Walkers4Walkers.nl

Het wandel-forum vóór en dóór wandelaars!
FAQ •  Registreren •  Aanmelden 
Het is momenteel 29 Mrt 2024, 13:39

Alle tijden zijn UTC + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Vragen aan alle debutanten....
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2011, 14:51 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 Jan 2011, 11:28
Berichten: 279
Woonplaats: Culemborg
Leeftijd: 37
Kilometers gelopen: 48
Aantal N4D volbracht: 3!
Kennedymarsen volbracht: 1
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Arjan67 schreef:
Zo is het ene jaar het andere niet.
Loop elk jaar blaren en spierpijn. Maar heb dit jaar geen 1 blaar en af en toe een pijntje. Maar vrijdagavond ingestort en bijna 2 weken last van een scheenbeen. Zo kwam ik een militair tegen die als hij loopt altijd blaren heeft.
En tijdens mijn 1e 4daagse in 2001 helemaal er doorheen gezeten tussen Grave en Cuijck en om over die dip te komen heeft mij dat 4 4daagses gekost.
Dus tellen ook zeker dipjes uit voorgaande jaren. En wat dacht men van: dat stuk of dat stuk is zwaar. Als je daar aan toe geeft kom je in een neergaande spiraal en raak je zelf in een dip en wordt het wandelen zwaar. En daar heeft de afgelegde training volgens mij zover mee te maken dat je misschien makkelijker door zo'n dip komt. En zonder een ieder tegen het zere been te schoppen loopt de een makkelijker dan een ander en presteerd een ieder op zijn nivo.
Heb zelf jaren geroepen dat een km niks voor mij was. 50 was max. maar, na aanleiding van de afgelopen 4daagse denk ik toch om een km te gaan lopen.
Maar goed bij de N4D geld wel in het verleden behaalde resultaten geeft een garantie voor de toekomst. En dat is voor een verzekerde deelnamen volgend jaar.


Ik denk dat er erg veel debutanten zullen zijn in Hilversum volgend jaar wel gezellig kunnen we elkaar ondersteunen...


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Vragen aan alle debutanten....
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2011, 15:08 
Offline
W4W Getalenteerd
W4W Getalenteerd

Geregistreerd: 30 Jul 2008, 14:05
Berichten: 345
Woonplaats: Dordrecht
Leeftijd: 69
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: (te)weinig
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wat denk je?
Merk wandelschoenen: New Balance
Mood: Blij
Arjan67 schreef:
Zo is het ene jaar het andere niet.
Loop elk jaar blaren en spierpijn. Maar heb dit jaar geen 1 blaar en af en toe een pijntje. Maar vrijdagavond ingestort en bijna 2 weken last van een scheenbeen. Zo kwam ik een militair tegen die als hij loopt altijd blaren heeft.
En tijdens mijn 1e 4daagse in 2001 helemaal er doorheen gezeten tussen Grave en Cuijck en om over die dip te komen heeft mij dat 4 4daagses gekost.
Dus tellen ook zeker dipjes uit voorgaande jaren. En wat dacht men van: dat stuk of dat stuk is zwaar. Als je daar aan toe geeft kom je in een neergaande spiraal en raak je zelf in een dip en wordt het wandelen zwaar. En daar heeft de afgelegde training volgens mij zover mee te maken dat je misschien makkelijker door zo'n dip komt. En zonder een ieder tegen het zere been te schoppen loopt de een makkelijker dan een ander en presteerd een ieder op zijn nivo.
Heb zelf jaren geroepen dat een km niks voor mij was. 50 was max. maar, na aanleiding van de afgelopen 4daagse denk ik toch om een km te gaan lopen.
Maar goed bij de N4D geld wel in het verleden behaalde resultaten geeft een garantie voor de toekomst. En dat is voor een verzekerde deelnamen volgend jaar.



Ik denk dat je gelijk hebt ten aanzien van dipjes, maar:
Men lijdt het meest onder het lijden dat men vreest.

Je loopt dan misschien vanaf de start al te denken: straks komt dat *lote stuk, hoe kom ik er doorheen? Een wandelmaatje kan dan waardevol zijn. Ik begrijp best dat je voor dat stukje niet de hele dag met een maat opgescheept wil zitten (de één wel en de ander niet), maar een praatje maken met één van je medelopers is toch niet zo moeilijk? Bovendien, als je zegt dat je er een beetje doorheen zit zullen de meesten je wel willen helpen met een beetje afleiding , toch?

_________________
Liefde die je geeft is gratis;
Liefde die je ontvangt is onbetaalbaar!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vragen aan alle debutanten....
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2011, 18:15 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Feb 2011, 00:12
Berichten: 223
Woonplaats: 's-Heerenberg
Leeftijd: 57
Kilometers gelopen: 1443
Aantal N4D volbracht: 2,5
Kennedymarsen volbracht: 2
100+ wandelingen: 1
Merk wandelschoenen: Salomon
Mood: Vrolijk
Mijn mede-gastgezin-wandelaarster Alies en ik ontbeten samen, fietsten samen naar de start en startte samen... We konden het goed met elkaar vinden maar, zij was ca 'n kop groter dan ik en had mogelijk gewoon een wat stevigere pas dan ik en ik heb haar dan ook vanaf dag 1 meteen gezegd dat ze niet moest inhouden aan mijn tempo... alle 3 de dagen ging ze na ca 2-4km iets voor me uitlopen met uiteindelijk ruim anderhalf uur eerder finishen dan ik..

Op dag 4 heb ik haar vanaf de start meteen al gezegd dat ze echt door moest gaan omdat mijn scheenbeen/wreef niet verdoofd genoeg leek te worden en ik echt niet harder kon toen... Die dag kreeg ik haar smsje dat ze rond 14:30 binnen was en ik dus "pas" om ca 17:25 dus samen lopen is niet super handig als je een ander tempo hebt maar gedurende de 4 dagen was er elke dag wel een paar keer iemand die even mijn tempo had en gewoon ff kwam kletsen, en dat was echt mega leuk en hielp ook echt om toch steeds die ene voet voor de andere te zetten ;)


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Vragen aan alle debutanten....
BerichtGeplaatst: 16 Okt 2011, 17:03 
Peter B schreef:
Een week na de 4daagse, ben ik heel benieuwd hoe de debutanten onder ons dit wandelevenement ervaren hebben.
Voldeed het geheel aan de verwachtingen, was het zwaar of viel het wel mee en natuurlijk de hamvraag: smaakt het naar meer ?


Beetje laat antwoord, maar ik ben behalve N4D-debutant ook debutant op dit forum.. ;)

Het voldeed absoluut niet aan de verwachtingen. Ik zag van tevoren namelijk enorm op tegen de mensenmassa om me heen de hele dag. En laat ik daar nu juist het meest van genoten hebben...

Zwaar was vooral de eerste dag: ik heb veel te hard gelopen en mistte ook nog mijn eerste besproken rustplaats. Daardoor pas in Elst voor het eerst gepauzeerd. Het laatste stuk, van Oosterhout naar Wedren, deed mijn rechterknie pijn. En toen kwam het moeilijkste stuk van (achteraf) de hele vierdaagse: van de Wedren naar het station. Ik dacht dat ik er nooit zou komen en ik hield er rekening mee dat mijn vierdaagse er na 1 dag op zou zitten. Maar toen ik in Zutphen de trein verliet, voelde mijn knie al een stuk beter. De resterende dagen heb ik het wat rustiger aan gedaan en meer gepauzeerd.

Ik kijk er met heel veel plezier op terug (ook al heb ik nog steeds wat last van mijn 2e teen aan beide voeten), maar het smaakt verschrikkelijk naar meer....


Omhoog
   
 
 Titel: Re: Vragen aan alle debutanten....
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2015, 17:20 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Jul 2015, 12:37
Berichten: 25
Woonplaats: Zwolle
Leeftijd: 29
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: ---
Aantal N4D volbracht: 3⅓
Volgende wandeltocht: N4D19
Merk wandelschoenen: Meindl / New Balance
Mood: Gewoon
Het voldoet aan de verwachtingen en smaakt naar meer. Ik weet nu hoe het is om op karakter de N4D uit te lopen. Dus het kan enkel beter verlopen, het slechte jaar achter de rug weet ik precies hoe het voelt. En als het dan toch lukt kan ik daar dus alleen maar goed uit putten. :icon_wink:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vragen aan alle debutanten....
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2015, 17:35 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
schorpioen060 schreef:
Peter B schreef:
Een week na de 4daagse, ben ik heel benieuwd hoe de debutanten onder ons dit wandelevenement ervaren hebben.
Voldeed het geheel aan de verwachtingen, was het zwaar of viel het wel mee en natuurlijk de hamvraag: smaakt het naar meer ?


Beetje laat antwoord, maar ik ben behalve N4D-debutant ook debutant op dit forum.. ;)

Het voldeed absoluut niet aan de verwachtingen. Ik zag van tevoren namelijk enorm op tegen de mensenmassa om me heen de hele dag. En laat ik daar nu juist het meest van genoten hebben...

Zwaar was vooral de eerste dag: ik heb veel te hard gelopen en mistte ook nog mijn eerste besproken rustplaats. Daardoor pas in Elst voor het eerst gepauzeerd. Het laatste stuk, van Oosterhout naar Wedren, deed mijn rechterknie pijn. En toen kwam het moeilijkste stuk van (achteraf) de hele vierdaagse: van de Wedren naar het station. Ik dacht dat ik er nooit zou komen en ik hield er rekening mee dat mijn vierdaagse er na 1 dag op zou zitten. Maar toen ik in Zutphen de trein verliet, voelde mijn knie al een stuk beter. De resterende dagen heb ik het wat rustiger aan gedaan en meer gepauzeerd.

Ik kijk er met heel veel plezier op terug (ook al heb ik nog steeds wat last van mijn 2e teen aan beide voeten), maar het smaakt verschrikkelijk naar meer....


Zou leuk zijn Schorpioen als je je profiel invult zodat we je als debutant forummer nog wat beter kunnen leren kennen. Liep je de 40 kilometer? Ik reisde namelijk ook met de trein van en naar Zutphen.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vragen aan alle debutanten....
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2015, 17:50 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum

Geregistreerd: 29 Jan 2009, 19:43
Berichten: 6065
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30
Kilometers gelopen: Veel
Aantal N4D volbracht: 44
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Ecco en Lowa
Mood: Gewoon
footloose schreef:
schorpioen060 schreef:
Peter B schreef:
Een week na de 4daagse, ben ik heel benieuwd hoe de debutanten onder ons dit wandelevenement ervaren hebben.
Voldeed het geheel aan de verwachtingen, was het zwaar of viel het wel mee en natuurlijk de hamvraag: smaakt het naar meer ?


Beetje laat antwoord, maar ik ben behalve N4D-debutant ook debutant op dit forum.. ;)

Het voldeed absoluut niet aan de verwachtingen. Ik zag van tevoren namelijk enorm op tegen de mensenmassa om me heen de hele dag. En laat ik daar nu juist het meest van genoten hebben...

Zwaar was vooral de eerste dag: ik heb veel te hard gelopen en mistte ook nog mijn eerste besproken rustplaats. Daardoor pas in Elst voor het eerst gepauzeerd. Het laatste stuk, van Oosterhout naar Wedren, deed mijn rechterknie pijn. En toen kwam het moeilijkste stuk van (achteraf) de hele vierdaagse: van de Wedren naar het station. Ik dacht dat ik er nooit zou komen en ik hield er rekening mee dat mijn vierdaagse er na 1 dag op zou zitten. Maar toen ik in Zutphen de trein verliet, voelde mijn knie al een stuk beter. De resterende dagen heb ik het wat rustiger aan gedaan en meer gepauzeerd.

Ik kijk er met heel veel plezier op terug (ook al heb ik nog steeds wat last van mijn 2e teen aan beide voeten), maar het smaakt verschrikkelijk naar meer....


Zou leuk zijn Schorpioen als je je profiel invult zodat we je als debutant forummer nog wat beter kunnen leren kennen. Liep je de 40 kilometer? Ik reisde namelijk ook met de trein van en naar Zutphen.

Antwoord van Schorpioen is van 16 okt 2011. :icon_eek:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vragen aan alle debutanten....
BerichtGeplaatst: 03 Aug 2015, 17:53 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Mei 2009, 15:46
Berichten: 1845
Woonplaats: Lochem
Leeftijd: 60
Afstand 2024: 30
Loopnummer 2024: wandelscho
Aantal N4D volbracht: 8
Volgende wandeltocht: wandelvierdaagse Barchem
Merk wandelschoenen: Salomon en Meindl
Mood: Vrolijk
Scherp gezien Spatoes :icon_cheesygrin:

En dan schrijft hij nog 'beetje laat antwoord', hilarisch gewoon. Ligt aan Joost, wie rakelt er nu zo'n oud topic op? (grapje Joost)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vragen aan alle debutanten....
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2015, 09:38 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 Nov 2014, 17:39
Berichten: 4926
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 40
Kilometers gelopen: ruim 5000
Aantal N4D volbracht: 11!
Kennedymarsen volbracht: 30
Merk wandelschoenen: meindl
Dat krijg je als oude topic niet worden opgeschoont.. :icon_wink: tipje: er staan behoorlijk wst oude topics op dit forum. Je kan beter even naar de datum kijken voor je erin reageert.


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vragen aan alle debutanten....
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2015, 12:10 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 Jun 2005, 16:28
Berichten: 4236
Woonplaats: Almere
Leeftijd: 43
Kilometers gelopen: 9140
Aantal N4D volbracht: 11¼
Kennedymarsen volbracht: 6
Aantal 11 steden gelopen: 2
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Erg blij
fhd schreef:
Dat krijg je als oude topic niet worden opgeschoont.. :icon_wink: tipje: er staan behoorlijk wst oude topics op dit forum. Je kan beter even naar de datum kijken voor je erin reageert.


De vraag hoe debutanten hun eerste vierdaagse ervaren hebben verjaart toch niet?!

_________________
www.sunnywalks.nl


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
 Titel: Re: Vragen aan alle debutanten....
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2015, 12:42 
Offline
W4W WalkKING
W4W WalkKING
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 Mrt 2005, 11:04
Berichten: 1004
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 68
Afstand 2024: 30km
Aantal N4D volbracht: 34
Volgende wandeltocht: Airborne
Kennedymarsen volbracht: 8
100+ wandelingen: 8
Merk wandelschoenen: Hanwag
Mood: Gewoon
Sunny schreef:
De vraag hoe debutanten hun eerste vierdaagse ervaren hebben verjaart toch niet?!


Natuurlijk niet. Desnoods halen we de Rijdende Rechter erbij!


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vragen aan alle debutanten....
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2015, 12:45 
Offline
Frequente W4W'er
Frequente W4W'er
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 25 Jul 2015, 12:37
Berichten: 25
Woonplaats: Zwolle
Leeftijd: 29
Afstand 2024: 40
Kilometers gelopen: ---
Aantal N4D volbracht: 3⅓
Volgende wandeltocht: N4D19
Merk wandelschoenen: Meindl / New Balance
Mood: Gewoon
Sunny schreef:
fhd schreef:
Dat krijg je als oude topic niet worden opgeschoont.. :icon_wink: tipje: er staan behoorlijk wst oude topics op dit forum. Je kan beter even naar de datum kijken voor je erin reageert.


De vraag hoe debutanten hun eerste vierdaagse ervaren hebben verjaart toch niet?!


Ben ik met je eens Sunny. Daarbij komt dat er maar twee topics in het board "belevenissen rondom de vierdaagse" staan en ik moeilijk een topic op pagina 10 terug naar pagina 1 kan schoppen. :icon_wink: Ben nu tevens debutant af dus toen ik dit topic vond wou ik ook reageren. Elk jaar opnieuw zijn er nieuwe debutanten met hun eigen Vierdaagse belevenis, dus die kan jaar in, jaar uit opnieuw actueel worden.

Peter B schreef:
Sunny schreef:
De vraag hoe debutanten hun eerste vierdaagse ervaren hebben verjaart toch niet?!


Natuurlijk niet. Desnoods halen we de Rijdende Rechter erbij!


De aanvraag is de deur uit :icon_mrgreen:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vragen aan alle debutanten....
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2015, 17:23 
Offline
W4W Expert
W4W Expert
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 Nov 2014, 15:33
Berichten: 457
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 50
Afstand 2024: 50
Loopnummer 2024: 50K184
Kilometers gelopen: >10000
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 10?
100+ wandelingen: 2
Merk wandelschoenen: Doeternietoe
Joosie200 schreef:
Het voldoet aan de verwachtingen en smaakt naar meer. Ik weet nu hoe het is om op karakter de N4D uit te lopen. Dus het kan enkel beter verlopen, het slechte jaar achter de rug weet ik precies hoe het voelt. En als het dan toch lukt kan ik daar dus alleen maar goed uit putten. :icon_wink:

Weer een gevalletje van besmetting. Waarschuw je omgeving, dat ze bij je uit de buurt blijven. :icon_wink: :icon_mrgreen:

_________________
We've been trekking for the past 50 years. Hopefully we will never get there. (Ake Nordin, oprichter van Fjallraven)


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vragen aan alle debutanten....
BerichtGeplaatst: 05 Aug 2015, 21:41 
Offline
W4W Verslaafd
W4W Verslaafd
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 Jan 2015, 19:58
Berichten: 208
Woonplaats: Zwartsluis
Leeftijd: 34
Afstand 2024: 50
Kilometers gelopen: 310
Aantal N4D volbracht: 6
Kennedymarsen volbracht: 3
Merk wandelschoenen: Lowa
Mood: Vrolijk
Als het toch niet verjaard :icon_mrgreen:

Ik heb ooit gezegd dat ik nooit maar dan ook nooit de 4daagse zou gaan lopen. :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: Maar in 2000 woonde m'n zus in Nijmegen en toen zijn we wezen kijken. Ze woont immers aan het parcours van de derde dag. (rechts naast de rotonde na de laatste controle) En het kriebelde toen wel. Dus in 2001 ingeschreven maar na de eerste dag door knie problemen uitgevallen. Ook de edities van 2002 en 2004 waren geen succes mede door een harpende knie en enkel. Toen lange tijd niets gedaan maar in 2011 kriebelde het wel maar toen uitgeloot en in 2012 ingeloot en die wel uitgelopen net als 2013, 2014 en 2015. :icon_cool:


Omhoog
 Profiel   
 
 Titel: Re: Vragen aan alle debutanten....
BerichtGeplaatst: 06 Aug 2015, 00:09 
Offline
W4W Imperator Noviomagum
W4W Imperator Noviomagum
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 18 Feb 2007, 14:40
Berichten: 4294
Woonplaats: Ede
Leeftijd: 59
Kilometers gelopen: te weinig
Volgende wandeltocht: geen idee
Merk wandelschoenen: Lowa
JeeWee83 schreef:
Als het toch niet verjaard :icon_mrgreen:

Ik heb ooit gezegd dat ik nooit maar dan ook nooit de 4daagse zou gaan lopen. :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: Maar in 2000 woonde m'n zus in Nijmegen en toen zijn we wezen kijken. Ze woont immers aan het parcours van de derde dag. (rechts naast de rotonde na de laatste controle) En het kriebelde toen wel. Dus in 2001 ingeschreven maar na de eerste dag door knie problemen uitgevallen. Ook de edities van 2002 en 2004 waren geen succes mede door een harpende knie en enkel. Toen lange tijd niets gedaan maar in 2011 kriebelde het wel maar toen uitgeloot en in 2012 ingeloot en die wel uitgelopen net als 2013, 2014 en 2015. :icon_cool:



Een wat voor knie en enkel :icon_eek:


Omhoog
 Profiel  WWW  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Ga naar:  

         

Powered by phpBB © 2017 phpBB Group/design@maas
Klein-networking.nl webhosting en internetdiensten.