Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 14:02

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: 17-20 juni 2015: Vierdaagse Alkmaar (NH)
BerichtGeplaatst: 19 Jun 2015, 20:30 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1548
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Wandelmaat S. en ik lopen deze traditiegetrouw als training voor Nijmegen. Wij lopen 25 km. De eerste dag, woensdag, loopt Martin gezellig een dagje mee. Omdat hij bij deze 4daagse niet voor een dag kan inschrijven, zoals bij de 4daagse van Haarlem wel mogelijk is, loopt hij zwart mee.
Dag 1 heeft de start dit jaar bij de Wielerbaan en niet bij ijsbaan De Meent omdat deze verbouwd wordt. De route gaat via Egmond aan Zee naar Bergen aan Zee, Bergen en weer terug naar Alkmaar. In Egmond aan Zee is een stempelpost in Hotel Zuiderduin. Daar is ook in het hotel een rustpost ingericht. Omdat het ons daar te veel lawaai is, gaan we in een aangrenzende ruimte zitten waar wij elkaar kunnen verstaan. M., de echtgenote van Martin, is meegekomen en fietst deze dag in Noord-Holland. Zij zit ons op te wachten met koffie en koek.
Het weer is deze dag heel goed. Er staat een harde wind, die wij op het strand in de rug hebben. Wij gaan als vanzelf richting Bergen aan Zee. Na een korte rust bij een Surinaamse band gaat de route richting Bergen. Na een stop bij de Ruinekerk zijn we weer in Alkmaar terug. Nu komt nog de vraag: waar staat mijn auto. Wij werden om te parkeren een weiland opgestuurd. Daar staan als ik terugkom honderden auto's. Maar gelukkig is dit probleem snel opgelost. Martin die met mij meeloopt ziet zijn auto staan, en daar staat de mijne vlakbij omdat wij bijna tegelijk aankwamen. Zo zit dag 1 er alweer op.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vierdaagse Alkmaar 17 t/m 20 juni 2015
BerichtGeplaatst: 19 Jun 2015, 20:38 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1548
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Dag 2, donderdag - vandaag is de start in Sporthal De Hoornse Vaart. Daarvandaan lopen wij door Oudorp naar Oterleek. Daar nemen wij altijd een aardbeienvlaaitje met koffie. Het weer is goed genoeg om buiten te zitten, maar het is niet echt warm. Er is geen koor, zoals andere jaren, maar er speelt een band, en dat is ook wel gezellig. Na deze pauze komen we in Heerhugowaard, Land van de Zon. Bij een meer in het Park van Luna waait een behoorlijk koude wind. We steken de N242 over via een nieuwe fietsbrug. Hierdoor is de route iets anders dan andere jaren. Aangekomen bij de Broeker Veiling besluiten we daar niet doorheen te lopen. Wij hebben dat museum al meerdere malen gezien, hoewel het wel de moeite waard is. Toch gaan we er via een andere deur even naar binnen, omdat het buiten tamelijk koud is. Binnen zingt zoals gewoonlijk een koor. Het is er erg gezellig en de soep is lekker. Bijna zouden we vergeten dat we aan een wandeltocht bezig zijn. Maar we moeten verder, en via de Hortus van Alkmaar komen we weer in De Hoornse Vaart terug. Het was koud, maar om te wandelen wel geschikt, gelukkig de hele dag droog.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vierdaagse Alkmaar 17 t/m 20 juni 2015
BerichtGeplaatst: 19 Jun 2015, 20:45 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Nov 2014, 13:44
Berichten: 4384
Woonplaats: Almelo
Leeftijd: 46
Afstand 2024: Geen
Kilometers gelopen: 40+
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Lowa
Leuk verslag Fien! Ben benieuwd naar de andere dagen!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: 17-20 juni 2015: Vierdaagse Alkmaar (NH)
BerichtGeplaatst: 19 Jun 2015, 20:52 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1548
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Dag 3, vrijdag - de start is vandaag in het Afas Stadion. Bij de start lopen we helemaal door het stadion heen naar de andere uitgang. Buiten het stadion lopen we door een natuurgebied met graspaden. Daarna over de verharde wegen naar Akersloot. Al gauw moeten we de poncho aan. Het regent pijpestelen. Hele grote druppels. Pas vlak voor Akersloot wordt het weer droog. Bij de Roemersdijk hebben bewoners traditiegetrouw hun toilet beschikbaar gesteld, en er staat een tafel met snoepjes. Ook speelt er een orkestje. Op deze plaats werd Martin vorig jaar geinterviewd door het Noordhollands Dagblad. Terwijl S. naar de toilet gaat doe ik een poging om mijn poncho netjes op te vouwen en op te bergen. In Akersloot aangekomen zitten wij even te pauzeren. Het blijft verder droog. De route gaat verder naar Limmen, dat is altijd een lange weg met erg veel tegenwind. Ook vandaag staat er veel wind. In Limmen smaakt de soep weer erg lekker. Daarna gaan we richting Kapel in Heiloo, in de volksmond Het Putje van Heiloo. In de kapel zitten wij uit te rusten. Iets buiten de kapel is een klooster met winkel, waar een terrasje is. Er speelt een gitarist. Met een kop koffie genieten wij van de rust die daar heerst, en de mooie gitaarmuziek. Verderop, in Heiloo, is weer een stempelpost, maar daar is het te druk om te zitten. Ook begint het weer te regenen. Wij besluiten om in het Witte Kerkje te gaan zitten. Daar is ook een toilet. Zo heeft deze derde dagroute een religieus tintje. Daarna is het nog een stukje door het Heiloer Bos, weer het natuurgebiedje bij het Stadion met de graspaden naar het Afas Stadion. In het stadion zitten wij nog even op de tribune. Daar zijn heerlijke zachte stoelen, de V.I.P.-tribune.


Laatst gewijzigd door Fien op 19 Jun 2015, 20:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vierdaagse Alkmaar 17 t/m 20 juni 2015
BerichtGeplaatst: 19 Jun 2015, 20:53 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1548
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Sammie6306 schreef:
Leuk verslag Fien! Ben benieuwd naar de andere dagen!


Je wordt op je wenken bediend.
Morgen het laatste verslag!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vierdaagse Alkmaar 17 t/m 20 juni 2015
BerichtGeplaatst: 19 Jun 2015, 21:01 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Heb wel aan jullie gedacht deze dagen.
O ja, het is niet Land van de Zon maar Stad van de Zon.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Vierdaagse Alkmaar 17 t/m 20 juni 2015
BerichtGeplaatst: 19 Jun 2015, 22:18 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1548
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Cornelia schreef:
Heb wel aan jullie gedacht deze dagen.
O ja, het is niet Land van de Zon maar Stad van de Zon.


Dank je voor deze correctie Carla.
Op naar morgen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vierdaagse Alkmaar 17 t/m 20 juni 2015
BerichtGeplaatst: 19 Jun 2015, 22:42 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Leuk om je verslagen te lezen, Fien.
Ik heb hier jaren meegelopen en ook met jullie gelopen.
Vreemd om dan nu de verhalen te lezen zonder er bij te zijn geweest ( behalve de 1e dag dan).


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vierdaagse Alkmaar 17 t/m 20 juni 2015
BerichtGeplaatst: 20 Jun 2015, 16:12 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1548
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
Dag 4 zit er ook op. Dit is de dag van het Geestmerambacht. Voordat we daar aankomen lopen we door Alkmaar-Noord. Hier begint het een beetje te motregenen, maar het houdt gauw weer op. Wij komen hier langs een kinderboerderij, waar we altijd even koffie gaan drinken. Er loopt daar een groot varken in een hok. Ooit hebben we hier eens in de stal gezeten vanwege de regen. Na deze koffiestop bij de varkens lopen we door en komen in het Geestmerambacht. Dit is een groot natuurgebied tussen Alkmaar en Warmenhuizen. Het meer is ooit ontstaan omdat men zand nodig had om Alkmaar-Noord te kunnen bouwen. In dit gebied komt de volgende stempelpost, bij een manege. Hier eten we soep. Hier krijgen mensen paardrijles (meestal zijn dit meisjes), en daar kunnen we even naar kijken. Buiten is ook paardrijles, voor gevorderden. De paarden moeten dan over hekjes e.d. springen. In een weiland ertegenover staan paarden met veulens, en pony's. De pony's komen naar ons toe en steken hun kop door het hek. Dat doet me weer denken aan de schapen die bij het Amstelmeer stonden en hun kop niet meer terug konden trekken. Verder lopend door het natuurgebied zien we runderen staan, waarbij ik twijfel of het Schotse Hooglanders zijn of een ander soort runderen. Na al deze dieren komen we in Koedijk aan. Als vanouds is de Achtergraft weer erg gezellig. Hier heerst een echte 4daagsesfeer. Een ex-collega van mijn echtgenoot woont hier, en hij zit buiten met zijn hele familie.
Sylvia en ik gaan daar zitten en krijgen koffie. Wij mogen ook een roomsoesje pakken. Voor de wandelaars staan bij hen, en ook bij anderen op deze route schalen met snoep en drop. Na even lekker bijgepraat te hebben met hen bereiken wij de finish. De route is aan het einde iets anders, we gaan na Koedijk over een vlotbrug heen en komen aan de andere kant van het Noordhollands Kanaal bij een molen, waar een stempelpost is ingericht. Wij lopen door tot het centrum van Alkmaar, en krijgen een kunststof zonnebloem. Op het Waagplein staat de burgemeester van Alkmaar echte zonnebloemen uit te delen. Dat was eerder nog niet voorgekomen. Na het in ontvangst nemen van de medaille en het inleveren van de veterchip gaan Sylvia en ik meteen naar huis. S. moet naar een feestje, en ik ga met G. naar de Chinees. Op het Waagplein is het nog lang gezellig, maar het is mij daar te druk en te veel lawaai om te blijven zitten.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vierdaagse Alkmaar 17 t/m 20 juni 2015
BerichtGeplaatst: 20 Jun 2015, 18:58 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Okt 2006, 14:32
Berichten: 11203
Woonplaats: op het randje van "Werelderfgoed" de Beemster.
Leeftijd: 62
Kilometers gelopen: ?
Aantal N4D volbracht: 7
Kennedymarsen volbracht: 4
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Zo, jullie voorbereiding voor Nijmegen zit erop.
Proficiat met het behaalde resultaat.

_________________
"Life is like a beach, enjoy the waves"


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Vierdaagse Alkmaar 17 t/m 20 juni 2015
BerichtGeplaatst: 20 Jun 2015, 19:17 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 20 Nov 2014, 09:13
Berichten: 6691
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 66
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: 29.000 +
Aantal N4D volbracht: 19
Kennedymarsen volbracht: 4
Merk wandelschoenen: Lowa/MBT
Fien en Sylvia, gefeliciteerd en nu klaar voor Nijmegen.
Fien, bedankt voor de leuke verslagen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vierdaagse Alkmaar 17 t/m 20 juni 2015
BerichtGeplaatst: 20 Jun 2015, 23:37 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6065
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
Fien schreef:
Dag 3, vrijdag - de start is vandaag in het Afas Stadion.
Daarna is het nog een stukje door het Heiloer Bos, weer het natuurgebiedje bij het Stadion met de graspaden naar het Afas Stadion.

Reed ik gisteren om plm 15.00 uur op de A9 richting het Afas Stadion, zie ik op een smal viaductje mensen en kinderen(?) lopen, ze lopen te zwaaien naar de onderdoor rijdende auto's. Mijn eerste gedachte: "zeker een schoolklas aan de wandel".
Ineens een helder idee: dat zijn wandelaars van de "Alkmaarse"! Wat verder weg rechts van mij zag ik er nog veel meer lopen naar het Stadion. Er was een "filetje" naar verkeersplein Kooimeer dus ik had gelegenheid genoeg om te kijken. Op het terrein van het Stadion liepen ook genoeg "rugzakken", wil ik ook dacht ik. Nog even wachten en dan mag ik in "Nijmegen".
Op de 65ste verjaardag trof ik een vrouw uit Schagen die wèl meedeed, gewoon voor de lol en 10 km per dag.

Fien en Sylvia, gefeliciteerd met het uitlopen! Op naar "Nijmegen"!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 17-20 juni 2015: Vierdaagse Alkmaar (NH)
BerichtGeplaatst: 26 Jun 2015, 18:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Bedankt voor de verslagen Fien. Vond je het niet stil zo, om alleen met Sylvia te lopen 3 dagen lang?


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: 17-20 juni 2015: Vierdaagse Alkmaar (NH)
BerichtGeplaatst: 05 Jul 2015, 10:16 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 20:04
Berichten: 1548
Leeftijd: 75
Kilometers gelopen: 1500
Aantal N4D volbracht: 15
Merk wandelschoenen: New Balance; Hi-Tec
fhd schreef:
Bedankt voor de verslagen Fien. Vond je het niet stil zo, om alleen met Sylvia te lopen 3 dagen lang?


Nee hoor, helemaal niet.
Bovendien: in Alkmaar e.o. zie ik weleens bekenden. Wij hebben een tijdje lopen kletsen met een kennis. Een oud-collega van G. loopt hier ook altijd.


Omhoog
 Profiel   
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.