Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Apr 2024, 15:44

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 170 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 10 dec 2016: Light Walk Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2016, 07:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2460
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
fhd schreef:
footloose schreef:
Carola schreef:
Leuk Aike!

Overigens, die mevrouw bij aanmeldhokje 1 herkende mij ook :icon_wink:
Maar mij bestempelde ze als 'iml-wandelaar' :icon_mrgreen: Ik heb haar wel eerder gezien, maar geen idee meer waar.

Maar ze leest dit vast dus.... stel je even voor :icon_cool:

Nou dat is sterk! Die mevrouw herkende mij dus ook. Volgens haar van het Nijmeegse Vierdaagse Symposium. Daar ben ik inderdaad geweest dit jaar en ik was ook wel een beetje 'in the picture' vanwege het winnen van de N4D-100 schoenen, maar ik herkende haar zelf niet direct. Bijzonder.


Die mevrouw is een stille meelezer op dit forum. Zij herkent velen van ons aan de avatar.


Op de foto's van Charlotte zag ik dat ze Bea heet :icon_wink:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 10 dec 2016: Light Walk Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2016, 09:05 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 Jan 2007, 10:10
Berichten: 1383
Woonplaats: 544,2km boven Parijs
Leeftijd: 64
Afstand 2024: nvt
Loopnummer 2024: nvt
Kilometers gelopen: 0,0
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: MBT
Mood: Gewoon
Sammie6306 schreef:
Heeft iemand trouwens nog iets meegekregen van wat er tegen middernacht op het strand aan de hand was??
Er stonden een aantal brandweerauto's, de ambulance snelde ons voorbij en reed ook het strand op, de auto van de KNRM reed op en neer, er werd naarstig naar iets/iemand gezocht.
Wij hoopten dat het niet om een wandelaar ging, want dat zou voor de organisatie wel echt een stempel drukken op deze eerste keer. Op het nieuws konden we ook niets terugvinden. Iemand wel iets gehoord?

Er was nog een groot vuurwerk spektakel op het Scheveningse strand, dit is elk jaar om deze tijd. In de zomer hebben ze een groot vuurwerk kampioenschap.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 10 dec 2016: Light Walk Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2016, 09:22 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Mrt 2005, 18:34
Berichten: 2460
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 38
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: iktrainnie
Aantal N4D volbracht: 16
Volgende wandeltocht: KM..?
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Auto gaat sneller schreef:
Sammie6306 schreef:
Heeft iemand trouwens nog iets meegekregen van wat er tegen middernacht op het strand aan de hand was??
Er stonden een aantal brandweerauto's, de ambulance snelde ons voorbij en reed ook het strand op, de auto van de KNRM reed op en neer, er werd naarstig naar iets/iemand gezocht.
Wij hoopten dat het niet om een wandelaar ging, want dat zou voor de organisatie wel echt een stempel drukken op deze eerste keer. Op het nieuws konden we ook niets terugvinden. Iemand wel iets gehoord?

Er was nog een groot vuurwerk spektakel op het Scheveningse strand, dit is elk jaar om deze tijd. In de zomer hebben ze een groot vuurwerk kampioenschap.


Klopt maar dat was al om 7 uur.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 10 dec 2016: Light Walk Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2016, 09:40 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Carola schreef:
Auto gaat sneller schreef:
Sammie6306 schreef:
Heeft iemand trouwens nog iets meegekregen van wat er tegen middernacht op het strand aan de hand was??
Er stonden een aantal brandweerauto's, de ambulance snelde ons voorbij en reed ook het strand op, de auto van de KNRM reed op en neer, er werd naarstig naar iets/iemand gezocht.
Wij hoopten dat het niet om een wandelaar ging, want dat zou voor de organisatie wel echt een stempel drukken op deze eerste keer. Op het nieuws konden we ook niets terugvinden. Iemand wel iets gehoord?

Er was nog een groot vuurwerk spektakel op het Scheveningse strand, dit is elk jaar om deze tijd. In de zomer hebben ze een groot vuurwerk kampioenschap.


Klopt maar dat was al om 7 uur.


Nee, er was echt iets aan de hand. Het strand was verder verlaten, geen publiek ofzo. De zee was ook heel wild, rond dat tijdstip kwam het met bakken uit de hemel vallen (wat hebben we een geluk gehad tijdens de tocht). Hopelijk dus geen rare dingen gebeurd.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 10 dec 2016: Light Walk Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2016, 10:57 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4934
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Ineke61 schreef:
Hier mijn verslag:

Na een emotioneel zware dag reizen Hans en ik af naar Scheveningen voor een bezoek aan onze vrienden Jan en Joke die ook een zware tijd tegemoet gaan, Joke d'r zus is deze week overleden.....en samen willen we de Lightwalk gaan doen die dit jaar voor het eerst georganiseerd wordt. Wij hebben ons niet ingeschreven omdat we punt 1 de prijs te hoog vonden (€ 27,50 p.p) en punt 2 onze vrienden om de hoek van de startlocatie wonen.

Maar eerst eten we een hapje Italiaans in de Keizerstraat samen met hun zoon Arie en schoondochter Amy. De hond gaat ook mee, die zit rustig onder de tafel! Na dit heerlijke eten is het tijd om naar de boulevard te lopen, het vuurwerk gaat beginnen, dat is het startsein van de loop. En al lopend over de boulevard kunnen we van het lichtspektakel genieten.

De route begint vanuit de Passage en we zoeken een pijl voor de richting maar een vrijwilliger wijst ons de weg. De telefoon van Joke fungeert als plattegrond.
Al snel moet ik weer naar het toilet en in de Badkapel, die in de route zit, kunnen we gelukkig terecht. Daar wordt een balletvoorstelling gegeven en is het sfeervol verlicht.

We lopen richting Westbroekpark en komen veel verlichte tuintjes en straten tegen, die in het teken staan van de komende Kerstdagen. In het park zijn de paden verlicht met vele potjes met daarin een waxinelichtje, die op zijn kant liggen. Een slimme manier om er geen regen in te laten komen, helaas miezert het flink! Maar het is gelukkig niet erg koud, zo'n graad of 10......
Vlakbij het water stuiten we op een vuurspuwende man die een voorstelling geeft. Hier staan we even bij stil en proberen wat foto's te maken.
We kunnen een bootje met een wens laten varen in het water, een BOOTschap, maar hoewel het een leuk gezicht is al die bootjes, doen wij hier niet aan mee.

Bij Madurodam is een shantikoor aan het zingen en er is een stempelpost maar wij hebben geen startkaart en gaan dus ook niet naar binnen. We lopen langs Madurodam heen en komen weer op de route, het is nu best druk met wandelaars!
Een klein hondje is zijn baasje steeds kwijt en loopt tussen de wandelaars te slalommen, best wel irritant en ik vind het zielig voor het hondje.......

Als we vlakbij de Waterpartij komen zie ik een plakkaat over de Atlantikwall route, misschien dat ik die een keer ga lopen. We lopen in een sliert wandelaars de steile paden naar beneden en zien en horen op het water een bootje met een gitarist. Hij produceert erg mooie klanken die versterkt worden door een geluidsinstallatie. Het is prachtig!

In het parkje zien we nog een mooi verlichte herderin met haar schaapjes en het volk verdringt zich om een foto te maken. Dit is het laatste lichtspektakel voor ons want wij besluiten nog even naar de haven te lopen voor een overzicht van wat er nog te zien is om daarna op huis aan te gaan voor een afzakkertje bij Jan en Joke, we zijn te moe om de route helemaal af te maken....

En zo komt er een einde aan een enerverende dag. Ik heb er desondanks van genoten!



Leuk verslag! maar je liep het begin van de 12km route? (Omdat je door de passage bent gegaan, dat ging de 18,5km niet.)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 10 dec 2016: Light Walk Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2016, 11:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4934
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Hier volgt mijn verslag:

Omdat ik Carola een fles wijn had belooft die zij gewonnen had van mij via facebook had ik al vroeg met haar ergens in DenHaag afgesproken waardoor ik al iets over twaalven op Scheveningen stond. Ik wilde mijn envelop en tasje ophalen bij Bea, maar zij kon mijn envelop nergens vinden. Mijn startnummer klopte wel, het correnspondeerde met wat op haar lijst stond, maar de envelop leek weg. Dus moest ik naar de infobalie helemaal achteraan de pier. Gelukkig had ik alle tijd, Ik moest pas 4u later in het startvak zijn al had ik wel wat andere plannen dan dit.m Eenmaal bij de infobalie moest ik even wachten want er waren meerdere mensen met problemen en evenlater werd ik weggestuurd met mijn inschrijf nummer. Ik zei dat het nummer het probleem niet was, maar het ontbreken van de envelop. Daar konden ze niets aan doen zei de mevrouw, dan moest ik maar alle bakken doorzoeken. Er zijn 11 starttijden en elk starthokje heeft 3 bakken... Je kan je dus voorstellen dat het nogal een klus was. Zeker omdat de rvijwilligers helemaal geen zin hadden om de bakken te doorzoeken want hij zou er toch niet tussen kunnen zitten want ik had starttijd 1, hoe kon hij dan bij bijv. starthokje 5 liggen? Nou, hoe het kan weet ik ook niet, maar hij werd idd gevonden bij een heel ander starthokje...

Toen had ik nog 3 uur om me te vermaken en besloot een filmpje te bekijken in de bios, omdat ik toch een kaart heb waarmee ik onbeperkt naar de film kan. Daarna nog een vissie bij Simonis en begon me tch een beetje zorgen over het weer te maken.. Het zou pas tegen achten gaan regenen maar inmiddels miezerde het al een tijdje en daar had ik me niet opgekleed. Toch maar een extra poncho bij Kruitvat gehaald waarop de winkelverkoopster opmerkte dat het wel heel hard moest regenen want ze had nog nooit zoveel ponchos verkocht als vandaag. Heb haar verteld over 3.000 wandelaars die waarschijnlijk hetzelfde weerbericht hebben bekeken als ik had gedaan..

Rond kwart voor 4 bevond ik me weer bij de pier en kwam oa Aike, Carola en Conny tegen. Wat bijgekletst en rond 4u ben ik het startvak gaan opzoeken. Ik wist wel waar het was, maar hoe je daar kwam was onduidelijk. Ik vroeg het aan een vrijwilliger en die snauwde dat het toch duidelijk was?! Vor haar wel ja, voor veel wandelaars niet aangezien ik niet de enige was die aan het zoeken was. Tipje voor volgend jaar: Een duidelijke pijl oid met start ophangen of op een andere duidelijke manier communiceren. Het is pas de eerste keer dat dit gehouden wordt, dus ach, die kinderziektes horen erbij.

Eenmaal in het startvak begon al vrij snel de muziek. Van waar ik stond had je geen keuze: Je deed mee met de warming up of je werd omver gelopen. En eigenlijk was het best grappig..Na het letterlijke startschot van de wedhouder mochten we dan op pad. Ik heb nog nooit een lichiestoer gelopen, had vooraf mijn twijfels vooral omdat ik het inschrijfgeld erg hoog vond, maar aan de andere kant kwam je door Madurodam en Sealife, dus eigenlijk was het een koopie!! Ik had thuis nog even het radiofragment beluisterd en de website nogmaals goed gelezen dus de verwachtingen waren erg hoog. Te hoog bleek uiteindelijk.

Op het strand was het nog schemerig waardoor de letters met "Lightwalk" nog niet zo mooi oplichte maar dat deed ik zelf, had ik maar later moeten starten. Toen we van het strabd afgingen was ik juist blij dat het nog niet volledig donker was: een lange (Mooi verlichte!) trap moesten we naar boven en vanaf daar een schuin aflopend duinpad. Bovenaan de trap moest ik even op adem komen, en zag ik oa Truus, Carola, Aike, Elly,Tina, Conny en Carla. Gezamelijk legde we het duinpad af naar de watertoren die wel heel mooi verlicht was. Ook liepen we langs water waar mooie kunstwerken verlicht lagen te wezen. Bleek van plastic bekertjes gemaakt te zijn. Knap hoor! Bij de eerste rustpost werd een kerstkrans van koek uitgreikt en hier raakte ik wat forumleden kwijt. Met Conny en Elly liep ik verder door oa een bos met een soort van harp en een boom die van kleur veranderde. Omdat ik wat langer bleef staan om foto's te maken was ik iedereen weer kwijt maar bij de badkapel vond ik Conny en Elly toch weer. Best bijzonder om dwars door de kapel te mogen, alleen had dat kunstzinnige dans voor mij niet gehoeven, dat hoort niet in een kerk thuis vind ik. had liever een kerstkoortje gehad maar goed, ieder zijn meuk. :icon_wink:

Even later kwamen we bij een man en een vrouw die met vuur aan het spelen waren. Ook hier probeerde ik foto's te maken en raakte ik Conny en Elly weer kwijt. Helaas heb ik niemand meer gevonden en heb de rest van de tocht alleen gelopen. Evelater dachten we dat er een stempelpost was maar dit bleken de bootjes te zijn die je in het water mocht laten. Er stond in mijn ogen zo'n grote rij voor dat ik daar weinig zij in had dus liep door. En toen kwam Madurodam. Je kreeg een stempel bij de ingang en mocht kiezen voor de gezellige route of even plassen en weer door. Ik had wel zin om te zitten en hoopte weer eat bekenden te spotten maar helaas, geen bekenden in het restaurant. Wel ging ik naar het toilet en daar was een act van twee dames die de boel goed schoon hielden. Helemaal niet erg dus om er 0,50cnt voor te betalen! Ik had geen zin om alleen te zitten in het restaurant en bedacht dat ik vast lang bezig zou zijn in Madurodam met foto's maken en liep door. En voor ik het wist was ik weer uit Madurodam. Ik ben misschien 5 min. binnen geweest incl stempelen en toiletbezoek! Hoezo moet het inschrijfgeld zo duur zijn als je niet eens door Madurodam gaat?! Ja, technisch gezien ga je er door, maar in mijn ogen was het eerder erlangs. Ik heb eens zitten rekenen: Alleen het restaurant was open en sommige kassa's voor een stempel. Madurodam was slechts anderhalf uur open. Stel dat er van de 3.000 deelnemers de helft wat gaat drinken en misschien ook wel gaat eten want voor velen was het etenstijd op dit moment. Dan haal je zo 5.000 omzet binnen in anderhalf uur! Mijn baas kan daar alleen maar van dromen! Dus dan zou er toch wel iets van een sponsoringetje mogelijk kunnen zijn? Of misschien was dat ook wel zo. Nouja, ik vind het absurt om 27,50 te betalen en lekker gemaakt te worden voor Zoiets als dit! Na Madurodam weas daar de tweede stempelpost en kreeg je warme chocomel. Ha, maar goed dat ik niet bij Madurodam zelf iets gekocht had. Wel jammer dat ik nog steeds niet kon zitten want er waren geen stoelen bij de post.

Teleurgesteld ging ik verder en stelde de verwachtingen voor Sealife heel erg naar beneden. Met mij hoorde ik wat andere wandelaars ook mopperen en zeiden hetzelfde Nou, we stellen ons maar niets meer voor van Sealife.. Vervolgens ging de route langs een waterpartij waar een bootje langs de kant stond en een jongen met een gitaar in zijn hand een biertje naar binnen werkte. Ik begreep van andere verslagen dat de jongen normaal in het bootje zat en dan op zijn gitaar speelde wat versterkt werd door boxen en een sprookjesachtig geluid gaf. Helaas had hij net pauze toen ik langs liep.

Ook ging de route door diverse woonwijken. Het miezerde nog steeds en had verwacht dat er weinig mensen moeite zouden doen dus groot was mijn verbazing toen er een straat helemaal was afgezet en er een groot buurtfeest werd gehouden. Dat was gezellig! Zo waren er links en rechts nog wat lichtkunstwerkjes te zien en eenmaal bij de haven zou er ook iets spectaculairs gebeuren. Het enige wat ik zag was wat zeilbootjes achter elkaar aan varen als een soort van botenpolonaise op rustige muziek. Ach, best leuk, maar niet zo bijzonder als op het radiofragment te horen was vond ik. Bij de Haven was het wel gezellig met een fanfare en een stukje kibbeling. (een stukje hoor, niet een heel bakje zoals bij de Kippenloop.) En hier kon je dan bij de horeca weer gaan zitten, maar ik betaal geen 27,50 om dan alsnog dure drankjes bij een horeca gelegenheid te gaan bestellen. Begrijp me niet verkeerd, ik kan het geld best missen, maar voor zo'n hoog inschrijfbedrag verwacht ik gewoon iets meer bij de rustposten, op zn minst een bankje oid! Zal ik misschien een pietlut zijn, maar ik weet dat het wel kan. het is gewoon mogelijk evenals iets meer dixie's.

Na de HAvens was er een onduidelijke splitsing. Gelukkig hoorde ik nog net optijd iemand roepen welke kant ik op moest. Het stukje door de visafslag en de reddingsbrigade vond ik erg leuk, al hadden de mannen van de reddingsbrigade ook net pauze, ik zag op foto's van anderen dat ze twee " menspoppen" hadden. Ook moest het verlichte bootje nog in zee gegleden worden, stond nog aan wal samen met twee Frieze paarden. Die waren bang maar er reden er nog wel een paar! Tja, dat heb je met Frieze paarden, dat zijn doorgaans angsthazen, hoort bij het ras.

Het stukje van Oud Scheveningen vond ik erg mooi, al werd er al opgeruimd door sommige mensen. Sealife was zoals te verwachten erg donker en de dieren in diepe slaap. En toen was daar de finish. Ik dacht dat ik een lichtje kreeg en liep door naar achter om de medaile in ontvangst te nemen, want er zou een spectaculair aandenken zijn van deze tocht. ook zocht ik de afterparty. Toen bleek dat het geen lichtje maar een pin was die ik kreeg, en dat het spectaculaire aandekne was moest ik wel even grinniken. Toen de afterparty ook maar erg uitgeblust was had ik het niet meer en ben ik afgedropen naar de bus. Sorry, maar wat een teleurstelling zeg! De lichtopjekten die geen pauze hadden waren erg mooi, heb me zelfs verwonderd over de enorme pop die ik stiekum ook wel wat eng vond, en heb voor mijn doen echt langzaam gelopen door het vele foto's maken. Maar omdat er nergens een zitplaats bij een rustpost was heb ik nergens gezeten want in mijn eentje in een horeca gelegenheid vind ik ook weer zo stom. Ik heb bijna 4 en half uur gedaan over 18,5 km das voor mijn doen echt langzaam. En nog was ik blijkbaar te vroeg voor dingen of werd er al opgeruimd? En had ik net de pech dat er mensen net pauze hadden..

Mij zien ze hier iig niet meer terug. Of de prijs moet met minimaal 10,00 naar beneden of ik loop zwart.Madurodam en Sealife kan je makkelijk overslaan, weinig tot niets te zien dus wat mis je dan? Maar gelukkig vonden zo te lezen genoeg mensen het leuker dan mij haha!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 10 dec 2016: Light Walk Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2016, 12:25 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
footloose schreef:
Mijn ervaringen met deze 1e editie van de SLW zijn overwegend positief. De organisatie heeft de kunst goed afgekeken van de fjoertoer en er is dan ook wel het één en ander gekopieerd. Maar wat geeft dat? Altijd leuk, hoe meer en hoe vaker, hoe beter. Ik liep hem met mijn zus en zwager. De regen viel gelukkig mee, toen we startten was het net droog. Bij Madurodam begon het weer even te miezeren maar voordat we bij de haven kwamen was het alweer droog. Verder weinig wind en een aangename temperatuur.

Madurodam vond ik wel de tegenvaller van de avond. Ik heb bijna alleen maar kerstverlichting gezien, je mocht er niet echt in maar alleen in de buitenste ring lopen en zelfs dan moest je er na een kwart rondje alweer uit. Bovendien kostte de chocolademelk 3 euro per beker en net na de uitgang werd die door de organisatie gratis aangeboden (maar dat wist je dus niet van tevoren). Ook Sealife was wel leuk bedacht maar bijna alle zeedieren waren al in diepe ruste, in het donker. Het is wel diervriendelijk dat ze voor ons niet het licht aan hadden gedaan maar zo zag je er niet veel van (zie de foto). De shop en catering in Sealife was wel open maar zo kort voor de finish maakt vrijwel geen wandelaar daar nog gebruik van.

Ik vond het al met al een hele leuke wandeling/ervaring, mooie route ook en niet te lang (18,5 km). We hebben er met z'n drieën echt van genoten en willen volgend jaar best weer. Duur? Ja dat wel maar ik denk dat het ook veel heeft gekost. Ook leuk dat ik onderweg nog veel van de 'Walkers' ben tegengekomen.
Ik heb deze keer zelfs een album gemaakt (foto's en filmpjes maken in het donker met een iPhone 5 levert echter geen verbluffende resultaten op, je bent gewaarschuwd):

https://goo.gl/photos/arrCNGp4jPBeAiXBA (Tip: zet voor het geluid ook even je luidspreker aan.)


Leuke foto's Truus. Vraagje: hoe krijg je die teksten tussen de foto's door in Google Album? Ik ben er nog niet achter hoe ik dat moet doen :icon_redface:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 10 dec 2016: Light Walk Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2016, 12:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
fhd schreef:
Ik ben weer thuis. En heel eerlijk? Ik ben best teleurgesteld! Misschien waren mijn verwachtingen te hoog, maar voor 27,50 (!!) verwacht ik iets meer dan dit. Madurodam was MI duidelijk een lokkertje, ben er 5 min. geweest incl stempel en toiletbezoek en de verzorging was ook niet super. Als iemand mij kan uitleggen waarom het inschrijf geld zo hoog is? Misschien stel ik mijn mening dan bij. Zelfs de N4D is omgerekend niet zo duur! Is het omdat ze niet zoveel sponsoren hadden? Omdat de verkeersregelaars er flink voor betaald moesten worden? (In Haarlem werken ze vrijwilligher bij evenementen, weet niet of ze dat in DH ook doen..)

De lichteffecten onderweg vond ik leuk,mooi en ontroerend maar ook omdat dit mijn eerste " lichies" wandeling is. Uit verslagen en foto's van andere "lichies"tochten begreep ik dat oa de paarden,schapen,vliegers, lampionnen en letters daar ook al in voorkwamen dus de originaliteits prijs winnen ze ook al niet.

Over de afterparty hebben we het maar niet en nee, deze tocht was zeker niet van Champion, daar krijg je tenminste een medaille en kan je je wandelboekje stempelen! Willen jullie geloven dat ik heb lopen zoeken naar de tafel waar je jemedaille kreeg en kon stempelen?? Niet wetende dat het dingetje wat ik in mijn handen kreeg gedrukt het " spetterende aandenken" was wat me belooft was. (Dat laatste had ik ergens gelezen of gehoord, zal het nog even opzoeken waar..)

Ik ben wel heel benieuwd hoe andere walkers het ervaren hebben, de meeste hebben meer ervaring met " lichiestochten". En nee, dit waren geen kinderziekten, die waren er ook, maar daar hoor je mij niet over.


Jammer dat het jou zo is tegengevallen Angelique. Ik heb van begin tot eind lopen genieten van alles. En van Madurodam had ik ook iets meer verwacht, maar ach... ik heb lol gehad. Ik vond de verzorging hier uitgebreider dan in Egmond, dus wat dat betreft van mij geen klagen. Las op FB wel dat de maaltijd van tevoren niets was en de afterparty dus ook niet echt. Maar.... daar heb ik beide geen gebruik van gemaakt (ook niet als het wel super was geweest), dus ook niets over te oordelen. Een medaille doet me niet zoveel, dus ook daar loop ik de toch niet voor.
Ik vind dit soort tochten toch echt wel leuker dan 'gewoon' een wandeltocht van een paar euro. Maar ieder zijn ding. En dat is maar goed ook :icon_biggrin:

Misschien moet je dan toch volgende keer de Fjoertoer in Egmond lopen. Die is wel van Champion (al krijg je daar ook geen medaille zoals bij de Wandelmarathon) en dat vond ik echt een hele gezellige tocht!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 10 dec 2016: Light Walk Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2016, 12:40 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Sammie6306 schreef:
fhd schreef:
Niet wetende dat het dingetje wat ik in mijn handen kreeg gedrukt het " spetterende aandenken" was wat me belooft was.


Jammer dat het jou zo is tegengevallen Angelique. Ik heb van begin tot eind lopen genieten van alles. En van Madurodam had ik ook iets meer verwacht, maar ach... ik heb lol gehad. Ik vond de verzorging hier uitgebreider dan in Egmond, dus wat dat betreft van mij geen klagen. Las op FB wel dat de maaltijd van tevoren niets was en de afterparty dus ook niet echt. Maar.... daar heb ik beide geen gebruik van gemaakt (ook niet als het wel super was geweest), dus ook niets over te oordelen. Een medaille doet me niet zoveel, dus ook daar loop ik de toch niet voor.
Ik vind dit soort tochten toch echt wel leuker dan 'gewoon' een wandeltocht van een paar euro. Maar ieder zijn ding. En dat is maar goed ook :icon_biggrin:

Misschien moet je dan toch volgende keer de Fjoertoer in Egmond lopen. Die is wel van Champion (al krijg je daar ook geen medaille zoals bij de Wandelmarathon) en dat vond ik echt een hele gezellige tocht!

De pin die je bij de fjoertoer krijgt kun je aanzetten en dan is er een knipperend lichtje (totdat de batterij leeg is), dat kan bij deze pin volgens mij niet. Ik zag tenminste geen plek voor een batterijtje. Wellicht was dat aanvankelijk wel de bedoeling en vandaar dat 'spetterende'. Hoe laat kwam je binnen Angelique? Wij om kwart over 9 en we hebben bij de haven een half uur gezeten (dus zo'n 5 kilometer voor de finish). Bij ons deden alle objecten het en was er ook geen pauze bij de performers. Je hebt dus wel pech gehad. Ik vond dat we best wel werden verwend onderweg (maar het is geen verzorging à la Kennedymars) en de horeca was inderdaad behoorlijk prijzig. Bij Simonis mochten we meer dan 1 stukje vis pakken (werd verteld door de meisjes die er stonden), dat heb ik niet gedaan maar ik zag dat sommigen dat wel deden. Ik vond dat wel netjes want als je een bakje krijgt, dan zie je een paar 100 meter verderop vaak een enorme afvalberg ontstaan.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 10 dec 2016: Light Walk Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2016, 13:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4934
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Ik was een half uur eerder binnen dan jou Truus. En bij mij was het echt 1 stukje. Ik hoefde ook niet meer hoor, had voor de start al een bakkie op. :icon_wink: Was bij jou de marsmellow man er nog? (In Oud Scheveninginen,.)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 10 dec 2016: Light Walk Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2016, 13:25 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
fhd schreef:
Ik was een half uur eerder binnen dan jou Truus. En bij mij was het echt 1 stukje. Ik hoefde ook niet meer hoor, had voor de start al een bakkie op. :icon_wink: Was bij jou de marsmellow man er nog? (In Oud Scheveninginen,.)

Ja, mjammie, ik kwam alleen geen vuurtje meer tegen om hem te roosteren (of had daar niet genoeg geduld voor). Dan hebben we tot de haven wel in elkaars buurt gelopen, jammer dat we elkaar niet hebben gezien.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 10 dec 2016: Light Walk Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2016, 13:35 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6730
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Fjoertoer Terschelling staat bij mij bovenaan. Daar is het ooit begonnen. Ik heb ook Egmond en Renesse (beide Fjoertoer) gelopen. De Light Walk leek me aanvankelijk minder interessant maar zo te lezen hebben de meesten van jullie flink genoten.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 10 dec 2016: Light Walk Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2016, 16:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11200
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Marko schreef:
Fjoertoer Terschelling staat bij mij bovenaan. Daar is het ooit begonnen. Ik heb ook Egmond en Renesse (beide Fjoertoer) gelopen. De Light Walk leek me aanvankelijk minder interessant maar zo te lezen hebben de meesten van jullie flink genoten.

Bij mij staat Terschelling ook nog steeds bovenaan.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 10 dec 2016: Light Walk Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2016, 16:10 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 02:51
Berichten: 789
Woonplaats: Beverwijk
Leeftijd: 53
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 27+
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: wisselend
Carola schreef:
fhd schreef:
footloose schreef:
Carola schreef:
Leuk Aike!

Overigens, die mevrouw bij aanmeldhokje 1 herkende mij ook :icon_wink:
Maar mij bestempelde ze als 'iml-wandelaar' :icon_mrgreen: Ik heb haar wel eerder gezien, maar geen idee meer waar.

Maar ze leest dit vast dus.... stel je even voor :icon_cool:

Nou dat is sterk! Die mevrouw herkende mij dus ook. Volgens haar van het Nijmeegse Vierdaagse Symposium. Daar ben ik inderdaad geweest dit jaar en ik was ook wel een beetje 'in the picture' vanwege het winnen van de N4D-100 schoenen, maar ik herkende haar zelf niet direct. Bijzonder.


Die mevrouw is een stille meelezer op dit forum. Zij herkent velen van ons aan de avatar.


Op de foto's van Charlotte zag ik dat ze Bea heet :icon_wink:


Klopt dat ze Bea heet, ik ken haar van de 11-stedentocht van dit jaar.

_________________
If you can dream it, you can do it!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 10 dec 2016: Light Walk Scheveningen (ZH)
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2016, 17:36 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 16:59
Berichten: 819
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 63
Afstand 2024: 4x50
Kilometers gelopen: zat
Aantal N4D volbracht: 12
Kennedymarsen volbracht: 7
Merk wandelschoenen: Lowa Ferrox Nijmegen
Ik heb de Light-Walk (18,5 km) gelopen samen met mijn zus, zwager en andere kennissen uit Brabant. Heerlijk weer eens een avondje in het dialect kunnen l*llen! Hoef ik thuis niet te proberen want dan verstaan mijn vrouw en kinderen me niet.

We hebben het prima naar ons zin gehad en ook genoten van alles wat we onderweg tegen kwamen.

Zoals voor velen viel Madurodam een beetje tegen omdat we alleen een overview vanaf de zijkant kregen. Ik had me vooraf al wel afgevraagd hoe ze dat zouden doen met 3000 man die in korte tijd in het donker door de smalle paadjes zouden krioelen, allemaal ook tig keer stoppen voor een foto. Dat zou echt een chaos geworden zijn.
De doortocht door Sea-life was totaal overbodig. Dat was geen Scheveningen-Light-Walk, maar Scheveningen-Dark-Walk!

Over de prijs is natuurlijk ook wel wat te zeggen, maar ik vind het moeilijk in te schatten hoe de begroting voor zo'n tocht eruit ziet.
Scheveningen is natuurlijk een top-locatie waar alles duur is. De evenementenvergunning en gemeentelijke leges zullen niet goedkoop geweest zijn. Verder weet ik niet of en hoeveel de organisatie heeft moeten betalen voor bijv. huur van de Pier, Verkeersregelaars, allerlei hulpdiensten, diverse licht-artiesten, doorgang Madurodam, Sea-life, Visafslag, koek/chocomel/kibbeling/oliebol, etc.

Bij de start op/in de Pier was het enorme drukte en was het erg onoverzichtelijk. Misschien was het beter geweest om de aanmeldtafels en start- en finishvakken buiten op de boulevard te doen. Dan zou het eerste stuk van de route nog wel over de Pier kunnen gaan want die hoort er natuurlijk wel bij, maar dan loopt het in ieder geval beter door.

Wij zijn gestart om 16:40 uur en waren om 21:30 weer terug.
Onderweg in Madurodam heb ik Aike nog gezien en gedag kunnen zeggen.
Terug bij de Pier nog heel hard Truuuuuuuuuuuuus geroepen, maar ze was al te ver weg.

Op de website van de Scheveningen Light Walk staat inmiddels: We zien jullie graag allemaal terug op 9 december 2017!


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 170 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.