Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 28 Apr 2024, 13:09

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 13:44 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Nu nog een "'t waait wel weer over" en we zijn compleet.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 14:07 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
fhd schreef:
... Mocht dit nu bijv. Een kennedymars zijn geweest waar alleen ervaren wandelaars aan me doen, was het anders geweest, kijk maar naar bijv. Winterswijk-Arnhem die ook soms in bijzarre weersomstandigheden gelopen wordt. Maar daar doen er geen 7000 mensen aan mee en al helemaal geen mensen die niet zo ervaren zijn!

Geloof me, enkel de afstand van een tocht is geen enkele garantie van ervaring aan de startlijn. Bekend zijn natuurlijk de grote groepen mensen die in de kroeg besluiten om de Kennedymars van Sittard, Someren of Waalwijk te lopen. Waarschijnlijk minder bekend is het verhaal dat iemand bij de start van de 135 kilometer lange Mergellandroute verbaasd om zich heen zat te kijken waarom de andere deelnemers geen slaapzak bij zich hadden, want ze had niet helemaal door dat het een tocht aan één stuk door was. In 2012 sprak ik bij de start van de Nijmegen-Rotterdam nog iemand die zich heel goed had voorbereid, want ze had een paar vierdaagses van 40 kilometer per dag gelopen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 17:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4722
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
herwin schreef:
fhd schreef:
... Mocht dit nu bijv. Een kennedymars zijn geweest waar alleen ervaren wandelaars aan me doen, was het anders geweest, kijk maar naar bijv. Winterswijk-Arnhem die ook soms in bijzarre weersomstandigheden gelopen wordt. Maar daar doen er geen 7000 mensen aan mee en al helemaal geen mensen die niet zo ervaren zijn!

Geloof me, enkel de afstand van een tocht is geen enkele garantie van ervaring aan de startlijn. Bekend zijn natuurlijk de grote groepen mensen die in de kroeg besluiten om de Kennedymars van Sittard, Someren of Waalwijk te lopen. Waarschijnlijk minder bekend is het verhaal dat iemand bij de start van de 135 kilometer lange Mergellandroute verbaasd om zich heen zat te kijken waarom de andere deelnemers geen slaapzak bij zich hadden, want ze had niet helemaal door dat het een tocht aan één stuk door was. In 2012 sprak ik bij de start van de Nijmegen-Rotterdam nog iemand die zich heel goed had voorbereid, want ze had een paar vierdaagses van 40 kilometer per dag gelopen.


Prachtig he.
Collega's vragen mij nog elk jaar, als ik de derde week van juli in mijn agenda schoonveeg en verlof aanvraag, of ik weer "de avondvierdaagse" ga lopen.

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 17:40 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 02:51
Berichten: 789
Woonplaats: Beverwijk
Leeftijd: 53
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: geen idee
Aantal N4D volbracht: 27+
Kennedymarsen volbracht: 5
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: wisselend
Leuk verslag Marko ! Ik heb inderdaad de mazzel gehad dat ik om 16.00 uur mijn start had. Ben ook wel benieuwd vanaf hoelaat je niet meer het strand op mocht. Hoorde achteraf in Zuiderduin dat op het moment dat ik het strand opging, rond 20.05 uur, er al getwijfeld werd maar dat heb ikzelf niet gemerkt. Toen ik Egmond op het terras zat kwamen er rond 22.30 uur nog wandelaars aan die dus wel vanuit Bergen terug gelopen zijn. Ik was even na 21.00 uur binnen maar daarna was het weer nog slechter dan toen ik nog aan het lopen was.

_________________
If you can dream it, you can do it!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 19:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6730
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
longfield schreef:
Leuk verslag Marko ! Ik heb inderdaad de mazzel gehad dat ik om 16.00 uur mijn start had. Ben ook wel benieuwd vanaf hoelaat je niet meer het strand op mocht. Hoorde achteraf in Zuiderduin dat op het moment dat ik het strand opging, rond 20.05 uur, er al getwijfeld werd maar dat heb ikzelf niet gemerkt. Toen ik Egmond op het terras zat kwamen er rond 22.30 uur nog wandelaars aan die dus wel vanuit Bergen terug gelopen zijn. Ik was even na 21.00 uur binnen maar daarna was het weer nog slechter dan toen ik nog aan het lopen was.

Rond 21.00 uur kwam ik op het strand aan.
Omdat het nogal chaotisch was en er druk heen en weer gelopen werd, kreeg ik sterk het vermoeden dat het strand zojuist was afgesloten.
Er kon op dat moment nog weinig zinnigs worden gezegd.
Footloose schreef in haar berichtje dat de sliert wandelaars op het strand ergens tussen 21.00 uur en 22.00 uur ineens ophield.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 20:05 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4934
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
herwin schreef:
fhd schreef:
... Mocht dit nu bijv. Een kennedymars zijn geweest waar alleen ervaren wandelaars aan me doen, was het anders geweest, kijk maar naar bijv. Winterswijk-Arnhem die ook soms in bijzarre weersomstandigheden gelopen wordt. Maar daar doen er geen 7000 mensen aan mee en al helemaal geen mensen die niet zo ervaren zijn!

Geloof me, enkel de afstand van een tocht is geen enkele garantie van ervaring aan de startlijn. Bekend zijn natuurlijk de grote groepen mensen die in de kroeg besluiten om de Kennedymars van Sittard, Someren of Waalwijk te lopen. Waarschijnlijk minder bekend is het verhaal dat iemand bij de start van de 135 kilometer lange Mergellandroute verbaasd om zich heen zat te kijken waarom de andere deelnemers geen slaapzak bij zich hadden, want ze had niet helemaal door dat het een tocht aan één stuk door was. In 2012 sprak ik bij de start van de Nijmegen-Rotterdam nog iemand die zich heel goed had voorbereid, want ze had een paar vierdaagses van 40 kilometer per dag gelopen.


Daarom dat ik ook niet de eerste de beste kennedymars aanhaal. Ook eentje die al snel volzit met wandelaars die bekend zijn met het fenomeen kennedymars. Ik heb het hiet over een Sittard of Someren, das andere koek!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 28 november 2015: Fjoertoer Egmond aan Zee (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015, 20:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5068
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Leuk verslagen van jullie toppers :icon_biggrin:
Blij dat ik de organisatie niet ben :icon_mrgreen:
Het is hartstikke lastig om in zo'n situatie een beslissing te nemen.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.