Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 05 Mei 2024, 15:03

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: 25-27 juli 2013: Meerslag om Bolsward (FR)
BerichtGeplaatst: 02 Jul 2013, 22:55 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Dit driedaagse wandelevenement zal in 2013 voor de 15de keer worden gehouden en behoort langzamerhand tot de klassiekers onder de meerdaagse tochten.
Een wandeltocht die u elke dag vanuit de Hanzestad Bolsward kennis doet maken met steeds andere facetten van het prachtige Friese platteland.
De wandelaars gaan over eeuwenoude dijken, langs meren, historische kerkenpaden, oude terpdorpjes en een nationaal landschapspark.

Wandelprogramma:
Donderdag 25 juli 2013: “Slag om de Noord”
Vrijdag 26 juli 2013: “Slag om de Oost”
Zaterdag 27 juli 2013: “Slag om de Zuidwest”

Afstanden
40-25 km

Start
Op alle drie dagen wordt gestart vanuit het Marne College, Schoolstraat 7, 8701 DX Bolsward.
40 km 08.00 uur stipt
25 km 09.00 uur stipt
Sluiting eindcontrole 17:00 uur.

Verzorging:
Verzorging 25 km: koffie/thee en fris.
Verzorging 40 km: koffie/thee, fris, soep en broodjes.

Aanmelding:
Inschrijving vóór 17 juli 2013 kan gebeuren door betaling op rekening nr. 30.87.84.626 t.n.v. Stichting “Meerslag om Bolsward”.
Na ontvangst van het inschrijfgeld wordt uw deelname bevestigd o.v.v. het startnummer.
Voor beide afstanden kan men ook 1 of 2 dagen meelopen.
Inschrijving is dan alleen mogelijk bij de start.

Meerslag (3 keer 40km):
Inleggeld €22,00 bij inschrijving vóór 17 juli 2013.
Na 17 juli 2013: €25,00
Startkaart en toebehoren af te halen op donderdag 25 juli aan de start vanaf 7.00 uur.

“Lytse” Meerslag (3 keer 25km):
Inleggeld €16,00 bij inschrijving vóór 17 juli 2013.
Na 17 juli 2013: €18,00
Startkaart en toebehoren af te halen op donderdag 25 juli aan de start vanaf 8.00 uur.

E.H.B.O. tijdens en na de tochten aanwezig.
Honden worden niet toegelaten.

Deelnemers aan de “Meerslag om Bolsward” ontvangen na afloop een op naam gestelde oorkonde.
Deelnemers aan de “Lytse Meerslag om Bolsward” en deelnemers voor 1 of 2 dagen komen in aanmerking voor een diploma.

Inlichtingen
C.P. Witteveen
Telefoon 0515-574580 b.g.g. 0515-575002
Website: http://www.wandelstadbolsward.nl/
Email: meerslag@gmail.com

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 25 t/m 27 juli: Meerslag om Bolsward FR
BerichtGeplaatst: 02 Jul 2013, 22:57 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Dit is me verleden jaar zo goed bevallen dat ik dit jaar weer ga! :D
Ik ben weer van harte welkom bij Adriana, ongeveer 5 minuten lopen van de start.
Inschrijving en betaling is ook geregeld.
Nu alleen maar hopen dat het niet zo heet wordt als vorig jaar! [-o<

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 25 t/m 27 juli 2013: Meerslag om Bolsward (FR)
BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013, 18:10 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Mrt 2009, 16:25
Berichten: 316
Woonplaats: Sportstad
Leeftijd: 45
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 545
Aantal N4D volbracht: 14
Kennedymarsen volbracht: 10
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Gewoon
:-k :-k

_________________
De pessimist zit bij de pakken neer, de optimist maakt ze open.

Mirjam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 25 t/m 27 juli 2013: Meerslag om Bolsward (FR)
BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013, 19:58 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Staat al in de agenda (met vraagteken) hangt van het weer en eventuele vakantieplannen af


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 t/m 27 juli 2013: Meerslag om Bolsward (FR)
BerichtGeplaatst: 04 Jul 2013, 15:21 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4185
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Ik heb hem in 2011 gelopen, toen was het (eenmalig) op vrijdag-zaterdag-zondag.
Is me erg goed bevallen, die 3x 40 toen. Wellicht dat ik dit jaar weer ga. Even kijken of ik het kan regelen, want dan moet ik wel 2 dagen vrijnemen deze keer.

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25 t/m 27 juli 2013: Meerslag om Bolsward (FR)
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2013, 21:50 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Alles staat gepakt en gezakt!
Heb er zin an!
Duimen jullie dat het niet al te warm wordt? [-o<

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 25 t/m 27 juli 2013: Meerslag om Bolsward (FR)
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2013, 05:40 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11200
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Veel wandelplezier in Bolsward.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 25 t/m 27 juli 2013: Meerslag om Bolsward (FR)
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2013, 22:04 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 Mrt 2011, 19:59
Berichten: 1166
Woonplaats: Oldemarkt
Leeftijd: 56
Afstand 2024: 40Km
Kilometers gelopen: 10000+
Aantal N4D volbracht: 13
Kennedymarsen volbracht: 21
100+ wandelingen: 9
Aantal 11 steden gelopen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Geniet ervan helaas ben ik weer niet van de partij de berichten zijn gunstig.

_________________
Elke tocht begint met de eerst stap, op naar de volgende camino


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25-27 juli 2013: Meerslag om Bolsward (FR)
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2013, 18:27 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Meerslag om Bolsward
25,26 en 27 juli 2013

Nijmegen is “vergeten” en de blaren zijn opgedroogd. Tijd om eens de 3-daagse Meerslag te lopen. Ik ga voor de Lytse 3x 25km, dat is mooi genoeg.
Volgens de voorspellingen wordt het weer lekker warm, maar Bolsward ligt niet zo ver van de Waddenzee en mijn vermoeden is juist er is een briesje.
Het is toch een uurtje rijden. Als het Fryske Volkslied gezongen wordt, moet ik de koffie nog opdrinken en ga als 1 van de laatsten op pad. Ik neem vandaag geen foto’s want er is een Rozenburgse walker4walker die dat heel mooi doet. Zie hier maar http://www.danyell.nl.
Vandaag doen we de slag om de noord. Via asfalt, weilanden en fietspaden zijn we na 2 uren in Witmarsum. Bij de molen krijgen we brood, maar voor de koffie moeten we bij het café zijn.
Geen muziek en kaas deze keer, zoals gebruikelijk bij de 11Stedenkuiertocht en er is maar 1 fan om ons aan te moedigen, een centurion.
In het café krijgen we de koffie aangeboden van de organisatie en stukje oranjekoek is voor eigen rekening, maar dat is geen probleem.
Omdat dit de enige rust is, gaat er nog een 2de bakje in en later, om de hoek, ook nog een ijsje. Zo moet het wel lukken de laatste 12km.
Bij het sportcomplex van Schraard, maak ik gebruik van een mooie tribuneplaats (bankje) onder de bomen. Daarna gaat het verder door het weidse Fryske land. In welke richting je ook kijkt, overal zie je een kerktoren boven uit steken. Deze vallen in het niet bij de enorme windmolens.
Ik loop alleen, wat een verschil met vorige week. Een Frans muziekje in de oren en de herinneringen komen terug, al is de rugzak nu wel wat lichter.
Ondertussen komen de snelle Jelle’s er al weer aan. Soms ben ik wel wat jaloers op hun snelheid, maar als ik dan weer de tijd neem om, om me heen te kijken, vind ik het prima.
In Longerhouw worden we door de organisatie nog verrast met frisdrank en in het melklokaal is een waterkraan.
De handdoek komt uit de tas en gaat kleddernat in de nek. Het laatste stuk weiland doemt op.
Ik kijk op het thermometertje dat aan mijn tas hangt en het kwik zit dichter bij de 40 dan de 30 graden. Ik heb er weinig last van, de warmte begint te wennen.
Nog een stukje door Bolsward en het zit er al weer op.
Moarn mar wer efkes ien Boalsert sjen.


Dag 2 Slag om de Oost

Dit keer ben ik op tijd voor de koffie en kan nog een praatje maken.
Helaas geeft Danyell te kennen dat ze vandaag, vanwege het weer, niet gaat lopen.
Achteraf kan ik zeggen dat het een goed besluit is, ik zal dan zelf maar wat foto’s maken.
Het is benauwd, er staat wel een beetje wind, maar veel is het niet. Op weg naar de eerste pauze krijg ik een telefoontje dat het in Gaasterland al met “bakken” naar beneden komt.
2 kilometer verder voelen we de eerste druppen en hun aantal neemt toe. De poncho’s moeten aan. Die van mij blijft in de tas. Ik ben vlak bij het huis van mijn nichtje en naamgenote. Volgens mijn informatie zijn ze op vakantie, maar er staan 2 auto’s. Ik loop toch maar even achterom en het blijkt dat mijn oom en tante er zijn. Dat wordt koffie en kletsen. Als ik een klein uurtje later weg ga is het weer droog. De weg is natuurlijk helemaal leeg, maar in de verte zie ik toch nog een paar wandelaars richting Easterein gaan. Ik ben benieuwd of de controle nog open is, ik wil wel even bij Bote en Mieke langs. Er is nog volop volk, al zijn het allemaal wandelaars van de 40km. Die moeten nog een extra lus maken, dus een bakje en een praatje kan nog wel. Bovendien krijg ik, van de penningmeester, nog een mooie stempel op mijn arm. Dit als “dank” voor de 4-Daagse foto’s. Als tegenprestatie zet ik hem maar een keer met een man op de foto.
We gaan langs het water over een mooi betonpad. Ongeveer 100 meter voor mij zie ik een wandelaar lopen, die mij even te voren had gevraagd of ik lui werd omdat ik maar 25km liep.
Ik roep naar hem, maar de wind staat de verkeerde kant op. Na 3 km draait hij zich eindelijk om en komt er achter dat hij op de 25km route zit. Hij is er nogal ontdaan over, maar wat maakt het uit. Teruggaan is geen optie, de snelle Jelle’s stuiven ons alweer voorbij. Achteraf is hij wel blij, het lichaam is een beetje wandelmoe en hij heeft maar 4km gemist.
De volgende stop is in Wommels bij It Reade Hynder. Een prima adres met heerlijke soep en het toilet komt ook als geroepen.
Nog 8km voor de boeg. Door het land over een betonpad, ze zouden die schapen eens moeten opvoeden. Ze hebben een heel weiland met prachtig gras, waarom moeten die uitwerpselen dan op het beton. Zou dat fijner zijn om te doen?
Het is maar een klein stukje en de hond die ons begeleidt springt vrolijk over de veeroosters.
Alweer een stukje Slachte en dan een mooi fietspad naar de wagenstop, waar weer wat voor ons klaar staat.
Door Burgwerd, waar ik nog een stukje kaas krijg en een biertje afsla, is het gelukkig niet ver meer naar de finish. Was het na de bui opgefrist, nu gutst het zweet weer uit alle poriën.
We proberen nog een (leerling) wandelaar over te halen om morgen ook te komen, ben benieuwd,.
Dan is het tijd voor een uurtje chauffeuren en een heerlijke douche.

foto's http://lianazuidema.mijnalbums.nl/


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25-27 juli 2013: Meerslag om Bolsward (FR)
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2013, 21:29 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Ik ben inderdaad niet gaan lopen vandaag.
Gisteren was ik zo beroerd geworden van de warmte de laatste uren, dat ik het verstandiger vond om vandaag geen lichamelijke inspanningen te doen.
Heb er een dagje sightseeing van gemaakt, Planetarium in Franeker, de mummies in Wiuwert, de markt in Makkum en een ijsje in de haven van Hindeloopen.
Ik was vast van plan om morgen wel te gaan, maar toen ik vanavond op de avondmarkt in Bolsward was, scheen de zon weer en ik begon prompt weer te twijfelen.
Ik kijk morgenochtend wel, als de zon weer volop schijnt, dan ga ik weer niet.
Er is een leuke autoroute langs de havensteden (ANWB Havenstedenroute) en eigenlijk trekt me dat meer aan dan 5 à 6 uur in de hitte te lopen ...
Volgend jaar schrijf ik niet meer van tevoren in, maar bekijk ik het vlak voor het begint.
Als ik dan geen logies meer kan vinden, is het gewoon pech.
Dit doe ik echt niet meer!

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 25-27 juli 2013: Meerslag om Bolsward (FR)
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2013, 10:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4185
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Danyell schreef:
Ik ben inderdaad niet gaan lopen vandaag.
Gisteren was ik zo beroerd geworden van de warmte de laatste uren, dat ik het verstandiger vond om vandaag geen lichamelijke inspanningen te doen.
Heb er een dagje sightseeing van gemaakt, Planetarium in Franeker, de mummies in Wiuwert, de markt in Makkum en een ijsje in de haven van Hindeloopen.
Ik was vast van plan om morgen wel te gaan, maar toen ik vanavond op de avondmarkt in Bolsward was, scheen de zon weer en ik begon prompt weer te twijfelen.
Ik kijk morgenochtend wel, als de zon weer volop schijnt, dan ga ik weer niet.
Er is een leuke autoroute langs de havensteden (ANWB Havenstedenroute) en eigenlijk trekt me dat meer aan dan 5 à 6 uur in de hitte te lopen ...
Volgend jaar schrijf ik niet meer van tevoren in, maar bekijk ik het vlak voor het begint.
Als ik dan geen logies meer kan vinden, is het gewoon pech.
Dit doe ik echt niet meer!


Ik geef je groot gelijk. Ik heb gisteren getwijfeld of ik ipv Nacht van Santpoort dan de laatste Meerslag-dag zou doen. Ik vond het echter vanmorgen al zo broeierig, dat ik ervan af gezien heb.En dan kan ik nog vrij goed tegen de warmte, beter dan jij.
Er is evengoed veel moois te zien aan de andere kant van De Dijk.

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25-27 juli 2013: Meerslag om Bolsward (FR)
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2013, 22:31 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Meerslag Bolsward Dag 3
Slag om de Zuid-West

Het is vanmorgen behoorlijk mistig, voor de zekerheid gooi ik een trui in de auto.
Mooi op tijd kom ik in Bolsward en het is al veel helderder. De trui blijft in de auto.
Vandaag zijn ook de meeste Trochrinners van de partij, maar ook de (leerling)wandelaar is komen opdagen.
We lopen vandaag een stuk 11stedenkuiertochtroute in de omgekeerde richting. Langs het water, door Tjerkwerd en daarna door een weiland waarna we in Parrega aankomen. Hier blijkt dat het café, dat jaren gesloten was, weer open is. We zijn niet de enigen die van dit prachtige authentieke café genieten.
We zijn hierdoor wel het laatste bij het bootje om de vaart over te steken. Tenminste dat denken we. Later blijkt dat er nog een dame achter ons loopt. Zij wordt met de auto via een omweg naar de camping aan de overkant gebracht, waar ze besluit om toch maar te stoppen.
Nu zijn we echt de laatsten. Als we bij de camping aan komen gaan de andere trochrinners al weer op pad. We nemen een versnapering, kopen onderweg bij een jonge zakenman ranja en koek en gaan dan dwars door het land naar Blauwhuis (die van de bekende dakkapel). Het begint al donker te worden, onweer is niet fijn als je op het vlakke Friese platteland loopt.
De weergoden zijn ons echter gunstig gezind en we bereiken heelhuids Blauwhuis.
Elly gaat naar het terras, waar de anderen al zitten en ik ga naar de begraafplaats. Even pake en Beppe dagzeggen. De kerk is open, dus daar ook maar naar binnen.
Terug naar het café vallen de eerste druppen. Jan de Wind heeft een slecht humeur en iedereen helpt mee om het terras leeg te maken om vervolgens naar binnen te vluchten.
Ach, er zijn slechtere locaties om op droge druppen te wachten. Er zijn er bij die in een boerenschuur hebben moeten schuilen. Wij hebben hier binnen ons natje en ons droogje.
Het anderhalf uur is zo om.
Een vrijwilliger van de wagenrust komt ons tegemoet rijden. Zeer attent, met ons gaat het prima.
De temperatuur is heerlijk om te lopen, maar de verdamping gaat snel. Het begint alweer warm te worden.
We mogen nog een stuk door Bolsward wandelen en komen langs de katholieke kerk. Deze kerk heeft een heel oud Mariabeeld en een apart kapelletje voor Titus Brandsma. Het is een prachtig gebouw en verdient een kijkje aan de binnenkant. Er volgen een paar diepzinnige gesprekken, als we door 1 van de wandelaars er op geattendeerd worden dat ze in het Marnecollege met smacht op ons zitten te wachten.
Onder luid gezang worden we binnengehaald en nemen we onze oorkonde in ontvangst.
Onder het genot van een witbiertje (sans alcohol) sluiten we deze mooie 3-daagse af.
Tot volgend jaar

http://lianazuidema.mijnalbums.nl/
http://www.troch-rinnen.nl


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25-27 juli 2013: Meerslag om Bolsward (FR)
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2013, 22:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 Mei 2012, 22:37
Berichten: 5069
Leeftijd: 64
Kilometers gelopen: 23+
Aantal N4D volbracht: 11
Kennedymarsen volbracht: 3
Aantal 11 steden gelopen: 4
Merk wandelschoenen: Meindl
Mood: Vrolijk
Danyell schreef:
Ik ben inderdaad niet gaan lopen vandaag.
Gisteren was ik zo beroerd geworden van de warmte de laatste uren, dat ik het verstandiger vond om vandaag geen lichamelijke inspanningen te doen.
Heb er een dagje sightseeing van gemaakt, Planetarium in Franeker, de mummies in Wiuwert, de markt in Makkum en een ijsje in de haven van Hindeloopen.
Ik was vast van plan om morgen wel te gaan, maar toen ik vanavond op de avondmarkt in Bolsward was, scheen de zon weer en ik begon prompt weer te twijfelen.
Ik kijk morgenochtend wel, als de zon weer volop schijnt, dan ga ik weer niet.
Er is een leuke autoroute langs de havensteden (ANWB Havenstedenroute) en eigenlijk trekt me dat meer aan dan 5 à 6 uur in de hitte te lopen ...
Volgend jaar schrijf ik niet meer van tevoren in, maar bekijk ik het vlak voor het begint.
Als ik dan geen logies meer kan vinden, is het gewoon pech.
Dit doe ik echt niet meer!


Vandaag was de beste dag om te lopen, qua temperatuur.
Bij wandeltochten alleen van te voren inschrijven als het beslist niet anders kan (dat doe ik altijd) en er zijn slaapplaatsen genoeg :D


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 25-27 juli 2013: Meerslag om Bolsward (FR)
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2013, 09:25 
Offline
Beheerder
Beheerder
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 16 Nov 2004, 14:26
Berichten: 4768
Woonplaats: Rozenburg
Leeftijd: 65
Kilometers gelopen: 39.057
Aantal N4D volbracht: 15
Volgende wandeltocht: Besluit ik pas op het laatste moment!
Kennedymarsen volbracht: 18
100+ wandelingen: 3
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: Saucony
Mood: Vrolijk
Ik heb een hele tijd geleden al eens het besluit genomen om niet te wandelen als het warmer is dan 23 graden.
Maar ja, dan is er een mooie tocht, ik ben een beetje eigenwijs en ik hou van wandelen, dus die grens van 23 graden schoof algauw omhoog.
Maar ik heb van geen van die tochten echt genoten.
Ik zweet nagenoeg niet, dus alle warmte wordt in m'n lichaam vastgehouden.
Omdat het zo warm is, heb je wel dorst, dus drink ik veel en omdat ik het er niet uit zweet, loop ik continu met een opgeblazen gevoel.
Plus dat ik daarbij ook nog eens hart- èn longpatiënt ben.
Misschien dat ik dag 2 en dag 3 wel had kunnen lopen, maar wat anderen een lekker wandelweertje vinden, is voor mij al te warm.
De grens ligt bij mij echt op zo'n 22 à 23 graden en daar hou ik het voortaan ook bij.
Ik moet gewoon weer in zomerslaap gaan, dat is het beste!

Wanneer wordt het herfst? icon_cheesygrin

_________________
Alleen, maar niet eenzaam


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 25-27 juli 2013: Meerslag om Bolsward (FR)
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2013, 11:52 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4185
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Jeltsje schreef:
Meerslag Bolsward Dag 3
Slag om de Zuid-West

.....

Onder het genot van een witbiertje (sans alcohol) sluiten we deze mooie 3-daagse af.
Tot volgend jaar

http://lianazuidema.mijnalbums.nl/
http://www.troch-rinnen.nl


Wat goed dat ze nu ook alcoholvrij hebben. Toen ik hem 2 jaar terug liep, hadden ze niets en heb ik dag 2 en 3 zelf een sixpack meegenomen en daar in de koelkast gezet. Toen afgesproken dat ze best ook aan anderen mochten uitdelen/verkopen als ze er maar min. 1 voor mij achter hielden.
Bleek dat beide dagen ze mijn exemplaar moesten verstoppen, zoveel vraag was ernaar (er zijn natuurlijk meer mensen die nog moeten rijden en dan geen alcohol willen, maar wel een dorstlessend maltje).

Goed om te lezen dat ze ervan geleerd hebben.

Overigens heb ik genoten van je verslagen. wilde dat ik zo mooi de zaken kon beschrijven.

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.