Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 19:43

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: 4-5 augustus 2017: 100 van Leeghwater Zuidschermer (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2017, 17:19 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 26 Apr 2017, 15:45
Berichten: 12
Leeftijd: 36
Kilometers gelopen: Te weinig
Merk wandelschoenen: n.b.
Mood: Blij
Geïnspireerd op en door de Dodentocht: 100 kilometer door de voortuin van Alkmaar. De 1e editie van de 100 van Leeghwater.

http://www.100vanleeghwater.nl


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 100 van Leeghwater
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2017, 18:58 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
100 km, dus nergens voor stempelen, dus druk zal het niet worden.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 100 van Leeghwater
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2017, 19:08 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4653
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
En dat precies 1 week voor de Dodentocht him/herself. Dat wordt een stormloop in Alkmaar.

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 100 van Leeghwater
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2017, 19:24 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4722
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Bosso schreef:
En dat precies 1 week voor de Dodentocht him/herself. Dat wordt een stormloop in Alkmaar.


Denk dat maar niet. Limiet van 100 deelnemers. "We willen er een echt volksfeest van maken" zegt de organisatie. Ik zie dat startvak al helemaal voor me, gevuld met alle snelwandelaars van de RWV en de LAT.
Ookal is dit een asfaltparcours wat z'n weerga waarschijnlijk niet kent, ik ga dur maar es niet naar toe.

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 100 van Leeghwater
BerichtGeplaatst: 26 Apr 2017, 19:56 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4943
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Kennen jullie die mop vandie mensen die de eenmalige kennedymars door Alkmaar en omgeving liepen?Juist, die gingen niet. Zouden ze met deze 100 km wel gaan of is hen hetzelfde lot beschoren?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 100 van Leeghwater
BerichtGeplaatst: 27 Apr 2017, 09:16 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1883
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Voy con Dios schreef:
Bosso schreef:
En dat precies 1 week voor de Dodentocht him/herself. Dat wordt een stormloop in Alkmaar.


Denk dat maar niet. Limiet van 100 deelnemers. "We willen er een echt volksfeest van maken" zegt de organisatie. Ik zie dat startvak al helemaal voor me, gevuld met alle snelwandelaars van de RWV en de LAT.
Ookal is dit een asfaltparcours wat z'n weerga waarschijnlijk niet kent, ik ga dur maar es niet naar toe.

Denk dat die snelle wandelaars in het Brabantse zitten of Engeland. Jammer voor de organisatie, ben benieuwd hoe druk het wordt met locals

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 100 van Leeghwater
BerichtGeplaatst: 27 Apr 2017, 09:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2093
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
Als ik weer eens zo gek ben om een 100 km te gaan lopen, dan zou ik liever kiezen voor de Doto in Bornem. Ik loop de laatste tijd wel vaker in België en dat bevalt mij heel goed.

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 100 van Leeghwater
BerichtGeplaatst: 27 Apr 2017, 09:53 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Voy con Dios schreef:
Bosso schreef:
En dat precies 1 week voor de Dodentocht him/herself. Dat wordt een stormloop in Alkmaar.


Denk dat maar niet. Limiet van 100 deelnemers. "We willen er een echt volksfeest van maken" zegt de organisatie. Ik zie dat startvak al helemaal voor me, gevuld met alle snelwandelaars van de RWV en de LAT.
Ookal is dit een asfaltparcours wat z'n weerga waarschijnlijk niet kent, ik ga dur maar es niet naar toe.

Een volksfeest hoeft op zichzelf ook niets negatiefs te zijn natuurlijk. De Kennedymars van Vijfhuizen was volgens mij ook een soort van verlengstuk van een lokaal feest, en daar hoor ik mensen altijd erg positief over. De Nacht van Santpoort hoort ook bij een totaal ander evenement (schutterijfeesten als ik het goed herinner) en is ook wel aardig (ik zou het niet fantastisch noemen, maar als de datum eens een keer wel uitkomt in combinatie met de centurionwedstrijden zou ik er zo weer heen gaan). Dan heb - of had - je ook de Kennedymars van Oisterwijk of Moergestel (de start was in de ene plaats, maar de naam was de andere plaats) wat een verlengstuk was van een fietsevenement; daar was het duidelijk dat er geen wandelaars in de organisatie zatten en het heeft een reden dat die niet meer bestaat. Je kunt mensen die die tocht ooit hebben gelopen herkennen aan hun reactie als je ze een mandarijntje geeft tijdens een wandeltocht, als ze beginnen over een Kennedymars waar ze onderweg enkel mandarijntjes kregen heb je er een gevonden.

Wat ik ook niet helemaal snap: "Tevens zijn er op veel plekken langs de route vrijwilligers en verkeersregelaars aanwezig om voor u de weg of de oversteek veilig te maken." (van de routepagina). Dat klinkt niet heel erg nodig voor een tocht met maximaal 100 deelnemers, tenzij je echt regelmatig een heel erg drukke autoweg over moet steken (en dan heb je gewoon een verkeerd parcours). Die verkeersregelaars betekent wel dat je heel veel extra vrijwilligers nodig hebt.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 100 van Leeghwater
BerichtGeplaatst: 27 Apr 2017, 13:34 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 Apr 2009, 18:11
Berichten: 2093
Woonplaats: Tilburg
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 26.000+
Aantal N4D volbracht: 10
Kennedymarsen volbracht: Ja
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Gewoon
herwin schreef:
Een volksfeest hoeft op zichzelf ook niets negatiefs te zijn natuurlijk. De Kennedymars van Vijfhuizen was volgens mij ook een soort van verlengstuk van een lokaal feest, en daar hoor ik mensen altijd erg positief over. De Nacht van Santpoort hoort ook bij een totaal ander evenement (schutterijfeesten als ik het goed herinner) en is ook wel aardig (ik zou het niet fantastisch noemen, maar als de datum eens een keer wel uitkomt in combinatie met de centurionwedstrijden zou ik er zo weer heen gaan). Dan heb - of had - je ook de Kennedymars van Oisterwijk of Moergestel (de start was in de ene plaats, maar de naam was de andere plaats) wat een verlengstuk was van een fietsevenement; daar was het duidelijk dat er geen wandelaars in de organisatie zatten en het heeft een reden dat die niet meer bestaat. Je kunt mensen die die tocht ooit hebben gelopen herkennen aan hun reactie als je ze een mandarijntje geeft tijdens een wandeltocht, als ze beginnen over een Kennedymars waar ze onderweg enkel mandarijntjes kregen heb je er een gevonden.

Wat ik ook niet helemaal snap: "Tevens zijn er op veel plekken langs de route vrijwilligers en verkeersregelaars aanwezig om voor u de weg of de oversteek veilig te maken." (van de routepagina). Dat klinkt niet heel erg nodig voor een tocht met maximaal 100 deelnemers, tenzij je echt regelmatig een heel erg drukke autoweg over moet steken (en dan heb je gewoon een verkeerd parcours). Die verkeersregelaars betekent wel dat je heel veel extra vrijwilligers nodig hebt.

Die mandarijnentocht was de KM van Oosterhout in 2010. Naast mandarijnen waren er ook doorloopposten met alleen dropjes :-8 . De tweede keer kwam niet van de grond omdat de organisatie niet genoeg vrijwilligers en EHBO kon regelen en er dus geen vergunning verleend werd. De KM van Moergestel / Oisterwijk is maar een paar keer gehouden maar ook hier te weinig vrijwilligers bij inderdaad een wielrenvereniging.

_________________
As ge nie lopt, komde nie wijer.
Oud-Brabants gezegde (zelf bedacht)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 100 van Leeghwater
BerichtGeplaatst: 27 Apr 2017, 20:20 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 Mei 2005, 11:44
Berichten: 4653
Woonplaats: Centrum van Zwen.
Leeftijd: 59
Afstand 2024: ?
Kilometers gelopen: pfff.
Aantal N4D volbracht: 11!
Volgende wandeltocht: In twijfel.
Kennedymarsen volbracht: 7.
100+ wandelingen: 6
Merk wandelschoenen: Hanwag.
Ik zwijg er verder maar over. Dat doet de topic-starter namelijk ook. ;*

_________________
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 100 van Leeghwater
BerichtGeplaatst: 27 Apr 2017, 21:12 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11200
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Tijdens de 100 van Leeghwater is het parcours aangegeven door middel van op het wegdek gespoten pijlen

Daar kunnen ze bij de gemeente Koggenland nog wel eens problemen mee krijgen.
Zelfs voor het verkeersexamen mag er op het wegdek niet met gespoten pijlen gewerkt worden.

Ik had me nog als vrijwilliger aan kunnen melden maar mag zaterdag voor het werk op pad.
En, nee, verlof vragen is geen optie.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 100 van Leeghwater
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2017, 13:05 
Offline
Nieuwe W4W'er
Nieuwe W4W'er

Geregistreerd: 26 Apr 2017, 15:45
Berichten: 12
Leeftijd: 36
Kilometers gelopen: Te weinig
Merk wandelschoenen: n.b.
Mood: Blij
Bosso schreef:
Ik zwijg er verder maar over. Dat doet de topic-starter namelijk ook. ;*

Ik heb ook nog andere dingen te doen ;-)

Leuk dat jullie reageren, al is de algemene tendens redelijk negatief. Het is de eerste 'officiële' editie met inderdaad een maximum van (slechts) 100 deelnemers, zie het als een testcase. In de voorgaande jaren is het een aantal keer gelopen met circa 20 man wat in die zin goed beviel dat het vanaf dit jaar iets groter wordt aangepakt. Mocht het aanslaan zal het in de komende jaren verder groeien!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 100 van Leeghwater
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2017, 16:53 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
herwin schreef:
100 km, dus nergens voor stempelen, dus druk zal het niet worden.


Misschien moeten we ons er maar eens hard voor gaan maken dat de LDW begint te stempelen bij 100, in plaats van daarboven!
Er valt eventueel te denken aan een "medestempelverbond" met België, waar 100km tochten wel heel populair zijn.

Het is toch van de zotte dat er in Nederland helemaal geen tochten (meer) zijn met het mooie ronde getal van 100 km.........
Nee, alles moet heel gekunsteld net boven de 100 zitten, 105 of 110, om maar een stempel te mogen geven.
Zelfs bij een tocht als de Bossche 100, die de 100 nota bene in zijn naam heeft staan, moeten er lussen gecreëerd worden om toch vooral maar boven die 100 te komen.

Ik ben echter bang dat Herwin natuurlijk gelijk heeft, en dat is doodzonde voor een initiatief als dit!
Ik wens de 100 van Leeghwater in ieder geval heel veel succes! :vague:

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 2017: 100 van Leeghwater Zuidschermer (NH)
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2017, 21:13 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Bij de Bossche 100 is het toch echt een facultatief lusje om het stempeltje te krijgen. De meeste Belgen en de Nederlanders met tijdgebrek houden het bij 100 km. De Nacht van Santpoort heeft ook een 100km, die ook door vrijwel niemand gewandeld wordt. En je hebt het Wandelweekend, waar bij de 100km gemiddeld 1 Belg en 1 kandidaat honderman aan meedoen. En als deze tocht ook een mogelijkheid had tot een extra lusje van 10 kilometer (en er stempelrecht wordt geregeld, daar is het nu vast te laat voor) en er een handiger datum wordt gekozen zie ik voor deze toch ook nog wel potentie.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 4-5 augustus 2017: 100 van Leeghwater Zuidschermer (NH)
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2017, 21:26 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
herwin schreef:
Bij de Bossche 100 is het toch echt een facultatief lusje om het stempeltje te krijgen. De meeste Belgen en de Nederlanders met tijdgebrek houden het bij 100 km. De Nacht van Santpoort heeft ook een 100km, die ook door vrijwel niemand gewandeld wordt. En je hebt het Wandelweekend, waar bij de 100km gemiddeld 1 Belg en 1 kandidaat honderman aan meedoen. En als deze tocht ook een mogelijkheid had tot een extra lusje van 10 kilometer (en er stempelrecht wordt geregeld, daar is het nu vast te laat voor) en er een handiger datum wordt gekozen zie ik voor deze toch ook nog wel potentie.


Maar dat bedoel ik toch juist? Waarom niet gewoon voor LDW gaan stempelen bij 100 km?
Dan ben je van al dat moeilijke gedoe met extra lusjes af en krijgen die 100 km tochten ook meer deelnemers!

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.