ik vroeg waar de toiletten waren. Ja sorry, nogmaals, ik ben hier nog nooit geweest, ik ken Haaksbergen niet en er hangen nergens bordjes oid waardoor ik geen idee heb waar ik heenmoet! Blijkbaar waren er mobiele toiletten achter de kerk geplaatst… Ik hoopte maar dat het drinkwater zou zijn, dat weet je nooit met mobiele toiletten.. Mijn lange rust kon ik vergeten, evenals het omkleden. Daar was gewoonweg geen ruimte voor. Ik probeerde wel mijn sokken te verwisselen en met veel moeite lukte dat, met vele excusen voor degen achter me die ik steeds aanstoote. Vermoeid ging ik verder op pad, en smste Truus hoelaat zij zou starten op de 40km. Ik had nu de hele tijd alleen gelopen, en had wel zin in wat aanspraak. Zij bleek echter ruim drie kwartier eerder al gestart te zijn, dus ik moest aan een inhaalslag beginnen. Niet veel later bereikte ik de rustpost waar zij al weg was en hier zag ik een bord staan met koffie en schrobbeler! Aangezien ik nog steeds vermoeid was, en mijn voeten behoorlijk pijn begonnen te doen, leek dit me een uitstekend medicijn. Ik zag op de klok dat het net 8u in de ochtend was, en de kastelein had het nog nooit meegemaakt dat iemand het al zo vroeg wilde drinken, dat ik hem voor een symbolisch bedrag meekreeg. Het was inmiddels best mooi weer geworden dus ging ik op het terras zitten. Ook pakte ik nog een appel van de organisatie mee. Na dit medicijn leek het of ik vleugels had en ik had een heerlijk tempo te pakken. Truus smste me op dat moment dat zij een extra lus moest doen, en ik smste terug dat ik dan op de volgende rust op haar zou wachten. Evenlater zag ik mensen vanuit de lus weer mijn route opkomen en ik smste Truus waar ze ergens op de route was. Niet wetende dat de vrouw die voor mij liep Truus was… Ik had haar haar langer geschat, wat donkerder ook en dacht dat ze een blauwe jas aanhad. We smsten wat over en weer en toen ik vroeg wat ze aanhad had viel bij mij het kwartje pas: Ik liep al een tijdje achter haar! Zij had het al eerder door, maar vond het wel een grappig spelletje denk ik. Haha. Met zn 2en liepen we naar de volgende post in Duitsland voor weer een kopje soep. Ook hier zou brood en zelfs kruidenboter zijn geweest, maar ook hier leek het op. Ik heb iig niets gezien. Hier verliet ik Truus omdat zij net iets langzamer liep dan mij en zij wilde langer rusten. Bij de volgende rust kregen we alleen iets te drinken en daar bleek Truus me op de hielen te zitten. Ik liep blijkbaar toch niet zo snel meer, of zij was sneller gaan lopen. Nu hoefde ik nog maar 17km en ik voelde me enorm moe worden. Gauw weer een bak koffie erin maar helaas mocht dit niet meer baten en hier hadden ze vast geen Schrobbeler. Ik kon geen tempo meer vinden en ging in een slaKkengang vooruit. Ik bedacht me dat zolang ik nog vooruit ging ipv achteruit en ik nog tijd Zat had, het vast wel goed ging komen. Van mijn hart had ik totaal geen last, op de vermoeidheid na en stijve spieren voelde ik me eigenlijk juist goed! De route ging nu over een heeeeeel lang fietspad wat me erg chagerijnig maakte: Het was nogal druk met fietsers en iedere keer moest ik aan de kant springen/stappen en weer opnieuw opstarten. Dat koste me iedere keer vreselijke moeite en energie waardoor ik nog langzamer ging. Waarom er voor fietspaden gekozen werd ipv wandelpaden (Die hier ook genoeg te vinden zijn) is me een raadsel. Het was best een mooi gebied, maar dat intereseerde me niet meer. De volgende rustpost bleek allerlei lekkers te hebben en daar heb ik een flinke poos gezeten. Ik baalde dat er niemand meer in de buurt liep en ik dus aangewezen was op mezelf ipv dat ik met iemand kon kletsen, maar gelukkig kreeg ik op dat moment wat lieve smsjes. De laatste 6km was ik echt niet meer vooruit te branden, maar toch heb ik nog iemand ingehaald! Er liep een oudere man met stok voor me en met moeite kon ik hem inhalen. Hoera, ik was niet de langzaamste op de weg! Ik zag er de humor wel van in, al verdween de lach snel van mijn gezicht toen de regen ineens weer met bakken uit de hemel kwam. Mijn ponho hoefde ik niet meer aan te trekken, nat was ik al. Ik wilde nog even schuilen onder een viaduct maar nogmaals, nat was ik al en ik was er helemaal klaar mee. Bij terugkomst zag ik nergens waar de finish was, maar het bleek dat iedereen de tent in was gevlucht en daar was dan ook een “ binnenprater” die me een oorkonde overhandigde . Hij had nog wat vragen voor me en vroeg of dit de natste kennedymars was die ik ooit gelopen had. Daar kon ik snel op antwoorden: Welnee, ik heb veel nattere meegemaakt! En dan bedoel ik niet eens de legendarische dijk van een kennedymars over de afsluitdijk, maar mijn allereerste in Waalwijk. Toen heb ik zeker 40km in de stromende regen gelopen. Misschien wel langer. Mijn 1e keer Haaksbergen is me niet zo bevallen. Zoals je kan lezen vond ik het behoorlijk chaotisch en ongeregeld. Dat ligt echt niet alleen maar aan het ontbreken van een tent die er wel had moeten zijn. Communicatie is de key, en daar ontbrak het veelal aan. Ook is deze mars in mijn ogen gemaakt voor mensen die uit de buurt komen, of op zijn minst hier wel eens geweest zijn, aan sommige stukjes van de routebeschrijving te zien. Het was soms meer puzzelen dan pijlen volgen en das niet nodig. Wel een pluspunt dat de meeste rustposten binnen waren. Ook het aantal rustposten is positief. Ik wist van te voren al dat ik voornamelijk zelf voor mijn eten moest zorgen en daarom was ik blij met mijn zware heuptas al loopt dat natuurlijk niet lekker. Helaas kon je maar 1x bij je grote tas, dus moest ik wel met een zware heuptas lopen. Ik had bijna niets meer over aan het eind. Eindconclussie: Er zijn veel kennedymarsen in september. Je kan er elke week wel minstens een lopen. Haaksbergen is tot nu toe mijn minst favoriete kennedymars in september en zal hem daardoor ook niet meer lopen. Zelfs niet al was de reistijd slechts een paar minuten geweest!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21-22 september Haaksbergen
BerichtGeplaatst: 29 Sep 2018, 16:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Leuk verslag Angelique en TOP gedaan.
Wel grappig dat je met Truus aan het sms-sen was en zij vlak voor je liep.
En dan die straatnamen, ik moest meteen lachen. ;-)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21-22 september Haaksbergen
BerichtGeplaatst: 29 Sep 2018, 16:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Marko schreef:
Leuk verslag Angelique en TOP gedaan.
Wel grappig dat je met Truus aan het sms-sen was en zij vlak voor je liep.
En dan die straatnamen, ik moest meteen lachen. ;-)



:rofl:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21-22 september Haaksbergen
BerichtGeplaatst: 29 Sep 2018, 18:46 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Wat een horror Angelique! Als ik het verslag van twee jaar terug lees van Carola, zie ik dat er niet veel is veranderd (lees: verbeterd). Bijvoorbeeld dat er bij de laatste rust, 4 kilometer voor het einde, nog dozen vol krentenbollen en belegde broodjes staan.
Ik sprak daar iemand van de organisatie en die zei:
- we hebben te weinig vrijwilligers
- er doen steeds minder mensen mee (nu 600) waardoor er te weinig geld is te besteden
Ze dacht dat het wel eens afgelopen kon zijn met deze KM.
Een volgende keer loop ik liever de halve dagmarathon want die rechte saaie stukken in Duitsland vond ik geen meerwaarde hebben. Terwijl daar in de omgeving prachtige natuur is maar uit het verslag van Carola maak ik op dat de organisatie geen vergunning krijgt om daar doorheen te mogen.
Ik vond het gezellig om Angelique tegen te komen en op die lange stukken heb ik haar heel lang voor me uit zien lopen, maar ze werd langzamerhand een stipje aan de horizon vanwege het tempoverschil.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21-22 september Haaksbergen
BerichtGeplaatst: 29 Sep 2018, 19:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Veel kennedymarsen zouden een spreekwoordelijke moord doen voor 600 deelnemers, das bestveel! Ii vermoed dat daar ook de marathonlopers bij zitten.Te weinig geld is onzin, zo goedkoop was deze tocht niet. Zezouden hun uitgaves misschien eens kritisch onder de loep kunnen nemen, want ik vermoed dat het daar eerder aan schort. Tot slot: Niet gek dat er steeds minder mensen aan meedoen. Als meer mensen het zo negatief ervaren, dan is de keuze snel gemaakt. Er zijn nl heel veel kennedymarsen in september die het allemaal een stuk beter voor elkaar hebben.

De vrijwilligster die ik sprak beloofde beterschap. Na het lezen van oude verslagen begrijp ik dat er al jaren beterschap wordt beloofd maar er weinig verandert. Prima, maar dan niet zeuren als het deelnemers aantal daalt, want dat hebben ze in mijn ogen echt aan zichzelf te danken!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21-22 september Haaksbergen
BerichtGeplaatst: 30 Sep 2018, 22:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6065
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Niks sorry Angelique, dat het zo'n lang verhaal geworden is.
Dank voor je moeite om het zo uitgebreid te schrijven, heb het met genoegen gelezen! Weer een prestatie hoor en fijn dat je lijf meewerkte!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21-22 september Haaksbergen
BerichtGeplaatst: 01 Okt 2018, 10:38 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Jul 2016, 09:37
Berichten: 206
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 76
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 14500
Aantal N4D volbracht: 24
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Hoi Angelique (en Truus),
Erg knap dat je deze KM hebt uitgelopen als ik lees wat er allemaal anders ging dan wat je verwachtte. Velen zouden het bijltje er onderweg, zeker bij terugkomst in Haaksbergen na 40 km, al bij neergegooid hebben.
Zonder de prestatie van Angelique te kort te doen is het uitermate knap wat Truus heeft gepresteerd. KLASSE.

_________________
Met vriendelijke groet,
Ronald


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 21-22 september Haaksbergen
BerichtGeplaatst: 01 Okt 2018, 17:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2092
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Wat een horrorverhaal! Ik heb daar nooit de KM gelopen maar wel 4 keer de nachtmarathon en 1 keer de dagmarathon en ik herken veel van de zaken die Angelique noemt. Ik weet wel dat de eerste paar keer (2006 en 2007) er gestart werd vanuit een sporthal en later vanuit tenten op het marktplein bij de kerk. Waarom ik er nooit de KM gedaan heb, weet ik niet meer. Ik weet nog wel dat de verzorging daar karig is te noemen.

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21-22 september Haaksbergen
BerichtGeplaatst: 04 Okt 2018, 10:16 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING

Geregistreerd: 15 Aug 2006, 17:47
Berichten: 864
Woonplaats: Zoetermeer
fhd schreef:
Veel kennedymarsen zouden een spreekwoordelijke moord doen voor 600 deelnemers, das bestveel! Ii vermoed dat daar ook de marathonlopers bij zitten.


Van de organisatie hoorde ik dat er zo'n 600 deelnemers waren en daarvan zaten er zo'n 200 op de Kennedymars. Inderdaad een spectaculaire daling als je bedenkt dat in 2016, toen ik ook meedeed, er nog 1000 deelnemers waren. Maar ik schreef het in 1e instantie toe aan de weersverwachtingen.

En Angelique, jij was (bepaald) niet de langzaamste op de route, dat was ik... :mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 21-22 september Haaksbergen
BerichtGeplaatst: 04 Okt 2018, 10:43 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Haha, ik was bij lange na niet de langzaamste, maar voor mijn gevoel kwam ik gewoon niet vooruit! Ben gewend dat ik iets korter doe over een km, maar die tijd lijkt voorbij. Is nirt erg, zolang ik nog kan lopen!


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.