Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Apr 2024, 21:11

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 2 oktober 2016: Zeeland wandelmarathon (ZLD)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2016, 07:49 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47
Berichten: 642
Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Marko schreef:
julia55 schreef:
Na de hele middag gekeken naar omroep zeeland is het bedoeling om dit volgend jaar ook eens te gaan doen mits we kunnen inschrijven...gaaet er vervoer van finish naar start..omdat we dan p
roberen te overnachten ergens bij vrienden op de fiets


In de ochtend rijden er bussen van de finishlocatie (Zoutelande) naar de start (Burgh-Haamstede).
Andersom kan niet!

Oke weet ik voldoende gaan we dus Onder voorbehoud een plekkie regelen in zoutelande of omgeving


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 2 oktober 2016: Zeeland wandelmarathon (ZLD)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2016, 09:51 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Gisteren hieraan meegedaan. Prachtig Zeeuws landschap en ik houd ook erg van technische waterwerken, dus dan kom je hier wel aan je trekken. Heel gezellig de 1e 10 kilometer samen met Martin gelopen. Ik vond het heel leuk om over de stormvloedkering van de Oosterschelde te wandelen. Deze dam verbindt Schouwen Duiveland met Noord Beveland. De eerste 10 kilometer was het ook nog prachtig weer (dramatische wolken tegen een blauwe lucht en zon).
Daarna heb ik nog een heel stuk met Carla en Tina gelopen. Toen begon de ellende maar dat lag niet aan hen hoor. Het begon heftig te regenen en gecombineerd met harde wind zorgde dit ervoor dat je ondanks regenkleding toch doorweekt raakte. We liepen over de dam tussen het Veerse meer en de Noordzee naar Walcheren en daar eerst een lang stuk over het strand. Het zand zat bij mij daarna werkelijk overal. Daarna kwamen er tussen de regenbuien door toch wel weer wat mooie opklaringen. De tocht ging verder over een mooi duinpad naar Domburg en vervolgens verder naar Westkapelle en 'om het hoekje' de laatste 6 (zware) kilometers naar Zoutelande.

Zelf ben ik in Westkapelle gestopt omdat ik met Martin en zijn vrouw meereed en Martin al was gefinisht en ik dacht dat ze dan sneller naar huis konden door mij op de terugweg 'even' in Westkapelle op te pikken (4 kilometer afstand van het parkeerterrein) maar dat bleek anders uit te pakken want om onduidelijke redenen was de weg richting Westkapelle afgesloten. Achteraf had ik beter door kunnen lopen, maar ik had het ook wel een beetje gehad. Het mulle zand eiste z'n tol want m'n linkerknie ging moeilijk doen, vooral bij de (vele) duinafdalingen. Dus toch een beetje overbelast en dan word ik voorzichtig om een langdurige blessure te voorkomen (vandaag heb ik nergens last van, dus het is inderdaad goed afgelopen). Ik raakte ook steeds meer verkleumd vanwege m'n doorweekte schoenen en sokken en de toenemende wind. Wel machtig hoor om langs de kust te lopen in die omstandigheden, de witte woeste golven waren prachtig om te zien en je loopt op een steeds smaller wordende dijk met links het Zeeuwse polderlandschap en rechts dus de onstuimige zee.

Tja, ga ik deze tocht nog een keer doen? Nee, ik denk het niet. Het is in de eerste plaats wel erg ver bij mij vandaan. Maar ik zou hem ook niet direct aanraden. Wel als je een hardloper bent en van een uitdagende marathon houdt: ZEKER DOEN!
Maar als je overweegt hem te wandelen, dan zet ik hieronder wat dingen waar je rekening mee moet houden.

De organisatie van de kustmarathon is vooral ingesteld op de hardloopversie en gebruikt het parcours een dag later voor de wandelaars. Op zich niets mis mee, dat doet Le Champion bij Egmond ook. Maar die doen dat wel veel beter dan in Zeeland want:
- Er zijn eigenlijk geen verzorgingsposten, wel zo nu en dan een rode kruis wagen met mensen die vragen 'gaat het nog goed'?
- Geen zitplaatsen om even uit te rusten, geen water, koffie of thee (zeker de eerste helft niet). Wel Dixi's (mobiele toiletten), zelfs veel Dixi's.
- Pas op Walcheren tref je langs de kust horeca aan, maar dan nog is de helft van de strandtenten op zondag gesloten.
- De pendelbus vanaf het eindpunt naar het startpunt is erg vroeg. Dan ben je al om 7 uur bij de start terwijl je pas om 8 uur weg mag. Het je laten afzetten bij de start ("kiss and ride") is echter ook buitengewoon slecht geregeld.
- De reguliere bussen langs de route rijden niet op zondag.
- Je moet je al 9 maanden van tevoren ('s nachts) aanmelden want hij zit zo vol, de tocht is razend populair onder Zeeuwen (ik begrijp niet waarom).
- Alle (leuke) badplaatsen waar je langskomt, laat je letterlijk links liggen, het is en blijft een kustroute, vind ik jammer, ik houd van doortochten door dorpjes.

Mijn tip:
Loop deze tocht gewoon een keer zelfstandig en dan bij voorkeur in twee etappes, zodat je ook nog eens lekker ergens rustig in het zonnetje kunt gaan zitten, wat eten of iets dergelijks. Of loop alleen het tweede deel als je niet van een lange dijk/dam houdt. En pak dan ook de dorpjes mee, daar heb je dan ook de tijd voor. De route is permanent bepijld (vaste routebordjes met de tekst 'kustmarathon'), dus je hoeft helemaal niet te wachten tot de officiële tocht, dat heeft mijns inziens nauwelijks meerwaarde. Je hoeft je niet eens aan te melden bij de start en dus ook niet af te melden bij de finish. Niemand die je zal missen als je onderweg afhaakt (ik vind het bij georganiseerde wandeltochten altijd wel een veilig idee dat ze naar je op zoek gaan als je je niet afmeldt). Er zijn ook geen stempelposten onderweg. Je krijgt bonnen waarmee je je medaille op kunt halen en een stamppotmaaltijd krijgt. Voor onderweg krijg je ook nog 3 consumptiebonnen mee, maar dan mag je bij strandtent 'de piraat' bij Oostkapelle niet eens binnen gaan zitten, alleen als je de consumptie toch zelf betaalt. En waarom je überhaupt een rugnummer draagt is mij een raadsel. Dus houd die 20 euro inschrijfkosten lekker in je portemonnee en ga op eigen gelegenheid, en dan bij voorkeur op een dag met een weersverwachting dat het mooi wandelweer is en blijft.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 2 oktober 2016: Zeeland wandelmarathon (ZLD)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2016, 12:41 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4379
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuk om je evaluatie te lezen Truus. Ik ben benieuwd hoe Carla en Tina deze hebben ervaren. Van Martin al wat vernomen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 2 oktober 2016: Zeeland wandelmarathon (ZLD)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2016, 12:57 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Op de website hebben ze een leuk filmpje in vogelvlucht staan van het parcours, duurt maar enkele minuten maar dan krijg je een globale indruk: http://www.marathonzeeland.nl/het-evenement/parcours.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 2 oktober 2016: Zeeland wandelmarathon (ZLD)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2016, 13:12 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47
Berichten: 642
Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
footloose schreef:
Op de website hebben ze een leuk filmpje in vogelvlucht staan van het parcours, duurt maar enkele minuten maar dan krijg je een globale indruk: http://www.marathonzeeland.nl/het-evenement/parcours.

Bedankt voor de tip ben een stuk wijzer geworden
Eens ff bekijken wat we er mee gaan doen


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 2 oktober 2016: Zeeland wandelmarathon (ZLD)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2016, 16:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11200
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Dat er geen water was is niet waar Truus.
Dat jij met een lege fles van huis gaat is niet de schuld van de organisatie.
Op de drinkpost was water (in een bekertje) maar daar had je ook kunnen vragen om je bidon te vullen.
Op de tafel waar koffie en thee werden uitgedeeld was een flesje blijven staan en die heb ik aan jou gegeven dus je had er al 2.
Zitplaatsen is inderdaad een probleem. Niet iedereen stiefelt in 1 x door, improviseren om te kunnen zitten.
Het was inderdaad waardeloos dat we bij De Piraat met onze versnapering (met bon) niet binnen mochten zitten dus Tina heeft voor ons ook wat gekocht. Na ruim 6 km. door de regen en dan niet binnen kunnen/mogen zitten.
In Domburg was alles al opgeruimd omdat de organisatie niet communiceert over de laatste lopers.
Vanaf Domburg hebben we constant iemand van het waterschap plus Rode Kruis achter ons aan gehad. Niet hinderlijk en dat had ik de chauffeur gezegd, we wilden niet opgejaagd worden maar het was wel leuk om te horen dat we zo'n 7 km. p/u liepen.
Waarom dan niet op tijd binnen?
Oponthoud tussen Burgh en het 1ste stukje strand. De bospaden zijn smal dus polonaise lopen.
Regelmatig poncho aan/uit.
Het stuk strand tussen de Veersedam en De Piraat is KILLING (hoewel het dit jaar toch minder zwaar was dan de keren dat ik gelopen heb) en dat k*t paviljoen wil maar niet in het zicht komen.
En het venijn in de staart. Prachtig boven op het duin (na Westkapelle) maar het gaat behoorlijk op en neer en dan als kers op de taart: een stukje strand, wat dit keer korter was dan in mijn geheugen zit.

Tina en ik hebben genoten van een heerlijk weekend Zeeland. Zaterdag naar Domburg gefietst en daar geshopt, terras gehangen, pannenkoeken gegeten en nog wat marathonlopers aangemoedigd.
Alvast genoten van het uitzicht op het Hoge Hill want daar zou ik zondag de tijd niet voor nemen.
Vanmorgen lekker rustig aan gedaan en rond de klok van 10 weerrichting NH.

De tip van Truus om deze in 2en te lopen is bij Tina en mij ook ter sprake gekomen dus misschien nog eens een weekend boeken. Halverwege de route overnachting regelen en wat heen en weer rijden met auto's om bij het eindpunt neer te zetten (ala TodN). Ik ben voor.

EN het wordt niet voor niets de zwaarste genoemd.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 2 oktober 2016: Zeeland wandelmarathon (ZLD)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2016, 18:18 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47
Berichten: 642
Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Wat ik hier allemaal lees zijn dat geen punten die doorgegeven kunnen worden aan organisatie??


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 2 oktober 2016: Zeeland wandelmarathon (ZLD)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2016, 18:25 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11200
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Rob Mans schreef:
Deze wandelmarathon heeft ook een keertje op mijn lijstje gestaan. Na de verslagen te hebben gelezen van Truus en Carla, zal deze tocht NIET meer gaan voorkomen op het verlanglijstje :icon_mrgreen:
Dank je wel Truus en Carla voor jullie wandelverslag!

Nooit afgaan op een verslag(en) van anderen.
Voor hetzelfde geld is het prachtig weer en is buiten zitten op een plekje niet erg maar met dit weer is het een ander verhaal.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 2 oktober 2016: Zeeland wandelmarathon (ZLD)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2016, 18:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11200
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
julia55 schreef:
Wat ik hier allemaal lees zijn dat geen punten die doorgegeven kunnen worden aan organisatie??

Voor wat betreft zitplaatsen en het niet binnen mogen zitten bij De Piraat zal ik de organisatie laten weten maar ik denk dat ik niet de enige zal zijn.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 2 oktober 2016: Zeeland wandelmarathon (ZLD)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2016, 19:10 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1833
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Het was niet mijn bedoeling om een negatief verhaal te schrijven over dit evenement maar de organisatie stelde mij wel een beetje teleur. Maar het kan ook zijn dat ik ontzettend verwend ben met wandeltochten zoals in Noord Holland :icon_mrgreen: . En met mooi weer zal het zeker anders zijn, dan ga je gewoon lekker in het duin zitten of op het strand. Op de dam had je niet zoveel mogelijkheden maar vond ik na 10 kilometer toch een bankje. En nog vrij ook want al die wandelaars stiefelden gewoon door. Het klopt dat op het 10 km-punt de Rabobank kartonnen bekertjes met water uitdeelde. Daar heb ik er twee van genomen. Ze schepten de bekertjes vol vanuit een bak water. Ik heb er niet aan gedacht om te vragen of ik mijn bidon in die emmer mocht onderdompelen maar ik vond het er ook niet zo hygienisch uit zien, ze gingen er steeds met hun handen door (sommigen vinden me nu vast een kniesoor). Maar ik heb ook geen moment dorst gehad. En na 20 kilometer deelden ze flesjes water uit (dankjewel Carla voor het extra flesje). En we kregen een echte Zeeuwse (volgens Carla 'Brabantse') bolus en een keer een appel en onderweg hebben we een hotdog gekocht van 1 van onze consumptiebonnen, dus ik moet inderdaad niet zeuren. Op de film van TV Zeeland zie ik dat er nog meer lekkers werd uitgedeeld en Martin vertelde ook al dat hij z'n buik vol had gesnoept. Waarschijnlijk liep ik zo ver achteraan dat dit er allemaal niet meer was toen ik langs kwam.

Hopelijk heb ik hiermee mijn evaluatie iets positiever gekleurd?
Ik vind het echt wel een prachtige route en met wat kleine aanpassingen (door de dorpen) zou ik hem best graag nog eens overdoen, maar dan het liefst op eigen gelegenheid en in 2 dagen. In gedachten zie ik al een gezellig W4W-weekend opdoemen.....


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 2 oktober 2016: Zeeland wandelmarathon (ZLD)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2016, 19:46 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 06 Jul 2005, 19:49
Berichten: 2625
Woonplaats: Leusden (maar hoe lang nog)
Leeftijd: -
Afstand 2024: -40
Loopnummer 2024: -
Kilometers gelopen: -genoeg
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: -
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 3
Merk wandelschoenen: -
Mood: Vrolijk
Deze staat bij mij op het verlanglijstje, maar dan op zaterdag :icon_redface:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 2 oktober 2016: Zeeland wandelmarathon (ZLD)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2016, 20:01 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Jan 2011, 19:47
Berichten: 642
Woonplaats: rijkevoort
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 35.000
Aantal N4D volbracht: 35
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: meindl...en andere
Mood: Gewoon
Jullie bedankt voor jullie verslagen. Als we kunnen inschrijven gaan we het volgend jaar zelf ervaren..


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 2 oktober 2016: Zeeland wandelmarathon (ZLD)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2016, 20:03 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11200
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
footloose schreef:
Ik vind het echt wel een prachtige route en met wat kleine aanpassingen (door de dorpen) zou ik hem best graag nog eens overdoen, maar dan het liefst op eigen gelegenheid en in 2 dagen. In gedachten zie ik al een gezellig W4W-weekend opdoemen.....

Tot aan het einde van de Veersedam kom je langs de kust geen plaatsjes tegen waar je doorheen kunt lopen.
Wat wel kan om vanaf de Veersedam het Hollandkustpad te volgen.
Dit gaat voor Domburg ook meer door het bos en je komt langs Oostkapelle, nou ja, langs de vakantiehuizen maar wel gelegenheid om iets te drinken en/of te eten.
Ook sla je dan een stuk strand over.
Vanaf Domburg kan je Westkapelle aan doen maar dan houd het ook op.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 2 oktober 2016: Zeeland wandelmarathon (ZLD)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2016, 20:25 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Jul 2016, 09:37
Berichten: 204
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 76
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 14500
Aantal N4D volbracht: 24
Kennedymarsen volbracht: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Beste mensen,
Jullie hebben nog weinig (beter gezegd niets) van mij tot nog toe gelezen. Zo'n maand of vier heb ik mij beperkt tot het volgen van diverse discussies. Maar nu moet mij toch iets van het hart.
Ik heb afgelopen zondag voor het eerst de wandelmarathon gelopen. Voor het eerst omdat ik simpelweg van deze tocht nog nooit gehoord of gelezen had. Een vriendin attendeerde mij op de tocht en vanaf dat moment heb ik de discussie ook op dit forum daarover gevolgd. En tevens van iemand een startbewijs kunnen overnemen.
Alhoewel het weer niet mee werkte heb ik zondag enorm van de tocht genoten. Natuurlijk waren er weinig zitgelegenheden. Maar een betonnen 'bal' en een bank waren toch snel gevonden. En lang hoef ik nooit te zitten. Drinken werd er in overvloed aangeboden. Ik heb het zelfs moeten afslaan omdat ik de flesjes toch niet allemaal leeg drink en/of mee sleep. Hoe dichter ik bij Zoutelande kwam hoe enthousiast de entourage. Het is dan wel geen Nijmegen maar de sfeer was, ondanks het slechte weer, gezellig en leuk. Enorm veel waardering voor de mensen die in regen en storm langs de kant stonden aan te moedigen en versnaperingen uit stonden te deelden. Maar ja, als je eerder uit stapt heb je dit dus voor een groot gedeelte gemist.
Het was dus mijn eerste wandelmarathon maar zeker niet mijn laatste. Volgend jaar sta ik weer in Burgh-Haamstede.
En voor wie een ander filmpje over deze pittige tocht wil zien moet op facebook (https://www.facebook.com/lopeninzeeland ... nref=story) maar eens kijken. Het gaat wel wat snel maar geeft een aardig beeld van de route.
Ronald

_________________
Met vriendelijke groet,
Ronald


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 2 oktober 2016: Zeeland wandelmarathon (ZLD)
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2016, 20:34 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11200
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Ronald1947 schreef:
Beste mensen,
Jullie hebben nog weinig (beter gezegd niets) van mij tot nog toe gelezen. Zo'n maand of vier heb ik mij beperkt tot het volgen van diverse discussies. Maar nu moet mij toch iets van het hart.
Ik heb afgelopen zondag voor het eerst de wandelmarathon gelopen. Voor het eerst omdat ik simpelweg van deze tocht nog nooit gehoord of gelezen had. Een vriendin attendeerde mij op de tocht en vanaf dat moment heb ik de discussie ook op dit forum daarover gevolgd. En tevens van iemand een startbewijs kunnen overnemen.
Alhoewel het weer niet mee werkte heb ik zondag enorm van de tocht genoten. Natuurlijk waren er weinig zitgelegenheden. Maar een betonnen 'bal' en een bank waren toch snel gevonden. En lang hoef ik nooit te zitten. Drinken werd er in overvloed aangeboden. Ik heb het zelfs moeten afslaan omdat ik de flesjes toch niet allemaal leeg drink en/of mee sleep. Hoe dichter ik bij Zoutelande kwam hoe enthousiast de entourage. Het is dan wel geen Nijmegen maar de sfeer was, ondanks het slechte weer, gezellig en leuk. Enorm veel waardering voor de mensen die in regen en storm langs de kant stonden aan te moedigen en versnaperingen uit stonden te deelden. Maar ja, als je eerder uit stapt heb je dit dus voor een groot gedeelte gemist.
Het was dus mijn eerste wandelmarathon maar zeker niet mijn laatste. Volgend jaar sta ik weer in Burgh-Haamstede.
En voor wie een ander filmpje over deze pittige tocht wil zien moet op facebook (https://www.facebook.com/lopeninzeeland ... nref=story) maar eens kijken. Het gaat wel wat snel maar geeft een aardig beeld van de route.
Ronald

Proficiat met je prestatie, Ronald.

Als achterhoede loper loop je dus de versnaperingen mis.
In Domburg waren ze de laatste spullen aan het inpakken. Gelukkig konden we bij Westkaap nog onze bonnen inleveren voor flesjes drinken en hadden we zelf nog genoeg te eten bij ons.
Op het duin richting Zoutelande stond nog een gezin waarbij een jongentje een hele grote bak schuimpjes in zijn handjes had. Heb een hele hand genomen, super dat ze er nog stonden.
Vond de ontvangst ook beter dan mijn andere keren. Nu wel van de organisatie de medaille gekregen in plaats van van de kok.
Wel was het daarna nog even zoeken waar het wandelboekje afgestempeld kon worden.
Stamppotten waren op maar kregen nu een broodje met 2 worsten.
Finishbier smaakte super.
Was mijn 3de deelname met wisselende weersomstandigheden dus ik wist wat me te wachten stond.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.