Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 18:29

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 4-5 augustus 100 van Leeghwater
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2017, 14:23 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4653
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
Perrvoet schreef:
Bosso schreef:
Ik zwijg er verder maar over. Dat doet de topic-starter namelijk ook. ;*

Ik heb ook nog andere dingen te doen ;-)

Leuk dat jullie reageren, al is de algemene tendens redelijk negatief. Het is de eerste 'officiële' editie met inderdaad een maximum van (slechts) 100 deelnemers, zie het als een testcase. In de voorgaande jaren is het een aantal keer gelopen met circa 20 man wat in die zin goed beviel dat het vanaf dit jaar iets groter wordt aangepakt. Mocht het aanslaan zal het in de komende jaren verder groeien!


ja sorry als het voor jou wat negatief overkomt. Maar, op een forum dat ruim 12 jaar functioneert hebben we al het eea. meegemaakt. En zeg nou zelf, wat is dit voor een binnenkomer?

Perrvoet schreef:
Geïnspireerd op en door de Dodentocht: 100 kilometer door de voortuin van Alkmaar. De 1e editie van de 100 van Leeghwater.

http://www.100vanleeghwater.nl


Jezelf voorstellen en dan pas (uitgebreide) info plaatsen was handiger geweest. Het stempelen interesseert mij niet zo, anderen dan weer wel. Maar zoals Herwin terecht opmerkt in de datum van 1 week voor de echte Dodentocht wellicht ook niet zo handig.

Uiteraard zijn goede initiatieven altijd welkom, maar de volgende keer iets beter uitwerken kan geen kwaad. Toch wens ik je alle succes bij het organiseren van deze tocht, en hoop voor jullie dat 't in de toekomst een blijvertje zal worden.

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 2017: 100 van Leeghwater Zuidschermer (NH)
BerichtGeplaatst: 08 Mei 2017, 22:08 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 26 Apr 2017, 15:06
Berichten: 1
Leeftijd: 28
Kilometers gelopen: 100
Merk wandelschoenen: Oasics
Hmm... leuk initiatief!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 100 van Leeghwater
BerichtGeplaatst: 30 Jun 2017, 07:57 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 26 Apr 2017, 15:45
Berichten: 12
Leeftijd: 36
Kilometers gelopen: Te weinig
Merk wandelschoenen: n.b.
Mood: Blij
Bosso schreef:
Perrvoet schreef:
Bosso schreef:
Ik zwijg er verder maar over. Dat doet de topic-starter namelijk ook. ;*

Ik heb ook nog andere dingen te doen ;-)

Leuk dat jullie reageren, al is de algemene tendens redelijk negatief. Het is de eerste 'officiële' editie met inderdaad een maximum van (slechts) 100 deelnemers, zie het als een testcase. In de voorgaande jaren is het een aantal keer gelopen met circa 20 man wat in die zin goed beviel dat het vanaf dit jaar iets groter wordt aangepakt. Mocht het aanslaan zal het in de komende jaren verder groeien!


ja sorry als het voor jou wat negatief overkomt. Maar, op een forum dat ruim 12 jaar functioneert hebben we al het eea. meegemaakt. En zeg nou zelf, wat is dit voor een binnenkomer?

Perrvoet schreef:
Geïnspireerd op en door de Dodentocht: 100 kilometer door de voortuin van Alkmaar. De 1e editie van de 100 van Leeghwater.

http://www.100vanleeghwater.nl


Jezelf voorstellen en dan pas (uitgebreide) info plaatsen was handiger geweest. Het stempelen interesseert mij niet zo, anderen dan weer wel. Maar zoals Herwin terecht opmerkt in de datum van 1 week voor de echte Dodentocht wellicht ook niet zo handig.

Uiteraard zijn goede initiatieven altijd welkom, maar de volgende keer iets beter uitwerken kan geen kwaad. Toch wens ik je alle succes bij het organiseren van deze tocht, en hoop voor jullie dat 't in de toekomst een blijvertje zal worden.


Punt voor jou, ik zal mij even herstellen!

Al ben ik zelf geen (heel) fanatiek loper, kan ik wel genieten van een gezellig wandelingetje. In mijn directe omgeving hebben meerdere mensen de Dodentocht (met wisselend succes) meerdere malen gelopen. Vanuit het enthousiasme van de Dodentocht is het idee van de 100 van Leeghwater ontstaan.

De voortuin van Alkmaar zoals ik het noemde, wordt ook wel het land van Leeghwater genoemd, vernoemd naar de drooglegger van de polders aldaar. Het is dus ook een wandeltocht van 100 kilometer door een prachtig polderlandschap met kleine authentieke dorpjes op de route.

Onderweg loop je langs meerdere horecagelegenheden (ik geloof 12 stuks) welke minimaal net zo enthousiast zijn als wij, de organisatie. Klagen over medewerking vanuit de omgeving hoeven we dus zeker niet. Omdat het toch een soort probeersel is hebben we een maximum aantal deelnemers gezet op 100 personen, met de gedachte dat wel wel zouden zien wat de animo zal zijn. Ondertussen hebben we een kleine 50 aanmeldingen vanuit het hele land (en zelfs België). Een enkele plaatselijke durfal, maar vooral de wat getrainde lopers.

Het is inderdaad een week voor de Dodentocht, al is dat voor de echte wandelaar natuurlijk geen probleem! Deze datum is mede gekozen omdat er in de omliggende weekenden simpelweg al een hoop te doen is hier in de omgeving. Mochten er nog vragen zijn beantwoord ik die natuurlijk graag, en wie weet zien we elkaar op 4 en 5 augustus. Al zul je mij waarschijnlijk meerdere malen langs de route zien ;)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 2017: 100 van Leeghwater Zuidschermer (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Jun 2017, 08:49 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4943
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Leuke uitleg. En fijn om te weten dat ik geen echte wandelaar ben. /:-) mocht ik helemaal gezond zijn geweest, moet ik er ook niet aan denken om twee dodentochten in zo,n korte tijd te lopen. Zelfs met kennedymarsen hield ik er minstens twee weken tussen. Lijkt me lichamelijk ook niet helemaal gezond aangezien je lichaam ook moet hetstellen van zo,n monstertocht.. Maar goed, ECHTE wandelaars hebben daar schijnbaar geen last van.. /:-) :-8


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 2017: 100 van Leeghwater Zuidschermer (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Jun 2017, 09:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4722
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
fhd schreef:
Leuke uitleg. En fijn om te weten dat ik geen echte wandelaar ben. /:-) mocht ik helemaal gezond zijn geweest, moet ik er ook niet aan denken om twee dodentochten in zo,n korte tijd te lopen. Zelfs met kennedymarsen hield ik er minstens twee weken tussen. Lijkt me lichamelijk ook niet helemaal gezond aangezien je lichaam ook moet hetstellen van zo,n monstertocht.. Maar goed, ECHTE wandelaars hebben daar schijnbaar geen last van.. /:-) :-8


Tijd voor een nieuw topic: wat zijn de kenmerken van een "echte wandelaar"!

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 2017: 100 van Leeghwater Zuidschermer (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Jun 2017, 09:17 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4943
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Voy con Dios schreef:
fhd schreef:
Leuke uitleg. En fijn om te weten dat ik geen echte wandelaar ben. /:-) mocht ik helemaal gezond zijn geweest, moet ik er ook niet aan denken om twee dodentochten in zo,n korte tijd te lopen. Zelfs met kennedymarsen hield ik er minstens twee weken tussen. Lijkt me lichamelijk ook niet helemaal gezond aangezien je lichaam ook moet hetstellen van zo,n monstertocht.. Maar goed, ECHTE wandelaars hebben daar schijnbaar geen last van.. /:-) :-8


Tijd voor een nieuw topic: wat zijn de kenmerken van een "echte wandelaar"!



Ik zag het ja. Ik wist niet eens dat er echte wandelaars bestonden. Bestaan er dan ook niet echte wandelaars? En ik maar denken dat ik een ervaren wandelaar was, maar zelfs dan loop ik geen 2 Dodentochten zo snel achter elkaar.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 2017: 100 van Leeghwater Zuidschermer (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Jun 2017, 13:36 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
fhd schreef:
Voy con Dios schreef:
fhd schreef:
Leuke uitleg. En fijn om te weten dat ik geen echte wandelaar ben. /:-) mocht ik helemaal gezond zijn geweest, moet ik er ook niet aan denken om twee dodentochten in zo,n korte tijd te lopen. Zelfs met kennedymarsen hield ik er minstens twee weken tussen. Lijkt me lichamelijk ook niet helemaal gezond aangezien je lichaam ook moet hetstellen van zo,n monstertocht.. Maar goed, ECHTE wandelaars hebben daar schijnbaar geen last van.. /:-) :-8


Tijd voor een nieuw topic: wat zijn de kenmerken van een "echte wandelaar"!



Ik zag het ja. Ik wist niet eens dat er echte wandelaars bestonden. Bestaan er dan ook niet echte wandelaars? En ik maar denken dat ik een ervaren wandelaar was, maar zelfs dan loop ik geen 2 Dodentochten zo snel achter elkaar.

De "echte" wandelaar bestaat niet, maar een wandelaar heeft meestal 2 benen, die hij of zij om de beurt op de grond zet en daardoor voortbeweegt. De afstand is niet belangrijk :mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 2017: 100 van Leeghwater Zuidschermer (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Jun 2017, 17:05 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
fhd schreef:
Leuke uitleg. En fijn om te weten dat ik geen echte wandelaar ben. /:-) mocht ik helemaal gezond zijn geweest, moet ik er ook niet aan denken om twee dodentochten in zo,n korte tijd te lopen. Zelfs met kennedymarsen hield ik er minstens twee weken tussen. Lijkt me lichamelijk ook niet helemaal gezond aangezien je lichaam ook moet hetstellen van zo,n monstertocht.. Maar goed, ECHTE wandelaars hebben daar schijnbaar geen last van.. /:-) :-8

Naar mijn ervaring gaat dat herstel ook steeds makkelijker en sneller. Na mijn eerste Kennedymars liep ik ook twee weken moeilijk, maar op een gegeven moment zat ik ook op het punt dat ik enkel nog last had van de nacht niet slapen.

En om ook eens ontopic te doen: ik zit dat weekend in Engeland, dus ik kom niet.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 2017: 100 van Leeghwater Zuidschermer (NH)
BerichtGeplaatst: 12 Jul 2017, 19:54 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 26 Apr 2017, 15:45
Berichten: 12
Leeftijd: 36
Kilometers gelopen: Te weinig
Merk wandelschoenen: n.b.
Mood: Blij
Om toch nog even ongegeneerd te spammen, een enthousiaste vrijwilliger heeft enkele mooie foto's gemaakt van de route:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 674&type=3


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 2017: 100 van Leeghwater Zuidschermer (NH)
BerichtGeplaatst: 12 Jul 2017, 20:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Perrvoet schreef:
Om toch nog even ongegeneerd te spammen, een enthousiaste vrijwilliger heeft enkele mooie foto's gemaakt van de route:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 674&type=3


Echt Hollands :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 2017: 100 van Leeghwater Zuidschermer (NH)
BerichtGeplaatst: 12 Jul 2017, 21:54 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11200
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Perrvoet schreef:
Om toch nog even ongegeneerd te spammen, een enthousiaste vrijwilliger heeft enkele mooie foto's gemaakt van de route:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 674&type=3

En een foutje bij een foto.
Walingsdijk moet Oudendijk zijn.
Aan de Walingsdijk staat geen kerk(je).
Verder heel bekende omgeving.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 2017: 100 van Leeghwater Zuidschermer (NH)
BerichtGeplaatst: 12 Jul 2017, 22:02 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4943
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
herwin schreef:
fhd schreef:
Leuke uitleg. En fijn om te weten dat ik geen echte wandelaar ben. /:-) mocht ik helemaal gezond zijn geweest, moet ik er ook niet aan denken om twee dodentochten in zo,n korte tijd te lopen. Zelfs met kennedymarsen hield ik er minstens twee weken tussen. Lijkt me lichamelijk ook niet helemaal gezond aangezien je lichaam ook moet hetstellen van zo,n monstertocht.. Maar goed, ECHTE wandelaars hebben daar schijnbaar geen last van.. /:-) :-8

Naar mijn ervaring gaat dat herstel ook steeds makkelijker en sneller. Na mijn eerste Kennedymars liep ik ook twee weken moeilijk, maar op een gegeven moment zat ik ook op het punt dat ik enkel nog last had van de nacht niet slapen.

En om ook eens ontopic te doen: ik zit dat weekend in Engeland, dus ik kom niet.



Ik heb het dan ook over mentaal en niet over fysiek bij mij. En je kan ook goed lopen zonder spierpijn ed terwijl je lichaam toch moet herstellen. Je hoeft er dus geen last van te hebben.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 2017: 100 van Leeghwater Zuidschermer (NH)
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2017, 21:43 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 26 Apr 2017, 15:45
Berichten: 12
Leeftijd: 36
Kilometers gelopen: Te weinig
Merk wandelschoenen: n.b.
Mood: Blij
Ondertussen zijn 79 wandelaars gestart. Een mooi aantal voor editie 1. :y:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 2017: 100 van Leeghwater Zuidschermer (NH)
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2017, 05:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11200
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Perrvoet schreef:
Ondertussen zijn 79 wandelaars gestart. Een mooi aantal voor editie 1. :y:

Inderdaad een hanteerbaar aantal.
Veel succes.

Misschien, ooit loop ik deze. Is tenslotte mijn achtertuin.

Mmmmm, volgend jaar geen Oase bij de DTo, dussssssssss??

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 2017: 100 van Leeghwater Zuidschermer (NH)
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2017, 18:36 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 26 Apr 2017, 15:45
Berichten: 12
Leeftijd: 36
Kilometers gelopen: Te weinig
Merk wandelschoenen: n.b.
Mood: Blij
Nog een berichtje dan, en dan zijn jullie voorlopig weer van mij af ;-)

Op 15 afvallers na heeft een ieder, op het einde vooral op karakter, de 100 voltooid. Louter positieve en enthousiaste reacties van zowel deelnemers als vrijwilligers. Dit is voor nu absoluut een blijvertje!

Op onze Facebook staan een flink aantal leuke reacties en prachtige foto's te vinden, waaronder onderstaand bord met een knipoog welke op dat bewuste moment wisselend werd ervaren :lol:

Afbeelding

https://m.facebook.com/100vanleeghwater/


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.