Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 18 Apr 2024, 21:17

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 26 mei 2018: Kennedymars Lauwersmeer Lauwerzijl (GR)
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2018, 11:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6723
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Wat een fijn medeleven hier en zeker ook onderweg d.m.v. app-jes, sms-jes en via andere kanalen.
Ik heb een heerlijke wandeldag gehad, met meevallende warmte, in een schitterende omgeving en in prima gezelschap.
Ik heb geen wandelgerelateerde klachten en voel me prima. De goede training vooraf heeft zijn vruchten afgeworpen.

Tina is inmiddels vertrokken en wij (Marianne en ik) gaan vanmiddag nog even naar de Theefabriek/theemuseum in Leens.
Morgen weer huiswaarts.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 mei 2018: Kennedymars Lauwersmeer Lauwerzijl (GR)
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2018, 11:58 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 822
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 63
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Gefeliciteerd allemaal met deze prestaties!
Zo te lezen was het daar (gelukkig) beter wandelweer dan in Leiden e.o.
Daar heb ik 42 km weggestapt en dat was precies genoeg met die hitte.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 mei 2018: Kennedymars Lauwersmeer Lauwerzijl (GR)
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2018, 20:43 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4185
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Na een (warme) tocht door Nederland (van Lauwersmeer via Vorden terug naar Den Helder) op honk aangekomen. De eerste was hangar aan de lijn en ik zit met een koelpak op/om linkervoet en enkel.
Had gelukkig niet van die vochtmonsters zoals Elly, maarherinnerde me vanmorgen ineens dat ik me gisterochtend op de eerste grasdijk, ergens op 18-20 km, verstapte in een gat/hol en omzwikte en bijna viel. Ik liep toen met een andere wandelaarster te praten en heb er naderhand nooit meer aan gedacht. Tot vanmorgen toen alle klachten van de linkerknie-linker bovenbeen en linkerrug over bleken en alleen de pijn in de voet/enkel nog over was.
Verder prima gelopen. OK vanaf 35 km namen ( mede door de eerste 5 km schuine dijk, dezelfde die Petra uiteindelijk de das om deed) de pijnklachten zo toe dat ik besloot over te stappen op de 60 km. En de laatste 15 km waren een hel (pijn + heet + alleen + geen/weinig route pijlen) maar ik deed nog steeds maar 60 min over 5 km, dus het tempo was er wel. En de nieuwe knie gaf eigenlijk helemaal geen klachten.
Dus de startkaart Vijfhuizen die ik gisteren al bijna vergeven had, blijft gewoon bij mij :yo:
Nu alleen hopen dat de voet snel hersteld want dit weekend staat op zondag de Brockenaufstieg op de planning..

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 mei 2018: Kennedymars Lauwersmeer Lauwerzijl (GR)
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2018, 21:05 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5067
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
60 en 80 kilometer lopers van harte gefeliciteerd, jullie zijn toppers :vague:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 mei 2018: Kennedymars Lauwersmeer Lauwerzijl (GR)
BerichtGeplaatst: 27 Mei 2018, 21:28 
Online
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6079
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Jeltsje schreef:
60 en 80 kilometer lopers van harte gefeliciteerd, jullie zijn toppers :vague:

En de 64 kilometer loopsters dan? :clap: ;)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 mei 2018: Kennedymars Lauwersmeer Lauwerzijl (GR)
BerichtGeplaatst: 28 Mei 2018, 06:42 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Feb 2016, 10:53
Berichten: 811
Woonplaats: Leerdam
Leeftijd: 43
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 200
Aantal N4D volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Spatoes schreef:
Jeltsje schreef:
60 en 80 kilometer lopers van harte gefeliciteerd, jullie zijn toppers :vague:

En de 64 kilometer loopsters dan? :clap: ;)


Dan val je helaas net buiten de boot... Er moeten grenzen gesteld worden :-))


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 mei 2018: Kennedymars Lauwersmeer Lauwerzijl (GR)
BerichtGeplaatst: 28 Mei 2018, 09:30 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4386
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Proficiat allemaal met jullie prestaties. Tina, super dat je toch 60 km hebt gewandeld, petje af.
En ook Petra en Janke: het is geen 80 km geworden, maar 64 km met deze warmte vind ik al een superprestatie, dus ook daarmee gefeliciteerd!

Ik liep in Diekirch 2x 20km (ok, de gps gaf wel meer aan, zeker met heen- en teruglopen naar de camping) en vond het al erg warm, dus ik heb bewondering voor jullie 80 km!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 mei 2018: Kennedymars Lauwersmeer Lauwerzijl (GR)
BerichtGeplaatst: 28 Mei 2018, 13:07 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Sep 2011, 21:08
Berichten: 419
Woonplaats: Drenthe
Leeftijd: 65+
Loopnummer 2024: 30
Kilometers gelopen: 11303
Aantal N4D volbracht: 17
Kennedymarsen volbracht: 5
Merk wandelschoenen: Hanwag
Ook ik ben weer thuis. We hebben besloten om toch maar iets eerder naar huis te gaan dan dinsdag. Ik heb een heerlijke dag gehad maar de warmte is toch echt niet mijn ding. Ik ben op dit moment nog niet helemaal hersteld. Maar dat kan ook een andere (medische) reden hebben. Het vochtmonster is verdreven en ik kan weer normale schoenen aan. Dit is even een niet anders want ik heb mijn deftige slippers uitgeleend aan Louise. Anders mag ze niet lesgeven. (dresscode van haarzelf) Die kan echt nog geen normale schoenen aan met die beblaarde voeten van haar. En nu dus de caravan opruimen, wasjes draaien. Koelkast schoonmaken want die is bijna leeg. En boodschappen doen. Een lege koelkast is geen optie. En daarna bankhangen. O nee dat gaat niet want we wachten nog op de bank. De levering is weer 2 weken uitgesteld. Wat een ergernis. Twee maanden op een tuinstoel is niet goed voor je achterste. Dus dat is een nog een klacht indienen bij de klantenservice. :violent1: Met spoed. Dus voor mij gaat wel heel snel het gewone leven weer door.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 mei 2018: Kennedymars Lauwersmeer Lauwerzijl (GR)
BerichtGeplaatst: 28 Mei 2018, 13:26 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6723
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Even 2 kleine correcties:
Janke en Petra hebben 68 km gelopen. :clap:
De naam van 1 wandelaar uit ons groepje had ik verkeerd gespeld (in de groep's app:) het is niet Aad maar Ate (is ook lid van dit forum).


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 mei 2018: Kennedymars Lauwersmeer Lauwerzijl (GR)
BerichtGeplaatst: 28 Mei 2018, 13:59 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 13:41
Berichten: 375
Leeftijd: 52
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 10 +
Aantal N4D volbracht: 10
Merk wandelschoenen: Mountain peak
Marko schreef:
Even 2 kleine correcties:
Janke en Petra hebben 68 km gelopen. :clap:
De naam van 1 wandelaar uit ons groepje had ik verkeerd gespeld (in de groep's app:) het is niet Aad maar Ate (is ook lid van dit forum).



Martin dank je voor de correctie.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 mei 2018: Kennedymars Lauwersmeer Lauwerzijl (GR)
BerichtGeplaatst: 28 Mei 2018, 14:48 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 13:41
Berichten: 375
Leeftijd: 52
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 10 +
Aantal N4D volbracht: 10
Merk wandelschoenen: Mountain peak
Ik zal ook proberen een klein verslagje te schrijven.

De dag begon voor Janke en mij om 3.15: wat eten, de tassen inpakken (brood was al gesmeerd)en even voor 4 uur zaten we op de fietsen.
We hebben een uur op de fiets gezeten voor we in zoutkamp aan kwamen.
Er stond al een rij toen we naar binnen liepen en het ophalen van de spullen ging traag maar om half 6 zijn we op weg gegaan.
In het begin liepen Janke en ik met Martin en Tina liep iets achter ons, later zagen we ook twee gele T-shirts achter ons.
Na de eerste rust zijn Janke en ik iets achter gebleven maar we hadden samen een lekker tempo.
Na de rust in Lauwersoog moesten we een zeedijk op aan de Waddenzee kant(dus schuin lopen) 8 km lang, ergens halve wege de dijk moesten we omhoog en het bleek dat je vanaf daar ook aan de land kant van de dijk kom lopen maar dat hebben wij niet gedaan. Mijn rechterheup is me daar niet dankbaar voor geweest. Op aanraden van Tina ben op de rustpost na de dijk bij een masseur geweest en dat gaf erg veel verlichting. En toen naar Leens, daar hadden we zin want daar woont onze broer, janke had zin in chocolade dus hem een appje gestuurd. En ja hoor hij had een lekker stuk chocolade bij hem. In Leens konden we beslissing maken 60 of 80, naar even gezeten te hebben en wat gedronken te hebben, hebben we toch besloten om de 80 te doen. De volgende rust posten lagen op 8 en 7 km dat vonden we nog te doen. Maar Janke zag er erg tegen op om de 10 km naar Electra te lopen.
Dus hebben we besloten om dat stuk op te delen( van dorp tot dorp), dus eerst van Garnwerd tot Feerwerd (daar woont Janke) en van Feerwerd naar Ezinge. In Ezinge besloten we om onze reflecterende dingen aan te doen.
Op het moment dat we stil staan en de rugzakken van de rug halen voel ik de energie gewoon uit mijn lijf stromen en op dat moment vraagt Janke: gaan we verder?
En op dat moment moet ik beslissen, wat ga ik doen. Ga ik door of stop ik, mijn lijf zegt nee maar mijn hoofd zegt ja.
Ik heb maar naar mijn lijf geluisterd en zei tegen Janke: nee, ik wil niet verder en jij ?
Janke had het nog wel willen proberen tot de volgende plaats maar stopt met mij.
We stoppen op 68 km, 38km verder dan Janke ooit gelopen heeft en 26 km verder dan ik gelopen heb.

M. van Martin heeft heel lief aangeboden om ons en de fietsen thuis te brengen en daar was ik erg dankbaar voor want ik zag er erg tegen aan om nog een uur terug te moeten fietsen.

Onze conclusie van de tocht is: oke er zijn wat kleine puntjes ter verbetering kwa organisatie maar Janke en ik hebben geen spijt dat we dit gelopen hebben.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 mei 2018: Kennedymars Lauwersmeer Lauwerzijl (GR)
BerichtGeplaatst: 28 Mei 2018, 15:25 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5067
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
vaatje70 schreef:
Ik zal ook proberen een klein verslagje te schrijven.

De dag begon voor Janke en mij om 3.15: wat eten, de tassen inpakken (brood was al gesmeerd)en even voor 4 uur zaten we op de fietsen.
We hebben een uur op de fiets gezeten voor we in zoutkamp aan kwamen.
Er stond al een rij toen we naar binnen liepen en het ophalen van de spullen ging traag maar om half 6 zijn we op weg gegaan.
In het begin liepen Janke en ik met Martin en Tina liep iets achter ons, later zagen we ook twee gele T-shirts achter ons.
Na de eerste rust zijn Janke en ik iets achter gebleven maar we hadden samen een lekker tempo.
Na de rust in Lauwersoog moesten we een zeedijk op aan de Waddenzee kant(dus schuin lopen) 8 km lang, ergens halve wege de dijk moesten we omhoog en het bleek dat je vanaf daar ook aan de land kant van de dijk kom lopen maar dat hebben wij niet gedaan. Mijn rechterheup is me daar niet dankbaar voor geweest. Op aanraden van Tina ben op de rustpost na de dijk bij een masseur geweest en dat gaf erg veel verlichting. En toen naar Leens, daar hadden we zin want daar woont onze broer, janke had zin in chocolade dus hem een appje gestuurd. En ja hoor hij had een lekker stuk chocolade bij hem. In Leens konden we beslissing maken 60 of 80, naar even gezeten te hebben en wat gedronken te hebben, hebben we toch besloten om de 80 te doen. De volgende rust posten lagen op 8 en 7 km dat vonden we nog te doen. Maar Janke zag er erg tegen op om de 10 km naar Electra te lopen.
Dus hebben we besloten om dat stuk op te delen( van dorp tot dorp), dus eerst van Garnwerd tot Feerwerd (daar woont Janke) en van Feerwerd naar Ezinge. In Ezinge besloten we om onze reflecterende dingen aan te doen.
Op het moment dat we stil staan en de rugzakken van de rug halen voel ik de energie gewoon uit mijn lijf stromen en op dat moment vraagt Janke: gaan we verder?
En op dat moment moet ik beslissen, wat ga ik doen. Ga ik door of stop ik, mijn lijf zegt nee maar mijn hoofd zegt ja.
Ik heb maar naar mijn lijf geluisterd en zei tegen Janke: nee, ik wil niet verder en jij ?
Janke had het nog wel willen proberen tot de volgende plaats maar stopt met mij.
We stoppen op 68 km, 38km verder dan Janke ooit gelopen heeft en 26 km verder dan ik gelopen heb.

M. van Martin heeft heel lief aangeboden om ons en de fietsen thuis te brengen en daar was ik erg dankbaar voor want ik zag er erg tegen aan om nog een uur terug te moeten fietsen.

Onze conclusie van de tocht is: oke er zijn wat kleine puntjes ter verbetering kwa organisatie maar Janke en ik hebben geen spijt dat we dit gelopen hebben.

Jullie hebben jezelf overtroffen, chapeau :vague:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 mei 2018: Kennedymars Lauwersmeer Lauwerzijl (GR)
BerichtGeplaatst: 28 Mei 2018, 15:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4386
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Wauw Petra... na een uur fietsen toch nog zo'n tocht gaan lopen. Ik kan me voorstellen dat je dan ook al wat van je energie verbruikt hebt. Een volgende keer mss toch maar regelen dat je wordt afgezet en opgehaald als dat mogelijk is.
Jammer dat het lijf niet meer wilde, terwijl het hoofd wel wilde. En lief van Janke dat ze samen met jou gestopt is. Jullie hebben het beiden goed gedaan! :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 mei 2018: Kennedymars Lauwersmeer Lauwerzijl (GR)
BerichtGeplaatst: 28 Mei 2018, 19:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4933
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Bedankt voor je verslag, Petra. Dapper dat je besloten hebt om te stoppen. En idd een uur fietsen als warming up is misschien iets teveel van het goede..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 26 mei 2018: Kennedymars Lauwersmeer Lauwerzijl (GR)
BerichtGeplaatst: 28 Mei 2018, 21:00 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4933
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
https://marismits.wordpress.com/2018/05 ... uwersmeer/

Ik lees Mari zijn verslagen graag en zag nu een foto van twee forummers. ;-)

Ook een foto van het schuine pad. De horror, daar krijg je toch spontaan een blesure van! /:-) Ik kan me heel goed voorstellen dat dit pad een spelbreker is geweest voor sommigen.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.