Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:15

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 142 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 26 aug 2018: Jubileum Kennedymars Amersfoort-Amsterdam (
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018, 08:17 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
postmuts schreef:
Leuke foto's Voy alleen Herwin staat wel heeeeel ongemakelijk te pl..... :lol:

Als onderschrift had ik ook bedacht: "te weinig Dixies bij de LAT Jubileumtocht".
Maar hij giet gewoon een jerrycan leeg.... :-)

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 aug 2018: Jubileum Kennedymars Amersfoort-Amsterdam (
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018, 08:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Leuke foto's Voy. Het was leuk jou, Carla en alle andere forummers weer te zien. Het was gezellig lopen met Aike en Marieke en ook stukjes met Rina.

Ik vond het leuk weer eens een KM te lopen. En deze helemaal, wat een schitterende route en wat een top-verzorging. Gemiddeld was er elke 7 km een rustpost waar volop te eten en te drinken was en allemaal lieve vrijwilligers voor wie niets te veel was.
Het ontbijt in Bilthoven was helemaal fenomenaal, daar moeten andere marsen een voorbeeld aan nemen. Het parcours was veel verhard maar er zaten ook stukken bos en heide tussen. Veel fietspaden en vooral de stukken langs het water waren echt mooi.

Ik heb best lekker gelopen, ondanks de normale pijntjes. Ik heb als cadeau een blaar meegenomen naar huis, naast mijn medaille en diploma :roll: Gelukkig onderweg geen last van gehad. Wel van rusteloze benen, zere voeten, stijve spieren en op het eind een zere lies.

Ik vond die 80 km al ver, helemaal met het stuk dat we verkeerd liepen. Iemand had een pijl gemist en de hele kudde ging er achteraan. De voorste mensen liepen 3 km te ver, wij 2, dus dat was al met al 4 km omlopen voor ons. Het was al 80,6 dus we hebben bijna 85 gelopen.
We hadden slechts 18 uur de tijd, dus ik baalde wel van die 4 km, dat is toch gauw driekwartier. Maar ja niks aan te doen, beter opletten volgende keer.
En gelukkig was de organisatie ook niet zo moeilijk en gaven ze ons een half uur extra de tijd, en later bleek zelfs een uur. Om kwart voor 7 waren wij binnen. Dus eigenlijk hadden we die 80 in precies 18 uur gered :-)))

Ik heb grote bewondering voor de mensen die 180 liepen vanaf Nijmegen. In Amersfoort hadden ze er 100 opzitten en kregen ze applaus. Ze zagen er nog zo fris uit... Onvoorstelbaar, na 100 km ben ik echt wel halfdood..
En toen moesten ze nòg 80. Er was ook een rolstoeler bij, die had het na 100 km wel gehad, was ook zijn verste afstand ever. Onderweg een paar keer samen mee gelopen en gekletst en diep respect dat hij de tocht alsnog heeft uitgerold. Van zn handschoenen was niks meer over.

En nu zit ik compleet verstijfd weer op kantoor, de eerste dag na de vakantie. Mijn collega gaat de hele dag koffie en water voor me halen, ik acht mezelf alleen nog in staat om af en toe naar het toilet te strompelen :lol:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 aug 2018: Jubileum Kennedymars Amersfoort-Amsterdam (
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018, 09:22 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1884
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Tigelu schreef:
fhd schreef:
Ben heeft vast een reservelijst. misschien kan je beter je afmelden bij de organisatie en daar dan iemand blij mee maken? Wel balen dat je af moet zeggen vanwege je knie.

Ik hoorde in Bilthoven dat de organisatie van 5H er niets mee(r mee) doet en dat ik zelf maar een ander moet vinden. Was haar via internet binnen korte tijd gelukt. Maar ik wil het eerst op het forum proberen.

Als je het startbewijs nog hebt, wil ik hem wel van je overnemen Tina. Ik stuur je een PB

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 aug 2018: Jubileum Kennedymars Amersfoort-Amsterdam (
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018, 10:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Geweldige foto's Voy! Het was een feest om Carla en jou telkens te zien. En wat was ik blij met jouw tegengeluid toen er zo op me werd ingepraat. Soms is ook dat fijn om te horen ;)

Daar zit ik dan, na een goede nachtrust, tot weinig meer in staat. Deze km was zwaar, ik heb veel gegeven om tot het einde te komen, en toch gingen de eerste 45 km me best redelijk af. Daarna was het écht doorlopen op karakter wat ik met momenten juist miste. Ik heb gevochten met mezelf!

Een km in 18 uur was een grote uitdaging voor mij, ik ben nou eenmaal niet de snelste wandelaar. Toch heb ik me aangemeld, soms moet je jezelf uitdagen. Ik had me erop ingesteld dat ik het grootste deel van de tocht, in ieder geval na de helft, alleen zou lopen. Ik wilde anderen niet vertragen. Maar vanaf het begin zat het tempo er goed in, ik liep boven mijn kunnen maar het voelde niet onprettig aan. Wel merkte ik meteen dat dit me heel veel energie kostte. De start was om 00.00 uur en zo rond 03.00 uur begon de vermoeidheid toe te slaan en kreeg ik mijn benen met moeite in een rechte looppas, een beetje zwalken dus. Maar een échte slaapdip heb ik niet gehad, heel fijn!
Na de eerste 10km (en na 4km omlopen) werd ik ingehaald door Peter en Marijke en ben ik een stuk met haar opgelopen. Ze waren verbaasd dat ik voor hun liep in de tocht en dachten dat ik dus niet had omgelopen, maar dat was fout gedacht :D
Het tempo van Marijke ligt een stuk hoger en ik begon mijn kuit te voelen. Na een tijdje afscheid genomen zodat ik weer wat kon terugzakken in tempo en dat voelde beter.
Om de 7-8 km was er een wagenrust en na iedere 20-22km een binnenrust. Perfect verzorgd, alle lof voor de vrijwilligers en voor het afwisselende aanbod per rust.
Gelukkig ook bij iedere rust zitmogelijkheid, heel fijn. Ik had genoeg aan korte rusten, herstelde snel en kon meteen weer in tempo verder. Ondanks mijn kuit liep ik dus best makkelijk en ik was heel blij. Ik maakte me niet eens zorgen over die 3 kwartier omlopen en zag dat binnen 18 uur finishen nog steeds mogelijk was.
Wel moest ik, om de pijn in mijn kuit te onderdrukken, aan de pijnstillers. Ik heb gisteren een overdosis aan Ibuprofen en Tramadol gehad, meer dan je op 2 dagen mag hebben :tmi:

Het stuk van 45km naar 51km (volgens de oorspronkelijk route) was maar 6km, maar er kwam geen eind aan. Ondanks de werkelijk schitterende route die voor ons was uitgezet. Maar nog geen gedachte om te stoppen. Dat kwam wel in de volgende 7km, de pijn werd onhoudbaar en ik ging langzamer lopen. Bij de rust op 58km aangekomen hadden we nog 4,5 uur voor 23km als ik meteen door zou lopen, maar dat was geen optie. Ik maakte de rekensom en zag mezelf niet op tijd finishen. De pijn in acht genomen leek het me beter om te stoppen. Maar daar wilden de aanwezige wandelaars niets van weten. Dit was het moment dat Voy in de bres sprong ;)
Ik besloot te starten en aan te zien hoe het ging. Ik maakte tempo, liep zelfs op Carola, Marieke en Rina voor. Maar dat hield ik maar kort vol. Er kwam een bankje, ik ging zitten en raakte de anderen kwijt. Even flink gejankt en toen gezegd dat ik dit gewoon wel kon. Dan maar niet in 18 uur, maar ik zou de finish halen. Nog 20km.
Ik vertrok weer maar werd niet veel later ingehaald door de laatste wandelaars met daarachter de bezemfiets. 4km lang bleef hij dicht op me rijden. Hoe lief bedoeld ook, ik voelde me opgejaagd en werd er kriegel van. Het kostte me enorm veel moeite om de laatste huisregel in acht te nemen (reageer niet geïrriteerd naar anderen al je moeheid) en dus heb ik niks gezegd. Wel naar Carola geappt dat ik echt ging stoppen bij de volgende rust want dit ging ik niet nog 15km zo doen. Carola heeft op me gewacht en zonder veel te zeggen van haar of mijn kant, wist ik dat ik door moest, opgeven was geen optie. Wat is het heerlijk dat je dan je frustratie even met iemand kan delen. Zij heeft ervoor gezorgd dat de bezemfiets wat meer afstand nam van ons. De volgende 7,5km in haar gezelschap gingen een stuk beter. En dan weet je bij de laatste rust:nog 7,5km.... die geven we niet meer weg.
Na 18 uur en 45 minuten wandelen bereikten we de finish, met Marieke en Rina en nog een vrouwtje. En onder luid applaus. Wat een helden, al die vrijwilligers die ook alles hebben gegeven om ons over de finish te helpen.
Zonder het omlopen was de km in 18 uur gelukt en dat maakt dat ik heel trots ben. Er zit een klein zwart randje aan dat gevoel, want ik kan soms zo piepen en zeuren en mezelf zielig vinden terwijl ik Carola en Marieke dan gewoon zonder dat gepiep en gezeur zie doorstappen. In hun woordenboek komt het woord stoppen volgens mij niet eens voor :oops:

Na de finish werd ik niet goed, ik werd heel duizelig en ben even op de bank gaan liggen omdat ik het anders fout zag gaan. Een korte rust deed goed. Toen Carla aanbood Marieke en mij naar het station te brengen heb ik dat dankbaar aanvaard. Nog even wachten op de trein en samen met Marieke in de stiltecoupé gestapt die alles behalve stil was. Ik zat achteruit in de bomvolle trein en dat ging niet goed. Ik werd heel misselijk en duizelig, dacht dat ik mijn maag zou omkeren en weg zou raken. Ik ben gaan liggen, in het gangpad, mijn hoofd moest liggen. En iedereen liet me, mensen kijken nauwelijks vreemd op. Een halfuur gelegen tot ik moest overstappen.
Geregeld dat ik op het eindstation werd opgehaald door familie, want ik zag het niet zitten om met de bus te gaan zoals ik me nu voelde.
Wat is het fijn om zulke behulpzame mensen om je heen te hebben.

Thuis, na een warme douche, mijn bed ingekropen en daar vanochtend met veel moeite weer uitgekomen. Ik kan nauwelijks staan op mijn been, heb een flinke rode plek op mijn kuit waardoor ik een ontsteking of een scheurtje vermoed. En 2 blaren die niet misstaan in het topic 'Maak je blaar openbaar'.
Ik ben zo stijf dat ik nog niet de moed heb om me verder dan tot de bank te verplaatsen. Ik heb vandaag de sauna gereserveerd maar ik kijk vanmiddag even of dat handig is. Ik weet niet of ik wel fatsoenlijk in en uit de baden kom :rofl:

Je zult het niet geloven, maar ondanks alles heb ik genoten van deze jubileumtocht en had ik het niet willen missen. Een prachtige route, een topverzorging en een prima sfeer onderweg. Nogmaals dank aan alle vrijwilligers :clap:
En Marieke en Carola bedankt voor de gezelligheid onderweg, was fijn om met jullie te lopen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 aug 2018: Jubileum Kennedymars Amersfoort-Amsterdam (
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018, 11:42 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6064
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Dank je wel voor je uitgebreide verslag! (En Carola ook bedankt voor haar verslag(je) ;) )
Een goed herstel gewenst voor jullie.
Aike, soms lees ik nu bij jou hetzelfde gevoel als na DE DIJK: niet te evenaren (route, sfeer, verzorging, :y: vrijwilligers, :y: :clap: gezelschap, overwinning op jezelf :vague: )
DIE DIJK , 21/22 september alweer 6 jaar geleden.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 aug 2018: Jubileum Kennedymars Amersfoort-Amsterdam (
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018, 11:45 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Sammie6306 schreef:
[...] met daarachter de bezemfiets. 4km lang bleef hij dicht op me rijden. Hoe lief bedoeld ook, ik voelde me opgejaagd en werd er kriegel van. Het kostte me enorm veel moeite om de laatste huisregel in acht te nemen (reageer niet geïrriteerd naar anderen al je moeheid) en dus heb ik niks gezegd.


Tip voor volgende keer: vraag gewoon even of een pijlophaler wat meer afstand houdt, omdat je je opgejaagd voelt. Vaak hebben mensen dat helemaal niet door, en pas je je als drager van de rode lantaarn toch ook onbewust aan door een iets hoger tempo te gaan wandelen. Er is een reden dat ik je van te voren even vroeg of je je opgejaagd zou voelen als ik een stukje mee zou lopen bij het ophalen van de markering.
Vaak beseffen de pijlophalers dit niet, en durven de achterste wandelaars er eigenlijk niets van te zeggen, en dat levert alleen maar ontevreden wandelaars op. Ik weet dit zelf ook voornamelijk omdat ik het wel eens in verslagen van langzame wandelaars lees.

(Overigens was ik niet deze bewuste bezemfietser, ik was daarvoor ingepland op een ander deel van het traject)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 aug 2018: Jubileum Kennedymars Amersfoort-Amsterdam (
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018, 11:49 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
postmuts schreef:
Leuke foto's Voy alleen Herwin zit wel heeeeel ongemakelijk te pl..... :lol:

ploeteren op de fiets? Tja, als Voy een foto van je wil maken die niet bewogen is, zodat je heel langzaam op een hellinkje naar beneden moet terwijl je remblokjes eigenlijk vervangen moeten worden, dan krijg je rare beelden.

(Waar is die schijnheilige engel-smiley als je die nodig hebt)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 aug 2018: Jubileum Kennedymars Amersfoort-Amsterdam (
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018, 11:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2464
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
herwin schreef:
Sammie6306 schreef:
[...] met daarachter de bezemfiets. 4km lang bleef hij dicht op me rijden. Hoe lief bedoeld ook, ik voelde me opgejaagd en werd er kriegel van. Het kostte me enorm veel moeite om de laatste huisregel in acht te nemen (reageer niet geïrriteerd naar anderen al je moeheid) en dus heb ik niks gezegd.


Tip voor volgende keer: vraag gewoon even of een pijlophaler wat meer afstand houdt, omdat je je opgejaagd voelt.


Dat heb ik gedaan en later ging het ook prima, dan fietste hij een stuk vooruit om op een kruising te wachten bijv.
En ook hebben wij stukken voor Rina en Marieke kunnen lopen waardoor we geen 'last' meer hadden de laatste 15 km van de fietser.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 aug 2018: Jubileum Kennedymars Amersfoort-Amsterdam (
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018, 11:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
herwin schreef:
postmuts schreef:
Leuke foto's Voy alleen Herwin zit wel heeeeel ongemakelijk te pl..... :lol:

ploeteren op de fiets? Tja, als Voy een foto van je wil maken die niet bewogen is, zodat je heel langzaam op een hellinkje naar beneden moet terwijl je remblokjes eigenlijk vervangen moeten worden, dan krijg je rare beelden.

(Waar is die schijnheilige engel-smiley als je die nodig hebt)


:lol:

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 aug 2018: Jubileum Kennedymars Amersfoort-Amsterdam (
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018, 12:15 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Mrt 2017, 09:47
Berichten: 1132
Woonplaats: Goch Pfalzdorf in Duitsland
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 40
Aantal N4D volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Grisport
Mood: Vrolijk
Mooi om te lezen Aike. En ondanks dat het niet makkelijk ging heb je het toch maar mooi gehaald. Goed gedaan!

_________________
Gewoon doorlopen, meer is het niet..


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 26 aug 2018: Jubileum Kennedymars Amersfoort-Amsterdam (
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018, 12:39 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
herwin schreef:
Sammie6306 schreef:
[...] met daarachter de bezemfiets. 4km lang bleef hij dicht op me rijden. Hoe lief bedoeld ook, ik voelde me opgejaagd en werd er kriegel van. Het kostte me enorm veel moeite om de laatste huisregel in acht te nemen (reageer niet geïrriteerd naar anderen al je moeheid) en dus heb ik niks gezegd.


Tip voor volgende keer: vraag gewoon even of een pijlophaler wat meer afstand houdt, omdat je je opgejaagd voelt. Vaak hebben mensen dat helemaal niet door, en pas je je als drager van de rode lantaarn toch ook onbewust aan door een iets hoger tempo te gaan wandelen. Er is een reden dat ik je van te voren even vroeg of je je opgejaagd zou voelen als ik een stukje mee zou lopen bij het ophalen van de markering.
Vaak beseffen de pijlophalers dit niet, en durven de achterste wandelaars er eigenlijk niets van te zeggen, en dat levert alleen maar ontevreden wandelaars op. Ik weet dit zelf ook voornamelijk omdat ik het wel eens in verslagen van langzame wandelaars lees.

(Overigens was ik niet deze bewuste bezemfietser, ik was daarvoor ingepland op een ander deel van het traject)


Ik vond het fijn dat je van tevoren vroeg of je dan een stukje mee kon wandelen. Dat had ik niet erg gevonden. Deze man bleef op een heel snel kiezelpad vlak achter me fietsen. Was ook niet handig voor de vele tegemoetkomende wandelaars en fietsers. Ik had er iets van kunnen zeggen, maar ik denk echt dat het op dat moment niet zo netjes uit mijn mond was gekomen. Dat had hij niet verdiend. Dan los ik zoiets maar op door eieren voor mijn geld te kiezen. Gelukkig uiteindelijk toch de handdoek niet in de ring gegooid, vooral door Carola die me 'in bescherming nam' (zo voelde het, met me mee wandelde, er wat van zei, me afleidde en water voor me regelde bij een boot.

Oh ja, 1 blaar vergeten te vermelden: bij de laatste binnenrust was het broodje kroket gloeiend heet. Nu dus een flinke blaar aan de binnenkant van mijn mond :-8

En na een ochtend rustig aan doen, ga ik nu toch even naar de sauna. Ben benieuwd of het auto rijden lukt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 aug 2018: Jubileum Kennedymars Amersfoort-Amsterdam (
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018, 13:53 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1253
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Het zal op 29 juli geweest zijn dat de route van de Jubileümtocht echt vorm begon te krijgen: voor die tijd was alles theoretisch, maar op deze dag heb ik de route van de eerste 100 km op de fiets gevolgd om de beschrijving te controleren en mogelijke knelpunten in de route te identificeren. Wat me vooral opviel was de diversiteit van de route, het wandelen langs grote autowegen is zoveel mogelijk vermeden, en een fietspad over de Veluwe dat volgens de routebeschrijving maar één afslag had in bijna 10 km bleek in de praktijk zo te slingeren dat je helemaal niet door had dat je de hele tijd hetzelfde pad aan het volgen was. De tocht door het centrum van Amersfoort was een mooie afsluiting van de groepsetappe, maar ook een stukje met een zeer ingewikkeld routebeschrijving door alle afslagen en kleine paadjes die je neemt.

Een week voor de tocht fiets ik ook de route van de Kennedymars: mijn taak is om het stuk tussen de tweede en derde binnenrust te markeren, maar ik besluit het hele Kennedymars te fietsen om in ieder geval de route een keer gezien te hebben. Dat meteen de reeds aangebrachte markering op de andere stukken hierbij gecontroleerd kan worden is natuurlijk ook mooi meegenomen. De zondag fiets ik de route van de eerste 100 km nog eens om daar ook wat pijlen te plaatsen: we wandelen dat deel in groepsverband, maar ik ben bang dat de groep uit elkaar zal vallen en een routebeschrijving is niet zo makkelijk te volgen als je geen idee hebt waar je moet beginnen. Deze bepijling is zeer minimaal en staat niet binnen de bebouwde kom, hierdoor ben ik zo snel in Amersfoort dat ik eigenlijk nog wel tijd heb om naar huis te fietsen ipv daar op de trein te stappen. De GPS heeft een totaal van 315 km fietskilometers geregistreerd dat weekend, na zo'n 200 van die kilometers heb ik geconcludeerd dat ik die dag beter een wielrenbroek aan had kunnen doen, en dat ik een dag later op kantoor maar eens het recent leeggekomen stabureau ga claimen.
Een dag later krijgen we een mailtje van één van de deelnemers: hij wil meedoen met een rolstoel, had daar al eerder over gemaild, maar niemand heeft die eerdere mail gezien of ontvangen. De vraag was of er stukken in zitten waar hij een alternatieve route moet nemen. Tja, als ik dat van te voren had geweten had ik daar in het weekend even op gelet.

Op vrijdag pak ik de trein naar Amersfoort, vanaf daar fiets ik de route naar Nijmegen nog eens andersom om te zien of er nog opeens problemen op de route zijn. Tevens maak ik op sommige stukken een alternatieve route voor de mensen met wielen, want ook de fietsbegeleiders kunnen soms slecht door onverharde stukken die afgesloten worden met hele smalle poortjes. Het plan is om een O aan de pijl te maken, niet als variant op de L van onze reguliere pijlen, maar omdat het eigenlijk een wiel is. Al bij de eerste pijl gaat dat een beetje mis, de O komt door de pijl ipv. er aan. Het zal wel muscle memory zijn van het uitpijlen van de Kennedymars Ridderkerk/Dordrecht. Gelukkig heeft geen enkele van de RWV-deelnemers geklaagd over copyright.
In het hotel aangekomen wissel ik nog even snel wat met kleding (dit keer had ik wel een wielerbroek aan) en krijt ik nog even de route vanaf het station. Ook weer in omgekeerde richting, en dit keer leverde dat geen L in spiegelbeeld op.

Na een korte nachtrust waarin ik me af vraag hoeveel ik nu echt geslapen heb word ik een kwartier voor de wekker voor de zoveelste keer wakker. Weer gaan slapen lijkt me zinloos, dus ik begin maar heel zachtjes met aankleden om te voorkomen dat mijn twee kamergenoten wakker worden. Beneden staat ons ontbijt al klaar, en word ik direct bij de aanmeldtafel gezet. Met ontbijt gelukkig. Helaas kom ik niet meer weg van die tafel, en is de groep vertrokken voordat ik klaar ben met mijn spullen inpakken. Niet heel handig als voorfietser, dus besluiten we maar met een kortere route een stukje over te slaan en de groep op te wachten. De voorlopers kennen de route niet, en met een routebeschrijving ingepakt in glinsterend plastic met regendruppels aan de buitenkant is het in het donker ook niet te lezen, en komen met iets vertraging en twee kleine omweggetjes aan. Mijn doelstelling wordt om de groep niet meer fout te laten lopen. Gelukkig zijn die 20 km halverwege waar ik een stukje als staartloper ingepland sta (staart zonder lamp dit keer, het was daglicht) gemarkeerd.
De dag verloopt eigenlijk vlekkeloos, op de 40 kilometer geef ik mijn fiets even aan een andere vrijwilliger en mag ik zelf ook een stukje stappen, zodat ik ook eens zie hoe het in de achterhoede verloopt. Ik ben wat laat klaar daar en de groep vertrekt zonder mij. Geen nood, als je toch achteraan wandelt hoef je niet vooraan te vertrekken, en een stukje mogen versnellen is ook wel even leuk, aangezien ik al anderhalve maand niet aan wandelen toe ben gekomen is het fijn om even te ervaren dat ik het toch nog niet verleerd ben. Er komt wat rek in de groep, maar als we na 10 km op de verzorgingspost komen is dat minder dan 2 minuten. Het valt me behoorlijk mee, ons backupplan om de langzamere wandelaars iets eerder te laten vertrekken kan gelukkig in de prullenbak. Wat niet meevalt is het weer, er vallen opeens hele bakken uit de hemel. Ik denk nog even aan wat bekenden die deze dag bezig zijn met een triathlon: ik heb dit weekend mezelf voortbewogen te voet en op de fiets, en ben nu ook verzopen, dus ik heb ook een triathlon gedaan.
Na 80 km komen we op een binnenrust bij een voetbalvereniging waar een pastamaaltijd klaar staat. Ik verwacht er niet al te veel van, maar het blijkt een prima maaltijd te zijn waarbij ook de vegetarische variant meer is dan "we laten het vlees weg, klaar" Helaas is er niet meer tijd voor deze binnenrust ingepland, waardoor het opeens haastwerk wordt voor iedereen om zich klaar te maken voor de laatste etappe.
Op de laatste wagenrust van de 100 km gaat mijn fiets naar de fietsendrager en maak ik met een tentstok en een lampje een constructie om duidelijk herkenbaar te zijn: het laatste stuk is op de fiets toch niet te doen en met deze kerstboom op mijn rug ben ik van verre herkenbaar. Met dank aan een bepaalde gorilla voor de inspiratie. Uiteraard houdt op dit traject mijn GPS ermee op en moet ik het ook van de routebeschrijving en mijn geheugen doen, maar het gaat goed. Als we binnenkomen in de post in Amersfoort krijgen we opeens groot applaus van de mensen die hier zitten te wachten om te kunnen beginnen met hun Kennedymars. Ik doe snel een stapje opzij, ik heb maar 27 km gewandeld vandaag. Boven is een ruimte apart voor deze wandelaars, zodat ze allemaal een zitplek hebben. Ik ga eerst maar even bezig met het wisselen van wat spullen en tassen om me klaar te maken op de nacht.


Deel 2 van dit vervolgverhaal komt morgen ofzo wel, ik vind dat ik wel even genoeg heb getypt


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 aug 2018: Jubileum Kennedymars Amersfoort-Amsterdam (
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018, 14:13 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4724
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Herwin, wat leuk dat je dit vervolgverhaal schrijft! (Ik had er om willen vragen, maar nog niet zo snel. :-)). Zo kan iedereen zich nog eens flink verbazen over wat er aan organisatie vooraf en tijdens dit evenement nodig is, en met veel plezier - dat was wel duidelijk - wordt neergezet. En dan is dat nog maar uitsluitend jouw takenpakket...

Erg prettige schrijfstijl heb je, ook nog eens zonder taalfouten.
Zie uit naar deel 2.

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 aug 2018: Jubileum Kennedymars Amersfoort-Amsterdam (
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018, 14:59 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 13 Mrt 2017, 09:47
Berichten: 1132
Woonplaats: Goch Pfalzdorf in Duitsland
Leeftijd: 57
Afstand 2024: 40
Aantal N4D volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Grisport
Mood: Vrolijk
Leuk om te lezen! Bedankt Herwin.

_________________
Gewoon doorlopen, meer is het niet..


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 26 aug 2018: Jubileum Kennedymars Amersfoort-Amsterdam (
BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018, 15:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Carola: Nogmaals van harte met het uitlopen van deze km.

Aike: soms is opgeven moeilijker dan doorgaan. Alleen jij weet wat verstandig is. Hoop dst je kuit geen serieuse blesure gaat worden en snel geneest. Sterkte, ook met je blaren.

Herwin: nu al een geweldig verslag. Wat een topper ben je toch! Kijk al uit naar het vervolg.

Ik baal bestwel dat ik niet meeliep. Maar heb nu na een lange zomervakantie weer de eerste dag gewerkt en moet zeggen dat ik me nog steeds niet echt fit voel..


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 142 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.