Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 05:49

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Re: 17 augustus 2013: Kalverpoldertocht Zaandijk (NH)
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2013, 11:17 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mrt 2005, 20:20
Berichten: 719
Woonplaats: Roelofarendsveen
Leeftijd: 61
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 2015:665km
Aantal N4D volbracht: 12+
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Rob Mans schreef:
Een leuke 25 km tocht in Zaandijk. Het eerste gedeelte tot aan Assendelft een aantrekkelijk stuk door het polderlandschap heen. Niet zomaar recht toe recht aan, maar af en toe ook afgewisseld met wat onverharde stukjes tussen hoge begroeiingen door dat speels door het landschap loopt. Net zoals vorige week zou ik ook vandaag weer twee keer stoppen ( i.p.v. normaal 1x op de 25 km afstand). Bij de eerste stop op de 8 km in Assendelft even een bakje koffie en wat gegeten. Daarna volgt een wat minder gedeelte van deze tocht. Na de stop nog wel een leuk stukje maar op een gegeven moment was het door het stedelijk gebied heen van Krommenie. Kon er maar niet enthousiast van worden en was blij dat na een tijdje het gebied weer uitliepen. Dan volgt een leuk stukje rond Wormer en op de 20 km de tweede rust in zicht kwam. Daar een lekker goulash soepje met de meegenomen boterhammen gegeten. Het laatste stuk naar de finish was wel weer mooi. Eerst vlak langs de Zaanse Schans en op het laatst over de Schans zelf heen. Het was daar heel druk met toeristen en achteraf gezien misschien ook niet echt handig om de route over de Schans te laten lopen. Het was dan ook kris kras door de menigte heen wurmen en kreeg van een toerist een snauw of ik wel helemaal lekker was. Ze vond dat ik haar aan de kant duwde, maar had het idee dat zij zelf niet zo vast op haar benen stond.


Wij zijn vlak voor de schans linksaf gegaan,dan loop je direct naar de brug en heb je geen last van de drukte.Ook hebben we de braderie links laten liggen en hebben de alternatieve route genomen.Hoe laat ben jij gestart,wij waren er om 8.30 en konden meteen vertrekken.Het was een leuke tocht met prima weer!

_________________
Beweging komt niet op gang als je stil blijft staan!!!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 17 augustus 2013: Kalverpoldertocht Zaandijk (NH)
BerichtGeplaatst: 18 Aug 2013, 15:13 
Offline
W4W Super Freak
W4W Super Freak
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mrt 2005, 20:20
Berichten: 719
Woonplaats: Roelofarendsveen
Leeftijd: 61
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 2015:665km
Aantal N4D volbracht: 12+
Kennedymarsen volbracht: 3
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Rob Mans schreef:
Ton schreef:
Rob Mans schreef:
Een leuke 25 km tocht in Zaandijk. Het eerste gedeelte tot aan Assendelft een aantrekkelijk stuk door het polderlandschap heen. Niet zomaar recht toe recht aan, maar af en toe ook afgewisseld met wat onverharde stukjes tussen hoge begroeiingen door dat speels door het landschap loopt. Net zoals vorige week zou ik ook vandaag weer twee keer stoppen ( i.p.v. normaal 1x op de 25 km afstand). Bij de eerste stop op de 8 km in Assendelft even een bakje koffie en wat gegeten. Daarna volgt een wat minder gedeelte van deze tocht. Na de stop nog wel een leuk stukje maar op een gegeven moment was het door het stedelijk gebied heen van Krommenie. Kon er maar niet enthousiast van worden en was blij dat na een tijdje het gebied weer uitliepen. Dan volgt een leuk stukje rond Wormer en op de 20 km de tweede rust in zicht kwam. Daar een lekker goulash soepje met de meegenomen boterhammen gegeten. Het laatste stuk naar de finish was wel weer mooi. Eerst vlak langs de Zaanse Schans en op het laatst over de Schans zelf heen. Het was daar heel druk met toeristen en achteraf gezien misschien ook niet echt handig om de route over de Schans te laten lopen. Het was dan ook kris kras door de menigte heen wurmen en kreeg van een toerist een snauw of ik wel helemaal lekker was. Ze vond dat ik haar aan de kant duwde, maar had het idee dat zij zelf niet zo vast op haar benen stond.


Wij zijn vlak voor de schans linksaf gegaan,dan loop je direct naar de brug en heb je geen last van de drukte.Ook hebben we de braderie links laten liggen en hebben de alternatieve route genomen.Hoe laat ben jij gestart,wij waren er om 8.30 en konden meteen vertrekken.Het was een leuke tocht met prima weer!

De braderie heb ik ook links laten liggen en de alternatieve route genomen. Dat is wel slim van je geweest om net voor de Schans linksaf te gaan. Ik ben de pijlen blijven volgen en moest daardoor een deel over de Schans heen. Ik ben om 9.10 uur gestart maar hoorde dat er om 8.30 uur al wandelaars onderweg waren. Ik ga altijd uit van de starttijd op de site of wat er in de LWP staat.


We gaan meestal wat vroeger weg om een bakkie te doen,we waren er om 8.25 al en toen kwamen we al wandelaars tegen die gestart waren. Na een snel bakkie koffie gingen we om 8.30 weg en waren om 12.30 weer terug.

_________________
Beweging komt niet op gang als je stil blijft staan!!!


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.