Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 19:20

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: 24 aug 2014: Eilandspoldertocht Schermerhorn (NH)
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2014, 09:18 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11200
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Als het weer een beetje meezit hier een rondje vanuit Schermerhorn, 17 km.
Op het fietsje heen en terug.
De organisatie is een paar jaar aangesloten geweest bij de NHWB maar door de vele regeltjes doen ze het de laatste jaren weer op hun eigen.
Echt een klassieker voor wie van polder en mooi houdt.

http://www.deeilandspoldertocht.nl/

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 24-8-'14 Eilandspoldertocht
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2014, 18:36 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 Aug 2007, 11:24
Berichten: 302
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: > 40000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 13
100+ wandelingen: 30
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Deze tocht is zeker de moeite waard. Zelfs met openbaar vervoer is deze tocht nog goed te bereiken.
Vorig jaar gelopen met mijn moeder (natuurroute) en een paar jaar geleden met mijn zusje. (de lange omloop)
Leuke dorpjes, gerookte vis, kleinste huisje, museumbeeldentuin, oude stadhuis, gezellige kroegjes, oude boekenmarkt, kerkconcert en nog veel meer was er vorig jaar op of langs de route te beleven. En natuurlijk stempeltjes halen bij verschillende ijsclubs.
Voor degenen die nog niet geweest zijn, zou ik zeggen: "ga gezellig de eilandspoldertocht lopen". Degenen die de tocht al kennen, hoeven niet overgehaald te worden.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 24-8-'14 Eilandspoldertocht
BerichtGeplaatst: 24 Aug 2014, 13:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11200
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
De thuisblijvers hebben bij deze wandeltocht ongelijk gekregen.
Heerlijk op de fiets naar Schermerhorn en ingeschreven voor de 17 km.
Richting Grootschermer ging het over het Haviksdijkje. De verkeersluwe kant van de Ringvaart.
Een enkele wandelaar of fietser is ons hier tegemoet gekomen.
Onderweg even een plekje tegen de rietkraag opgezocht voor een sanitaire stop.
DAT had ik beter niet kunnen doen want een greppel die afgedekt was door plat gewaaid riet zag ik over het hoofd met 2 natte voeten tot gevolg.
Om mijn linker hiel tegen blaren te beschermen had ik hier vette watten omheen gedaan. Maar natte vette watten werkt dus niet met gevolg dat ik voor Noordeinde een gevoelig plekje kreeg.
In Graft op een bankje de vette watten gewisseld maar ik had geen droge sokken mee dus in een mum van tijd voelde ik hem alweer.
Omdat we in De Rijp aan de koffie wilden toch maar even doorgelopen en op het terras de hiel afgeplakt.
Na de koffie, zoals gewoonlijk, slecht op gang kunnen komen.
We dachten dat ze ons de verkeerde kant opstuurden want we gingen de provinciale weg richting Purmerend onderdoor.
Maar alles kwam goed doordat we direct erna een graspad op gestuurd werden en nog getrakteerd op een rondje kriskras door De Rijp.
Leuk, leuk, leuk want hier kom je zelf niet zo gauw.
Eenmaal het Oostdijkje op was recht door richting Schermerhorn.
Veel donkere luchten gezien. Al direct na de start zagen we een bui boven Graft-De Rijp hangen dus maar kalm van start gegaan dat, als de bui zou vallen, we tenminste in de bebouwde kom konden schuilen. Gelukkig dreef hij achter ons weg.
Tussen Grootschermer en Noordeinde even een kort buitje maar niet genoeg om ons in de regenkleding te wurmen. Overigens op dit stukje de schoen/voeten weer nat omdat we ook hier over een graspad gingen wat behoorlijk nat was.
Eenmaal De Rijp uit zagen we buien boven Grootschermer naar beneden komen en leek zich daarna een wolkenpartij te vormen boven de Beemster maar die zat wat de wind betreft voor ons aan de goede kant.
Puik rondje met enthousiaste vrijwilligers van 7-ijsclubs rondom en in de Eilandspolder. Hij was weer TOP :!:

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 24-8-'14 Eilandspoldertocht
BerichtGeplaatst: 25 Aug 2014, 09:47 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4185
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Cornelia schreef:
De thuisblijvers hebben bij deze wandeltocht ongelijk gekregen.
Heerlijk op de fiets naar Schermerhorn en ingeschreven voor de 17 km.
Richting Grootschermer ging het over het Haviksdijkje. De verkeersluwe kant van de Ringvaart.
Een enkele wandelaar of fietser is ons hier tegemoet gekomen.
Onderweg even een plekje tegen de rietkraag opgezocht voor een sanitaire stop.
DAT had ik beter niet kunnen doen want een greppel die afgedekt was door plat gewaaid riet zag ik over het hoofd met 2 natte voeten tot gevolg.
Om mijn linker hiel tegen blaren te beschermen had ik hier vette watten omheen gedaan. Maar natte vette watten werkt dus niet met gevolg dat ik voor Noordeinde een gevoelig plekje kreeg.
In Graft op een bankje de vette watten gewisseld maar ik had geen droge sokken mee [-X dus in een mum van tijd voelde ik hem alweer.
Omdat we in De Rijp aan de koffie wilden toch maar even doorgelopen en op het terras de hiel afgeplakt.
Na de koffie, zoals gewoonlijk, slecht op gang kunnen komen.
We dachten dat ze ons de verkeerde kant opstuurden want we gingen de provinciale weg richting Purmerend onderdoor.
Maar alles kwam goed doordat we direct erna een graspad op gestuurd werden en nog getrakteerd op een rondje kriskras door De Rijp.
Leuk, leuk, leuk want hier kom je zelf niet zo gauw.
Eenmaal het Oostdijkje op was recht door richting Schermerhorn.
Veel donkere luchten gezien. Al direct na de start zagen we een bui boven Graft-De Rijp hangen dus maar kalm van start gegaan dat, als de bui zou vallen, we tenminste in de bebouwde kom konden schuilen. Gelukkig dreef hij achter ons weg.
Tussen Grootschermer en Noordeinde even een kort buitje maar niet genoeg om ons in de regenkleding te wurmen. Overigens op dit stukje de schoen/voeten weer nat omdat we ook hier over een graspad gingen wat behoorlijk nat was.
Eenmaal De Rijp uit zagen we buien boven Grootschermer naar beneden komen en leek zich daarna een wolkenpartij te vormen boven de Beemster maar die zat wat de wind betreft voor ons aan de goede kant.
Puik rondje met enthousiaste vrijwilligers van 7-ijsclubs rondom en in de Eilandspolder. Hij was weer TOP :!:


Hoe is het nu met de voeten? Ik zou meegegaan zijn, ware het niet dat wij met de kanovereniging naar krommenie (spijkerboor-jisp-wormerveer) gingen voor de sluisjestocht. Was ook heel grappig: vorige week liep ik in die omgeving de kalverpoldertocht dus een aantal vergezichten gezien die ik vorige week ook zag, maar dan vanaf het water ipv vanaf de brug.

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.