Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 30 Apr 2024, 23:50

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: 27-28 juli 2012: Rondje Zandhaas/Nacht van Santpoort (NH)
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2012, 11:59 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11199
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Bij goed weer voor mij een dagtochtje van 15 km.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 27-28 juli 2012: Rondje Zandhaas/Nacht van Santpoort (NH)
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2012, 12:22 
Helaas ben ik van het weekend in Poortugaal (nabij Rotjeknor) om weer een paar vrienden te zien/spreken/knuffelen na 1.5 jaar....


Omhoog
   
 
 Titel: Re: 27-28 juli 2012: Rondje Zandhaas/Nacht van Santpoort (NH)
BerichtGeplaatst: 24 Jul 2012, 21:48 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4179
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Ik ga vrijdagmiddag vanuit het werk door nar Santpoort voor de Nacht.
In ieder geval de 60 km. Als ik vroeg genoeg daarmee klaar ben bestaat de kans dat ik nog een stukje doorkuier.

Zeker nu ik vandaag erachter kwam dat ik niet naar Bornem kan omdat mijn collega's er die vrijdag niet zijn en er iemand de honneurs moet waarnemen. Dus geen vrije middag = geen Bornem (want om 17 uur wegrijden uit Schagen om 4 uur later in Bornem te startten gaat niet lukken).

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 27-28 juli 2012: Rondje Zandhaas/Nacht van Santpoort (NH)
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2012, 05:55 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 Sep 2007, 18:53
Berichten: 4722
Woonplaats: Veenendaal
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 53
Aantal N4D volbracht: 14
Merk wandelschoenen: Nike Airmax / Hanwag
Tigelu schreef:
Ik ga vrijdagmiddag vanuit het werk door nar Santpoort voor de Nacht.
In ieder geval de 60 km. Als ik vroeg genoeg daarmee klaar ben bestaat de kans dat ik nog een stukje doorkuier.

Zeker nu ik vandaag erachter kwam dat ik niet naar Bornem kan omdat mijn collega's er die vrijdag niet zijn en er iemand de honneurs moet waarnemen. Dus geen vrije middag = geen Bornem (want om 17 uur wegrijden uit Schagen om 4 uur later in Bornem te startten gaat niet lukken).


Jammer dat je d'r niet bij bent in Bornem Tina!
Maar veel succes en plezier rond de Zandhaas. (Voor jou een stuk dichterbij ook nog)

_________________
Wat ik niet begrijp, mag ik graag bewonderen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 27-28 juli 2012: Rondje Zandhaas/Nacht van Santpoort (NH)
BerichtGeplaatst: 25 Jul 2012, 17:33 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4179
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
Voy con Dios schreef:
Tigelu schreef:
Ik ga vrijdagmiddag vanuit het werk door nar Santpoort voor de Nacht.
In ieder geval de 60 km. Als ik vroeg genoeg daarmee klaar ben bestaat de kans dat ik nog een stukje doorkuier.

Zeker nu ik vandaag erachter kwam dat ik niet naar Bornem kan omdat mijn collega's er die vrijdag niet zijn en er iemand de honneurs moet waarnemen. Dus geen vrije middag = geen Bornem (want om 17 uur wegrijden uit Schagen om 4 uur later in Bornem te startten gaat niet lukken).


Jammer dat je d'r niet bij bent in Bornem Tina!
Maar veel succes en plezier rond de Zandhaas. (Voor jou een stuk dichterbij ook nog)

Wel dichterbij, maar ik was liever En naar Santpoort én naar Bornem gegaan. (maar er gloort hoop: als het zo druk blijft als de afgelopen 3 dagen = in totaal 1 noodtelefoontje, bestaat de kans dat ik de toko wél dicht mag gooien. Morgen mijn bazin maar es lief aankijken [-o< )

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 27-28 juli 2012: Rondje Zandhaas/Nacht van Santpoort (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Jul 2012, 21:31 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Nanta schreef:
Helaas ben ik van het weekend in Poortugaal (nabij Rotjeknor) om weer een paar vrienden te zien/spreken/knuffelen na 1.5 jaar....

Volgens mij ben jij aan het eind van dit jaar ook gewoon het enige forumlid dat ik nog nooit in het echt ontmoet heb.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 27-28 juli 2012: Rondje Zandhaas/Nacht van Santpoort (NH)
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2012, 13:11 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11199
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Cornelia schreef:
Bij goed weer voor mij een dagtochtje van 15 km.

Jammer maar helaas voor mij morgen geen Zandhaas.
Schoonvader is al de hele week aan het rommelen en omdat de verzorging hem 'sochtends laat uit bed komt halen zijn er hulptroepen nodig. Zo krijgt tenminste z'n ontbijt op een redelijke tijd!
Morgenochtend neem ik dus voor m'n rekening.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: 27-28 juli 2012: Rondje Zandhaas/Nacht van Santpoort (NH)
BerichtGeplaatst: 27 Jul 2012, 13:41 
Offline
W4W Aankomend WalkKING
W4W Aankomend WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 30 Aug 2010, 08:19
Berichten: 981
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 55
Kilometers gelopen: 20.000
Aantal N4D volbracht: 20
Volgende wandeltocht: Kennedymars Someren
Kennedymarsen volbracht: 56
100+ wandelingen: 46
Merk wandelschoenen: Hanwang GTX
Mood: Gewoon
Iedereen die gaat lopen: succes en droog weer toegewenst!

_________________
Ambulo ergo sum


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 27-28 juli 2012: Rondje Zandhaas/Nacht van Santpoort (NH)
BerichtGeplaatst: 28 Jul 2012, 10:58 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Nou, alweer thuis, wederom vroeger dan verwacht.

Het aantal deelnemers was op de langere afstanden wederom hoger dan vorig jaar, en dit jaar zaten er ook veel meer bekenden tussen (maar dat ligt er ook wel aan dat ik meer mensen heb leren kennen natuurlijk). Opvallend in de deelname was ook Marcel D, die naar de kapper was geweest en er gewoon verzorgd uit zag. Ook leuk was om Hansje Zoon daar te zien, ik had net die morgen een brief naar haar gestuurd met mijn inschrijving voor de Nijmegen-Rotterdam. Als ik dat had geweten had ik die brief wel gewoon meegenomen. En Tina, sorry dat ik niets gezegd heb, maar het duurde ongeveer 20 kilometer voordat ik bedacht waar ik dat gezicht toch ook al weer van kende (en volgens mij had jij hier op een gegeven moment ook gezegd dat je niet meer mee zou doen waardoor ik er helemaal niet meer op rekende dat ik nog forummers tegen zou komen).

De traditie bij deze tocht is dat de eerste 11 kilometer in groepsverband wordt gelopen en daarna een korte rust volgt om gezamelijk met het pontje naar de overkant te gaan. Bij het vertrekken kwam Rob Tersteeg net aan die problemen had met vertragingen in het OV. Ergens halverwege dit stuk werd er nog een tweede wandelaar gedropt en bij de rust voor het pontje kwam er nog een man of 4 bij. Leuk man, wisselstoringen.
Bij deze rust begon het ook zachtjes te regenen waarop iedereen toch maar begon met jassen aantrekken. Het heeft een uur of 4 geduurd voordat we het weer zo droog vonden dat die jassen weer uit konden. Dat gedrag van de weergoden hadden de weermannen niet voorspeld.
De nachttocht hebben we in een dusdanig tempo gelopen dat de rustposten nog niet helemaal op ons voorbereid waren. Zo was de partytent nog niet vastgezet en mocht een van de vrijwilligers daar levend anker spelen, was de soep nog niet warm en waren we eerder weer terug op de startplaats dan het eten er was.
Tijdens het eten schoot er opeens een stekende pijn in mijn linkervoet, hetzelfde als wat ik ook in Moergestel had (en dat was iets anders dan tijdens Schiedam/Amsterdam-Leeuwarden). Toen de rest van mijn groepje weer vertrok heb ik besloten maar even te blijven zitten om te kijken of het over zou gaan. Helaas, het werd wel minder maar over ging het niet en met het risico dat het weer op zou steken nog 50 kilometer te gaan lopen leek me geen goed idee, vooral aangezien ik mijn lichaam liever even wil sparen voor deelname aan de Trail des Fantomes. Uiteindelijk maar besloten dat 60 voor vandaag wel goed genoeg was, en met eenzelfde oorkonde als vorig jaar (toen ik gepland de 60 liep) kon ik weer met een vroege trein naar huis.

Mooiste vraag van de dag vond ik wel toen onze wandellimbo (waarvan ik de naam kwijt ben) vroeg waarom ik in maart in Tilburg zo'n slechte tijd had op de 50, aangezien ik deze 60 zo moeiteloos harder had gelopen. Na uitleg dat dat voor mijn doen toen best een redelijke tijd was kreeg ik toch wel even een verbaasde blik en de opmerking dat ik dan toch wel behoorlijk hard aan het groeien was. Helaas kom je daarbij toch wel redelijk snel op het punt dat dit veel minder snel gaat, iets dat Rob volledig met me eens was.

Uiteindelijk best een leuk dagje gehad, en deze 60 was ook zeer de moeite waard, vooral de fruitcocktail onderweg die ik beter vond dan die van Gijs. Jammer van de regen, hoewel de hitte van de afgelopen dagen ook niet geschikt is om in te lopen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 27-28 juli 2012: Rondje Zandhaas/Nacht van Santpoort (NH)
BerichtGeplaatst: 29 Jul 2012, 12:44 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 Feb 2007, 19:59
Berichten: 4179
Woonplaats: Den Helder
Leeftijd: 67
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: 119558
Aantal N4D volbracht: 9
Volgende wandeltocht: 23-3 Fjoertoer Terschelling
Kennedymarsen volbracht: 20
100+ wandelingen: 1
Aantal 11 steden gelopen: 1
Merk wandelschoenen: vifefingers
Mood: Vrolijk
herwin schreef:
Nou, alweer thuis, wederom vroeger dan verwacht.

Het aantal deelnemers was op de langere afstanden wederom hoger dan vorig jaar, en dit jaar zaten er ook veel meer bekenden tussen (maar dat ligt er ook wel aan dat ik meer mensen heb leren kennen natuurlijk). Opvallend in de deelname was ook Marcel D, die naar de kapper was geweest en er gewoon verzorgd uit zag. Ook leuk was om Hansje Zoon daar te zien, ik had net die morgen een brief naar haar gestuurd met mijn inschrijving voor de Nijmegen-Rotterdam. Als ik dat had geweten had ik die brief wel gewoon meegenomen. En Tina, sorry dat ik niets gezegd heb, maar het duurde ongeveer 20 kilometer voordat ik bedacht waar ik dat gezicht toch ook al weer van kende (en volgens mij had jij hier op een gegeven moment ook gezegd dat je niet meer mee zou doen waardoor ik er helemaal niet meer op rekende dat ik nog forummers tegen zou komen).

De traditie bij deze tocht is dat de eerste 11 kilometer in groepsverband wordt gelopen en daarna een korte rust volgt om gezamelijk met het pontje naar de overkant te gaan. Bij het vertrekken kwam Rob Tersteeg net aan die problemen had met vertragingen in het OV. Ergens halverwege dit stuk werd er nog een tweede wandelaar gedropt en bij de rust voor het pontje kwam er nog een man of 4 bij. Leuk man, wisselstoringen.
Bij deze rust begon het ook zachtjes te regenen waarop iedereen toch maar begon met jassen aantrekken. Het heeft een uur of 4 geduurd voordat we het weer zo droog vonden dat die jassen weer uit konden. Dat gedrag van de weergoden hadden de weermannen niet voorspeld.
De nachttocht hebben we in een dusdanig tempo gelopen dat de rustposten nog niet helemaal op ons voorbereid waren. Zo was de partytent nog niet vastgezet en mocht een van de vrijwilligers daar levend anker spelen, was de soep nog niet warm en waren we eerder weer terug op de startplaats dan het eten er was.
Tijdens het eten schoot er opeens een stekende pijn in mijn linkervoet, hetzelfde als wat ik ook in Moergestel had (en dat was iets anders dan tijdens Schiedam/Amsterdam-Leeuwarden). Toen de rest van mijn groepje weer vertrok heb ik besloten maar even te blijven zitten om te kijken of het over zou gaan. Helaas, het werd wel minder maar over ging het niet en met het risico dat het weer op zou steken nog 50 kilometer te gaan lopen leek me geen goed idee, vooral aangezien ik mijn lichaam liever even wil sparen voor deelname aan de Trail des Fantomes. Uiteindelijk maar besloten dat 60 voor vandaag wel goed genoeg was, en met eenzelfde oorkonde als vorig jaar (toen ik gepland de 60 liep) kon ik weer met een vroege trein naar huis.

Mooiste vraag van de dag vond ik wel toen onze wandellimbo (waarvan ik de naam kwijt ben) vroeg waarom ik in maart in Tilburg zo'n slechte tijd had op de 50, aangezien ik deze 60 zo moeiteloos harder had gelopen. Na uitleg dat dat voor mijn doen toen best een redelijke tijd was kreeg ik toch wel even een verbaasde blik en de opmerking dat ik dan toch wel behoorlijk hard aan het groeien was. Helaas kom je daarbij toch wel redelijk snel op het punt dat dit veel minder snel gaat, iets dat Rob volledig met me eens was.

Uiteindelijk best een leuk dagje gehad, en deze 60 was ook zeer de moeite waard, vooral de fruitcocktail onderweg die ik beter vond dan die van Gijs. Jammer van de regen, hoewel de hitte van de afgelopen dagen ook niet geschikt is om in te lopen.


Het is je vergeven, Herwin! Ik heb ook een aantal gezichten gezien waarvan in heb lopen puzzelen waar ik die van kende. Ik heb ook genoten. Wel wat minder snel gegaan dan gehoopt: die eerste 11 km in dat (naar later bleek onnodig) hoge tempo, leverde forse kuitspier problemen met later knieproblemen op waardoor ik besloot om het ook bij 60 te houden. Omdat het tempo noodgedwongen naar beneden moest ben ik de laatste 30 km met 2 debutanten (max afstand tot deze tocht resp. 30 en 40 km! #-o ) en een man die vorig jaar van af 30 km nog 20 km doorgestrompeld heeft om bij 50 km alsnog af te haken met 2 voeten vol blaren.

Wij zijn nu met zijn 4-en om 9:13 uur over de 60 km finish gekomen. En zoals ik al zij: de kuit en knie-problemen zorgden ervoor dat ik niet verder ben gegaan. De voeten was geen probleem: 1 klein blaartje was de enige schade.

Nu gaan de kuiten weer prima, knie "voelt" nog dik, maar is het niet. NU even aan komend weekend afwachten wat de gerepareerde schoenen doen (zijn nu bij schoenmaker ivm afgesleten hakken) en dan mss, héééél mss, toch Bornem? Mijn cheffin wil de telefoondienst wel doen als ik voor haar dan wel achterwacht ben. Even kijken of mijn portemonnee het ook nog kan trekken.

_________________
Met beide benen op de grond kom je geen stap verder.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 27-28 juli 2012: Rondje Zandhaas/Nacht van Santpoort (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2012, 19:02 
herwin schreef:
Volgens mij ben jij aan het eind van dit jaar ook gewoon het enige forumlid dat ik nog nooit in het echt ontmoet heb.


Dan moeten we daar maar wat aan doen.... :twisted:
(Geen plannen om naar Zweden op vakantie te gaan ergens september/oktober?? :roll: )


Omhoog
   
 
 Titel: Re: 27-28 juli 2012: Rondje Zandhaas/Nacht van Santpoort (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2012, 19:19 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 08 Sep 2011, 10:30
Berichten: 1252
Woonplaats: Hengelo
Leeftijd: 32
Kilometers gelopen: x=σ(y−x)
Kennedymarsen volbracht: 19
100+ wandelingen: 10
Merk wandelschoenen: Divers
Ja, ik heb geen plannen om dit jaar nog naar Zweden te gaan. Wellicht iets als vakantie voor na mijn afstuderen, hoewel ik daarvoor al een beetje de Tour du Mont Blanc lopen in gedachten had. Maar ik geef toe, Zweden is wel echt een land waar ik nog een keertje naartoe wil.

Aan de andere kant betwijfel ik of komend weekend gaan wandelen al een goed idee is, dus wat dat betreft is Castlefest opeens wel een optie


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 27-28 juli 2012: Rondje Zandhaas/Nacht van Santpoort (NH)
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2012, 19:28 
8) icon_cheesygrin


Al is het voor jou wel enorm balen dat het niet wilt met je voet!!!!



(Mocht je besluiten om naar Castlefest te gaan, stuur maar even een pbtje zodat we wat kunnen afspreken, anders lopen we elkaar alsnog mis.... ;) Zal donderdagochtend voor het laatst checken, daarna loop ik in Lisse rond.... 8) )


Omhoog
   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  
cron

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.