Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 01 Mei 2024, 18:24

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: 28-29 aug 2009: Omloop van Goeree-Overflakkee (ZH)
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 15:06 
Hallo,

Zijn er hier nog mensen die de Omloop van Goeree-Overflakkee http://www.omloop.com mee lopen, ik ben van de partij samen met een groepje maten. Het wordt voor mij de eerste prestatiewandeltocht boven de 100 km, loop nu zo'n 75 tot 90 km per keer, maar zijn er nog mensen die ervaring hebben met deze tocht? Hebben zij nog tips mbt tot de omloop voor mij en andere lopers.


Laatst gewijzigd door Henske op 10 Sep 2008, 21:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 15:12 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Mrt 2007, 13:36
Berichten: 1640
Woonplaats: Veldhoven
Leeftijd: 50-
Kilometers gelopen: -
Aantal N4D volbracht: 2
Kennedymarsen volbracht: 70
100+ wandelingen: 30
Merk wandelschoenen: ACICS
Henske, eat your heart out hier is de link naar de omloop van vorig jaar en als je nog wat wil weten dan laat het maar weten want ik heb deze tocht vorig jaar gelopen en hij staat voor dit jaar ook op de planning.
http://www.walkers4walkers.nl/viewtopic.php?t=1647

_________________
op naar de 100 Kennedymarsen (nog 30).

CC 384.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 17:07 
Dit is dus de 110 die ik wil lopen als ik besluit om verder te gaan dan 80 8) , Langehalen, maar niet dit jaar.

Ik ben een aantal keren mee geweest als begeleider...wat wil je weten?


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 17:46 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Aug 2006, 07:45
Berichten: 1883
Woonplaats: Roermond
Leeftijd: .
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50-A-436
Kilometers gelopen: 477
Aantal N4D volbracht:
Kennedymarsen volbracht: 34
100+ wandelingen: 6
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: NB
Gejoco2 schreef:
Dit is dus de 110 die ik wil lopen als ik besluit om verder te gaan dan 80 8) , Langehalen, maar niet dit jaar.

Ik ben een aantal keren mee geweest als begeleider...wat wil je weten?

Waren dat die afschuwelijk foto's met bloed in de schoenen :?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008, 18:07 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Dec 2005, 14:26
Berichten: 5189
Woonplaats: Hippolytushoef
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 2016/30
Aantal N4D volbracht: 30
Volgende wandeltocht: Wandelen langs de Kunst & Cultuur.
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 4
Merk wandelschoenen: lowa
Mood: Gewoon
Omdat ik de doto niet kan lopen dit jaar staat deze in mijn planning.

_________________
Beleef elke dag alsof het de laatste zou zijn,
dus leef vandaag, niet gisteren of morgen !!

http://www.deoudnaut.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Mei 2008, 08:54 
Wat tips met betrekking tot voorbereiding en het lopen van de omloop zelf zijn wel welkom, te denken aan kleding, extra of speciaal schoeisel, wat krijg je eten en drinken en of je zelf nog wat eten voor tussendoor mee moet nemen.


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Mei 2008, 11:37 
Henske schreef:
Wat tips met betrekking tot voorbereiding en het lopen van de omloop zelf zijn wel welkom, te denken aan kleding, extra of speciaal schoeisel, wat krijg je eten en drinken en of je zelf nog wat eten voor tussendoor mee moet nemen.


Zo! Ga er maar ff voor zitten! (Of sla het in zijn geheel over) 8)

De voorbereidingen voor de Omloop zijn in principe niet anders dan voor een Kennedymars. Dus een opbouw tot minimaal 50km is aan te raden. Als je de 50 loopt in Nijmegen en daarvoor getraind hebt, dan ben je ook klaar voor de Omloop. Wel is het verstandig om ook onverhard te trainen. Een deel van het parcours gaat over grasdijk en het strand. Ook in het donker, dus iets van licht meenemen, is zeker verstandig. Veel wandelaars dragen hogere schoenen als ze onverhard lopen, maar dat is je eigen voorkeur. Als je ze hebt, is een paar extra schoenen natuurlijk altijd handig. En een paar slippers voor na de finish.;-)

Let er op, vooral bij laag water, op het strand, dat je jezelf niet vastloopt. Houd dus zoveel mogelijk links aan op het harde zand en kijk regelmatig naar links of je water ziet. Het water hoort aan je rechterhand te zijn. Het gebeurt wel eens dat wandelaars verrast worden door het opkomende water en zich ineens op een zandbank bevinden. :?

Je kunt onderweg drie keer beschikken over je bagage (op ongeveer 35, 55 en 85km) dus afhankelijk van het weer kun je kleding meenemen en aan of uit trekken. Zorg dat je tas goed herkenbaar is, door een opvallende kleur, een gekleurd lint of een kleine knuffel of zo, zodat hij gemakkelijk te vinden is. Als je je onderweg wilt omkleden kun je dat het beste halverwege doen (55km Port Zélande). Daar zijn gewone toiletten, de rust is in de tennishal en er zijn bijna alleen maar wandelaars. Op 85km zit je in een grote, open loods waar het publiek in en uit kan en zijn er dixies. Bij de finish kun je eventueel douchen. :)

Op de site http://www.omloop.com staat in het menuutje aan de rechterkant veel info over de Omloop. Onder route staat op de routekaart wat ze bij iedere post hebben. Op 35 km krijg je een warme pastamaaltijd, op 55 brood en op 85 soep, brood en zuivel. Verder hebben ze onderweg, brood, bouillon, fruit, pannenkoeken, koffie, thee en allerlei soorten koud drinken. Ik zou dus alleen maar iets te eten meenemen waarvan je zelf weet dat je het altijd weg krijgt en misschien iets voor tussendoor, bijvoorbeeld: repen, koeken, sportdrank, bifi, druivensuiker, snoep. Zorg in ieder geval altijd dat je drinken bij je hebt. Water kun je bij iedere post bijvullen.

Op het kaartje, waarvan je overigens een kleine, geplastificeerde uitvoering krijgt bij je inschrijving, zie je ook wanneer de posten sluiten. Zorg dat je ruim voor de sluitingstijd weg bent, zodat je marge hebt voor het geval er iets gebeurt en je bijvoorbeeld naar de EHBO moet.
Reken bij de uitgang Slikken (75km) ook op een langere rust. Kans is groot dat je het daar ff nodig hebt.... :^

Dan nog een persoonlijke tip. In voorbereiding op een Kennedymars of een meerdaagse van 80 km of meer doe ik zelf altijd tapering-off / koolhydraten stapelen. Zie: http://fotoboek.mynewyorkmarathon.nl/in ... %20off.pdf
Wandelaars, die ik op de Omloop heb begeleid en die dit hebben gedaan, is het uitstekend bevallen. Ook het na afloop goed drinken en (koolhydraatrijk) eten, helpt bij het herstel. http://fotoboek.mynewyorkmarathon.nl/in ... erstel.pdf
Voor mij is het effect dat ik onder andere niet of nauwelijks spierpijn heb of stram ben de dag na een Kennedymars of een meerdaagse. :D

Onder Training en Verzorging vind je verder allerlei goede tips over rekken en strekken, blaren, enz. http://www.walkers4walkers.nl/viewforum.php?f=2

Maar bovenal: laat het gewoon lekker op je af komen, geniet er van en doe het! Wako

Nog vragen? Stel ze aan een ander! :wink:


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Mei 2008, 19:22 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 Aug 2007, 11:24
Berichten: 302
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 44
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: > 40000
Aantal N4D volbracht: 20
Kennedymarsen volbracht: 13
100+ wandelingen: 30
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
Deze tocht staat ook al jaren op mijn verlanglijstje. Ik beslis echter pas op het laatste moment.
Op dit moment heb ik al vooringeschreven op de Nacht van Vlaanderen en de Dodentocht. Als deze tochten (en de Nijmeegse Vierdaagse) geen problemen opleveren, dan wil ik zeker naar Goeree.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Mei 2008, 21:21 
Ik probeer er in ieder geval wat van te maken, qua trainingsafstanden zit ik nu op zo'n 75 km en dan heb ik tijdens het lopen en achteraf nergens last van. 110 km is maar 35 km meer dus zal dat wel lukken :D


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Mei 2008, 21:29 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4233
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
Henske schreef:
110 km is maar 35 km meer dus zal dat wel lukken :D


Aan je positieve instelling zal het in ieder geval niet liggen! :D

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Mei 2008, 21:44 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Mrt 2007, 13:36
Berichten: 1640
Woonplaats: Veldhoven
Leeftijd: 50-
Kilometers gelopen: -
Aantal N4D volbracht: 2
Kennedymarsen volbracht: 70
100+ wandelingen: 30
Merk wandelschoenen: ACICS
Nog 1 aanvulling op het verhaal van Gejoco, en dat is dat je na de rust in Herkingen nog "maar" 26 kilometer hoeft, maar dat het wel langs ellenlange dijken is waar geen eind aan lijkt te komen.Plus je mag best kapot zitten als je 110 km over dijken, stranden en nog meer ongein onder je voeten hebt gehad.

_________________
op naar de 100 Kennedymarsen (nog 30).

CC 384.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Mei 2008, 23:00 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Jan 2008, 19:41
Berichten: 751
Woonplaats: Woudenberg
als de dodenmars gaat lukken wil ik deze tocht ook gaan doen het lijkt me wel!
weet je meteen wat je in zeewolde kan verwachten


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 20 Mei 2008, 23:13 
Wolfje schreef:
Waren dat die afschuwelijk foto's met bloed in de schoenen :?

Volgens mij bedoel je de foto's van de voeten van Joepie van vorig jaar. Hij had een stuk of tien blaren bij de finish en vlak voordat hij aan de Omloop begon zijn schoenen lekker dik in de bruine schoensmeer gezet..... :roll:

langehalen-snelthuis schreef:
Nog 1 aanvulling op het verhaal van Gejoco, en dat is dat je na de rust in Herkingen nog "maar" 26 kilometer hoeft, maar dat het wel langs ellenlange dijken is waar geen eind aan lijkt te komen.

Als je er oog voor hebt en je kunt het nog opbrengen, geniet van de mooie vergezichten! :D De zeilbootjes en windsurfers op de Grevelingen, de Krammer en het Volkerak. De windmolens tegen de, naar ik hoop, blauwe lucht bij de Grevelingendam, vlak voor Ooltgensplaat en aan de andere kant van het water bij de Volkeraksluizen. De witte schapen op de groene dijken....


Omhoog
   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Mei 2008, 05:10 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Mrt 2007, 13:36
Berichten: 1640
Woonplaats: Veldhoven
Leeftijd: 50-
Kilometers gelopen: -
Aantal N4D volbracht: 2
Kennedymarsen volbracht: 70
100+ wandelingen: 30
Merk wandelschoenen: ACICS
Gejoco2 schreef:
Wolfje schreef:
Waren dat die afschuwelijk foto's met bloed in de schoenen :?

Volgens mij bedoel je de foto's van de voeten van Joepie van vorig jaar. Hij had een stuk of tien blaren bij de finish en vlak voordat hij aan de Omloop begon zijn schoenen lekker dik in de bruine schoensmeer gezet..... :roll:

langehalen-snelthuis schreef:
Nog 1 aanvulling op het verhaal van Gejoco, en dat is dat je na de rust in Herkingen nog "maar" 26 kilometer hoeft, maar dat het wel langs ellenlange dijken is waar geen eind aan lijkt te komen.

Als je er oog voor hebt en je kunt het nog opbrengen, geniet van de mooie vergezichten! :D De zeilbootjes en windsurfers op de Grevelingen, de Krammer en het Volkerak. De windmolens tegen de, naar ik hoop, blauwe lucht bij de Grevelingendam, vlak voor Ooltgensplaat en aan de andere kant van het water bij de Volkeraksluizen. De witte schapen op de groene dijken....

Om kwart over 8 's ochtends (tot een uur of 10, toen was ik in Oude Tonge)had ik geen zeilbootjes of windsurfers gezien, en die windmolens is een mooi punt om weer naar toe te lopen.

_________________
op naar de 100 Kennedymarsen (nog 30).

CC 384.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 Mei 2008, 09:39 
langehalen-snelthuis schreef:
Gejoco2 schreef:
Als je er oog voor hebt en je kunt het nog opbrengen, geniet van de mooie vergezichten! :D De zeilbootjes en windsurfers op de Grevelingen, de Krammer en het Volkerak. De windmolens tegen de, naar ik hoop, blauwe lucht bij de Grevelingendam, vlak voor Ooltgensplaat en aan de andere kant van het water bij de Volkeraksluizen. De witte schapen op de groene dijken....

Om kwart over 8 's ochtends (tot een uur of 10, toen was ik in Oude Tonge)had ik geen zeilbootjes of windsurfers gezien, en die windmolens is een mooi punt om weer naar toe te lopen.


:shock: (95 km in 15 uur) We heten niet allemaal Langehalen-snelthuis... :wink: :D


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.